Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG


morca

Ik moet nog even over de opzet denken.

Foto,s bekijken en linken werkt bij een boel foto,s niet meer,dus ik kan niet alle foto,s als fotolink plaatsen.
Die moet ik dan eerst downloaden ,maar ik mag maar 4 foto,s per post invullen,
Als alle systemen in de eerste post moeten komen,dan kom ik foto ruimte tekort.


Ander idee,Topic leegmaken op de eerste post na,ik zet mijn systeem eronder.
En zo kan iemand anders dat ook doen,maar ben bang voor oftopic dingen dan.

Andere optie ,als dat kan..... dat ik alleen kan posten in dit toppic,ik laat het leeghalen.
En vul dan netje,s ieder zijn systeem in per losse post.

Via PM kan dan aangegeven worden dat je toegevoegt wilt worden,maar dat doe ik waarschijnlijk evengoed wel  :)

Iemand een ander idee of voorkeur?

knubbe

Foto's is idd lastig als je ze niet allemaal in eigen beheer hebt.

Misschien zoals avsforum? http://www.avsforum.com/t/1104368/master-index-of-diy-subwoofer-projects
Belangrijkste info even melden (driver e.d.)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Quote from: knubbe on November 22, 2012, 17:22:49
Foto's is idd lastig als je ze niet allemaal in eigen beheer hebt.

Misschien zoals avsforum? http://www.avsforum.com/t/1104368/master-index-of-diy-subwoofer-projects
Belangrijkste info even melden (driver e.d.)
Ja zoiets lijkt me wel,topic kan gewoon gebruikt worden voor casual dingen,en in de mainpost alleen een link.
Misschien met foto vd driver/amp erbij,die pluk je vaak van het net.

goed idee  :thumbs-up:    ;)

nielvm

Leuk idee.

Voor mij zou het interessant lijken als iedereen een lijstje invult met dezelfde informatie, om overzicht te bewaren en het gemakkelijk te houden voor mensen die uitkijken om zelf iets te bouwen. Dit kan o.a. zijn:

- inhoud kist
- model (open, gesloten, ib, dual opposed,...)
- gebruikt materiaal (dikte mdf)
- gebruikte driver (s)
- meting of -3db punt in room
- totaalprijs
- gebruikte versterker


Deze gegevens misschien in een tabel gieten met de link naar het desbetreffende topic? Een foto in deze tabel zou leuk zijn, maar is misschien niet haalbaar...


Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on November 22, 2012, 17:51:51
Leuk idee.

Voor mij zou het interessant lijken als iedereen een lijstje invult met dezelfde informatie, om overzicht te bewaren en het gemakkelijk te houden voor mensen die uitkijken om zelf iets te bouwen. Dit kan o.a. zijn:

- inhoud kist
- model (open, gesloten, ib, dual opposed,...)
- gebruikt materiaal (dikte mdf)
- gebruikte driver (s)
- meting of -3db punt in room
- totaalprijs
- gebruikte versterker


Deze gegevens misschien in een tabel gieten met de link naar het desbetreffende topic? Een foto in deze tabel zou leuk zijn, maar is misschien niet haalbaar...
Zoiets had ik ook voor ogen,en dan met een linkje erbij.
Denk vraag even wat input van jullie,meestal komen goeie ideeen achteraf,denk als ik het nou eerst eens vraag  :)

Ga vd week mee aan de slag,eerst de recente,en daarna spit ik de database even door,
vorig jaar zijn ook een paar leuke gebouwd.....
dank voor jullie input,ik denk dat ik weet hoe ik het ga doen.
Zal alleen wel een paar weken duren voordat ik ook de oudere in beeld heb gebracht.

Ik ga er wat mooi,s van maken

knubbe

Mooi lijstje niels.
Wat ik op avsforum handig vind is dat er ook een verwijzing wordt gemaakt naar de afwerking.
Er staat daar aesthetic bij als iemand de sub mooi heeft afgewerkt. Maar misschien heb ik daar een beetje gekleurde blik als vormgever :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Kistmaten vul ik morgen aan 30 mm dik toch Niels,en wat waren je kosten,vul ik die ook even aan.

Lijkt me leuk zo,alleen de unit,s,en gelukkig kon ik Niels zijn prachtige meting wel als img posten  :thumbs-up:  :D

Mee eens,nog aanmerkingen van iemand,input word nu in progress op prijs gesteld  :)

morca

Quote from: knubbe on November 22, 2012, 21:49:55
Mooi lijstje niels.
Wat ik op avsforum handig vind is dat er ook een verwijzing wordt gemaakt naar de afwerking.
Er staat daar aesthetic bij als iemand de sub mooi heeft afgewerkt. Maar misschien heb ik daar een beetje gekleurde blik als vormgever :)
Morgen zal ik nog eens kijken voor de laatste inspiratie hoe hun het gedaan hebben.
Opzet is zo minimalistisch dat je echt naar de topic,s moet gaan.

Foto unit,amp hout en afwerking mogen best kort samengevat of gelinkt met aesthetic worden bv imo.
krijgt men ook meteen enigsinds een idee

nielvm

Jep, voor mij 30mm dikte, voorkant is zelfs 60mm dik.

En mijn naam is nielvm zonder 's' ;)

Totaalprijs voor de 2 subwoofers + versterking was zo'n 960 euro. Uiteraard voorlopig zonder afwerking.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Als ik nog wat commentaar mag geven, Morca...  :P

Ik vind jouw subwoofers wat onoverzichtelijk in de startpost. Ik begrijp niet goed of je nou 2 subwoofers hebt, of je nog tips geeft om subwoofers te bouwen die je zelf niet hebt,...

Ik zou, voor zo ver het kan, zo veel mogelijk dezelfde layout en gegevensoverzicht gebruiken bij elke subwoofer. Dat mis ik momenteel.

Begrijp natuurlijk dat het nog in een beginfase zit en nog niet allemaal afgewerkt is ;). Ik vind het een leuk initiatief en ik hoop dat het iets moois wordt :).
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Nog een ideetje, je doet er natuurlijk mee wat je wilt:

Maak een nieuw topic. In het eerste bericht maak je een overzichtstabel met de kenmerken van de subwoofers. In de volgende berichten kan jij (of de bouwer) volgens een bepaald sjabloon een korte samenvatting geven over de subwoofer, fototje, meting en een link naar het bouwtopic. In de tabel maak je dan een linkje naar het bericht met de "samenvatting".

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on November 23, 2012, 18:10:43
Als ik nog wat commentaar mag geven, Morca...  :P

Ik vind jouw subwoofers wat onoverzichtelijk in de startpost. Ik begrijp niet goed of je nou 2 subwoofers hebt, of je nog tips geeft om subwoofers te bouwen die je zelf niet hebt,...

Ik zou, voor zo ver het kan, zo veel mogelijk dezelfde layout en gegevensoverzicht gebruiken bij elke subwoofer. Dat mis ik momenteel.

Begrijp natuurlijk dat het nog in een beginfase zit en nog niet allemaal afgewerkt is ;). Ik vind het een leuk initiatief en ik hoop dat het iets moois wordt :).
Nee dat klopt, dat is ook nog niet helemaal naar mijn zin beschreven,die bandpass speelt wel samen met de gesloten in HT ruimte.
Er staat ook dat het een set is,maar niet zo in 1 oogopslag als ik wil.Even over denken komt er anders en korter te staan  ;)


De layout probeer ik wel hetzelfde te houden,komt goed.

En alleen bestaande systemen ,ik verzin niks hoor,er lezen mensen mee die de set gehoord hebben,dus valt weinig te verzinnen  ;)

Daarom heb ik het topic ook omgegooid,geen tip set,s meer ,maar alleen draaiende set,s.

Mag ik nog een set toevoegen bedenk ik me net,.....beneden staan 2 gesloten 13W3,s  :P



2 e bericht,nieuw topic bedacht ik ook maar dat was nadat deze sticky was gemaakt.
Plus dat het imo wel leuk is om gewoon te kunnen blijven posten over je sub,s in dit topic.
Zoals al 15 blzd gebeurd,dan probeer ik het er netje,s neer te gaan zetten.

Al ik zelf het wel mooi vind zo,ook nog mensen die het netje,s vinden zo?
Op mijn bandpass post na dan  :D

Nog meer mensen ideeen naast Niels



nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


morca

Zo weer 2 toegevoegt
Wil je hier ook bij staan,meld dan je :

- inhoud kist
- model (open, gesloten, ib, dual opposed,...) poortlengte en diameter.
- gebruikt materiaal (dikte mdf)
- gebruikte driver (s)
- meting of -3db punt in room
- totaalprijs
- gebruikte versterker
-Topic

nielvm

Wordt een mooie beginpost.

Nog 1 wens/suggestie: ik zou telkens de foto laten zien van de afgewerkte kist (indien beschikbaar). Vind ik toch wat leuker dan de driver.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on November 26, 2012, 21:47:39
Wordt een mooie beginpost.

Nog 1 wens/suggestie: ik zou telkens de foto laten zien van de afgewerkte kist (indien beschikbaar). Vind ik toch wat leuker dan de driver.
Idd ,op die afgewerkte foto,s zit ik te wachten,Dynky zijn foto is ook wel cool vond ik.
Als jouw kisten klaar zijn plaats ik de foto erbij,dat was al de bedoeling  ;)
Bij Ejorne zoek ik zijn kunstwerk er even bij.
Verder moeten een boel nog,

We gaan de goeie kant op zo,we hadden beide nog 1 ding op de lijst staan  ;)
Nou hup afwerken dan die hap  :P hihi

Martijnst1990

Dat word zeker een mooie openingspost zo! :) Hoop deze week in ieder geval een foto te hebben van mijn afgewerkte sub, als het weer het toelaat :D Wellicht woensdag.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Mooie update Marco !

Heeft de sub van Flakkees 1300euro gekost?
Amp van 420, drivers 260, minidsp 120 (?) en een kist van 500euro? :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Dankje Martijn,ik zet hem er meteen bij  ;) succes met afwerken,wat gaat het worden?

Knubbe idd ik had een PM die ik nog maar eens ga herlezen  :D of 2 keer  :clapping:

morca

Aangepast Knubbe  ;)

Kijken of ik vd week Daxie zijn sub,s topic eens door ga spitten.
Even afstoffen,want dat is ook geen misselijk systeem,2x SDX15 op een Crown dacht ik.

Die foto,s ook onafgewerkt was een goed idee,want dat afwerken schiet bij mij toch niet op  :D

Het borrelt wel in me hoofd om een mooie dubbele kist te gaan maken voor beneden,omdat de woofers nu toch in 1 hoek staan.
Maar die moet wel strak worden......

Martijnst1990

Quote from: morca on November 27, 2012, 01:08:37
Dankje Martijn,ik zet hem er meteen bij  ;) succes met afwerken,wat gaat het worden?

Knubbe idd ik had een PM die ik nog maar eens ga herlezen  :D of 2 keer  :clapping:
Ga hem gewoon mat zwart rollen. Uiteraard eerst schuren, plamuren, paar keer primen en schuren etc. :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT