Shootout Marantz AV7005 vs AV7005CM vs Classé SSP-75 bij Audiofiel

Started by Audiofiel, January 16, 2012, 21:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: Kjelt on February  6, 2012, 13:36:56
Je geeft zelf al de oplossing, als je klikt op de new release version in de door jou gequote text krijg je de review van de nieuwe versie en daarbij staat vermeld:
Oftewel aan het hoesje kun je het niet (goed) zien, wat ik zelf belachelijk vind. Een remastered edition moet duidelijk zichtbaar zijn  :(

Dit kwam ik tegen bij een review op Amazon.co.uk :

"how can you tell the difference between the old and new packaging?" It's a good question because outside of a few minor visual clues there's nothing obvious that really separates the discs from one another, at least not until you know what to look for. First off the new disc has a TrueHD logo on the back, the original obviously didn't. The security tape across the top of the disc case reads "FIFTH ELEMENT, THE RMSTD BD" on the new version, the catalog number on the spine of the re-master is 21520, the originals catalog number was 15018 and lastly the bottom border (front cover) area that contains the "Experience High Definition" slogan is set against a silver/foil background on the re-master versus a flat gray border on the original.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Interessante discussie. Ik heb zelf de DFW-versie, met alleen een DTS HD MA (naast een standaard Dolby Digital 5.1) track er op. Ik ben benieuwd of iemand ook werkelijk de verschillende versies naast elkaar heeft gehoord en er echt grote verschillen in zitten.

Zo ja, dan bestel ik meteen alsnog de best klinkende. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: Audiofiel on February  6, 2012, 23:29:14
Zo ja, dan bestel ik meteen alsnog de best klinkende. ;D
Dan zou je wellicht de laserdisc moeten bestellen er zijn nog altijd mensen die bezweren dat de DTS track van een laserdisc (veel) beter klinkt.

Audiofiel

Laserdisc? Zoooo 80's!

Eigenlijk nog ouder, uit 1978, toch?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Quote from: Audiofiel on January 20, 2012, 11:22:45
Ik ken geen enkele surround prepro die bassmanagement doet over zijn analoge meerkanaals ingang, normaal zit die ingang achter al het digitale geplaatst.

Wel bestaan er prepro's die op analoge stereo signalen een crossover kunnen toepassen, zonder het signaal te digitaliseren (AD en DA) dat naar je fronts wordt gestuurd. De Aragon Stage One is er zo eentje, die heeft een hybride bassmanagement (digitale DSP en analoge crossover) en kan het signaal in stereo analoog houden terwijl toch een crossover van toepassing is, inclusief rerouting naar een subwoofer. Volledig bassmanagement is het niet, omdat de afstanden en levels dan niet werken (die worden door de DSP geregeld). ;)

De denon avp kan dit maar om hem zover te krijgen moet je eerst 23 opties om zetten, het is zo lastig dat we pas een paar maanden gelden zeker waren dat het kon. Sommige oude denon's konden het ook omdat ze op hun analoge ingangen geen adc konden doen en toch 5.1 wilde ondersteunen (a1se bv). Zelfde als bij de Stage One hebben deze 2 systemen 1 analoog waar je maar weinig kan instellen (of zelfs helemaal niets).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: Audiofiel on February  7, 2012, 12:17:00
Laserdisc? Zoooo 80's!
Eigenlijk nog ouder, uit 1978, toch?
Tja er zijn ook audiofielen die nog bij platenspelers zweren, zooooo jaren 40  :D

Audiofiel

Quote from: Kjelt on February  7, 2012, 13:05:40
Tja er zijn ook audiofielen die nog bij platenspelers zweren, zooooo jaren 40  :D

Meer jaren 70. Maar dan wel van de negentiende eeuw. De eerste plaat stamt uit 1878. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: Audiofiel on February  7, 2012, 13:10:04
Meer jaren 70. Maar dan wel van de negentiende eeuw. De eerste plaat stamt uit 1878. ;)
Correct, de grammofoonplaat stamt uit de 19e eeuw,
de langspeelplaat uit 1948.

Quote from: wiki
langspeelplaat, ook wel vinylplaat genoemd, vaak afgekort tot lp of elpee, is een van vinyl gemaakte grammofoonplaat van 30 cm (12 inch) diameter, die aan elke kant ruimte biedt aan 20 à 30 minuten muziek.
De langspeelplaat werd in 1948 geïntroduceerd door CBS.

vik

Quote from: Audiofiel on February  6, 2012, 23:29:14
Interessante discussie. Ik heb zelf de DFW-versie, met alleen een DTS HD MA (naast een standaard Dolby Digital 5.1) track er op. Ik ben benieuwd of iemand ook werkelijk de verschillende versies naast elkaar heeft gehoord en er echt grote verschillen in zitten.

Zo ja, dan bestel ik meteen alsnog de best klinkende. ;D

Vandaag binnen gekregen en ik heb ook de DFW versie met DTS HD MA.

Ik denk dat die Remasterd version alleen in Amerika is uitgebracht.

Edit : Er staat bij mij buiten DFW ook Gaumont op de achterkant.

Na wat zoek werk kom ik dit topic tegen :  http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1265121

De titel van het topic is : The Fifth Element: Sony remaster vs Gaumont remaster Comparison

De uitvoering die Audiofiel en ik hebben schijnt ook een Remaster version te zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

roland p

Quote from: vik on February  8, 2012, 18:42:32De uitvoering die Audiofiel en ik hebben schijnt ook een Remaster version te zijn.
Klopt, bij de eerdere dfw versie ging ook het een en ander mis: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=75336
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

vik

Quote from: vik on February  8, 2012, 18:42:32
Vandaag binnen gekregen en ik heb ook de DFW versie met DTS HD MA.

Ik denk dat die Remasterd version alleen in Amerika is uitgebracht.

Edit : Er staat bij mij buiten DFW ook Gaumont op de achterkant.

Na wat zoek werk kom ik dit topic tegen :  http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1265121

De titel van het topic is : The Fifth Element: Sony remaster vs Gaumont remaster Comparison

De uitvoering die Audiofiel en ik hebben schijnt ook een Remaster version te zijn.

Ik heb gisteren even wat scenes zitten bekijken.

De Gaumont versie ziet er gewoon top notch uit. Af en toe zitten er wel scenes bij die wat pieken vertonen maar absoluut niet storend.

Ik denk dat de mensen in het topic hierboven maar eerst eens moeten zorgen dat ze een scherm hebben die een goede calibratie heeft ondergaan, voordat ze allerlei dingen gaan lopen roepen.

Voor de mensen die van plan zijn zich te storten op de U.S. remaster versie, niet nodig want zoals ik aangaf is de Nederlandse versie gewoon top en dit is dus ook een Remastered version.

@ Arjen. Nu zal ik stoppen met het vervuilen van je topic.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Quote from: vik on February  9, 2012, 20:05:58
Ik heb gisteren even wat scenes zitten bekijken.

De Gaumont versie ziet er gewoon top notch uit. Af en toe zitten er wel scenes bij die wat pieken vertonen maar absoluut niet storend.

Ik denk dat de mensen in het topic hierboven maar eerst eens moeten zorgen dat ze een scherm hebben die een goede calibratie heeft ondergaan, voordat ze allerlei dingen gaan lopen roepen.

Voor de mensen die van plan zijn zich te storten op de U.S. remaster versie, niet nodig want zoals ik aangaf is de Nederlandse versie gewoon top en dit is dus ook een Remastered version.

@ Arjen. Nu zal ik stoppen met het vervuilen van je topic.  ;D
Lol Vik. Het idiote is dat ik het een en ander zei n.a.v. stills op Internet. Ik kende de verschillen dus niet zelf. Sorry als dat misleidend was.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Quote from: Bas Akkerman on February 12, 2012, 22:40:20
Lol Vik. Het idiote is dat ik het een en ander zei n.a.v. stills op Internet. Ik kende de verschillen dus niet zelf. Sorry als dat misleidend was.

No problem and no worries.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike