1 tb usb 2,5 hd van WD start niet op aan mijn Cambridge sonata wel op compu

Started by jeepee, January 18, 2012, 14:26:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Ik heb een 1 tb Western Digital 2,5 usb schijf. Wordt gevoed via usb. Ik had deze aangesloten op mijn Cambridge Sonata NP 30 (muziek streamer)
Het werkte een maand perfect. Nu wil hij niet meer opstarten als hij op de Sonata is aangesloten. Aangesloten op de computer wekrt hij wel perfect. Een andere usb schijf (Samsung ook 1 tb, 2,5 ) werkt nog wel perfect op de Sonata.
Hoe zou het komen dat de WD schijf niet meer opstart aan de Sonata? (je hoort dus dat hij probeert op snelheid te komen--> tikje, dan valt hij terug en probeert hij weer op snelheid te komen. )

KillerbeeNL

lijkt op een voedings probleem in jouw mediastreamer.

EDIT mhh te snelle reaktie , dus een andere schijf werkt wel? dan wordt het lastig..
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Audiofiel

Ook al doet een andere schijf het wel, kan het nog steeds een voedingsprobleem zijn. Hoe ouder de schijf wordt, hoe meer stroom hij gaat trekken. Je zou kunnen proberen om te werken met een verloopkabel met dubbele USB-plug, dan kun je 2x 500mA aan stroom gebruiken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jeepee

Quote from: Audiofiel on January 18, 2012, 14:38:39
Ook al doet een andere schijf het wel, kan het nog steeds een voedingsprobleem zijn. Hoe ouder de schijf wordt, hoe meer stroom hij gaat trekken. Je zou kunnen proberen om te werken met een verloopkabel met dubbele USB-plug, dan kun je 2x 500mA aan stroom gebruiken.

Ok dat wist ik niet. Dus ouderdom doet stroomverbruik verhogen.
Is het ook zo dat de nieuwere generaties steeds engergiezuiniger worden?
Ik wil dan op termijn een 2 tb usb schijf kopen (2,5 en usb powered) Ik word namelijk gek van al die stroomadaptors die weer de hele dag in het stopcontact stroom trekken. (anders had ik er wel een 3,5 externer usb schijf met voeding aangehangen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jeepee

Ok dacht dat ze er al waren. Maar ik wacht toch eventjes, want de prijzen zijn nog net even te hoog.