Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Mooi ampje als ik zo hoor,blijft jammer dat je zo ver woont.

Ach wat is te hard zetten,als je zelf weet hoe hard het kan,gaat het ook niet zo gauw fout,daar zijn we het meestal wel over eens denk ik.  :D

RubenV.

Leuk initiatief Morca, om dit draadje op te zetten.

Ik ga ook zelf aan de slag om twee subs te bouwen met deze driver erin:


De XXLS-12 subwoofer van Peerless
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

yorkie13


RubenV.

Ik ga tweemaal de Peerless XXLS-P835017 (12") in twee aparte gesloten behuizingen bouwen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

wupsie

Kijk, iemand die het DIY virus opgedaan heeft :)
Ben erg benieuwd naar de resultaten, nu maar snel een eigenste topic aanmaken denk ik??
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: RubenV. on May  9, 2012, 21:10:52
Leuk initiatief Morca, om dit draadje op te zetten.

Ik ga ook zelf aan de slag om twee subs te bouwen met deze driver erin:


De XXLS-12 subwoofer van Peerless
Leuk dat je ook wat gaat bouwen,mooie unit,s.
Wat ga je bouwen ? 2 gesloten kisten,of ga je met 2 systemen draaien,gepoort en gesloten?
Film/muziek verhoudig.

Of heb je al volledig zelf doordacht idee /resultaat voor ogen.
Waar ga je ze mee aansturen en dspen ,misschien iets van hypex met dsp aan boord...

Ja draadje is om mensen op ideen te brengen,er word wel wat meer gebouwd,maar dat komt nog niet direct door het draadje denk ik.
Mensen krijgen door meelezen wel zelf steeds meer ideen.
Maar je moet het bouwen en afstellen aandurven  :thumbs-up:


Martijnst1990

Prachtig topic hoor Morca :) Een vraagje: zoals je weet wil ik met de tijd ook een mooie sub en dan voornamelijk voor film. Maar... het liefst wil ik niet zo'n enorme kist hebben, maar wil wel echt voelbaar laag. Mijn vraag is of dat ook kan met bijvoorbeeld die gesloten JL die je als eerste noemt in je beginpost.

Of raad je dan echt aan om een gepoorte kist te gebruiken?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Dankjewel Martijn  :)
Bij gebruik van een JL 13W3 bv dan zou 2 stuks wenselijker zijn,dat geeft ong de gesloten sensatie die jij wel vaker gehoord hebt.
Krijg je 2 kleine of 1 grote met 2 unit,s.
Jouw zou ik bv graag de SDX 15 tippen,denk een hele mooi unit voor jouw doel,alleen we wachten nog op de release.....
Anders zou je eens een mooie Dayton kunnen overwegen,die maken ook 15 en 18 inch.

Mijn voorkeur als jij  1 subje wilt gaat uit naar een SDX 15,met zijn Xmax van 30 mm en 15 inch.

Dan houd je het compact,en je hebt wel een een DD15 of 18 gehoord toch,als je dat al mooi vind,en je wilt niet zo,n kast als ik heb, is gesloten afdoende.

Ik ga over the top met die 2 systemen ,dus dat moet je willen als je echt overtreffend laag sensatie wilt.
Die gepoorte raad ik vaak aan in samenwerking met een gesloten,geeft iets meer detail met een gesloten erbij,en meer slam.

Bij 1 gesloten systeem met 1 woofer raad ik je wel een unit aan die ong de spec van de SDX 15 heeft.
En misschien heb je mazzel ,hij zit er wel aan te komen las ik pas een stukje op ZBA,alleen nog geen concrete datum........

Bij wat jij verwacht/upgrade zal 1keer een JL13 W3 het alleen iets strakker laten klinken.
Jij wilt beduidend meer druk en detail,dat word eerder een 13W6 dan of W7 zelf,s bij gebruik van 1 woofer.
Daar de kosten dan ook oplopen ,zou die SDX 15 die hopelijk gauw komt dan een mooie voor je zijn.
Maar die kost ook gauw 400 euro  ;)

Is je vakantiegeld trouwens binnen  ;D


Martijnst1990

Quote from: morca on June  3, 2012, 11:38:47
Dankjewel Martijn  :)
Bij gebruik van een JL 13W3 bv dan zou 2 stuks wenselijker zijn,dat geeft ong de gesloten sensatie die jij wel vaker gehoord hebt.
Krijg je 2 kleine of 1 grote met 2 unit,s.
Jouw zou ik bv graag de SDX 15 tippen,denk een hele mooi unit voor jouw doel,alleen we wachten nog op de release.....
Anders zou je eens een mooie Dayton kunnen overwegen,die maken ook 15 en 18 inch.

Mijn voorkeur als jij  1 subje wilt gaat uit naar een SDX 15,met zijn Xmax van 30 mm en 15 inch.

Dan houd je het compact,en je hebt wel een een DD15 of 18 gehoord toch,als je dat al mooi vind,en je wilt niet zo,n kast als ik heb, is gesloten afdoende.

Ik ga over the top met die 2 systemen ,dus dat moet je willen als je echt overtreffend laag sensatie wilt.
Die gepoorte raad ik vaak aan in samenwerking met een gesloten,geeft iets meer detail met een gesloten erbij,en meer slam.

Bij 1 gesloten systeem met 1 woofer raad ik je wel een unit aan die ong de spec van de SDX 15 heeft.
En misschien heb je mazzel ,hij zit er wel aan te komen las ik pas een stukje op ZBA,alleen nog geen concrete datum........

Bij wat jij verwacht/upgrade zal 1keer een JL13 W3 het alleen iets strakker laten klinken.
Jij wilt beduidend meer druk en detail,dat word eerder een 13W6 dan of W7 zelf,s bij gebruik van 1 woofer.
Daar de kosten dan ook oplopen ,zou die SDX 15 die hopelijk gauw komt dan een mooie voor je zijn.
Maar die kost ook gauw 400 euro  ;)

Is je vakantiegeld trouwens binnen  ;D
Bedankt voor de info  :headbanging:

Vakantiegeld, tja.. is wel binnen, maar echt veel is het niet van 7 weken werk :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Was ook maar een grapje  ;)
Ben wel net aan het kijken ,zoiets zou ook zeer goed zijn:
TC Sounds Axis 15Q1 15" Quad VC Subwoofer


Als de sdx niet komt,heb je iets om over te denken ,1 iets minder brute woofers of 1 goeie.
Biede systemen zullen je versteld doen staan.
Mocht je ooit eerst nog willen luisteren zodat je weet wat je koopt,.................you know where  ;)

sdx15 koste toen 400euro.
De genoemde TC 500euro.
Voor dat geld zou bv 2x JL13W3 ok wel lukken denk ik.

Als ik je prijs kwalitijd een tip moest doen,SDX15 die is er wel als jij gaat bouwen.
Een Hypex DS8.0 ,en een minidsp.
Ben je aan onderdelen ong een 1000 euro kwijt.
Heb je een 1 sub die ze mannetje staat tegen de dure merken .
Want ik heb het idee dat jij het liefste 1 grote sub bouwt ipv 2 kleinere.


Duck Twacy

Voor 250 euro (unit) zou ik niet weten met welke andere driver je zo'n hoge spl kunt halen (110 db bij 20 hz).

morca

Ik moet hem wel eerst horen,ik probeer nooit blind op de meting af te gaan.
Heb jij ze wel eens gehoord,de prijs is idd wel erg prettig,heb ik alleen even niet naat het vermogen gekeken.
Daar gaat soms ook weer veel buget in bij die grote jongens.

Duck Twacy

Nee, kwam m gewoon tegen bij het nalopen vanwat oude favoriten. Moet me behelpen met 2 * 12" in twee gesloten 130 kastjes.

Bovengenoemde 21" moet te echt te gek doen met rockmuziek of zo (totdat de politie hem meeneemt...)

morca

Quote from: Duck Twacy on June  4, 2012, 22:30:01
Nee, kwam m gewoon tegen bij het nalopen vanwat oude favoriten. Moet me behelpen met 2 * 12" in twee gesloten 130 kastjes.

Bovengenoemde 21" moet te echt te gek doen met rockmuziek of zo (totdat de politie hem meeneemt...)
2x12'' hoeft bij genoeg Xmax ook niet echt behelpen te zijn  ;)
Maar ik hoor ook goed verschil tussen de oude 12 en de nieuwe 13,5 ,Xmax bijna gelijk.
Dus heb er meteen 2x 13,5 van gemaakt voor' the balance'  :music:
Vind ik ruim afdoende als je buren hebt  :D

morca

Inuke,s uit de lijst gehaald.
Die vermogens kloppen niet,ze slaan te vaak uit.
Ik vind dit geen goeie tip van mij,dus heb ze verwijderd

Ik raad meer Hypex of bv Crown XTI aan,die gaan niet maarzo uit bij zware belasting in het laag/ultralaag.

Former member 78

Slaan te vaak uit?

Heb het 1x gehad, en toen stond het meer dan extreem hard.
Voor het geld van wat een iNuke kost, ga je niks beters vinden.

morca

Als ze in een HT staat die geluidsdicht is ,zoals bv HTip zijn ruimte,heeft die persoon wel een probleem.
Dus moet je een zwaardere kopen wat weer geld kost,en dan kan je beter aan de hypex of de crown.

Dus ik heb hem om tips te geven qua betroubaarheid bij goed gek doen ze weg gehaald.
En dat hij uit gaat hoort toch niet Arjan vind ik,maar dat is voor mijn gebruik/wensen.
No offense taken hoop ik.

Als ik hard wil,moet ie ook gewoon uren dik in de 100 db kunnen spelen zonder een krimp.
Als ik ergens me dood aan erger is het een amp die uitgaat na 5 min goed hard,heb ik al vanaf me 12e ofzo.
Me neef had altijd van die setje,s ,ik had al rap in de gaten dat Kenwood in die tijd bv gewoon een feestje kon draaien met 4 grote jongens erop ,zonder probleem.
Dus mijn eerste was een kenwood.


Maar mijn hypexen zijn nog nooit uitgeslagen,en na wat conversatie met EJ ,wat ik al vaker over hypex heb gehad met hem.
Ben ik van mening dat die hoge dempingsfactor van hypex juist bij die ultrasub,s 20hz > veel meer controle heeft bij extreme belasting.
En dat hoor ik.

Dat was mijn 2e reden om dit product waar ik toch al niet helemaal achter sta van dit topic te schrappen.

Hypex ,sponseren we onze eigen economie  ;) mooie minidsp.




Former member 78

Geluidsdichte ruimte, dan heb je juist minder verlies...

Zoals ik al zei, zo hard als ik toen speelde, speelt niemand.
Logisch dat dan een keer de protectie ingrijpt, zit er niet voor niks op :)

Uren 100db spelen kan gewoon niet, lekker geloofwaardig :D

Ejorne

Quote from: ArjanR1 on June 16, 2012, 03:48:13

Uren 100db spelen kan gewoon niet, lekker geloofwaardig :D


waarom zou dat niet kunnen? misschien dat niet iedereen het zou willen maar ik zou niet weten waarom het onmogelijk zou zijn. waarop basseer je die uitspraak?

EJ

Precies. Nooit bij een popconcert geweest blijkbaar. ;)

Ik kan je massive attack aanraden om het eens te proberen.

Former member 78

Quote from: EJ on June 16, 2012, 09:14:31
Precies. Nooit bij een popconcert geweest blijkbaar. ;)

Ik kan je massive attack aanraden om het eens te proberen.

Voor mijn werk redelijk wat bij Within Temptation gestaan.

Maar heb het over thuis gebruik, zonder oordoppen.
Als je het letterlijk uren vol gaat houden, heb je op den duur wel meer nodig dan 100db...
Om IETS te kunnen horen.

morca

Quote from: ArjanR1 on June 16, 2012, 03:48:13
lekker geloofwaardig :D
Je verdedigt een amp,die als je onder 20hz niet afkantelt(want dat doe je) en dat moet nu schijnbaar anders slaat ie uit.
Dat vind ik geen goed product,Ejorne heeft er 2000 rms op zijn woofer staan ,de woofer is 1000 dan pas slaat hij niet uit.
Ejorne heeft geen 20 hz filter aanstaan denk ik.
Voor hem wel een leuke amp,alleen het vermogen klopt gewoon niet,anders slaat hij niet uit.

Je kan dus niet van het vermogen uitgaan ,iets onder 20 hz bam uit.
Dat is pas lekker geloofwaardig product.

100 DB niet geloofwaardig,bouw nou eerst je nieuwe monster en luister maar een hoe hard die zometeen gaat onder de 20 Hz.
Dat gaat je echt wel bevallen.
Uren lang 100 DB draaien met me JL,s kan niet hahahahahhaha die is goed.
24 uur lang een dbtje of110 dan slaat die hypexen nog niet uit ,weet ik heel zeker.
En ja dat haal ik makkelijk,vaak zit het hem in de ultralage freq waar de db meter nog net even  een paar db verder perst,daar slaat een inuke uit.

Ik wil met een goeie film echt knallen,ik heb geen meter maar denk er ver boven te komen.
Dan wil ik niet dat hij uitslaat,zekers niet bij de ultralage stukken,en ik tip dat ook NIET dan.

Bij het stukje 100 db spelen kan gewoon niet,waar doel je dan eigenlijk op.
Je oren,de sub,s....... nogmaals de pieken zitten in het ultralaag 20 < dat scheelt je zo een paar DB.

maximus79

Misschien wel zo eerlijk om hier nu op terug te komen?

Het lag niet aan de Amp, ik speel nu op oorlogs sterkte met een boost op de 20hz. En de iNUKE geeft geen krimp.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2