Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Martijn ik raad je aan de lagen goed uit te laten harden,ik had dat niet gedaan.......
En daar is het niet mooier van geworden,het duurde uiteindelijk een week voor het goed hard was.
Dus geduld als je hem echt mooi wilt maken......

Martijnst1990

Quote from: morca on November 30, 2012, 17:11:35
Martijn ik raad je aan de lagen goed uit te laten harden,ik had dat niet gedaan.......
En daar is het niet mooier van geworden,het duurde uiteindelijk een week voor het goed hard was.
Dus geduld als je hem echt mooi wilt maken......
Een week zonder sub is geen ramp (wel balen natuurlijk :P). Alleen heb ik helaas niet echt veel ruimte om de sub te laten. Heb nu wel wat ruimte kunnen maken in de garage, maar die is wel erg koud en ik denk ook wel een beetje vochtig. Zal straks of morgen toch nog even heel goed schuren en dan de eerste lag grondverf en dan toch maar 10-12 uur laten drogen per laag, dan maar ruim een week ermee bezig zijn.

Heb nog wel de gepoorte kist bedenk ik me.. :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

oei koud en vocht droogt niet mooi op denk ik....
Ja ik weet het Martijn,om die reden is die van mij ook niet supermooi.
Ik wilde te snel,nu zitten ze in 2 kistje,s dus als ik nu 1 grote nieuwe maak,denk probeer hem dan te laten spuiten.....

RonG

Misschien toch haaks laten zagen, je zag het bij mij, erg mooi resultaat :).


Martijnst1990

Quote from: morca on November 30, 2012, 17:59:44
oei koud en vocht droogt niet mooi op denk ik....
Ja ik weet het Martijn,om die reden is die van mij ook niet supermooi.
Ik wilde te snel,nu zitten ze in 2 kistje,s dus als ik nu 1 grote nieuwe maak,denk probeer hem dan te laten spuiten.....
Vocht zal wel meevallen bedenk ik me, heb er eigenlijk nooit wat van gemerkt. Koud is het er wel, maar dat is helaas niet anders, is de enige plek waar hij kan staan. Kan hem moeilijk in de huiskamer neerzetten ;)

Heb net bij de Karwei wel even andere verf gehaald, droogt in 6 uur i.p.v. 24.. Morgen ochtend nog goed schuren en dan de eerste laag grond erop. Als ik dat een beetje bijtijds doe dan kan er 12 uur later nog een laag op zodat de tweede grond laag zondag ochtend droog is. Hopelijk is het dan dekkend genoeg zodat ik aan de lak kan beginnen. Dan red ik op de zondag sowieso 2 lagen lak en ben ik al een heel end :)

45 graden laten zagen is wel echt een optie volgende keer ja :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Zo even toegevoegd: Daxie met zijn 2 bruute SDX 15,s.
Een hele mooie build die eigenlijk meteen in me hoofd schoot om te plaatsen.
Ik was net lid toen...

Wil je toegevoegt worden,ik zet je erbij,er zijn nog wel wat meer leden met een oudere sub,die moeten er ook bij he.
Dus als je systeem nog draaid,hoor ik het graag.

paar namen die door me hoofd schieten.
Keyser heb jij die mooie dubbels nog staan?
Bertor heest een heel mooi 4 sub systeem
Eric van voort zijn zeer mooi afgewerkte,maar eens een paar PMen sturen.

Er was volgens mij ook nog iemand met 4 PA 18 inch en 4 ML speakers,als je dit leest meld je effe,ik ben je naam kwijt en kan je topic niet vinden  :D

knubbe

Quote from: Ejorne on November 30, 2012, 15:57:38
Ik ben bang dat je de plamuurplekken straks gaat zien. Ook al komen er meerdere laklagen op. Ik denk dat het beter is om nog eens een paar schuurbladen op te maken op die plekken zodat er vrijwel geen plamuur meer zichtbaar is op de niet-gaten en enkel de gaatjes voorzien zijn van een laagje plamuur. Maar misschien heb ik het mis?

:withstupid:
Je vult alleen de gaten, dus daar moet plamuur zitten. De rest is in principe allemaal overtollig! Denk dat je dit idd wel gaat zien.
Je ziet ook bij sommige overgangen duidelijk schuurstof hangen, dat zie je niet als het strak is.

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Vervelende is dat die plamuur niet goed in de gaten wil,daar zit vaak lucht onder.
Effe doorprikken met een klein puntje ergens van,dan zakt het erin.
Want ik zie bij jouw putjes die ik niet had na 1 keer smeren.

Wel pokkewerk hoor ,bende word hard man   :D maar dat moet ook natuurlijk.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijnst1990

Thanks :D Eerste laagje grondverf zit er nu op, nu is het wachten geblazen. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

kuiperik

Ziet er inderdaad goed uit, goed plan dat je al het overtollige plamuur hebt weg geschuurd.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.


nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

kuiperik

In ons vorige huis waren de deurkozijnen ook met van die "plakaten" plamuur afgewerkt. Ondanks het (schijnbaar) helemaal vlak schuren is dit altijd zichtbaar gebleven en heb ik het zelf nooit echt mooi gevonden.

Dus ik denk dat je er echt goed aan hebt gedaan om ze weg te schuren  ;)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Martijnst1990

Thanks mannen :)

Inmiddels zitten er 2 lagen grondverf op en ga ik zometeen beginnen aan de eerste laag zwart. De houtlijm op de kopse kanten heeft goed gewerkt, alleen bij 2 kanten helaas niet, die zijn duidelijk dichtbaar door de grondverf :( Waar dat aan ligt weet ik niet, heb alle kanten op dezelfde manier behandeld. Om eerlijk te zijn heb ik ook geen zin om er wakker van t liggen, ga hem nu gewoon afmaken en zie wel hoe erg het opvalt. Het is het eerste kistje wat ik maak, dus het was sowieso een probeersel :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Martijnst1990

Quote from: morca on December  5, 2012, 20:17:48
oei Martijn mooi man,kijk even of je dit de goeie foto vind,die ik geplaatst heb van je  ;)
Thanks :) Is de beste foto die ik nu heb, dus is goed zo ;) Mocht ik een betere foto hebben binnenkort laat ik dat hier nog wel even weten.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on December  6, 2012, 15:03:15
Thanks :) Is de beste foto die ik nu heb, dus is goed zo ;) Mocht ik een betere foto hebben binnenkort laat ik dat hier nog wel even weten.
Ik vind deze juist erg mooi,goed bezig geweest kerel  :thumbs-up:

AndreF

Hulp gevraagd,

Nu een jaar geleden de bouw van een sub gestart. Woofer gekregen (waarvoor nog steeds dank) mdf gekocht, Vormgeving door een vriend met professionele spullen. Afwerking is ook geregeld als ik dat wil via een andere vriend (auto spuiter).
Maar dan, Oja toch een versterker nodig. Natuurlijk geen rekening gehouden met een plate amp. Ruimte voor een externe amp heb ik niet echt, en als ik dat dan wel wil welke moet ik dan kopen? Oja geld daar gaat het hier ook om, voor 450 Euro koop ik een KEF subwoofer. Ga ik dan voor 370 Euro een Versterker erin hangen (Hypex DS4)?   Het geheel staat nu stof te happen, dat is

Moet ik dan een iNuke ds1000 (DSP) kopen of een Bheringer 500. Op het forum een lonesome MA 500 van Marantz of een 2e zoeken en in bridge plaatsen ow das weer 300 euris bij elkaar.  Op de woofer staat RMS 1000W werkt dat, en is de crossover filter van mijn Marantz 5002 voldoende dan? Kom ik ook weer een 2e Marantz tegen voor 75 euri's en dan weer een voor 150 welliswaar een gewone versterker, maar toch...

Tijd is ook een probleem, maar de kerst komt er aan, ben een weekje vrij, thuis, leuk om dit te fixen.

Problemen, problemen okkeeee luxe problemen dat wel, maar toch...
Wie heeft er een idee ????

Kom maar op....
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

Martijnst1990

Lijkt me sowieso handig om even te vermelden om welke woofer het gaat. Te weinig vermogen aan een 1000w rms eoofer hangen is ook niet handig.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

AndreF

Het gaat om een Novex ALW800i  in deze kast....

SUBWoofer Zelfbouw door een Newbie
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

morca

Hey Andre je gaat hem afmaken.
Anders was ik vanzelf bij je terecht gekomen,want alle sub,s komen erin te staan.

Even opgezocht,na zoeken vind ik:
Es ist ein Novex ALW 800i
1000W Max
500W RMS /4Ohm
Frequenzbereich: 30- 1800Hz

Parameter:

Re: 3,5 ohms
Le: 1,75mH
Qm: 4,07
Qe: 0,32
QTS: 0,3
BL: 18,4
Fs: 29Hz
Mms: 170g/ 6,01oz
Cms: 0,18mm/N
Rms: 7,8Kg/s
Vas: 65,8L / 2,32cu.ft
Sd: 514,4cm2 / 0,55sq.ft



Dat zou beteken dat hij 500 RMS is,een hypex DS4 zal voldoen,een Inuke 1000 een beetje zwaar maar wel buget.
Maar die inuke moet je ombouwen,maakt pokkeherrie.
Als je met het oog op de toekomst wat koopt,koop je het beste een hypes DS4 imo.