Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Idd, veel geld is het alleen wanneer de prestaties achterblijven. Daar is hier geen sprake van, in tegendeel, het is eigenlijk vrij weinig geld...  ;D En is het niet zo dat de marktprijs ook nog een stukje lager ligt dan deze prijs?


Erik van Voorst (in memoriam)

Het is wel opvallend hoe weinig leden een goede geluidsinstallatie hebben tov hun beeld..laat staan een fatsoenlijke sub ( en ik ben er bij een aantal binnen geweest) .

Ik heb zelfs liever een wat kleiner/minder beeld als het geluid maar goed in verhouding is....laat staan een sub...deze is van Mega belang om een film "groots" te laten overkomen.

Er was toch een staatje van zo een 100-150 forumleden hoe "groot" ze keken...misschien idee om naar hun DIY sub te vragen...want dit topic gaat over een handjevol subs.

Jammer want als er iets leuker is en makkelijk is het wel een sub maken....geen filterproblemen (processor) alleen een gave kast en gave driver...waar blijven die creatieve hobbyisten in dit topic nu...?????

Btw
Ik mis de DIY sub van Forumlid TC hier..deze zal het met gemak winnen van alle subs in dit topic gewoon even zoeken en ertussen zetten ...de Black Pearl  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

morca

Ik ben het met veel dingen die je zegt eens,bij mij nijgt het zo naar het geluid,dat ik nog 2 beeldbuizen heb staan.
Van wel 82 cm  :clapping:

Idd ik moet er eens wat tijd insteken om alle sub,s op te zoeken.
Want er zijn ook oude projecten,die jij noemt ken ik niet,voor mijn tijd denk ik.
Dat was /is wel het plan,maar sind,s ik alles zelf moet doen thuis kom ik er niet altijd aan toe.
Zal binnenkort weer eens 1 voor 1 dit forumdeel door gaan spitten.
En ook die van jouw gauw eens in de startpost plaatsen,
Want het is wel de mooiste denk ik  ;)   :thumbs-up:

In de startpost staat de vraag ook,ik heb alleen verzuimt bij te houden de laatste tijd.
Zal er eens over denken hoe de vraag nog eens te stellen,misschien in een los topic.
Maar denk ook dat niet iedereen hier leest,of vaak actief is.

Idd een sub is best simpel,de dsp /afstellen eventueel meten en bijstellen is moeilijker.
Maar voor de meeste sub,s uit de winkel moet je dit eigenlijk ook voor onder de knie hebben.

Ik probeer altijd met bouwen wel duidelijk te maken dat er ook afgesteld moet worden.
En meten met REW en een meetmic,plaatsing,het is een leerproces.
Niet alleen het bouwen.

Wel erg leuk om te doen allemaal,maar dat wist jij al  ;)   ;D


Former member 78

Quote from: Erik van Voorst on November 11, 2013, 20:37:27
Het is wel opvallend hoe weinig leden een goede geluidsinstallatie hebben tov hun beeld..laat staan een fatsoenlijke sub ( en ik ben er bij een aantal binnen geweest) .

Ik heb zelfs liever een wat kleiner/minder beeld als het geluid maar goed in verhouding is....laat staan een sub...deze is van Mega belang om een film "groots" te laten overkomen.

Er was toch een staatje van zo een 100-150 forumleden hoe "groot" ze keken...misschien idee om naar hun DIY sub te vragen...want dit topic gaat over een handjevol subs.

Jammer want als er iets leuker is en makkelijk is het wel een sub maken....geen filterproblemen (processor) alleen een gave kast en gave driver...waar blijven die creatieve hobbyisten in dit topic nu...?????

Btw
Ik mis de DIY sub van Forumlid TC hier..deze zal het met gemak winnen van alle subs in dit topic gewoon even zoeken en ertussen zetten ...de Black Pearl  ;)

TC en zijn JBL versterker.... Wat heb ik met dat verhaal meegeleefd zeg!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


mr TC

Dan mag een fotootje ook niet ontbreken!!

BR
60L
3CM MDF / 6CM ZAND / 3CM MDF
JBL W12GTi MKII
JBL A6000
+/- 1500 EURO

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68057.0
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

morca

Quote from: mr TC on November 12, 2013, 21:01:20
Dan mag een fotootje ook niet ontbreken!!
oei RESPECT mr T !!!! die is echt strak.
EDIT ik weet het weer,jij hebt die 12 volt amp in huis staan op accu,s........... ;D
Ik zal jouw en erik vant weekend toevoegen,
knubbe ook die was zo vriendelijk het lijstje met gegevens te plaatsen mbt de bouw  :thumbs-up:

Mag ik nogmaals een oproep doen,,als je hier wilt staan en je weet deze dingen nog plaats ze hier even bij.
Weet je iets niet meer,zet je een ? aub is dat ook duidelijk
In de startpost staan de vragen ook:

Wil je hier ook bij staan,meld je:

- inhoud kist
- model (open, gesloten, ib, dual opposed,...)
- gebruikt materiaal (dikte mdf)
- gebruikte driver (s)
- meting of -3db punt in room
- totaalprijs
- gebruikte versterker
- bouwtopic


Voorbeeld van opmaak,zo mag je hem ook posten hier,plak ik hem zo in de mainpost  :) :

DIY 3 Forumlid: Nielvm

Gesloten:
4 x Shiva-X in 2 kisten. 4 x 600 watt RMS. 110 liter per kist.(2 unit,s per kist)30 mm dik .baffle 60 mm dik.
Amp: Crown xls 2500. 2 Ohm: 1200W RMS.
DSP: Behringer fbq1000
Kosten:960 euro.
Topic:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126657.0



Inroommeting,zeer indrukwekkend laag en vlak:



flakkees

een nieuw bouw topic van flakkees komt er aan
ik zit nog in de teken en bedenk fase , en niet te vergeten de thuis overleg fase
deze word tussen de 400 en 500 liter  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


flakkees

Quote from: morca on November 16, 2013, 14:51:18
Dat bedoelde ik ook  ;D was nog niet helemaal wakker ,eerst   :coffee: genomen

ik ben behoorlijk in overleg met de vrouw ...... ja , ik wil de 24''
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


flakkees

ze hebben het over 10 square feed gesloten dus meer dan 1 driver zal niet gaan
maar dat is ook wel genoeg denk ik

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx


AbZ

Quote from: flakkees on November 16, 2013, 16:30:32
ze hebben het over 10 square feed gesloten dus meer dan 1 driver zal niet gaan
maar dat is ook wel genoeg denk ik
Ik denk toch dat je wat cubic feet nodig hebt.

Dirk

Quote from: AbZ on November 16, 2013, 16:37:27
Ik denk toch dat je wat cubic feet nodig hebt.
je snapt het niet...het is een open baffle, in een ruimte van 500L  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ


rho

Het isnatuurlijk indrukwekkend zo'n grote sub, maar als je de keuze hebt tussen 2 losse iets kleinere subs of 1 hele grote dan zou ik voor 2 iets kleinere gaan. 2 subs, los van elkaar en strategisch geplaatst, klinken beter dan 1 sub.
Als je dan b.v. 2 18" exemplaren kwijt kan zou ik dus eerder daar voor gaan.

Maar zo'n 24" is wel kwijlen!  :headbanging:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

flakkees

@ abz , die bedoel ik  :D
@ rho , wat ik nu heb is al belachelijk voor deze ruimte
@ ralph , dat weet ik , maar bouw kriebels kun je niet tegen blijven houden dus als het er dan
toch van moet komen waarom dan niet gelijk alla bruut  :D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Former member 78


morca

Quote from: flakkees on November 16, 2013, 23:01:50
@ abz , die bedoel ik  :D
@ rho , wat ik nu heb is al belachelijk voor deze ruimte
@ ralph , dat weet ik , maar bouw kriebels kun je niet tegen blijven houden dus als het er dan
toch van moet komen waarom dan niet gelijk alla bruut  :D

Idd als je dan een dikke sub wilt,doe het dan meteen goed  :headbanging: