Design Subwoofer met JL 10W3v3

Started by CaptainJack, January 17, 2012, 15:11:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CaptainJack

Voor een nieuwe Audio Shop in Vlaardingen heb ik deze design subwoofer ontworpen en gebouwd.

Om is wat anders te doen dan de standaard vierkante en recht hoekige kasten deze keer een Cilinder kast.
De sub is Downfire om de WAF zo hoog mogelijk te maken.
Voor de afwerking is ook afgeweken van de standaard methoden. Stof plus zijdeglans lak.

De gebruikte apparatuur:
1x JL 10W3v3-4 subwoofer
1x BASH 300W plate versterker

De kast is 40Liter gepoort.
-----------

De cylinder basis voor de kast 19mm dik




CaptainJack

De verstevigde bovenkant verlijmd met de cilinder:

CaptainJack

Boven en onderkant gemonteerd en pootjes los eronder voor het eerste gezicht:

CaptainJack

De uiteindelijke subwoofer vanaf de voorkant gezien:

CaptainJack

De subwoofer gezien vanaf de achterzijde:

CaptainJack

En een foto van de down fire woofer en poort:

qinq

Mooi project! Gaan zij jouw subwoofers verkopen of is het alleen een demonstratiemodel?

T.Rodenburg93

Leuk gedaan! Als ik vragen mag hoe kom jij aan die houten cilinder? Ben namelijk ooit eens op zoek geweest naar zoiets of sonotube maar ben het nog niet tegen gekomen.

Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

CaptainJack

Quote from: qinq on January 17, 2012, 15:18:25
Mooi project! Gaan zij jouw subwoofers verkopen of is het alleen een demonstratiemodel?

Ze gaan subs en speakers van mij verkopen.
8)

CaptainJack

Quote from: T.Rodenburg93 on January 17, 2012, 15:19:04
Leuk gedaan! Als ik vragen mag hoe kom jij aan die houten cilinder? Ben namelijk ooit eens op zoek geweest naar zoiets of sonotube maar ben het nog niet tegen gekomen.

Tim

Ik kan die cilinders leveren maar zitten beperkingen aan.
Buiten diameter vanaf 30cm tot 60cm op lopend in stappen van 5cm. Grootste beperking is de lengte van de cilinder max 30cm.

Walter_PPK

Je zou opzich meerdere cilinders op elkaar kunnen stapelen met hout op hout verbinding. Mooi subje.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

jslaman

Hoe krijg je die bash amp op de cilinder geschroefd? Of is de cilinder daar afgevlakt?

CaptainJack

Quote from: jslaman on January 17, 2012, 16:04:36
Hoe krijg je die bash amp op de cilinder geschroefd? Of is de cilinder daar afgevlakt?
Ik heb er geen foto's van genomen maar ik heb de cilinder vlak gefreesd en daarna om voldoende hout dikte te hebben een mdf frame erop gelijmd en met polyester plamuur de overgang van frame naar cilinder gevormd.

silent cinema

#13
Prachtige design met vele mogelijkheden maar misschien niet geheel onbelangrijk, hoe klinkt hij  ;)
Sony 75" - Sonos - B&W

Flavio

#14
Quote from: T.Rodenburg93 on January 17, 2012, 15:19:04
Leuk gedaan! Als ik vragen mag hoe kom jij aan die houten cilinder? Ben namelijk ooit eens op zoek geweest naar zoiets of sonotube maar ben het nog niet tegen gekomen.

Tim

Ronde subwooferbehuizingen kan je hier bestellen:

http://www.gladen-autohifi.de/subframes.html

Ze hebben volgens mij ook een Nederlandse dealer.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

CaptainJack

Klank is heel goed, Vol, strak en kan ook behoorlijk hard.

Morgen gaat deze kast eerst naar een mogelijke nieuwe klant die eerst wat thuis wil horen en daarna gaat hij naar de winkel. Dat zal rond het weekend zijn verwacht ik.
Deze sub zal z'n mannetje wel staan in de winkel t.o.v. de andere subs die er staan. Zowel kwa prestatie maar ook kwa uiterlijk.


g6reke


erikz.nl

Voor welk bedrag moet zo'n sub over de toonbank gaan, wil het rendabel zijn? Dus dat jij je uren/materiaal eruit hebt en je er nog wat marge op hebt?

qinq

Quote from: erikz.nl on January 17, 2012, 18:18:32
Voor welk bedrag moet zo'n sub over de toonbank gaan, wil het rendabel zijn? Dus dat jij je uren/materiaal eruit hebt en je er nog wat marge op hebt?
En de audiowinkel moet er ook nog aan verdienen natuurlijk.

PaulSQ

Welke zaak in vlaardingen is het?

Ik ben wel benieuwd naar het afwerkingsiveau van je speakers bv XTZ niveau of herkenbaar als DIY... (foto tje is altijd welkom uiteraard, of heb je een website?)

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

ome subtilieco

Quote from: CaptainJack on January 17, 2012, 15:11:31
Voor een nieuwe Audio Shop in Vlaardingen heb ik deze design subwoofer ontworpen en gebouwd.



Hey Jacco,

Leuk om te lezen dat je nog altijd goed bezig ben.
Maar je maakt me nieuwsgierig met "nieuwe audio shop in Vlaardingen" heb je hier meer info over.

Mvg Laurens

polypenko

#22
Het is wellicht een kwestie van smaak, maar ik had deze sub in het Wit
hoogglans uitgevoerd.
Had zelf in het verleden ook plannen in deze richting, maar helaas doordat
de bouwer het liet afweten, is het er niet van gekomen.

yorkie13

#23
Misschien niet op prijs gesteld, maar als deze subwoofer commercieel aan de man gebracht moet worden
zou ik persoonlijk volgende punten verbeteren:

Laat de woofer in frezen en gebruik a.u.b niet die goedkope Gamma/Praxis meubel voetjes.

design van een dergelijke ronde subwoofer is verder wel mooi, zeker als de klant de keuze heeft uit een
aantal afwerkingen.

zie het als goed bedoeld advies  :smile:

CaptainJack

Quote from: polypenko on January 18, 2012, 15:45:28
Het is wellicht een kwestie van smaak, maar ik had deze sub in het Wit
hoogglans uitgevoerd.
Had zelf in het verleden ook plannen in deze richting, maar helaas door
allerlei problemen is het er niet van gekomen.

Wit had niet mooi geweest.
De stof is "off white" en wit stond er gewoon niet mooi bij.