Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

morca

Deze is gesloten dus speelt zeker strakker tov een gepoorte.
Plus de drivers zijn ook erg goed.
Dus voor muziek is dit dubbel voordeel idd.
Zal wel goed klinken.

Als je genoeg output hebt van 1 gesloten
Zou je kunnen overwegen vd 2e een gepoorte te maken.
En die rond de 40 hz cross-over  zodat hij alleen het voelbaar laag doet.
Geeft bij film soort gesloten strakheid met de voelbare kick van een gepoorte.


WilcoL

Geweldig werk Goos! Echt erg mooi en met zeer veel aandacht gemaakt! Geniet er van!

Groeten, Wilco

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

GOOS88

Quote from: morca on July 28, 2017, 23:38:30
Deze is gesloten dus speelt zeker strakker tov een gepoorte.
Plus de drivers zijn ook erg goed.
Dus voor muziek is dit dubbel voordeel idd.
Zal wel goed klinken.

Als je genoeg output hebt van 1 gesloten
Zou je kunnen overwegen vd 2e een gepoorte te maken.
En die rond de 40 hz cross-over  zodat hij alleen het voelbaar laag doet.
Geeft bij film soort gesloten strakheid met de voelbare kick van een gepoorte.

Dat is inderdaad een optie. Maar doel is om de subs wat compacter te houden. Dan staat er weer zo'n gepoorte beul bij :D

misschien dat ik er nog een keer een testkist bij bouw, ben eigenlijk welke benieuwd hoe deze driver het een gepoorte configuratie doet.

Quote from: WilcoL on July 29, 2017, 00:07:21
Geweldig werk Goos! Echt erg mooi en met zeer veel aandacht gemaakt! Geniet er van!

Groeten, Wilco



Thanks!
Genieten gaat goedkomen :)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *


oud_account_1

Een tijdje terug heb ik een set full-range luidsprekers gekocht, met Tang band units.
Die set klinkt best goed, maar ik miste het laag en het idee om een tweetal subs te bouwen was snel geboren.
De subs dienen tevens als stand; Het zijn n-frame folded baffles, zie attachments.
Het is de bedoeling dat er een DSP komt met (minimaal) 4x digitaal uit zodat ik losse dacs en versterkers kan gebruiken.
Ik heb een setje FIIO dacs gekocht om mee te knoeien, die liggen nog netjes ingepakt te wachten op de rest v/d spullen...
Nu wordt de fullrange driver nog via een high pass (bestaande uit 1 condensator :) ) gefiltered.
Voor het laag heb ik 2x een UcD400 meegenomen uit NL, over een tijdje krijg ik mijn DIY LM3886 hier, voor de fullrange drivers.

Nu gaat mijn vraag niet zozeer over de subwoofer, maar over het meten.
Momenteel gebruik ik een DSPeaker Anti-Mode 2.0 en de grafiek ziet er totaal niet vloeiend uit, vrij piekerig.
Is dat normaal voor een meting in een woonkamer, meet ik verkeerd?
(En als ik iets verkeerd doe, wat dan :) )
Met welke hardware/software doen jullie de metingen?

edit: 1 mogelijke reden is dat het hier in Thailand nooit stil is, maar zou dat zoveel effect kunnen hebben?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values


oud_account_1

Tnx.
Ik heb per kant ongeveer 100 euro besteedt.
Drivers zijn 12" GRS, van Parts Express, hebben een vrij hoge Qts, dat schijnt ideaal te zijn voor dit soort open enclosures.
De kasten zijn op afstand mooi, maar als je dichtbij kijkt zie je afzakkers in de verf, niet-perfecte hoeken etc.
Het is de bedoeling, om er een betere versie van te maken, als alles naar behoren werkt.
(Alhoewel dan mogelijk de motivatie wat minder is  ;D )

Nog tips mbt het meten/inregelen vd set?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx


Ejorne


buizesmurf

Heb al een tijdje  een paar roger monitor kasten model RM 40TL mkIII op zolder staan.Heb onlangs 2 paartjes B139 gekocht voor 110 euro.Heb daar 2 subkasten van gemaakt,dus een push-pul,TL systeem.Downfiring.En moet zeggen voor ongeveer 175 euro valt dat best mee.
Gebruik ze nu met een Hypex 4.0 plaatversterkers.Alleen voor het allelaagste laag -40 Hz.
En alleen voor muziek.......

flakkees

misschien als ik volgend jaar weer eens wat wil bouwen de platform 3 18'' met de 18'' pr
als dat goed lukt moet het toch wel afgelopen zijn  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

WilcoL

Quote from: flakkees on December  4, 2017, 04:07:55
misschien als ik volgend jaar weer eens wat wil bouwen de platform 3 18'' met de 18'' pr
als dat goed lukt moet het toch wel afgelopen zijn  ;D
Wat een beauty!

Groeten, Wilco

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Anton.H

Volg dit forum al een tijdje en ga het ook maar eens proberen om een subwoofer zelf te bouwen.

Wil gebruik gaan maken van een jl audio 13w3v3-4 en de nieuwe fusion plate amp FA501.
Als ik goed heb op gelet. Zijn dit wel redelijk goede componenten.
De inhoud van de kast word 42.23 liter van 25mm HDF. Zonder bracing.
Uitwendig maten zijn 42.5 cm in het vierkant.

Heb er een tekening bij gedaan. ( hoop dat het gelukt is )

Zouden jullie mij van positieve commentaar kunnen voor zien. Omdat het voor mij ook de eerste keer is dat zoiets ga bouwen.

Mvg
Anton
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501

WilcoL

Succes Anton. Klinkt goed! Sub bouwen is eigenlijk rechttoe rechtaan. Qua afwerking kun je het zo gek maken als je zelf wilt.

En leuk, nieuwe plate amps van Hypex [emoji1417]

Een zomerse instelling in de herfst is het halve werk...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Anton.H

De nieuwe hypex amps zijn binnen kort te krijgen.

Heb alleen nog geen idee hoe dat gaat werken. Het schijnt als je de amp in bouwd de versterker nog niets doet. Maar zo ver ben ik nog lang niet.

Kan jl audio 13w3v3-4 voor €329.- krijgen. Is dat een nette prijs ?

Mvg
Anton

Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501

GOOS88

Quote from: Anton.H on April  8, 2018, 20:04:41
De nieuwe hypex amps zijn binnen kort te krijgen.

Heb alleen nog geen idee hoe dat gaat werken. Het schijnt als je de amp in bouwd de versterker nog niets doet. Maar zo ver ben ik nog lang niet.

Kan jl audio 13w3v3-4 voor €329.- krijgen. Is dat een nette prijs ?

Mvg
Anton

Klopt, configuratie van de dsp is nog "leeg". Dit is gedaan ter bescherming voor gevoelige drivers zoals tweeters zodat je deze niet per ongeluk opblaast.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

WilcoL

Quote from: GOOS88 on April  8, 2018, 21:42:32
Klopt, configuratie van de dsp is nog "leeg". Dit is gedaan ter bescherming voor gevoelige drivers zoals tweeters zodat je deze niet per ongeluk opblaast.
En Hypex support is vriendelijk en kundig. Dus je zult hem vast aan de praat krijgen wanneer de handleiding alleen niet voldoende blijkt te zijn.

Die 329,- is volgens mij de standaard prijs. De JL's waren nooit goedkoop, maar zijn de afgelopen jaren nog duurder geworden. Ik speel zelf met 2x 12w3 en vind het goede subs. En ik ken er best wel wat. Als je het er voor over hebt, gewoon doen.

Een zomerse instelling in de herfst is het halve werk...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Anton.H

Heb eerst een paar bedrijven een DXF file gestuurd voor het zagen en frezen van het Mdf.  Heb zelf niet de juiste gereedschap om het zelf netjes te doen. ( is het dan nog wel DIY ) Om te kijken wat daar de kosten van zijn. En misschien 2 stuks als dat niet veel duurder is. Die kan je maar alvast hebben toch! Wil het wel zelf in elkaar zetten en afwerken.

Mvg
Anton
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501

WilcoL

Quote from: Anton.H on April  8, 2018, 22:14:48
Heb eerst een paar bedrijven een DXF file gestuurd voor het zagen en frezen van het Mdf.  Heb zelf niet de juiste gereedschap om het zelf netjes te doen. ( is het dan nog wel DIY ) Om te kijken wat daar de kosten van zijn. En misschien 2 stuks als dat niet veel duurder is. Die kan je maar alvast hebben toch! Wil het wel zelf in elkaar zetten en afwerken.

Mvg
Anton
2 stuks is 2x zo duur ;)

Dat zagen en frezen mag niet meer dan een "paar" tientjes kosten hoor. Inclusief materiaal!

Een zomerse instelling in de herfst is het halve werk...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear


Anton.H

Welke meet microfoon heb je nodig voor de nieuwe hypex amp ?

Heb wel wat gelezen op het forum over minidsp en behringer um2. Is er voorkeur tussen deze 2 of maak het niet uit.

Mvg Anton
Marantz SR7009 / Marantz UD5007 / Minix NEO Z64 Android / Samsung led full-hd 46" / Canton vento 880 Front / Canton vento 855 Center / Canton vento 820 Rear / 2x DIY Subwoofer JL Audio 13w3v3-4  Hypex fusion Fa 501