Sony VPL-VW11HT en HT-PC

Started by Herminator, February 21, 2002, 04:01:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Herminator

De VPL-VW11HT kun je met een computer op z'n native resolutie aansturen (1366x768, als ik me niet vergis). Ik heb nu een proggie van internet waarbij je elke gewenste resolutie kan draaien, alleen trekt m'n grafische kaart dat niet (Creative Riva TNT2). Weten jullie welke grafische kaarten deze resolutie wel trekken? Bij voorkeur Ati Radeon 8500, Geforce 4Ti???

GReetz,

Hermi

J.A.F._Doorhof

#1
Hi,

En alsnog welkom op ons forum.

Ik neem aan dat je Powerstrip bedoelt ?
In principe kunnen alle Geforce kaarten en ATI Radeons hiermee overweg, ik dacht dat allee de Radeon VE hier moeite mee had.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

#2
Hoi

Als je een HTPC wilt bouwen moet je de Radeon 32Mb DDR Radeon 64Mb DDR of de Radeon 7200
Zeker niet de 7500 en 8500 die geven nogal problemen

Rob

J.A.F._Doorhof

#3
Was dat met de nieuwe drivers niet opgelost ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

#4
Hoi Frank

Weet ik niet maar ik heb ook een 7500 en dat is niks als ellende om aan de praat te krijgen met TheaterTek
De 64Mb ViVo en de 32Mb DDR nooit geen problemen mee gehad

Rob

J.A.F._Doorhof

#5
Ok,

Geen 7500 dus :-).
Beter helemaal geen HT-PC.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Flint

#6
Weet iemand wat de juiste instellingen zijn om die 1366x768 te krijgen?

Mij lukt het niet.

Als ik als input "computer" selecteer werkt helemaal nix. Dan wil de projector met geen mogelijkheid naar 16:9.
Dit heb ik weten op te lossen door ipv "computer" -> "DTV" te selecteren.

Op dit moment heb ik 1280x720 draaien, maar er valt een stuk beeld boven weg. Zodra je gaat schuiven begint de PJ te protesteren: "check your input signal!"

Ik kan via Powerstrip ook een 1366x768 resolutie krijgen, maar dan valt aan alle kanten beeld weg.
In het menu van de PJ staan dan ook nog gewoon 720P ipv 1366x768, dus er wordt iets niet herkend ofzo.

Ohja, en nog een laatste vraag:
Wat voor monitor moet je opgeven bij windows(98)? Standaard monitor, laptop monitor...enz?
Beetje dom dat er geen drivers ofzo zijn.

HT-PC:
AMD 1800+, met GigaByte Radeon8500

Herminator

#7
Hi Flint!

Zoals je in de handleiding kunt lezen, is bij een resolutie van 1366x768 de fH 45.000 en de fV 56.000. Als je in Powerstrop bij fV 56.000 invoert, berekent ie zelf de fH (iets van 45.990 of zo) en schakelt ie bij mij gelijk over naar 16:9  :D .
Input van de projector op computer zetten en als een standaard monitor definieren.

Zo zal ie moeten lukken, succes!

Hermi

Bram

#8
Als je het even goedkoop wil uitproberen zonder ATI driver gezeur/cursus zou ik even een Gforce MX installeren. Onder powerstrip werken alle resolutie's en combinatie's.
Uiteraard is dit een 'middenweg'

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Bram

#9
Are je biased ? ;D
QuoteOk,

Geen 7500 dus :-).
Beter helemaal geen HT-PC.


MvrGr.
Frank
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

#10
Wij hebben goede resultaten op de VW10HT met een PSM-1 op 720P.

Vandaar.

De nieuwe firmware in de VW10HT moeten zoomen e.d. op de PC input WEL mogelijk maken, de eerste versie deed dit inderdaad niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Flint

#11
QuoteHi Flint!

Zoals je in de handleiding kunt lezen, is bij een resolutie van 1366x768 de fH 45.000 en de fV 56.000. Als je in Powerstrop bij fV 56.000 invoert, berekent ie zelf de fH (iets van 45.990 of zo) en schakelt ie bij mij gelijk over naar 16:9  :D .
Input van de projector op computer zetten en als een standaard monitor definieren.

Zo zal ie moeten lukken, succes!

Hermi


Oh My God, je hebt helemaal gelijk!!!
1366x768, dit is gáááf  :D :D

ff een stukje fast and the furious gekeken, nou dan valt je mond echt open van verbazing, wat een detail.

Ik denk dat er niet veel meer te verbeteren, alles klopt denk ik.
Heb tevens de dot phase goed, dus bij het weergeven van een raster is het beeld ook helemaal "stil"

Thx voor de info! ;)

J.A.F._Doorhof

#12
Zie je eindelijk hoe slecht de interne deinterlacer van de Sony is  ;D.
Het vreemde bij de Sony is dat we zowel op 720P als op native met de PSM-1 goede resultaten behalen, de scaler is dus wel redelijk tot goed, en dat zie je niet vaak.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"