Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg


Martijnst1990

Quote from: morca on September 19, 2012, 18:27:29
Om even op de laatste paar berichten terug te komen,een JL klinkt in een 'te' kleine kist veel strakker sneller en directer.
Ik weet dat WINisd iets zegt ,maar dat klopt niet,Tim zijn dsp verhaal klopt.
Ik heb verschillende kisten getest,de afval na dsp is niet echt anders bij een kleine kist,dat zegt de berekening alleen.

Na 20 jaar JL bouwen weet ik echt wel hoe ze het beste klinken,kist niet te groot maken,en het belangrijkste koop een goeie amp erbij met een goeie voeding en dempingsfactor.

Martijn doe mij een plezier,ik geef je maten door,dan gaat ie het het beste doen,ga niet prutsen met dat prog,dan krijg je teveel variabelen waar je zelf nog geen kijk op hebt.
Ik heb geen grote kist met unit staan,anders kon je dat ook nog horen.
We moeten een datum prikken,alhoewel die JL heb ik je zonder te horen overgehaalt.... en W7 zelfs  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :D
Dan laat ik winisd gewoon voor wat het is, niks zo handig als een kenner die je exacte maten kan geven natuurlijk :D Dan ga ik daarmee gewoon langs een goede houthandel o.i.d. (geen Hornbach/Praxis lijkt me) en laat ik ze op maat zagen met 45 graden hoeken (gezien in het topic van RonG, lijkt me erg handig?) en dan is het alleen een kwestie van goed in elkaar zetten, wat mij toch wel moet lukken hoop ik :D

Die datum prikken moeten we sowieso eens doen, jij bent uiteraard ook van harte welkom om hier dan eens te komen luisteren  :thumbs-up:

Nogmaals bedankt uiteraard allemaal voor de hulp  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Gaat een leuke sub worden lijkt me! Dat vind ik nu wel mooi dat die JL woofer in een relaief kleine kast kan! Dat is ook wel wat voor mij voor in de woonkamer dan! (als ondersteuning bij stereo, en bij film)

Waar kan ik zo'n JL woofer in gesloten kast een beetje mee vergelijken? En ook voor muziek goed geschikt lijkt?

Pff zo te zien moet ik ter zijner tijd 2 subwoofers gaan bouwen, 1 voor het HT boven en 1 voor beneden (al is die eigenlijk niet perse nodig, maarja willen hebben wel)

morca

Die Martijn gekocht heeft kan je rustig met een Velo 1200 vergelijken,hij zal niet veel onderdoen. De 13W7 overtreft hem.

Tim wat ken je me goed  :D maar eerst even kijken

Martijn Idd laat het rekenen aub ,je maakt jezelf gek  ;)

Ik ben er wel achter waarom die Inuke echt belaberd weinig power geeft,Marantz geeft een erg laag output tov de Panasonic.
Nou heb ik de gain vd Marantz op 12 staat,oei nou maxen de woofers wel,hij trekt het net denk ik.
Volgens mij zijn er van die kastjes die ik gewoon tussen de Marantz en de Inuke doe om het laag ong 12 db omhoog te gooien.

Het begint erop te lijken zo,nou die ene sub nog tot bandpass verbouwen  :headbanging:

Martijnst1990

Welke iNuke gebruik je eigenlijk? Wel jammer dat de specs zo bedriegend zijn, want ze zijn qua prijs wel goed te doen, ook de iNuke 6000 bijvoorbeeld.

Edit: of bijvoorbeeld een Behringer Europower EPX4000, die volgens de specs ook 1400 watt op 2ohm moet leveren, blijft toch jammer dat je niet gewoon van de specs op aan kan :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Quote from: morca on September 19, 2012, 19:56:21
Die Martijn gekocht heeft kan je rustig met een Velo 1200 vergelijken,hij zal niet veel onderdoen. De 13W7 overtreft hem.

Ik neem even aan dat je SPL 1200 Ultra bedoelt? Haha dat ik dat type nr nu kan opschrijven, bewijst dat ik teveel op internet zit  ;) Ik meen gelezen te hebben dat je met de genoemde JL unit, kast, dsp én versterking op ongeveer 1000 euro komt om een sub te bouwen, klopt dit?

Zo een Velo 1200 kost net geen 1800,- En je weet zeker dat je dan op dat zelfde niveau speelt? Nu raak ik erg nieuwsgierig  ;D Wat zou het ongeveer kosten om bijvoorbeeld 2 10 inchers te bouwen, met een JL unit?

(ik moet hier eigenlijk allemaal niet naar kijken  ;D)

Martijnst1990

Ik had de JL tweedehands en dus goedkoper, maar nieuw moet hij momenteel €799,- kosten, in de aanbieding zelfs. Tel daar nog 400-500 bij voor een versterker, 50(?) voor de kist en 125 voor DSP en het word alweer een stuk duurder.

Toevallig heeft Timvg een mooie zelfbouw JL te koop staan met 6 10" JL units en er is sprake geweest van losse verkoop van de units voor 125 ps als ik me niet vergis. Durf niet te zeggen of dat nog steeds doorgaat.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Thanks!

Dat van die prijzen wist ik niet, nieuw zijn de units van JL inderdaad redelijk prijzig, dan kom je totaal op zo een 1500 met een beetje pech. Dan vind ik het verschil zomaar klein worden met een Velodyne.. Ik persoonlijk zou voor dat geld in ieder geval niet zelf gaan bouwen, mits ik overtuig raak van de meerwaarde  ;) Maar nu hoef ik t daar helemaal niet over te hebben, dat geld heb ik voorlopig toch niet beschiikbaar  ;D


morca

MVG@Daarom werk ik ook liever met 2 unit,s van een goedkopere serie,ik was 1400 kwijt voor mijn systeem.
2x 13W3V3-4 en dan hebben we het over een iets duurdere woofer die je in vergelijking moet nemen.
Dan niet de spl 1200,maar moet je eerder richting de 5000 euro denken.

Martijn ik ga nu kijken ,maar ik denk zelf aan een Crown XTI voor jouw,welke.....
Ok ben aan het kijken,de woofer heeft al een optimum aanstuuring bij 400 watt RMS dus er hoeft geen hele zware op,bv die 4000 die jij noemt Martijn.

zoeken...........................................

Ok Martijn ik ga je definitief advies doen,ik leg mijn woofer naast de jouwe,RMS vermogen komt exact overeen.
Dus ik raad je aan ,met klem eigenlijk  :D om er een mooie DS8 van hypex op te zetten,die gaat er een superwoofer van maken.
8 Ohm = 530 Watt RMS
Dempingsfactor > 1000

Ik heb het al eerder met je gehad over de ongelovelijke stabiele aanstuuring en controle van deze plate,s.
Nu heb ik het ten volle kunnen testen hier tov een buget amp,doe het ineens goed,dan zal de sub doen wat je ervan verwacht  :music:

Ik ben erg benieuwd wat je gaat kopen,ik hoop echt dat je mijn advies aanneemt,niet omdat ik het beter wil weten.
Maar wel jouw zometeen tevreden zie na alle advies  ;) wat trouwens geen probleem is  :D

Ik kom nog wel eens luisteren als de JL staat te spelen,meteen even meten en meeten,oh nee dat meeten deden we hier.
:)

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Hier in mijn HTkamer ,denk wel richting de 15 hz,maar in de huiskamer maar net tot 20 met 2 stuks bij mij van de W3 serie.
Maar het valt me op dat die in de hoek zoals al verwacht meer cornergain geeft in de huiskamer.
Dus binnenkort moet er een test plaatsvinden met beide gesloten in die hoek ivp L/R opstelling.
Om te besluiten of ik een bandbass erbij ga bouwen.
Denk met bv een dubbele kist in de geest van een F212 ook al een stuk betere plaatsing te hebben,

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Martijnst1990

Quote from: morca on September 19, 2012, 21:49:50
MVG@Daarom werk ik ook liever met 2 unit,s van een goedkopere serie,ik was 1400 kwijt voor mijn systeem.
2x 13W3V3-4 en dan hebben we het over een iets duurdere woofer die je in vergelijking moet nemen.
Dan niet de spl 1200,maar moet je eerder richting de 5000 euro denken.

Martijn ik ga nu kijken ,maar ik denk zelf aan een Crown XTI voor jouw,welke.....
Ok ben aan het kijken,de woofer heeft al een optimum aanstuuring bij 400 watt RMS dus er hoeft geen hele zware op,bv die 4000 die jij noemt Martijn.

zoeken...........................................

Ok Martijn ik ga je definitief advies doen,ik leg mijn woofer naast de jouwe,RMS vermogen komt exact overeen.
Dus ik raad je aan ,met klem eigenlijk  :D om er een mooie DS8 van hypex op te zetten,die gaat er een superwoofer van maken.
8 Ohm = 530 Watt RMS
Dempingsfactor > 1000

Ik heb het al eerder met je gehad over de ongelovelijke stabiele aanstuuring en controle van deze plate,s.
Nu heb ik het ten volle kunnen testen hier tov een buget amp,doe het ineens goed,dan zal de sub doen wat je ervan verwacht  :music:

Ik ben erg benieuwd wat je gaat kopen,ik hoop echt dat je mijn advies aanneemt,niet omdat ik het beter wil weten.
Maar wel jouw zometeen tevreden zie na alle advies  ;) wat trouwens geen probleem is  :D

Ik kom nog wel eens luisteren als de JL staat te spelen,meteen even meten en meeten,oh nee dat meeten deden we hier.
:)
Een plate amp vind ik zelf ook zeker het mooiste en vooral handigste, alleen snap ik niet helemaal hoe het rms vermogen van jou sub en de mijne exact hetzelfde is :P Volgens de site is de W7 1,000 RMS en de jouwe 600, optimum vermogen voor de jouwe is 400-500, mijne 750. DS8 is wat duur, maar spreekt mij zeker aan hoor, maar ga ik alles uit mijn sub halen als die 750 rms bij 3 ohm lust optimaal? Ik denk dat ik dan naar de 800 watt bij 4 ohm moet kijken ipv 530 bij 8 ohm?

Hoop het zelf wel, want dan ga ik gewoon sparen voor een DS8.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Timvg

morca, goed opletten met de gain van de Marantz (heb er zelf ook één  ;) ) , je kan het inputsignaal dat in de iNuke binnenkomt doen clippen op die manier. Je hebt idd s-convert nodig, dat werkt veel beter.

En voor in je woonkamer, een beperkte linkwitz transform zou je zo die -20hz output geven, ben ik 100% zeker van  8)

Jammer dat je zo ver woont, of ik kwam zo met m'n minidsp langs.

morca

Martijn je hebt helemaal gelijk,ik zit nog naar die 12W6 te kijken die je eerst zou kopen...........

Idd 1000 watt bij 3 ohm,optimum van 750 ,zie diagram,nee beter geen Hypex,dan moet ik ze eerst mailen of ze garanderen dat ie draaid op die 3 ohm,wil ik best even doen,ze zijn erg klantvriendelijk.

de Crown XTi 1002 versterker zou ook een leuke zijn ,maar kweet zo ook even niet of die de 3 ohm lekker vind,en die is iets te zwaar,daar zouden er bijna 2 opkunnen.....
gaan we vd week even verder kijken,misschien dan Edwin of Hipster hier nog ideeen over hebben.
Hypex kan ik mailen.

MVG

@ morca thanks voor je reactie! Heb de unit even opgezocht en dat is een stukje goedkoper inderdaad.

Maar, waar het mij om ging, is dat met de unit welke Martijn heeft, deze volgens jou zich kan meten met een Velodyne 1200, maar als de unit van Martijn nieuw gekocht wordt, en je rekent het bij elkaar uit kom je ook op zo een 1500 euro incl hout, amp en dsp. Zo een Velo is dan 200 euro duurder, daar doelde ik een beetje op.. Dit prijsverschil vind ik vrij klein dus vandaar.

Quote from: morca on September 19, 2012, 19:56:21
Die Martijn gekocht heeft kan je rustig met een Velo 1200 vergelijken,hij zal niet veel onderdoen. De 13W7 overtreft hem.

Quote from: Martijn90 on September 19, 2012, 20:21:51
Ik had de JL tweedehands en dus goedkoper, maar nieuw moet hij momenteel €799,- kosten, in de aanbieding zelfs. Tel daar nog 400-500 bij voor een versterker, 50(?) voor de kist en 125 voor DSP en het word alweer een stuk duurder.

Toevallig heeft Timvg een mooie zelfbouw JL te koop staan met 6 10" JL units en er is sprake geweest van losse verkoop van de units voor 125 ps als ik me niet vergis. Durf niet te zeggen of dat nog steeds doorgaat.

Zo kom ik ongeveer aan die 1500 euro..

Misschien klopt mijn beredenering niet. Want ik meen posts van jou gelezen te hebben waarin gezegd wordt dat met een zelfbouw budget van 1500,- je makkelijk over zo een Velodyne heengaat qua presteren.. Correct me if i'm wrong.

Nu heb ik op dit moment geen bouwplannen hoor, mocht ik dat doen dan benader ik je wel  :) Ik vind het wel reuze interessant. Ik zou zelf als ik zelf zou gaan bouwen ongeveer tussen de 500 en 700 gaan zitten.

morca

Quote from: Timvg on September 19, 2012, 22:45:01
morca, goed opletten met de gain van de Marantz (heb er zelf ook één  ;) ) , je kan het inputsignaal dat in de iNuke binnenkomt doen clippen op die manier. Je hebt idd s-convert nodig, dat werkt veel beter.

En voor in je woonkamer, een beperkte linkwitz transform zou je zo die -20hz output geven, ben ik 100% zeker van  8)

Jammer dat je zo ver woont, of ik kwam zo met m'n minidsp langs.
Ja ik weet het,de main,s klinken ook iets beter vind ik op een lagere stand,denk niet veel met de amp te doen als dat kastje ertussen zit.
EDIT bedankt voor de tip  :thumbs-up:
Woofers komen eindelijk de kist een beetje uit  :D
Die Panasonic receiver klinkt vreemd genoeg beter imo.

Ja dat is idd jammer,volgens mij hebben we naast die mini DSP wel wat te ouwehoeren  :D 
Eerst die gain maar eens omhaag,me ik voelde me broek bijna,dus ben op de goeie weg  :clapping:

Staaled

Quote from: morca on September 19, 2012, 22:50:41

gaan we vd week even verder kijken,misschien dan Edwin of Hipster hier nog ideeen over hebben.

Mijn XTi's, 4002 , duwen 8 Ohm last.
Dus ik niet echt iets zinvols zeggen over 3.
Alleen dat het erg fijne amps zijn. Geven geen krimp en prima DSP aan boord.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijnst1990

Quote from: morca on September 19, 2012, 22:50:41
Martijn je hebt helemaal gelijk,ik zit nog naar die 12W6 te kijken die je eerst zou kopen...........

Idd 1000 watt bij 3 ohm,optimum van 750 ,zie diagram,nee beter geen Hypex,dan moet ik ze eerst mailen of ze garanderen dat ie draaid op die 3 ohm,wil ik best even doen,ze zijn erg klantvriendelijk.

de Crown XTi 1002 versterker zou ook een leuke zijn ,maar kweet zo ook even niet of die de 3 ohm lekker vind,en die is iets te zwaar,daar zouden er bijna 2 opkunnen.....
gaan we vd week even verder kijken,misschien dan Edwin of Hipster hier nog ideeen over hebben.
Hypex kan ik mailen.
Heb net al een mailtje gestuurd naar speakerland waar ze de Hypex verkopen, maar misschien handiger om hem inderdaad naar Hypex zelf te sturen, zal ik zo nog even doen.

Doe XTi draait als het goed is zelfs op 2 ohm volgens de specs, dus 3 moet dan ook kunnen lijkt me. Eerlijk gezegd hoop ik wel dat de Hypex wat word, een plate amp vind ik toch een stuk praktischer en die is direct gemaakt voor een sub, dus met fase, crossover etc.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: MVG on September 19, 2012, 22:54:02
@ morca thanks voor je reactie! Heb de unit even opgezocht en dat is een stukje goedkoper inderdaad.

Maar, waar het mij om ging, is dat met de unit welke Martijn heeft, deze volgens jou zich kan meten met een Velodyne 1200, maar als de unit van Martijn nieuw gekocht wordt, en je rekent het bij elkaar uit kom je ook op zo een 1500 euro incl hout, amp en dsp. Zo een Velo is dan 200 euro duurder, daar doelde ik een beetje op.. Dit prijsverschil vind ik vrij klein dus vandaar.

Zo kom ik ongeveer aan die 1500 euro..

Misschien klopt mijn beredenering niet. Want ik meen posts van jou gelezen te hebben waarin gezegd wordt dat met een zelfbouw budget van 1500,- je makkelijk over zo een Velodyne heengaat qua presteren.. Correct me if i'm wrong.

Nu heb ik op dit moment geen bouwplannen hoor, mocht ik dat doen dan benader ik je wel  :) Ik vind het wel reuze interessant. Ik zou zelf als ik zelf zou gaan bouwen ongeveer tussen de 500 en 700 gaan zitten.
Omdat ik het zelf gebouwd heb en afgesteld,zijn er verder geen kosten,komt de vergelijking idd al gauw met een duurder type.
Ik heb ik het verleden idd vaak aangehaald dat het beter kan,voor een 5000 of 6000 euro kostende uit de winkel kan je heel veel mooiere zelf bouwen,met die 1200 SPL ultra zit de prijs idd wel erg leuk.

maar ik lees dat de woofer van Martijn toch een Xmax heeft van 29 mm.
Dus hij zal gewaagt aan de ultra zijn.

Staar je ook niet blind op de prijzen die je vind van JL,PM me voor betere adressen,niet ikzelf,maar het kan goedkoper  ;)
Voor niet veel meer als 2000/2200 heb je wel 2 12 W7,s staan denk ik,alleen onderdelen dan.
Dan kom je toch weer op een paar honderd euro meer als de winkel ,maar heb je er 2,en de SQ en SPL zal die ene  uit de winkel zeker wel overtreffen dan.

Martijn ,wat had Dynky ook al weer op zijn JL,s voor merk,die zijn ook niet zo duur,DAP of was het wat anders....

morca

Hipster@ Idd ik had de 1002 al even bekeken,maar er staat niks over 2 ohm mono,denk dat het niet kan.

Martijn@ Hypex kent de plate,s zelf ik denk het beste,maar nu krijg je 2 antwoorden,als die nou allebij hetzelfde zijn weet je waar je aan toe bent ,is nooit weg even 2 keer advies vragen.

Martijnst1990

Quote from: morca on September 19, 2012, 23:09:26
Omdat ik het zelf gebouwd heb en afgesteld,zijn er verder geen kosten,komt de vergelijking idd al gauw met een duurder type.
Ik heb ik het verleden idd vaak aangehaald dat het beter kan,voor een 5000 of 6000 euro kostende uit de winkel kan je heel veel mooiere zelf bouwen,met die 1200 SPL ultra zit de prijs idd wel erg leuk.

maar ik lees dat de woofer van Martijn toch een Xmax heeft van 29 mm.
Dus hij zal gewaagt aan de ultra zijn.

Staar je ook niet blind op de prijzen die je vind van JL,PM me voor betere adressen,niet ikzelf,maar het kan goedkoper  ;)
Voor niet veel meer als 2000/2200 heb je wel 2 12 W7,s staan denk ik,alleen onderdelen dan.
Dan kom je toch weer op een paar honderd euro meer als de winkel ,maar heb je er 2,en de SQ en SPL zal die ene  uit de winkel zeker wel overtreffen dan.

Martijn ,wat had Dynky ook al weer op zijn JL,s voor merk,die zijn ook niet zo duur,DAP of was het wat anders....
DAP Stage-Amp 2.2 inderdaad. Komt op €560 zag ik, dus ook in dezelfde prijs klasse. Heb in ieder geval ook het mailtje even naar Hypex zelf gestuurd, meerdere antwoorden zijn sowieso nooit verkeerd natuurlijk.


Edit: bij de XTi staat inderdaad alleen 2x 700 watt, dus zou er 1 aansluiting gebruikt worden, wat op zich ook weer zonde is van zo'n amp vind ik, een tweede sub komt er niet verwacht ik. Zelfde verhaal met de DAP van Dynky.
Zijn er verder nog plate amps mt veel vermogen waar jij van weet? Merken zoals SVS en Velodyne gebruiken natuurlijk ook plate amps, hoewel deze waarschijnlijk zelf ontwikkeld zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Thanks!

Ik heb zojuist wat andere units zitten bekijken nog! Kwam een Peerless tegen xxls 10, en dan icm met een passive. Ook kwam ik goedkope JL's tegen (van 150 eur) Is het leuk om zoiets te bouwen icm met een van de goedkoopste hypexen (goed die leverd maar 120 watt), dan kom je uit op ingeveer 300 eur incl hout. Zou dat leuk zijn als testje? Of zou een sub van dat bedrag uit de winkel dan beter presteren. Ik weet het, het is waarschijnlijk allemaal rommel dan, maar ben benieuwd want ik zou zoiets wel eens willen maken voor heel weinig. Daar ik op dit moment nogal gelimiteerd ben op dit soort aankopen  ;)

morca

Quote from: MVG on September 19, 2012, 23:15:00
Thanks!

Ik heb zojuist wat andere units zitten bekijken nog! Kwam een Peerless tegen xxls 10, en dan icm met een passive. Ook kwam ik goedkope JL's tegen (van 150 eur) Is het leuk om zoiets te bouwen icm met een van de goedkoopste hypexen (goed die leverd maar 120 watt), dan kom je uit op ingeveer 300 eur incl hout. Zou dat leuk zijn als testje? Of zou een sub van dat bedrag uit de winkel dan beter presteren. Ik weet het, het is waarschijnlijk allemaal rommel dan, maar ben benieuwd want ik zou zoiets wel eens willen maken voor heel weinig. Daar ik op dit moment nogal gelimiteerd ben op dit soort aankopen  ;)
Jij bedoelt de 12W0,die heb ik pas in me neef in de auto gehoord op me ouwe set.
Klinkt best goed hoor,met zijn 100 watt rms heeft ie wel genoeg aan een hypex die ook 100 watt rms leverd.
Goeie keuze voor weinig geld,want die goedkope JL,s leveren niet veel of niks aan laagouput in.
Hij kan alleen iets minder hard als mijn W3,verder,s de SQ en SPL,echt zeer goed voor die 130 euro.
Koop je er later nog eens 1 bij,voor dat geld bouw je niet snel een beter systeem.
Jammer is alleen dat die hypex geen dsp heeft,maar die 100 euro kan je er later nog eens inversteren.
Die hypex maakt het wel een beter ,stabieler aangestuurd systeem, goeie keuze heb je zelf al gemaakt  ;)

morca

Tim nog ideeen voor een goed kastje,waar ik 10 db mee kan boosten,want dat clippen doet ie hier niet.
Zelf,s op plus 12 db niet.
Rode lampje vd Nuke ging net niet aan,Xmax en aanstuuring bijna voldoende.
Ik denk dat ik nog iets meer in kan sturen,zal aan mijn receiver liggen.
De hypexen spelen er ook veel zachter op als op de Pana.

Ik heb bij Ejorne gehoord wat er kan als je wat vermogen over hebt,ik denk de gain zoveel in te kunnen sturen dat ie niet clipt,maar wel gaat Xmaxen dan,en er is wat meer controle.