Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


flakkees

4000 watt min 1500 watt op 20Hz
dan hou je 2500 watt over en dat zou zo maar het niet gespecificeerde piekvermogen van de woofer kunnen zijn
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

rho

Ik zou me niet teveel zorgen maken over de sub, eerder over de structurele stevigheid van je huis.  ;D

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Leon

Hoop dat ik dit in het juiste topic plaats.
Heeft iemand enig idee wat de Hypex DS 4.0 aan inhoud of volume wegneemt bij inbouw ?
De inbouwmaten van de Hypex DS 4.0 zijn ongeveer 26 x 26 x 7 centimeter. Dat is ongeveer 4,7 liter.
Maar de werkelijke inhoud zal kleiner zijn, omdat de inbouwzijde van deze module uit losse en kleinere delen bestaat. Ter verduidelijking een afbeelding. Dus concrete vraag, hoeveel inhoud of kastruimte neemt deze module in bij inbouw op een 22 mm MDF plaat ????????
Mogelijk heeft iemand het ooit al berekend. Ik heb deze module nog niet in mijn bezit .......... vandaar de vraag.
Groetjes Leonneke

Dirk

je kan zo'n Hypex plate amp toch best in z'n eigen gesloten compartiment plaatsen, want de plate amp zelf is niet 100% luchtdicht.

als je die dus gewoon in je subkast gaat schroeven zonder een eigen compartiment te voorzien, heb je alvast je eerste lek, cq niet berekende baspoort gecreĆ«erd...en dat wil je niet  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Leon

Quote from: Dynky on November  4, 2014, 07:41:57je kan zo'n Hypex plate amp toch best in z'n eigen gesloten compartiment plaatsen, want de plate amp zelf is niet 100% luchtdicht.

Hoi Dynky;

Bedoel je hiermee zelf een gesloten compartiment 'bouwen' in de sub of wordt er bij deze module een luchtdichte kap geleverd ?
Groetjes Leonneke

knubbe

Een apart compartiment bouwen.
Overigens zou ik het volume op een litertje schatten. Je mist ook een hoop wanddikte daar dus misschien dat je netto wel op 0 uitkomt.
Maar zoals Dynky al aangeeft, gewoon een apart compartiment bouwen  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Leon

Quote from: knubbe on November  5, 2014, 00:00:54Een apart compartiment bouwen.

Helemaal duidelijk. Dubbel achterwandje. Dat is meteen gemakkelijk rekenen. Goed dat je de plaatdikte eventjes noemt. Dan hoef ik inderdaad nog maar 50 mm diepte te reserveren voor de module. Plaatdikte zal 22 mm worden.
Geeft direct weer wat mogelijkheden de 'holle' stukken te vullen met zilverzand. Was destijds zeer te spreken over die manier van demping op de achterwand. Dat maakt echt 'heel dood' ..................  :P
Groetjes Leonneke

Leon

Beste bouwers;

Ik ben bezig een subkast te bouwen. Dit zal een kubusvorm zijn met nagenoeg gelijke vlakken.
De frontmaten van de kubus zijn 40 cm x 40 centimeter. De woofer die zal worden gebruikt is de Scan Speak 23 W. Deze heeft een buitendiameter van ongeveer 25 centimeter.

Is het, bij een dergelijk klein frontoppervlak, belangrijk de woofer 'buiten' het centrum te plaatsen ?
Het gaat mij niet om het visuele plaatje maar om de luchtstroming. Heb altijd begrepen dat het niet verstandig is de woofer exact in het centrum van het front te plaatsen. Uw kennis wordt gewaardeerd. Ter illustratie een voorbeeld .....
Groetjes Leonneke

Flavio

Met welke free software kan ik een kist ontwerpen en van die mooie 3D tekeningen maken?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: Leon on November 11, 2014, 00:18:25
Beste bouwers;

Ik ben bezig een subkast te bouwen. Dit zal een kubusvorm zijn met nagenoeg gelijke vlakken.
De frontmaten van de kubus zijn 40 cm x 40 centimeter. De woofer die zal worden gebruikt is de Scan Speak 23 W. Deze heeft een buitendiameter van ongeveer 25 centimeter.

Is het, bij een dergelijk klein frontoppervlak, belangrijk de woofer 'buiten' het centrum te plaatsen ?
Het gaat mij niet om het visuele plaatje maar om de luchtstroming. Heb altijd begrepen dat het niet verstandig is de woofer exact in het centrum van het front te plaatsen. Uw kennis wordt gewaardeerd. Ter illustratie een voorbeeld .....
Ik heb ze wel in het midden zitten,maar heb wel eens iets gelezen over wat jij zegt.
Of het hoorbaar uitmaakt,ik vraag het me af denk het niet.
Misschien ligt het ook aan de driver/ontwerp hoe gevoelig hij hiervoor is?

Flavio

Ik denk dat dit bij een subwoofer helemaal niks uit maakt. De frequenties zijn dusdanig laag dat er in de kast geen golfvorming is.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

morca

Ik denk het ook niet maar heb er pas wel wat over gelezen.
Maar wat daar van klopt ...?
Ik heb me bedenkingen erover.
Daarom heb ik ze gewoon centraal zitten.

Meeste subs in de winkel hebben dit ook.
Zal wel goed zijn en niet uitmaken.

Leon

Quote from: morca on November 27, 2014, 19:48:26
Ik heb me bedenkingen erover. Daarom heb ik ze gewoon centraal zitten.

Ik heb in ieder geval 'gelezen' ( nog niet echt begrepen dus ), dat het juist gaat om de golven die OM de kast heen gaan.
Als de drivers gecentreerd zitten, buigen de golven op exact dezelfde punten van de kast om.
( in de kast maakt voor zover ik weet niet echt veel uit bij een gesloten principe )

Nou 'google' ik me een ons en krijg het artikel niet meer gevonden. Vaak worden hoeken van de kasten 'afgeschuind' om die problemen kennelijk te voorkomen. Aangezien ik een kubus ga bouwen met een frontplaat van 40 x 40 centimeter zal ik kiezen voor de gecentreerde woofer. Dan kies ik gewoon voor de looks.  ;D ;D ;D  Hoop binnenkort het bouwpakket te kunnen laten zien. Tekeningen zijn klaar maar nog niet naar Speakerland kunnen afreizen. Thanks for the comments.
Groetjes Leonneke


flakkees

even een vraag tussen door .
welke afstand van de muur zou je aan moeten houden bij een dual opposed woofer ??
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


XtrmB

Is al niet meer te koop op part express, wel een enorme ruige driver
HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."


XtrmB

HT: Samsung HW-N950

"Technological progress is like an axe in the hands of a pathological criminal."


Leon

Groetjes Leonneke