Shootout Marantz AV7005 vs AV7005CM vs Classé SSP-75 bij Audiofiel

Started by Audiofiel, January 16, 2012, 21:50:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

ja, dat is hem.
wat betreft commentaar, niet geheel onterecht, zoals audiofiel ook al aangaf, de surround mix is alsof je op het podium staat ipv in de zaal.
dat hoor je wel op meer mixen, ook op diverse sacd's die ik heb hoor ik dat.
natuurlijk hoor je in een zaal ook muziek vanaf de zijkant en vanachter komen maar dat zijn reflecties en dat wil je liever niet.

het is ook persoonlijk denk ik, voor mij mag het volume van het applaus een stuk lager bij de meeste live opnames, wat dat klink vrij hard en schel.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: SV..S on January 22, 2012, 11:31:39
Heb gisteren en vandaag wat stukjes geluisterd.
En inderdaad wederom weer de blazers, maar ook de stem van Joe is wat te fel op diverse nummers.
Zoals gezegd vonden wij dat ook met de stem van Joe, maar de blazers hadden we geen last van.

Quote
Omdat het hier al meerdere malen genoemd is heb ik de db meter er eens bijgepakt.
Daar schrok ik wel van.

Op  gemiddeld 80 db klinkt het allemaal lekker, maar ik zie dus dat ( when i get carried away) het volume makkelijk opendraai naar gemiddeld 90 db.
En dan wordt het toch wat te schel  ::)

Het zal dus meer aan het geluidsniveau en de harde akoestiek liggen dat het op een gegeven moment teveel word :-X
Eerder dus aan de akoestiek. Want met goede demping kan je dus harder spelen zonder dat het onaangenaam wordt.

Los van de mix, want dat is een kwestie van smaak. In onze beleving creëert het een enorme diepe soundstage, waarbij FL+SL en FR+SR klinken als L en R. Applaus mag voor mij ook iets minder.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bolle

Interessant om allemaal te lezen!

Ik ben zelf ongeveer een jaartje geleden overgestapt van een TAG McLaren AV32R (SP 192 kHz) naar een (standaard) Marantz AV7005. Dit omdat ik inderdaad de HD audio formaten wou, en zaken als HDMI switching, roomcorrection en 12v triggers.
De hi-end HD processoren (Arcam, Classe, ADA, Anthem) zijn financieel meer dan wat ik ervoor kan/wil uitgeven, en daarnaast zijn de ontwikkelingen op AV gebied zo snel dat de afschrijving op dit soort apparaten mij te gortig is. Ook merk ik dat ik in surround wat minder kritisch ben op absolute geluidkwaliteit dan in stereo.

Met dit in achterhoofd besloten voor een 'budget' processor te gaan en een losse stereo pre/DAC met HT passthrough. Zo krijg je m.i. 'best of both worlds', en de meeste flexibiliteit in de toekomst qua upgrade mogelijkheden. Qua processor was er niet veel meer keuze dan Onkyo/Marantz/Emotiva. Uiteindelijk is het de Marantz geworden, mede door een aanbieding waar ik geen nee tegen kon zeggen...

In surround ben ik zeker tevreden met de Marantz. Ik accepteer dat beter mogelijk is, maar kan meer dan prima leven met de gekozen balans tussen de meer moderne faciliteiten en wat mindere geluidskwaliteit tov 'legacy' processors. Als voornaamste kritiek zou ik idd aandragen wat al gemeld is, de Marantz mist wat middengebied waardoor mn dialoog wat minder natuurlijk is. Ik zal een dezer dagen de 'Audiofiel's HT Forum AV Processor BenchmarkTM' test uitvoeren in de vorm van de watergooi scene uit 'The Fifth Element' en eens kijken hoe dat gaat.
In stereo is de Marantz helemaal niks tov de TAG. Ik mis plaatsing, transparantie, duidelijke transients. Het middengebied is te bedekt of niet genoeg aanwezig. Met de TAG had je echt dat je muzikanten bij wijze voor je had hangen geheel los van de speakers, heel transparant. Bij de Marantz is het alsof er een deken voor hangt en de muzikanten bij de speakers blijven. Maar dat ik hier een stap terug zou doen wist ik, en ga ik nog eens aanpakken met een goede stereo Pre of Pre/DAC. Als mogelijke kandidaten zie ik hier de Audiolab 8200DQ of 8200MDAC (maar laatste heb je de nog niet leverbare M-PAX voeding nodig voor HT passthrough) of de Wyred4Sound DAC2 (maar werkt USB in volgens mij niet zonder drivers voor de bron wat lastig is met een SB Touch).

De Cinemike upgrade voor de AV7005 is interessant, maar denk niet dat ik daarmee dus op stereo op het gewenste niveau kom. Daarnaast een modificatie die net zo veel kost als de processor is stevig...

Anyways, leuk om jullie ervaringen te lezen.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Audiofiel

Bedankt voor je input, Bolle. Als stereo voor jou belangrijk genoeg is, zou je ook nog kunnen overwegen om een geïntegreerde versterker met HT-throughput te kopen, aangevuld met eindversterker voor de resterende kanalen (kan dus ook simpeler zijn dan die 2205). Een Classé CAP-151 bijvoorbeeld is daar heel geschikt voor. Of een Plinius 9200. En als je je eindversterker verkoopt en een 3-kanaals terugkoopt, ben je misschien niet eens zo heel veel geld kwijt.

Mooiste is natuurlijk een losse stereo pre. En daar zijn er aardig wat van die een SSP of HT-troughput hebben. De Levinson 38/380 bijvoorbeeld, of de Classé CP-50 en CP-60. Of je kunt zelfs eentje zonder SSP-stand kiezen, mits die maar een digitale volumeregeling heeft die je kunt aflezen (zodat je steeds dezelfde stand kunt instellen voor surround) én bij switchen naar standby op de mute stand gaat staan. Anders kun je voor behoorlijke verrassingen komen te staan zoals ik heb gemerkt bij een Levinson 28 die ik altijd op standje '8' moest zetten voor surround... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

Quote from: Bolle on February  3, 2012, 11:31:03

de 'Audiofiel's HT Forum AV Processor BenchmarkTM' test uitvoeren in de vorm van de watergooi scene uit 'The Fifth Element'


:D

mooie kreet, die houden we erin, kunnen we misschien wel een apart topic voor openen.
ik heb de film overigens ook besteld 8)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

En terecht! Iedere serieuze HT-er hoort deze film in zijn kast te hebben. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

larsie

Quote from: Bolle on February  3, 2012, 11:31:03
Interessant om allemaal te lezen!

Ik ben zelf ongeveer een jaartje geleden overgestapt van een TAG McLaren AV32R (SP 192 kHz) naar een (standaard) Marantz AV7005. Dit omdat ik inderdaad de HD audio formaten wou, en zaken als HDMI switching, roomcorrection en 12v triggers.
De hi-end HD processoren (Arcam, Classe, ADA, Anthem) zijn financieel meer dan wat ik ervoor kan/wil uitgeven, en daarnaast zijn de ontwikkelingen op AV gebied zo snel dat de afschrijving op dit soort apparaten mij te gortig is. Ook merk ik dat ik in surround wat minder kritisch ben op absolute geluidkwaliteit dan in stereo.

Met dit in achterhoofd besloten voor een 'budget' processor te gaan en een losse stereo pre/DAC met HT passthrough. Zo krijg je m.i. 'best of both worlds', en de meeste flexibiliteit in de toekomst qua upgrade mogelijkheden. Qua processor was er niet veel meer keuze dan Onkyo/Marantz/Emotiva. Uiteindelijk is het de Marantz geworden, mede door een aanbieding waar ik geen nee tegen kon zeggen...

In surround ben ik zeker tevreden met de Marantz. Ik accepteer dat beter mogelijk is, maar kan meer dan prima leven met de gekozen balans tussen de meer moderne faciliteiten en wat mindere geluidskwaliteit tov 'legacy' processors. Als voornaamste kritiek zou ik idd aandragen wat al gemeld is, de Marantz mist wat middengebied waardoor mn dialoog wat minder natuurlijk is. Ik zal een dezer dagen de 'Audiofiel's HT Forum AV Processor BenchmarkTM' test uitvoeren in de vorm van de watergooi scene uit 'The Fifth Element' en eens kijken hoe dat gaat.
In stereo is de Marantz helemaal niks tov de TAG. Ik mis plaatsing, transparantie, duidelijke transients. Het middengebied is te bedekt of niet genoeg aanwezig. Met de TAG had je echt dat je muzikanten bij wijze voor je had hangen geheel los van de speakers, heel transparant. Bij de Marantz is het alsof er een deken voor hangt en de muzikanten bij de speakers blijven. Maar dat ik hier een stap terug zou doen wist ik, en ga ik nog eens aanpakken met een goede stereo Pre of Pre/DAC. Als mogelijke kandidaten zie ik hier de Audiolab 8200DQ of 8200MDAC (maar laatste heb je de nog niet leverbare M-PAX voeding nodig voor HT passthrough) of de Wyred4Sound DAC2 (maar werkt USB in volgens mij niet zonder drivers voor de bron wat lastig is met een SB Touch).

De Cinemike upgrade voor de AV7005 is interessant, maar denk niet dat ik daarmee dus op stereo op het gewenste niveau kom. Daarnaast een modificatie die net zo veel kost als de processor is stevig...

Anyways, leuk om jullie ervaringen te lezen.


Ik ben eigenlijk best tevreden op stereo gebied met de av7005. Ik had hiervoor een Primare pre30 maar vond dat maar niks...
Ook heb ik geen dun middengebied. Had de onkyo 886 wel. Misschien is het de match met de eindversterker en speakers??
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Bas Akkerman

Quote from: Audiofiel on February  3, 2012, 13:37:14
En terecht! Iedere serieuze HT-er hoort deze film in zijn kast te hebben. ;)
Vind ik ook. Een zelfde soort geluidseffect viel me van de week op toen ik naar The Shining keek. Jack Nicholson stootte een stel ijzeren schalen om en dat klonk ook voorbij de rechterfront. Just for the records...  :satisfied:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bolle

Quote from: Audiofiel on February  3, 2012, 13:25:56
Bedankt voor je input, Bolle. Als stereo voor jou belangrijk genoeg is, zou je ook nog kunnen overwegen om een geïntegreerde versterker met HT-throughput te kopen, aangevuld met eindversterker voor de resterende kanalen (kan dus ook simpeler zijn dan die 2205). Een Classé CAP-151 bijvoorbeeld is daar heel geschikt voor. Of een Plinius 9200. En als je je eindversterker verkoopt en een 3-kanaals terugkoopt, ben je misschien niet eens zo heel veel geld kwijt.

Mooiste is natuurlijk een losse stereo pre. En daar zijn er aardig wat van die een SSP of HT-troughput hebben. De Levinson 38/380 bijvoorbeeld, of de Classé CP-50 en CP-60. Of je kunt zelfs eentje zonder SSP-stand kiezen, mits die maar een digitale volumeregeling heeft die je kunt aflezen (zodat je steeds dezelfde stand kunt instellen voor surround) én bij switchen naar standby op de mute stand gaat staan. Anders kun je voor behoorlijke verrassingen komen te staan zoals ik heb gemerkt bij een Levinson 28 die ik altijd op standje '8' moest zetten voor surround... :P

Graag gedaan. En jullie bedankt voor al het vergelijk werk!

Qua stereo, mijn gedachten gingen in eerste instantie uit een een goede pre/DAC met USB ingang en HT passthrough. De Squeezebox Touch is in principe een vrij goede stereo bron met een goede digitale uitgang. De analoge uitgangen zijn echter niet zo bijzonder. En indien je de SB Touch via USB aansluit op een async DAC, heb je in principe een jitter-vrij transport.
Vandaar dat pre/DAC's zoals de Audiolab DQ/MDAC, Wyred4Sound en de Lyngdorf mij goed lijken passen.
Een goede analoge pre met HT bypass zou ook kunnen, maar dan zou ik ook een DAC erbij moeten voor de SB Touch (Of Linn Majik DS met SkweezyDS om te integreren in de SB omgeving - wacht volgens mij is de SB server tegenwoordig ook een uPnP/DNLA server dus zou het meteen kunnen bedenk ik me nu...)
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Helaas mbt de Linn DS...

QuoteI just installed Logitech Media Server Version: 7.7.1, but somehow it does not see my Linn Majik DS on the network. The UPNP/DLNA Media Interface Plugin is active as usual. What am I doing wrong?

Did I get it right that, if working, the new Server would enable me to play my local music collection as well as internet radio in sync on my SB Radio and Linn Majik DS if controlled from the Logitech Media Server Software?

QuoteUnfortunately no, you got it wrong (although I too wish it worked how you would like it to). How it works is that your Logitech Media Server's library will show up on your DS control point (Kinsky for example) and you can choose and play the music in LMC. No syncing with SB, no controlling your DS player through Squeezbox software. Hope this helps

Hoopte dat de DS als een Squeezebox te zien en bedienen was vanuit de Squeezebox omgeving (heb ook nog een SB Radio).
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

vik

Quote from: Audiofiel on February  3, 2012, 13:37:14
En terecht! Iedere serieuze HT-er hoort deze film in zijn kast te hebben. ;)

Ik heb hem inmiddels ook besteld op Blu ray.   ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robert T

Je zou de NAD M2 kunnen overwegen, die heeft een DAC aan boord en heeft een HT pass-through functie. Ik heb ook een AV7005 voor HT maar wilde toch stereo beter op orde krijgen.... dat is wel gelukt met de NAD. Wat een machine.. pfoe..  :worship:

Quote from: Bolle on February  4, 2012, 16:52:30
Graag gedaan. En jullie bedankt voor al het vergelijk werk!

Qua stereo, mijn gedachten gingen in eerste instantie uit een een goede pre/DAC met USB ingang en HT passthrough. De Squeezebox Touch is in principe een vrij goede stereo bron met een goede digitale uitgang. De analoge uitgangen zijn echter niet zo bijzonder. En indien je de SB Touch via USB aansluit op een async DAC, heb je in principe een jitter-vrij transport.
Vandaar dat pre/DAC's zoals de Audiolab DQ/MDAC, Wyred4Sound en de Lyngdorf mij goed lijken passen.
Een goede analoge pre met HT bypass zou ook kunnen, maar dan zou ik ook een DAC erbij moeten voor de SB Touch (Of Linn Majik DS met SkweezyDS om te integreren in de SB omgeving - wacht volgens mij is de SB server tegenwoordig ook een uPnP/DNLA server dus zou het meteen kunnen bedenk ik me nu...)
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Bas Akkerman

Quote from: vik on February  5, 2012, 23:22:17
Ik heb hem inmiddels ook besteld op Blu ray.   ;)
Er zijn, naar ik weet, twee versies die onderling in beeldkwaliteit best verschillen. Volgens mij moet je de laatste versie hebben, die heeft de beste transfer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Quote from: Bas Akkerman on February  6, 2012, 11:49:39
Er zijn, naar ik weet, twee versies die onderling in beeldkwaliteit best verschillen. Volgens mij moet je de laatste versie hebben, die heeft de beste transfer.

Hoe herken je de laatste versie precies?

Ik heb deze gekocht via Marktplaats :
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Die van 17 juli 2007 is de remastered versie met de betere beeldkwaliteit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Da's balen!  :crazy: Ik heb destijds per toeval de juiste gekregen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Quote from: Bas Akkerman on February  6, 2012, 13:09:50
Da's balen!  :crazy: Ik heb destijds per toeval de juiste gekregen.

Het is toch even afwachten denk ik :

http://bluray.highdefdigest.com/2/fifthelement.html

Hier staat precies hetzelfde plaatje bij.

Heb jij Ned. ondertiteling? Op Amazon.co.uk zie ik staan dat de remastered versie die niet heeft.

Welke voorkant heb jij dan van de 2 (hoes)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Ik heb de 2e hoes. Nederlands ondertiteld volgens mij niet, ik weet het eerlijk gezegd niet...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Quote from: Bas Akkerman on February  6, 2012, 13:18:52
Ik heb de 2e hoes. Nederlands ondertiteld volgens mij niet, ik weet het eerlijk gezegd niet...

Geeft niet Bas.  ;) In ieder geval vergaat de wereld niet door deze verschillen.

BTW ik heb bij een vriend van mij de superbit dvd gezien van deze film en dat ziet er ook erg goed uit moet ik zeggen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Haha, nee gelukkig niet. Dat gebeurt al bijna in de film.
Sorry Audiofiel voor de topicvervuiling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

roland p

Ik heb het idee bij 'the fifth element' (ik heb de remastered version) dat de dialogen soms wat overstuurt zijn. Bijvoorbeeld bij 'She dove off!', hoofdstuk 5. Heeft niemand daar last van?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Kjelt

Quote from: vik on February  6, 2012, 13:16:23
Het is toch even afwachten denk ik :

http://bluray.highdefdigest.com/2/fifthelement.html

Hier staat precies hetzelfde plaatje bij.

Heb jij Ned. ondertiteling? Op Amazon.co.uk zie ik staan dat de remastered versie die niet heeft.

Welke voorkant heb jij dan van de 2 (hoes)
Je geeft zelf al de oplossing, als je klikt op de new release version in de door jou gequote text krijg je de review van de nieuwe versie en daarbij staat vermeld:
QuoteA note on how to identify this edition on store shelves: While the box art for this remastered edition is nearly identical to the earlier Blu-ray release, the words "Experience High Definition" appear in silver foil, (not gray), and Dolby TrueHD is listed among the audio tracks on the back of the box on this new edition.  

Oftewel aan het hoesje kun je het niet (goed) zien, wat ik zelf belachelijk vind. Een remastered edition moet duidelijk zichtbaar zijn  :(

Bas Akkerman

Quote from: roland p on February  6, 2012, 13:36:09
Ik heb het idee bij 'the fifth element' (ik heb de remastered version) dat de dialogen soms wat overstuurt zijn. Bijvoorbeeld bij 'She dove off!', hoofdstuk 5. Heeft niemand daar last van?
Ik denk dat het de HD-track is. Lees net wel dat de PCM-track beter is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten