Overzicht van Alle DIY sub,s van ons forum & Hulp nodig met bouwen,vraag het ons

Started by morca, January 19, 2012, 01:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: Raymond187 on May 31, 2013, 09:24:13

Ik heb 1 linkerhand dus ben niet zo mega handig (helaas).


Vrijwel iedereen heeft 1 linkerhand. Het wortdt pas lastig als je twee linkerhanden hebt, of dat je linkerhand ontbreekt...  :hehe:

Raymond187

Quote from: ArjanR1 on May 31, 2013, 09:44:22
Ik heb mijn amp ''verstopt''
Ding moet je gewoon uit het zicht plaatsen, want alle PA meuk is lelijk.

Je kunt ook naar een iNuke kijken, kost de helft.
Heeft alleen wel een fan mod nodig.
Kan je geen extra compartiment boven de sub maken waar je de Crown insteekt en dan de knoppen aan de achter kant hebt?

Quote from: Ejorne on May 31, 2013, 09:51:23
Vrijwel iedereen heeft 1 linkerhand. Het wortdt pas lastig als je twee linkerhanden hebt, of dat je linkerhand ontbreekt...  :hehe:
Ok ok het is vrijdag :D :D

Former member 78


Raymond187

hhmm ook weer waar. En achterop schroeven? Zijn die Crown AMPs zo groot dan?


Former member 78


Raymond187

crap.... niet aan gedacht.  :sly:

Past natuurlijk wel in in de meubel kast, maar dan moet ik LS-kabel naar de sub trekken.

Former member 78

Ja, dat is nog niet draadloos.
Kabeltje zal er sowieso naar toe moeten, al bouw je de amp in de kist.



Raymond187

Als dat een nieuw apparaat is dan zal er toch wel een modulaire power supply inzitten??


Former member 78



Former member 78

Hahahahha, een compliment van Morca aan MTX!
Die hebben namelijk een Xmax van 16mm :D

Martijnst1990

Quote from: morca on June  3, 2013, 17:57:22
:clapping: ligt aan de Xmax ,als die boven de 10 mm uitkomt lijkt het ergens op  :clapping:   ;D
Ik vind 10mm wel wat mager voor een xmax hoor :D Mijn JL doet 29 :P

Wel een hele mooie amp om te zien, zal het ook prima doen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: ArjanR1 on June  3, 2013, 18:20:19
Hahahahha, een compliment van Morca aan MTX!
Die hebben namelijk een Xmax van 16mm :D
Nee aan bovenstaande Martijn,met ze mooie W7,s ,bijna 3 cm  :o
Kom ik aan met me 16 mm hihi

Je weet best welke in bedoel groot,lomp en en 1 kleine W7 doet nog meer lucht hihi  :P

Martijnst1990

Even een korte vraag. Ik speel al een poosje naar alle tevredenheid met 2 gesloten subwoofers (JL Audio 10W7 en 12W7) en ik vroeg mij af of het meerwaarde zou hebben als ik bijvoorbeeld de 10" in een gepoorte kist plaats zodat ik zowel een gesloten als een open subwoofer heb. Subs worden in principe niet gebruikt voor muziek, dus alleen film geweld. Morca, ik weet dat jij daar goede ervaringen mee hebt, maar misschien zijn er hier meer? :D

En zo ja.. iemand die toevallig makkelijk kan berekenen hoe groot zo'n kist ongeveer is (zo klein mogelijk :D)?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Martijn ,ik dacht vd week nog aan de vergeten M&G ,moeten we gauw doen. :D
Ik heb 2 gesloten beneden,en de combi boven,gaan we even vergelijken .
Weet je eigenlijk 100 % zeker waar je aan begint  ;)

Gepoorte kist met lage tuning en snelheid zal niet superklein worden.
Mijn idee is de 10 inch te poorten aangezien ,gepoort meer gain geeft.
Dan zullen ze elkaar best goed aanvullen denk ik.

Denk dat we snel een M&G moeten doen in dit geval  :)

knubbe

Waarom niet de 12" poorten? Dan heb je die voor het laag-laag en de 10" gesloten voor het laag :D
Lijkt me dat als je de 10" gaat poorten ze meer in elkaars bereik spelen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Ik heb 2x 13 inch,de gepoorte geeft veel meer gain,daar was een 12 afdoende geweest.
Ivm de fs heb je wel weer gelijk denk ik Knubbe ......


Welke waarvoor laat ik even in het midden.......
Eerst moet ie maar eens horen of het ze smaak is.

Martijnst1990

Quote from: morca on August  7, 2013, 17:27:11
Martijn ,ik dacht vd week nog aan de vergeten M&G ,moeten we gauw doen. :D
Ik heb 2 gesloten beneden,en de combi boven,gaan we even vergelijken .
Weet je eigenlijk 100 % zeker waar je aan begint  ;)

Gepoorte kist met lage tuning en snelheid zal niet superklein worden.
Mijn idee is de 10 inch te poorten aangezien ,gepoort meer gain geeft.
Dan zullen ze elkaar best goed aanvullen denk ik.

Denk dat we snel een M&G moeten doen in dit geval  :)
Toevallig, moeten we zeker nog eens doen ja! Heeft nu alleen nog maar meer reden om te doen ;)

Dat hij niet super klein zou worden was ik al een beetje bang voor, heb alleen geen flauw idee aan wat voor maat ik wel moet denken. Die M&G moeten we zeker binnenkort eens plannen :)

Quote from: knubbe on August  7, 2013, 18:46:56
Waarom niet de 12" poorten? Dan heb je die voor het laag-laag en de 10" gesloten voor het laag :D
Lijkt me dat als je de 10" gaat poorten ze meer in elkaars bereik spelen.
Ik dacht aan de 10 omdat de 12 op een goede plek staat en daar geen grotere kist past, dus dan zou de 12 een nieuwe kist en plek moeten krijgen en de 10 een nieuwe kist die dan eventueel op de plaats van de 12 kan komen te staan. Ik vraag me überhaupt af wat ik er precies van kan verwachten, het hoeft niet echt harder want het gaat al hard zat, maar ik verwacht meer het echte bioscoop effect te krijgen omdat er meer luchtverplaatsing is?

Ik denk dat het of de 10 in een gepoorte kist wordt of ik laat het zoals het is, want dat is ook helemaal geen straf, is meer een probeersel/experiment dan eigenlijk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Je moet eigenlijk laag tunen om 18/16 lager zou nog beter zijn.
Op je tuning krijg je een fasedraaining die eigenlijk onder je gesloten systeem moet zitten.
Maar ik denk dat het wel losloopt,ik zit er ook bijna 10 hz onder de fs,dat gaat bij jouw 10 ook lukken,dus 20 hz ong.

Die M&G plannen we even ,en ik zorg dat ik die 10W7 ingevoerd heb,deze wil ik graag even zelf en perfect bij je andere woofer uitrekenen tov zoals ik het bedacht  heb,en Tom mij toen geholpen.
Als je dat goed vind  :)

basyamaha

Quote from: morca on June  3, 2013, 17:57:22
:clapping: ligt aan de Xmax ,als die boven de 10 mm uitkomt lijkt het ergens op  :clapping:   ;D

Quote from: Martijn90 on June  3, 2013, 18:45:24
Ik vind 10mm wel wat mager voor een xmax hoor :D Mijn JL doet 29 :P


Zeker weten ?
De woofers die ik op het oog heb kunnen maar 9,5mm en moeten op 20hz wel in een gesloten kast druk kunnen leveren .


basyamaha

Quote from: morca on August 13, 2013, 21:25:36
Welk formaat? 21 inch doet natuurlijk aardig wat met 9 mm  :)
jij mag nooit meer raden  ;)

http://www.paluidsprekers.nl/21.htm

Als je lucht wil verplaatsen is het cm2 konus x  X-max = liter
Het gaat om het totaal niet hoeveel x-max of veel cm2  , liefst van beide lekker veel uiteraard .