Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


jeroenjeroen

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje mee te kijken op het forum en wil ook graag een subwoofer bouwen. Ik heb nu een jamo 608 set maar mis het laag en wil graag zelf een subwoofer bouwen. Na een tijdje rondkijken lijkt mij het mooist om een tc sounds 15 inch te gebruiken maar die vind ik te duur, de Stereo Integrity 18 inch en de dayton 18 inch lijken mij goeie kandidaten. Het nadeel is wel dat je verzendkosten en belasting moet betalen maar dat heb ik er wel voor over als deze erg goed zijn. Wat vinden jullie van deze subwoofers?


En klopt deze berekening voor de si 18?

(190 dollar kosten subwoofer) + (150 dollar verzendkosten) + (?? 25% ?? belasting)
145 + 115 + 45 = 305 euro

gr,
Jeroen :)


jeroenjeroen

Quote from: morca on December 25, 2012, 21:34:47
Dayton koop je gewoon in Nederland als je dat wilt,PM me voor adres,mag geen nonsponsers plaatsen.

Is het een grote ruimte?
Het gaat om een slaapkamer ;D Maar wil het graag in 1 keer goed doen! Ik had ook al een adresje gevonden voor dayton, alleen die verkopen de 18 inch niet.

Timvg

De Dayton 18" en de SI 18" lijken aan mekaar gewaagd met een lichte bovenhand voor de SI over gans de lijn. De drivers kan je vergelijken (ook in gesloten kist getest) op http://www.data-bass.com/


wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


Timvg

Hopelijk gaat iemand ze ook invoeren dan (of blijven invoeren)  ;)
Indien er dealers zouden meelezen, TC sounds, Sundown audio en Stereo Integrity hebben ook nog geen verdeler voor de benelux  ;)


Timvg




Timvg


morca

De eerste staan klaar voor shipping,alleen niet voor mij  :D
Ik zag toevallig dat ze de eerste batch vandaag klaar hadden.
Leuk subje ik vind alleen nog maar de 10 en12 inch versie,de 13 niet......of 15..........

Meer vermogen en luchtverplaatsing als ik zo lees,kleine stappen,maar wel mooie unit.
Deze heeft een rubber surround trouwens,de eerste JL die dat heeft? ?

Als ik nog eens geld heb worden het W7,je weet wel ong hoeveel en in welke kisten ,dikke cloon eraan ,en gaan ;)



Timvg

Had het huisje hier even voor mezelf, voor de lol eens filmscenes gekeken met de receiver op -3 tot 0. Kreeg echt ff dat car audio gevoel in de maag + een daverend huis door de octaven eronder  :D

Nog een leuk systeempje met ongeveer de zelfde prestatie zou zijn: 4x de Stereo Integrity 18" (denk incl verzending en belastingen een €250/stuk)  in twee kistjes van 150-200l + een Sanway FP14000 (~€700) en een minidsp/behringer dcx als signaalprocessor en EQ.




morca

Quote from: Timvg on January  5, 2013, 17:00:56
Had het huisje hier even voor mezelf, voor de lol eens filmscenes gekeken met de receiver op -3 tot 0. Kreeg echt ff dat car audio gevoel in de maag + een daverend huis door de octaven eronder  :D

Nog een leuk systeempje met ongeveer de zelfde prestatie zou zijn: 4x de Stereo Integrity 18" (denk incl verzending en belastingen een €250/stuk)  in twee kistjes van 150-200l + een Sanway FP14000 (~€700) en een minidsp/behringer dcx als signaalprocessor en EQ.
Lekker gevoel he  :)
Ik heb nacht,s met oud een nieuw volgas Startrek deel 11 zitten kijken.
Mijn vuurwerk  :D



Net even rovinggecko toegevoegt,mooie sub  en resultaat !!

Timvg


morca

Quote from: Timvg on January  5, 2013, 17:33:36
Is dat die uit 2009 van JJ Abrams? Da's idd een knaller
Ja die ja,maar dat is niet de eerste keer dat ik hem kijk.
Wel de eerste keer beneden, op alleen gesloten sub,s.
beetje variatie  :D

Martijnst1990

Is al een hele mooie lijst tot zo ver! :D

Het begint hier ook weer een beetje te kriebelen als ik veel in dit board rond hang :D Niet dat er snel iets zal gebeuren hoor, maar vond het wel heel leuk om te doen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on January  5, 2013, 18:30:21
Is al een hele mooie lijst tot zo ver! :D

Het begint hier ook weer een beetje te kriebelen als ik veel in dit board rond hang :D Niet dat er snel iets zal gebeuren hoor, maar vond het wel heel leuk om te doen ;)
hahahahahahaha jij hebt nog 1 kanaal leeg draaiend staan,dat zorgt dat het kriebelt  :D
Ik heb nog een  oude sub zonder aansturing liggen,zo willen we elke keer meer  :music:

Martijnst1990

Quote from: morca on January  5, 2013, 18:40:15
hahahahahahaha jij hebt nog 1 kanaal leeg draaiend staan,dat zorgt dat het kriebelt  :D
Ik heb nog een  oude sub zonder aansturing liggen,zo willen we elke keer meer  :music:
Jij een sub over ik een kanaal.. lastig, lastig :D

Zoals gezegd, hier zal niet snel een tweede komen. Sowieso ook niet echt de ruimte voor. Maar een gesloten + gepoorte lijkt me op zich wel wat ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Ik bood hem je niet te koop aan trouwens,veel te ligt voor jouw  ;)
Ben niet direct op zoek,maar als ik een leuke goedkope DS4 vind,...............ben ik wel blij  :D

Martijnst1990

Quote from: morca on January  5, 2013, 18:53:04
Ik bood hem je niet te koop aan trouwens,veel te ligt voor jouw  ;)
Ben niet direct op zoek,maar als ik een leuke goedkope DS4 vind,...............ben ik wel blij  :D
Nee dat begreep ik, zo bedoelde ik het ook niet ;)

Als je de driver hebt en een DS4 voor een leuk prijsje kan vinden valt dat inderdaad mee. Beetje hout erbij en afwerken en je hebt er weer een leuke sub bij :D

Wat voor driver is het trouwens?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

JL audio 12w3V2, me ouwe ligt hier nog,die van me avatar.
Ampje erop en gaan,voor boven trouwens.

Maar laat ik niet te hard van stapel lopen,eerst 1 vd JL,s beneden ombouwen tot gepoort.
Ik wil meer geweld in me living,net als boven  :music: