Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

basyamaha

Quote from: maximus79 on June 21, 2012, 12:43:18
Misschien wel zo eerlijk om hier nu op terug te komen?

Het lag niet aan de Amp, ik speel nu op oorlogs sterkte met een boost op de 20hz. En de iNUKE geeft geen krimp.
Welke muziek draai je die 20hz tonen/noten heeft ?





maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Ejorne


morca

Ik krijg toevallig net PM van iemand die zich er niet mee wil bemoeien maar me wel gelijk geeft.
Hij zoekt op amerikaanse forum,s en vind dit:

Nog even over die iNukes, wou op het forum zelf niet teveel zeggen want het lijkt daar wel vloeken in de kerk.. maar je hebt compleet gelijk over de vermogens, erg gek dat mensen dat gewoon niet willen geloven..

Hier een quote van een ander forum, over subs die in een test niet goed uit de verf kwamen, aangedreven door een iNuke. Hier de resultaten per kanaal, 8 ohm.

Our subwoofers were tested in this GTG using the Behringer I-Nuke 3000 in stereo mode. We had an Inuke tested, and it managed to deliver 230 watts into 40 Hz (RMS).

Another test had it delivering 312 watts RMS at 1000 Hz.




Nou zegt berhinger zelf : 2x 315 Watt RMS op 8 Ohm (2x 440 Watt max)

Dus op 1000 hz haald ie het bijna,maar we draaien er sub,s mee,dus ik kijk naar die 40 hz en dan nog maar 230 watt.
Wat doet ie dan op/onder de 20 hz,kwadratische Xmax en vermogens opname,wat blijft er dan nog van dat vermogen over?


Ik zal het ever nader toelichten,ik heb hier bv de progedy die geeft ultra laag op sommige stukken /liedjes.
Bij film kijken ga ik verder niet uitleggen,een ieder die een sub tot 15/10 hz heeft weet wat ik bedoel.
Dat is al in meerdere discussie,s naar voren gekomen,dus die ga ik niet meer aan met iemand die dat niet hoort door zijn sub,s of amp.

Maximus ga lekker van je sub,s genieten,ik heb er verder geen woord commentaar op gehad.Het zal lekker spelen nu  ;)
Dus vat dit niet op omdat jouw sub het deed,maar ben al een paar maanden via PM steeds meer info aan het vergaren.

De Inuke,s tip ik niet meer omdat ik vermoed dat ze een geluidsdichte ruimte zoals bv die van HTip geen hele film vol gas volhouden,en dat tip ik liever niet.

Iedereen die het wel koopt uit eigen overweging ,heb ik geen problemen mee /of commentaar op.
Dus hopelijk heb je ook respect voor mijn mening,een kwalitatief beter draaiend systeem te tippen aan leden die het mij vragen.
Jij hebt het mij niet gevraagd,ik heb je niks getipt,dus dat ik ze niet meer wil tippen heeft niks met jouw amp te maken.
Dat speelt al langer.

Dus hoop dat je het hier verder bij wil laten,dan heb ik het ook niet meer over jouw sub,want die 2 ohm loop je toch echt als een koorddanser over een touwtje waar je heel veel mazzel hebt dat je er niet afvalt.( de amp weer uitslaat)

Dus ik zou het op prijs stellen als jij mijn topic laat,ik ben de bouwer jij een koper,dat was duidelijk in al je vragen,het gaat ver boven je bol.
Ik heb /ben in jouw topic ook netjes gebleven,terwijl je door iedere sub/amp kenner van het forum bent gewezen op die 2 ohm load,geloof je liever iemand anders.
Dat mag best,maar dat hoef je mij niet op te dringen,ik weet het zelf wel wat ik doe.
Mijn amp is nog never uitgeslagen,ik ben het vertrouwen kwijt in de Inuke.

Ik probeer mensen Velodyne/org JL waardige tips te doen,dus zal niet van mijn tip afwijken.

Hypex of Crown .
Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom,onderbouwd met topic,s van bv avs wel dan graag.

Maximus ,ga lekker film kijken en maak je niet druk om mij kerel,doe ik ook niet meer over bepaalde dingen.
Het is geen steek naar jouw systeem of je verkoper,het werkt naar jouw wens nu,dus jij/jullie kunnen beter je eigen ding gaan doen.
Doe ik dat ook  :thumbs-up:


maximus79

Met alle respect,

What the F*ck?

Of je nou gelijk hebt of niet, of de inuke inderdaad niet aan te raden is of wel. Ik wil er alleen achter komen of ik Jacco moet aanspreken op de manier hoe hij het heeft uitgevoerd. Dan kan ik een discussie op starten met Jacco en dan komen we er wel uit.

Er staan zinnen in jou bericht die me niet aan staan.

"Jij hebt het mij niet gevraagd,ik heb je niks getipt"  Volgens mij heb je flink mee lopen praten in mijn topic over de aanschaf van een nieuwe sub. Toen deed je ook geen duidelijke uitspraken en zeker niet over de Inuke en nu achteraf....

"Dus ik zou het op prijs stellen als jij mijn topic laat,ik ben de bouwer jij een koper,dat was duidelijk in al je vragen,het gaat ver boven je bol." WOW :worship:

"Ik heb /ben in jouw topic ook netjes gebleven,terwijl je door iedere sub/amp kenner van het forum bent gewezen op die 2 ohm load,geloof je liever iemand anders. Dat mag best,maar dat hoef je mij niet op te dringen,ik weet het zelf wel wat ik doe."    Ben ik niet netjes? Ik heb wat gemist zeker? Het was een voorstel om te kijken wat jou reactie zou zijn. Je blijft steeds halve dingen roepen, met daarna "ga maar lekker film kijken". Als ik rommel heb gekocht wil ik dat gewoon weten. En niet dat er om heen gedraai. Hoezo dring ik je wat op?

"Het is geen steek naar jouw systeem of je verkoper,het werkt naar jouw wens nu,dus jij/jullie kunnen beter je eigen ding gaan doen.
Doe ik dat ook  :thumbs-up:" Eigen ding? Jij/jullie? Waarom wil jij gelijk afstand met iedereen die iets niet wil/doet wat op jou lijstje staat?


Maar succes verder met je topic. :nopompom:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

basyamaha

Quote from: maximus79 on June 21, 2012, 16:43:10
Hoezo muziek?
Omdat ik steeds lees IK SPEEL .

gevoelsmatig denk ik dan aan muziek .

Ik zal dus lezen bij          ik speel              ik kijk film ..

maximus79

Quote from: basyamaha on June 21, 2012, 18:29:51
Omdat ik steeds lees IK SPEEL .

gevoelsmatig denk ik dan aan muziek .

Ik zal dus lezen bij          ik speel              ik kijk film ..

Oh op die fiets ;D

90% is bij mij film!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Quote from: maximus79 on June 21, 2012, 18:23:42
Als ik rommel heb gekocht wil ik dat gewoon weten. En niet dat er om heen gedraai. Hoezo dring ik je wat op?[/color]


Misschien heb je wel gelijk,maar als je een jaartje alles van mij meeleest leek de vorige MTX/Inuke eigenaar,op oorlog uit.
Bijna forumstalking om het zo te noemen,misschien dat ik daarom je opmerking niet helemaal goed heb opgevat.
Denk daar gaan we weer..lees al me berichten maar eens terug  ;)

De vraag die jij steld heb ik in het verleden mijn mening over gegeven,en ook voor je dit kocht.
Ik zeg wel dat ik je niks getipt heb,maar ergens heb ik je voorzichtig proberen te vertellen dat ik wat anders zou tippen.
Maar me oude stalker weer samen met jouw ,jij ook meteen op je tenen getrapt.Terwijl ik ze gratis voor je had gebouwd......?
WTF is jouw probleem dan dude,ik had het beste met je voor,en heb me stil gehouden omdat........ga me geschiedenis maar teruglezen....
Ik word al een jaar lastiggevallen door de vorige eigenaar van zo,n set als jij hebt.
gelukkig is het even rustig en hebben we weer respect voor elkaar.
Nou ik geen zin had aan dat verhaal nog eens met jouw, heb ik verder niks meer tegen je gezegd.
Ik en de andere leden hebben wel iets gezegd,waar je een conclusie uit zou kunnen trekken.

Als je problemen hebt met je systeem adviseer ik je contact met Jacco op te nemen.
Vorige keer zat ik midden in het vuur,daarna nog eens om een ander lid die ik graag mag te helpen
Dus vraag het mij niet meer aub,ik heb allang antwoord gegeven  ;)  Maar je ziet het niet.

Bij verdere problemen weet ik zeker dat Jacco dat lekker zelf oplost met jouw,dus misschien beter met hem PMen,dat steld ie ook meer op prijs als dit openlijke gedoe waar ik niet meer aan meedoe
Of vraag het eens wat andere mensen die meereageerde.Schop je topic weer omhoog met je vraag en vraag het de rest.
Hipster/TimvG,Ejorne Abz is er jammer genoeg even niet. EJ heeft ook een berg amp/sub kennis.
Ik heb liever dat je hun het eens gaat vragen via PM als dat ik de gebeten hond weer ben zometeen.

Vergeet niet ik heb je gratis aangeboden te bouwen,maar je wilde niet.
Ga dan nu ook niet aan mij vragen of dit goed is,antwoord is al gegeven.

Ik deed je bij voorbaat wel een andere tip,jij en je weet wel wie vallen me meteen half aan,jij was ook niet netjes of overtuigt
van mijn kennis.
Denk je dat ik me mond dan weer opendoe en voor de derde keer al dat gezeur wil hebben.
Als je problemen hebt,open een topic dan kan het hele forum het lezen,en krijg ik dat gezeur niet meer.
Een andere MTX Inuke eigenaar was ook erg boos omdat hij net als jij nu ergens half tussenin valt.
Daar kreeg ik pas PM van dat mijn tips veel beter zijn.
Als hij dat nou openlijk had gedaan wisten mensen hoe goed zo,n systeem is.
Als jij nou problemen hebt/krijgt,post het lekker dan kan men het lezen en hoef ik niet elke keer als gebeten hond aangewezen te worden.
Nou doe jij dat jammer genoeg alweer terwijl je me de eerste keer meteen al zo benaderde met de andere MTX Inuke eigenaar,denk bekijk het dan lekker.
Jij gelooft iemand anders en hebt het over zinnen van mij die je niet aan staan terwijl je daar dik geld voor een bijna clippend systeem betaald.

Nee dit gezeur hoef ik niet meer,ik heb je voorzichtig gewaarschuwd ,maar je luisterd niet en mopperd dat ik het beter denkt weten.
En dan achteraf heb ik het gedaan,even kijken of ik geld van jouw op mijn rekening heb staan.........
Nee niks .......... denk dat je bij iemand anders moet zijn,maar die geeft niet toe.
Maar het is mijn schuld, deuuu denk even na ........

Met alle respect .....Beter lezen Maximus

maximus79

Niet iedereen kent de geschiedenis wat er allemaal op het forum word gezegd......

Ik wou dat ik niet dyslectisch was, dan kon ik ook zo snel weer een heel verhaal neer gooien. Veel te vermoeiend voor me.....
Ik geef het op, succes verder.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Quote from: maximus79 on June 21, 2012, 19:12:28
Niet iedereen kent de geschiedenis wat er allemaal op het forum word gezegd......

Ik wou dat ik niet dyslectisch was, dan kon ik ook zo snel weer een heel verhaal neer gooien. Veel te vermoeiend voor me.....
Ik geef het op, succes verder.
Ik geef het niet op hoor,als er een probleem is waar je niet uitkomt PM me dan,dat heb ik je al eerder gezegd  ;)
Niet meer openlijk heb ik afgesproken,
maar met jouw verhaal lijkt het weer of ik iets fout doe terwijl ik niet eens wat verkoop.Dus moet ik dat wel weer zo recht zetten.
Sorry ..  ik begon er niet over en wil het er nooit meer openlijk over hebben.

morca

Quote from: maximus79 on June 21, 2012, 18:23:42
Dan kan ik een discussie op starten met Jacco en dan komen we er wel uit.


Kijk hier had ik je al 3 keer via PM verwezen naar Jacco,je trekt het antwoord toch uit me via PM,en dan mail je het door naar Jacco.....
dat staat jouw niet netjes  :nowink:

PM is prive,goed dat ik weet dat jij niet zo prive bent.
Ik weet nu wel wie ik nooit meer help  :D

maximus79

Quote from: morca on June 21, 2012, 23:41:37
Kijk hier had ik je al 3 keer via PM verwezen naar Jacco,je trekt het antwoord toch uit me via PM,en dan mail je het door naar Jacco.....
dat staat jouw niet netjes  :nowink:

PM is prive,goed dat ik weet dat jij niet zo prive bent.
Ik weet nu wel wie ik nooit meer help  :D

Er blijven weinig mensen over die jij niet meer wil helpen........past er nog een spiegel in je kamertje? :nowink:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Former member 78

Jeetje morca,

Jij hebt echt een issue tegen mensen die spelen met MTX en een iNuke.

morca

Quote from: ArjanR1 on June 22, 2012, 05:59:04
Jeetje morca,

Jij hebt echt een issue tegen mensen die spelen met MTX en een iNuke.
Nee hoor ik heb geen probleem met MTX,goed spul voor het geld.
PM Jacco anders even dan weet je wat ik heb afgesproken met hem voordat we elkaar verkeerd begrijpen en het weet uit de hand loopt

RubenV.

Even een vraagje voor de sub-zelfbouwers hier. Ik ben momenteel bezig met het bouwen van twee Thor's. Nu ik met mijn zero-houtskills dan eindelijk de kisten in elkaar heb zitten vroeg ik mij af hoe ik de woofer zelf op het MDF moet bevestigen.
In de zeer summiere beschrijving die bij mijn bouwproject zat staat dat er een soort tochtstrip achtig iets in de rand van het gat moet komen. Hier overeen valt dan de woofer zelf. Waarmee kan ik deze vastzetten op een MDF plaat van 22mm dikte. En moet ik dit ook voorboren? En watvoor soort schroeven of boutjes kan ik hiervoor gebruiken?

Daarnaast heb ik aan de achterkant geen speakerterminal gemaakt maar een rvs-wartel. Het idee hierachter is dat ik zo weer een extra kabel verbinding elimineer. De kabel loopt dan rechtstreeks van de woofer door de (luchtdicht afgesloten) wartel naar de versterker (actief filter zit voor de versterker).
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

morca

Ik heb de tochtstrip nog nooit gebruikt,maar ze zitten wel vaak op nieuwe unit,s.
De mijne waren ook met uitgevoert.
1 keer vastdraaien vd woofer kan met houtschroeven,min 4,5 dik,maar inslagmoeren worden ook vaak gebruikt.
Ik zelf gebruik ze nooit,maar dan is vast wel vast als je schroeven gebruikt.

Die wartel is best een goeie  ;)

Duck Twacy

Quote from: RubenV. on July 11, 2012, 14:57:05
Even een vraagje voor de sub-zelfbouwers hier. Ik ben momenteel bezig met het bouwen van twee Thor's. Nu ik met mijn zero-houtskills dan eindelijk de kisten in elkaar heb zitten vroeg ik mij af hoe ik de woofer zelf op het MDF moet bevestigen.
In de zeer summiere beschrijving die bij mijn bouwproject zat staat dat er een soort tochtstrip achtig iets in de rand van het gat moet komen. Hier overeen valt dan de woofer zelf. Waarmee kan ik deze vastzetten op een MDF plaat van 22mm dikte. En moet ik dit ook voorboren? En watvoor soort schroeven of boutjes kan ik hiervoor gebruiken?

Daarnaast heb ik aan de achterkant geen speakerterminal gemaakt maar een rvs-wartel. Het idee hierachter is dat ik zo weer een extra kabel verbinding elimineer. De kabel loopt dan rechtstreeks van de woofer door de (luchtdicht afgesloten) wartel naar de versterker (actief filter zit voor de versterker).
Als de kast al klaar is, zal t lastig worden, maar M5 of M6 bouten met inslagmoeren (die weer met klodders houtlijm zijn gezekerd in het MDF).

Timvg

Om toch niet teveel stil te staan ( ;)) ga ik langzaam aan toch maar even plannen maken om zelf een sub te maken.

Het doel is zoveel mogelijk kwaliteitsvolle output op ultralage frequenties (10-20hz). Het middel wordt een bassreflex systeem met ultralage tuning. Ter vergelijk, de 18" LMS ultra haalt in een optimale gesloten setting zo'n 95db op 10hz, en als commercieel vergelijk, de Velodyne DD18+ haalt zo'n 86db op dezelfde frequentie. Ook even in het achterhoofd houden dat 6db als een verdubbeling van de geluidssterkte telt.

Nu, niet elke driver komt tot zijn recht in een bassreflex opstelling, een LLT sub (Large, Low Tuned) is hier even kritisch.
Van de drivers die ik dusver gesimuleerd heb komen er voorlopig twee beter uit dan de rest.

-De TC sounds LMS-R 15"
-De Sundown Audio Zv3 18"

Beide lijken erg goed te werken vanaf een kist met 250l inhoud, de gulden middenweg heb ik hier genomen met 350l.
Er is steeds een high pass filter op 10hz gezet om excursie binnen de perken te houden onder tuning, en een low pass filter (niet optimaal, normaal gezien zouden de subs sowieso vlak tot 100hz kunnen gemaakt worden) om de efficiëntie in de midbas omlaag te halen.

Resultaat simulatie: respectievelijk 106db (TC) en 108db (Sundown) op 10hz, rekening houdend met zowel excursie als thermische limiet van de subs. (TC op 750 watt, Sundown op 1500 watt).

In theorie zou je dus op 20hz gelijk zitten aan een LMS ultra, maar naar onder toe wordt het verschil drastisch groter. Om dezelfde output op 10hz te bereiken als één van deze subs zou je ongeveer 4 gesloten subs met elk een LMS ultra moeten neerzetten.

Ideeën, comments?




morca

Oei Tim je plannen nemen al vorm aan  :D    :thumbs-up:  GAAF  :thumbs-up:

2 niet de minste Unit,s gekozen,neem je in deze berekeningen ook de luchtsnelheid meteen mee?
Bij een slotpoort weet ik niet hoe het werkt.
Maar als je bv PE buizen gebruikt,die ik ook genomen heb,dat klinkt al anders als pvc bv,pas dikke kartonnen kokers in me handen gehad die klinken vanzichzelf ook lekker dood.Massief/solide bedoel ik.
Dat hoor je echt ,ik heb verschillende poorten getest.
En ik heb aardig wat zitten spelen de laatste tijd met een SDX,paar dikke JL,s,en nog wat merken.
Maar elke keer kom ik met 3 poorten zo mooi uit met de luchtsnelheid.

Dus als ik je een tip mag geven,3 poorten,en dan van PE of iets dergelijks.

Timvg

Quote from: morca on July 30, 2012, 17:29:07
Oei Tim je plannen nemen al vorm aan  :D    :thumbs-up:  GAAF  :thumbs-up:

2 niet de minste Unit,s gekozen,neem je in deze berekeningen ook de luchtsnelheid meteen mee?
Bij een slotpoort weet ik niet hoe het werkt.
Maar als je bv PE buizen gebruikt,die ik ook genomen heb,dat klinkt al anders als pvc bv,pas dikke kartonnen kokers in me handen gehad die klinken vanzichzelf ook lekker dood.Massief/solide bedoel ik.
Dat hoor je echt ,ik heb verschillende poorten getest.
En ik heb aardig wat zitten spelen de laatste tijd met een SDX,paar dikke JL,s,en nog wat merken.
Maar elke keer kom ik met 3 poorten zo mooi uit met de luchtsnelheid.

Dus als ik je een tip mag geven,3 poorten,en dan van PE of iets dergelijks.

Poort(en) zaten ook al in het ontwerp, ik ben wel fan van slotpoorten, dus werk ik het liefst daarmee.

De poort is berekend om een ideale luchtsnelheid te behouden in de 11hz stand. 6cm op 40cm, en anderhalve meter lang.

Ik zeg 11hz stand erbij, want ik zit er automatisch weeral mee in het hoofd om er toch een multi-tune systeem van de maken. Maken we twee poorten in de sub met dezelfde afmeting, komen we uit op een tuning van 15,5hz, maar met nog lagere luchtsnelheid (zou eigenlijk sowieso al onhoorbaar moeten zijn) en meer SPL potentieel daarboven.. Dan kan je in principe een poort afstoppen zonder dat de sub gaat poortcompressie vertonen.. Maar dit is echt nog een grote MAYBE.. normaal gezien komt er maar één poort, maar ik hou wel van opties, dus je weet nooit. ;)

De drivers, idd niet van de minste. de tc is een 45 dollar goedkoper. Ze hebben beide voor- en nadelen.

TC sounds: minder versterker nodig, iets vlakkere curve op papier, (ik heb de specs van de website gebruikt, van de sundown heb ik objectief gemeten specs, dus die zijn wel 100% accuraat), lagere luchtsnelheid door minder luchtverplaatsing.. Maar, grotere kist nodig dan de sundown om mooi tot z'n recht te komen, iets minder spl, en één belangrijk nadeel, wanneer je deze driver over z'n nek laat gaan vervormt de conus (alu) en is ie voor de vuilbak.

Sundown is wat robuuster en je kan wegkomen met een grotere kist, luchtsnelheid ligt wat hoger op max spl, maar niet problematisch.

Ik ga de kist zodanig bouwen (laten zagen) dat ik er eender welke driver in kan stoppen ;)

De kist zelf ben ik nog volop aan het ontwerpen, in principe wordt ie vrij rechthoekig, maar smal. Zo kan ie mooi tegen een muur.

Als deze sub er uiteindelijk van komt en ik keur hem goed plaats ik de plannen wel online.. Dan kan iedereen die het wilt er eentje bouwen. Vandaar ook het idee om er een multitune sub van te maken, niet iedereen hoeft een sub die zo diep gaat, al is het wel verslavend ;)


Ejorne



Ejorne


morca

Quote from: Timvg on July 30, 2012, 18:33:42

maar met nog lagere luchtsnelheid (zou eigenlijk sowieso al onhoorbaar moeten zijn)
Wat voor luchtsnelheid heb je het dan over,die staat ook vermeld in 1 vd tabellen/grafiek.