Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

als ik goed begrijp wat er op de site staat
10 square feet is toch 283 liter ?
dat is toch helemaal niet overdreven voor een 24'' driver
50*100*75= 375 liter genoeg over voor bracing en driver volume lijkt mij
voor de aansturing is mijn oog wederom gevallen op de qsc 4050
die op 4 ohm 4000 watt kan leveren  :D
misschien heeft er iemand zin om een simulatie te maken van dit monster om teleurstelling
te voorkomen ?, het zou zeer gewaardeerd worden

groet kees
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Former member 78

Wat een heerlijke driver om te zien!
Weet je al wat die gaat kosten, als je 'm thuis hebt?

flakkees

Quote from: ArjanR1 on November 17, 2013, 06:25:18
Wat een heerlijke driver om te zien!
Weet je al wat die gaat kosten, als je 'm thuis hebt?
geen idee , maar ik reken op €1.000
dan kan het nooit veel tegen vallen of heel misschien wel mee vallen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Dirk

ik lees dat hij $799 kost op de site van SI...dan betwijfel ik of je hem voor 1000€ all in in NL krijgt
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

flakkees

net een mailtje gestuurd dinsdag weten we meer hoop ik
€ 593.65 zal toch niet verdubbelen ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Dirk

juistja, was ff de wisselkoers vergeten  ;D
niet onbelangrijk vwb die verzendkosten...wat weegt hij eigenlijk ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

flakkees

Quote from: Dynky on November 17, 2013, 08:01:44
juistja, was ff de wisselkoers vergeten  ;D
niet onbelangrijk vwb die verzendkosten...wat weegt hij eigenlijk ?

geen idee maar 50kg inclusief verpakking is niet ondenkbaar
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

rho

Quote from: flakkees on November 16, 2013, 23:01:50
@ rho , wat ik nu heb is al belachelijk voor deze ruimte

Ik zie het net in je handtekening.
Welja, dan kan je er nog wel een 24" exemplaartje bij he.  ;D

Maar ga je'm dan wel gebruiken? Ik bedoel, met een kleinere woofer die even laag gaat kom je dan toch ook toe. Het grote oppervlak voor de extra SPL heb je nu al niet nodig. Dat ding gaat daar vooral niks staan te doen.
...Hoewel, een grote sub die weinig moet bewegen om de nodige geluidsdruk te genereren kan ook minder vervormen (Opletten, sommige drivers vervormen juist meer als ze "zacht" spelen. ) En het kan ook wat strakker klinken als ie niet zo ver moet uitslaan om de gewenste druk op te wekken.
En gewoon om te hebben is het ook erg cool. :smile:

rovinggecko

Wordt dat niet heel traag met die grootte? Vraag me af hoe dat met muziek gaat klinken.
Wel een mooi project zo :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

flakkees

Quote from: rovinggecko on November 17, 2013, 10:27:55
Wordt dat niet heel traag met die grootte? Vraag me af hoe dat met muziek gaat klinken.
Wel een mooi project zo :)

http://youtu.be/QPNM3I2usug

ziet er niet traag uit
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Former member 78

Quote from: rho on November 17, 2013, 10:20:32
Ik zie het net in je handtekening.
Welja, dan kan je er nog wel een 24" exemplaartje bij he.  ;D

Maar ga je'm dan wel gebruiken? Ik bedoel, met een kleinere woofer die even laag gaat kom je dan toch ook toe. Het grote oppervlak voor de extra SPL heb je nu al niet nodig. Dat ding gaat daar vooral niks staan te doen.
...Hoewel, een grote sub die weinig moet bewegen om de nodige geluidsdruk te genereren kan ook minder vervormen (Opletten, sommige drivers vervormen juist meer als ze "zacht" spelen. ) En het kan ook wat strakker klinken als ie niet zo ver moet uitslaan om de gewenste druk op te wekken.
En gewoon om te hebben is het ook erg cool. :smile:

Het gaat er niet direct om hoe laag die zal gaan, maar juist om de druk die zo'n grote woofer geeft.
Dat is niet te vergelijken met een ''tweeter'' van 12'' oid.

Quote from: rovinggecko on November 17, 2013, 10:27:55
Wordt dat niet heel traag met die grootte? Vraag me af hoe dat met muziek gaat klinken.
Wel een mooi project zo :)

Een van de meest gemaakte fouten, denken dat een grote woofer traag zal zijn. Vergeet niet dat zo'n grote
woofer vrij weinig hoeft te doen om voldoende laag weer te geven. Als ik naar mijn 18'' kijk, lijkt het 9 van de 10x
of ze niks doen, terwijl erg veel laag en druk is. Wat denk je wat zo'n reus zal doen, met 24'' ;)

rovinggecko

Quote from: ArjanR1 on November 17, 2013, 10:54:21
Het gaat er niet direct om hoe laag die zal gaan, maar juist om de druk die zo'n grote woofer geeft.
Dat is niet te vergelijken met een ''tweeter'' van 12'' oid.
:) 60 cm doorsnede. Denk dat mijn monitors daar helemaal in passen. SPL genoeg gok ik zo.

Quote
Een van de meest gemaakte fouten, denken dat een grote woofer traag zal zijn. Vergeet niet dat zo'n grote
woofer vrij weinig hoeft te doen om voldoende laag weer te geven. Als ik naar mijn 18'' kijk, lijkt het 9 van de 10x
of ze niks doen, terwijl erg veel laag en druk is. Wat denk je wat zo'n reus zal doen, met 24'' ;)
Mijn gedachte was dat die massa van de conus in beweging gezet moet worden en dat het even duurt voordat dit aan de gang gaat (in verhouding). Dat gezegd hebbende, met het laag hoeft het ook niet zo actief te zijn, dus gaat vast meevallen. Ik ben heel benieuwd. Jammer dat ik er hier thuis geen plek voor kan verzinnen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

morca

Er word vaker gezegd dat 2 kleine beter spelen dan 1 grote.
Beter voor muziek en speelt wat directer.
Dat zijn degene die gebouwd hebben dan,de thearie zegt idd dat het niks uitmaakt.
Ik werk zelf liever met 2 kleinere die samen 1 grote maken,maar heb dat nooit vergeleken want een 18 of 24 heb ik nooit gebouwd.

Er zal wel degelijk verschil zijn,want ik lees vaker wat Rovinggekco zegt van mensen die vaker gebouwd hebben.
Of het smaak is,of dat het niks uitmaakt...................moeilijk nooit zelf getest.

PS een 12 inch is niet altijd een tweeter te noemen Arjan ,je vergeet de Xmax vaak imo.
18 is leuk,maar met een X max van 9 mm zou een 12 die een X max van 30 mm heeft je nog wel een verrassen imo .

morca

Quote from: rovinggecko on November 17, 2013, 10:59:04

Mijn gedachte was dat die massa van de conus in beweging gezet moet worden en dat het even duurt voordat dit aan de gang gaat (in verhouding).
Dat was ook mijn gedachte,al ik denk dat er rekening word gehouden met het ontwerp zodat dit niet het gval is.
Zie mijn bovenstaande post,je reactie komt niet helemaal uit het niks.
Of het klopt of dat het smaak is,ik weet het niet.
Moet ik eerst een paar degelijke 18,s 0f 24 bouwen en testen die een aanzienelijke Xmax van ong 30 mm hebben  :headbanging:

rovinggecko

Een ding is zeker, het live gevoel gaat het zeker ten goede komen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Former member 78

Quote from: morca on November 17, 2013, 11:03:28
Er word vaker gezegd dat 2 kleine beter spelen dan 1 grote.
Beter voor muziek en speelt wat directer.
Dat zijn degene die gebouwd hebben dan,de thearie zegt idd dat het niks uitmaakt.
Ik werk zelf liever met 2 kleinere die samen 1 grote maken,maar heb dat nooit vergeleken want een 18 of 24 heb ik nooit gebouwd.

Er zal wel degelijk verschil zijn,want ik lees vaker wat Rovinggekco zegt van mensen die vaker gebouwd hebben.
Of het smaak is,of dat het niks uitmaakt...................moeilijk nooit zelf getest.

PS een 12 inch is niet altijd een tweeter te noemen Arjan ,je vergeet de Xmax vaak imo.
18 is leuk,maar met een X max van 9 mm zou een 12 die een X max van 30 mm heeft je nog wel een verrassen imo .

Nee, een 12'' woofer met een Xmax van 30mm zal mij absoluut niet verrassen.
En die 24'' heeft volgens mij een Xmax van 30mm...

Spelen met meerdere subs heeft ook mijn voorkeur, heb er niet voor niks een paar extra dan de gemiddelde.
Maar als ik moet kiezen tussen 2x 12'' of 1x 24'', ga ik toch voor 1 woofer.

Trouwens, niet zo happen als ik het woord tweeter gebruik. Een 12'' is net een tweeter naast die 24'' ;)

morca

Quote from: flakkees on November 17, 2013, 11:13:56
de 24'' heeft een Xmax van 36mm  :headbanging:
Dat had ik gezien,deze driver gaat serieus veel lucht verplaatsen,met zo,n diameter.
Ben erg benieuwd hoe dat klinkt.
Zou graag een testje doen met deze drivers,diameter en Xmax zijn dusdanig dat het bijna een nieuwe slag/soort woofer te noemen is.
Ik heb nog niet vaak een 18 gezien die 36 mm heeft,laat staan een 24  :headbanging:

Former member 78

Quote from: morca on November 17, 2013, 11:13:08
Wel eens een 32 inch gezien  :o
Xmax ligt wel weer een beetje laag...


Xmax laag???
Hoe groter de woofer is, hoe minder belangrijk de Xmax wordt!

Sowieso is een grote Xmax niet echt belangrijk, hoe langer de uitslag zal zijn, hoe langer die
er over doet...

flakkees

even de totaal kosten afwachten en even bouwen ,dan kom je maar testen als je wil
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

morca

Quote from: ArjanR1 on November 17, 2013, 11:16:11
Nee, een 12'' woofer met een Xmax van 30mm zal mij absoluut niet verrassen.
En die 24'' heeft volgens mij een Xmax van 30mm...

Spelen met meerdere subs heeft ook mijn voorkeur, heb er niet voor niks een paar extra dan de gemiddelde.
Maar als ik moet kiezen tussen 2x 12'' of 1x 24'', ga ik toch voor 1 woofer.

Trouwens, niet zo happen als ik het woord tweeter gebruik. Een 12'' is net een tweeter naast die 24'' ;)
Ik hap niet,ik ligt alleen iets toe voor de lezer die hier misschien niet zo vaak meeleest.
En niet in de gaten heeft dat jij grapje,s maakt  ;D

2x 12 word idd beetje klein naast deze 24 van Kees :)

Former member 78

Quote from: flakkees on November 17, 2013, 11:19:03
even de totaal kosten afwachten en even bouwen ,dan kom je maar testen als je wil

Ben heel erg benieuwd, want het is nog zoveel groter dan 18'' :D

morca

Quote from: ArjanR1 on November 17, 2013, 10:54:21


Een van de meest gemaakte fouten, denken dat een grote woofer traag zal zijn. Vergeet niet dat zo'n grote
woofer vrij weinig hoeft te doen om voldoende laag weer te geven. Als ik naar mijn 18'' kijk, lijkt het 9 van de 10x
of ze niks doen, terwijl erg veel laag en druk is. Wat denk je wat zo'n reus zal doen, met 24'' ;)
Je zegt net zelf van niet ?????