Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ik denk een umik icm rew en pc of laptop.
En dan met de pc/laptop de settings invoeren.

Zie dat je de volume en power kan bedienen vd nieuwe plates.
Dat is erg tof .

GOOS88

Quote from: Anton.H on April 10, 2018, 18:08:02
Welke meet microfoon heb je nodig voor de nieuwe hypex amp ?

Heb wel wat gelezen op het forum over minidsp en behringer um2. Is er voorkeur tussen deze 2 of maak het niet uit.

Mvg Anton

Gebruik een UMIK-1, werkt prima icm de HFD software.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *


Anton.H

Het wordt dus de minidsp UMIK-1. zal dan wel de pc van boven moeten halen. Want ik zie dat de kabel die ze mee leveren 1.5 meter is.

Maar als je zo alles bij elkaar optelt. Wordt het best een duur grapje. Maar wie A zegt ........

Ben nu eerst bezig met het regelen van het mdf. Ze vragen best een hoop geld voor het frezen van 2 kistjes. Maar de volhouden wind ;D

Mvg Anton
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501

GOOS88

Quote from: morca on April 10, 2018, 20:06:42
GOOS hoe bevalt je sub?

De dayton bevalt uitstekend, ben er erg blij mee.

Tijdje geleden de sub nog gevuld met Polyfill. Zal de meting later even opzoeken, maar met de gevulde kist is mooi te zien hoe de Q iets lager is geworden, en het ietswat grillige bovenin rond de 200 - 300Hz minder is geworden(interne reflecties gedempt).
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

HJ

Quote from: Anton.H on April 10, 2018, 22:49:47
Het wordt dus de minidsp UMIK-1. zal dan wel de pc van boven moeten halen. Want ik zie dat de kabel die ze mee leveren 1.5 meter is.

Maar als je zo alles bij elkaar optelt. Wordt het best een duur grapje. Maar wie A zegt ........

Ben nu eerst bezig met het regelen van het mdf. Ze vragen best een hoop geld voor het frezen van 2 kistjes. Maar de volhouden wind ;D

Mvg Anton
Heb je dan ook nog een mic versterker nodig?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


morca

Quote from: GOOS88 on April 11, 2018, 08:08:01
De dayton bevalt uitstekend, ben er erg blij mee.

Tijdje geleden de sub nog gevuld met Polyfill. Zal de meting later even opzoeken, maar met de gevulde kist is mooi te zien hoe de Q iets lager is geworden, en het ietswat grillige bovenin rond de 200 - 300Hz minder is geworden(interne reflecties gedempt).
Top goed te horen.
Had ook niet anders verwacht je hebt goeie driver en amp geselecteerd.
Kan haast niet fout gaan dan  :)

Ik was gisteren nog ff aan het knallen.
Blijft leuk en goed bevallen na al die jaren.
;D

Anton.H

Quote from: hans. on April 11, 2018, 08:46:11
Heb je dan ook nog een mic versterker nodig?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

Volgens mij hoef je geen mic versterker te hebben. Usb kabel van UMK-1 in de computer en REW downloaden en dan kan je meten. Maar ik heb er geen verstand van. Kan je beter even aan de experts vragen. Zijn er genoeg hier op het forum.
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501

morca

Umik is idd een usb mic.
Geen geluidskaart nodig.
Umik en Rew en meten maar  :thumbs-up:

Na wat opstartproblemen maar daar ga je wel uitkomen.
In het meettopic staat stap voor stap hoe de umik en rew te gebruiken.

Anton.H

Is het nodig om een subwoofer kist te monteren met schroeven ?
Of kan het ook gewoon met pu lijm. Kist word 425mm in het vierkant met 25mm hdf. Zonder bracing.

Als het geschroefd moet worden. Hoe diep moet je dan verzinken en waar vul je dat het best mee op dat het niet gaat scheuren op den duur.
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Anton.H

Zie namelijk bijna iedereen schroeven. Maar zonder schroeven is de afwerking wel een stuk makkelijker.
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501

gast_001


GOOS88

Quote from: darkraver on April 15, 2018, 16:08:57
Nu dan maar eens een foto van mijn diy subje.



Behoorlijk kanon zo te zien ofniet 8)

Meer info/specs?
(en fatsoenlijke foto's :D)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

gast_001

Ja die wil wel.
120x50x80cm
2x15" LFR Audio LU15EXT (6000W Rms per Woofer,  +45mm Xmax / -45mm Xmax)
22 Hz tuning.

Powered: Lab Gruppen FP14000

GOOS88

Quote from: darkraver on April 15, 2018, 18:18:47
Ja die wil wel.
120x50x80cm
2x15" LFR Audio LU15EXT (6000W Rms per Woofer,  +45mm Xmax / -45mm Xmax)
22 Hz tuning.

Powered: Lab Gruppen FP14000

Dikke drivers hoor!

Vanwaar zo (relatief) hoge tuning? Lager moet ook lukken met zoveel xmax?

Zelfs met een gesloten setup met deze drivers makkelijk onder de 20hz met ruim voldoende spl.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

gast_001

Nu <20hz komt er gewoon uit hoor en volop.
Alles is ook gewoon enigzins een "compromis" hoe en wat je ook doet.

Ik gebruik de kast overigens enkel tot ongeveer 50hz, daarboven gebruik ik andere kasten

Leuke aan deze sub is eigenlijk dat ie gewoonweg niet te overbelasten is, wat je er ook aan vermogens op los laat je hoeft je geen "zorgen" te maken, komt wel goed  :hehe:


gast_001

Het zijn inderdaad fikse woofers, veel Xmax, 94db SPL en eigenlijk haast oneindig belastbaar, 6000W rms, 12000W muziek per woofer.
Elke woofer weegt iets van 40kg per stuk.

De FP14000 heb ik al eens in de limiter gehad en de Lab is zekers niet de "slapste" amp., volges specs 4400W RMS 4 Ohm per kanaal.

Ik krijg deze woofers in deze kast en in mijn ruimte ook echt niet aan de max, bij verre zelfs, meestal als het reeds enigzins luid gaat dan is er nog nauwelijks enige beweging van de woofers te zien.

Was ook eigenlijk meer een "doe eens gek projectje" en om de mensen te laten zien dat een goede car woofer, met de juiste technische eigenschappen gewoonweg te gebruiken is.






Andreas K.

Hallo iedereen, heb me net geregistreerd en wil graag het volgende hier neerleggen. Ik ben net klaar met het bouwen van 2 staanders met Eton drivers en mis eigenlijk het onderste spectrum. Ze gaan tot 60 à 70 herz en ben voor de rest best gelukkig met het geluid. Een subje zou dus nog wel passen en van mijn vorige set heb ik nog 2 Eton 11-581 Hex over en wil deze in een compacte kist een nieuw leven geven. Als versterker had ik een Monacor Sam 500d in gedachten en het plaatmateriaal van 22 mm Multiplex. De meerlagigheid schijnt de resonanties wat beter tegen te gaan. Als concept wil ik een Bandpass, een ported sub gaan bouwen. Luister hoofdzakelijk muziek met af en toe een filmpje. Verder denk ik aan een isobaric uitvoering, is dit een goed idee? En ik ben onzeker over de afmetingen van de kist ivm het uiteindelijke geluid wat eruit komt. De afmetingen aan de voorkant moeten 40 breed en 50 hoog zijn. Suggesties? Groet André.

knubbe

Leuke plannen! Ik heb nog een Hypex DS8.0 in de markt als dat iets voor je is?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Er komen bij ons zondag 2 kittens in huis. Ik heb mijn beide JL Audio 12w3v3's dus maar even beschermd met de standaard JL Audio-grilles:

Van:


Naar:


Vind ze eigenlijk mooier mét de grilles  ;D ;) Pasvorm is ook perfect, de RVS-ring sluit er mooi op aan. Helemaal tevreden dus!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

knubbe

Inderdaad heel netjes Wilco ! Ben geen fan van bescherming maar dit misstaat zeker niet !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


Anton.H

Heb de bouw plannen door gezet.  Heb een ontwerp gemaakt waar ik zelf best te vreden mee ben. Heb dit forum zo een beetje van voor tot achter doorgelezen over sub's, en ben daar mee aan de gang gegaan. De componenten worden een JL Audio 13w3v3-4 en de nieuwe fusion amp Fa 501 en svsound pootjes, in 41 liter kist van 42.5 cm in het vierkant. Het gebruikte materiaal is mdf v313 25mm dik. Ik weet niet of dit echt diy is, want ik heb de kist laten maken bij een meubelmaker  :lookaround: en die heeft dat heel netjes gedaan. En als ik de Fusion amp binnen heb en weet dat die ook netjes past wil ik de kist laten spuiten. Want ik denk dat als ik eerst alles netjes inbouw er nog weinig van het spuiten komt.  ;D
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501