Dune HD: *.mkv of *.iso speelt prima, BDMV heel traag!!??

Started by DVDGuy, January 15, 2012, 12:08:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDGuy

Ik heb sinds kort een Dune HD Duo met een 500Gb en een 2Tb-schijf.

Ik heb nu min of meer wat ik wilde hebben: op het scherm staat na Films, nu Muziek DVD's (Blu-ray), maar deze is leeg en bij de films staan onder de sub-kop Music, de muziek DVD's.

Ik heb bij folder staan: \\DUNE\DuneHDD\Muziek DVD's (Blu-Ray)

En als Dune pad het volgende opgegeven en dat werkt (als enige): smb://192.168.*.**/DuneHDD/Muziek DVD's (Blu-Ray)

Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan: als in de subdirectory een *.mkv of *.iso staat, wordt deze correct weergegeven, maar als de structuur BDMV etc. bevat, dan wordt het beeld zeer vertraagd afgespeeld en hoor je geen geluid; lijkt op een bufferprobleem.
Speel ik gewoon via de menustructuur af, dan heb ik geen enkel probleem.

Iemand een idee?

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Fabian1

Even voor de duidelijkheid; heb je problemen met het afspelen van Bluray mappen via het netwerk of ook via de interne hdd?

Fabian

stennisborne

smb://192.168.*.**/DuneHDD/Muziek DVD's (Blu-Ray)

is een netwerkshare waar je naar verwijst, speel je via het netwerk (streamen dus) ? heb je wel een goede infra in huis, gigabit lan, goede switch of router, fatsoenlijk apparaat waar je map gedeeld staat?
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Fabian1

Quote from: stennisborne on January 24, 2012, 13:31:55
smb://192.168.*.**/DuneHDD/Muziek DVD's (Blu-Ray)

is een netwerkshare waar je naar verwijst

Had ik inderdaad gezien, maar TS meldt dat hij via menustructuur geen problemen heeft. En menustructuur kan ook via SMB (dus gedeelde map), vandaar mijn vraag wanneer hij nou exact een probleem heeft met bluray-iso's.

Ik heb in Windows 7 bij de netwerkinstellingen van de netwerkadapter "datatransport besturing" ingeschakeld. Hierna was ik van de symptomen af welke de TS starter ook ervaart, alleen weet ik niet of dat hij dat alleen heeft als hij via het netwerk een gedeelde map benadert of ook vanaf de interne HDD. Via de interne HDD had ik er namelijk geen last van en via SMB wel.

Gigabit is GEEN vereiste voor het streamen van bluray iso's van 50 GB. Mijn Dune HD Max heeft de mogelijkheid van GBit ook, maar wordt nog niet volledig ondersteunt in de firmware. Hij gaat zelfs in de fout en de snelheid loopt terug.

Wellicht kan hij hier wat mee.

Succes DVDGuy!

Fabian

Fabian1

Volgens mij heb ik niet goed gekeken. Als ik je printscreen bekijk (DUNEHDD) denk ik dat je zelfs van de interne HDD de snelheid niet haalt?

DVDGuy

Bedankt voor het meedenken  :headbanging:

Het gaat om een in de Dune ingebouwde HDD; via Yadis niet af te spelen (slowmotion beeld en geluid), maar gewoon, via de menustructuur zonder problemen.

Misschien iets fout in Yadis gedaan, zou ook kunnen.

Als ik iets anders gebruik dan de SMB-instellingen, krijg ik het sowieso niet aan de praat.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

stennisborne

Quote from: Fabian1 on January 24, 2012, 16:05:09
Gigabit is GEEN vereiste voor het streamen van bluray iso's van 50 GB. Mijn Dune HD Max heeft de mogelijkheid van GBit ook, maar wordt nog niet volledig ondersteunt in de firmware. Hij gaat zelfs in de fout en de snelheid loopt terug.


Vind het nog al vrij krapjes op 100 MBIT, de MAX is 45 GB per uur in de meest ideale omstandigheid.

100 Mbit = 12,5 megabyte per seconde = 750 MB per minuut en dus 45000 MB per uur. Meer is gewoon onmogelijk haalbaar. daarbij zul je nog die volle 100 Mbit trekken dus denk ik dat het overbodige luxe is vooral als je ook van apparatuur streamed die ook gewoon je lan gebruiken e.d gebruiken.
Het is misschien geen vereiste maar als je dit soort hoeveelheden over je LAN trekt zou ik toch voor gigabit gaan.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Martijn76

Quote from: DVDGuy on January 24, 2012, 18:14:57
Bedankt voor het meedenken  :headbanging:

Het gaat om een in de Dune ingebouwde HDD; via Yadis niet af te spelen (slowmotion beeld en geluid), maar gewoon, via de menustructuur zonder problemen.

Misschien iets fout in Yadis gedaan, zou ook kunnen.

Als ik iets anders gebruik dan de SMB-instellingen, krijg ik het sowieso niet aan de praat.

Wat ik zo zie, heb ik het vermoeden dat je je DuneHDD via het netwerk benadert ipv direct, dat zal inderdaad niet zo heel lekker werken.... Weet even niet wat het wél moet zijn, maar iig niet via SMB volgens mij.

Fabian1

Tuurlijk is het lekker om over te hebben in bandbreedte, maar de eerste bluray met hogere bitrate dan 100 moet ik nog tegenkomen. Zelfs tijdens het downloaden op de maximale snelheid van mijn verbinding gaat het streamen vlekkeloos. Zodra een download wordt geparred en gerarred krijg ik problemen, maar die liggen in de beperkingen op andere vlakken. Het zou hier helpen als ik kijk vanaf een andere schijf dan waarop ik tegelijkertijd download. Maar ik ben lui..... ;D.

Anyhow, sorry voor off-topic DVDGuy. Ben je al wat verder gekomen met je probleem?

DVDGuy

Ik ben een klein stapje verder; zat inderdaad met smb..... i.p.v. af de HD, via het draadloze netwerk de BD's op te halen, maar nu heb ik het probleem, dat ik op geen enkele manier de zaak aan de praat krijg vanaf de HD.

Ik heb, zoals velen met mij, zag ik op internet, een probleem om de juiste URL te creëren.

Is er niemand die een voorbeeld o.i.d. kan posten?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

DVDGuy

Niemand die een voorbeeld kan posten van de padverwijzing (URL) in Yadis i.c.m. Dune?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Hanky Panky

Quote from: DVDGuy on January 26, 2012, 19:38:05
Niemand die een voorbeeld kan posten van de padverwijzing (URL) in Yadis i.c.m. Dune?

nfs://192.168.1.11:/series:/

zoiets?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Hanky Panky

Quote from: DVDGuy on January 26, 2012, 22:22:33
Dan loopt hij toch nog over mijn netwerk, i.p.v rechtstreeks vanaf mijn HD?

Uhm ja maar ik dacht dat dát ook de bedoeling was.

Dan kan ik helaas niet helpen, ik heb geen interne HDD in mijn Dune, alles staat op de server. Ik ben overigens maar gestopt met Yadis omdat (in tegenstelling tot Plex die alles zelf in de gaten houdt) je telkens zelf bij elke verandering opnieuw een scrape opdracht moet geven.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

frankp

Zo zou de Dune interface locatie in YAdis moeten zijn:

\\DUNE\Dunedata_dc0cf7050cf6d98a\Yadis

waarbij het 2e deel de naam is die de Dune aan je schijf heeft gegeven en het derde deel de map is waar je de Yadis files in wilt hebben.

Martijn76

Quote from: Hanky Panky on January 26, 2012, 22:41:49
Uhm ja maar ik dacht dat dát ook de bedoeling was.

Dan kan ik helaas niet helpen, ik heb geen interne HDD in mijn Dune, alles staat op de server. Ik ben overigens maar gestopt met Yadis omdat (in tegenstelling tot Plex die alles zelf in de gaten houdt) je telkens zelf bij elke verandering opnieuw een scrape opdracht moet geven.

Maar Plex doet niets icm de Dune toch?

DVDGuy

Quote from: frankp on January 27, 2012, 08:57:06
Zo zou de Dune interface locatie in YAdis moeten zijn:

\\DUNE\Dunedata_dc0cf7050cf6d98a\Yadis

waarbij het 2e deel de naam is die de Dune aan je schijf heeft gegeven en het derde deel de map is waar je de Yadis files in wilt hebben.


Dat heb ik ook zostaan, maar het gaat mij nu om het Dune pad, zodat de film ook start als je op Enter drukt; wat ik ook in het Dunepad opgeef, ik krijg de mededeling dat de URL niet goed is.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Hanky Panky

Quote from: Martijn76 on January 27, 2012, 09:45:43
Maar Plex doet niets icm de Dune toch?

Nee helaas niet. Was dat maar zo want Plex werkt echt dead-easy en hoef je niet zelf te onderhouden met scrape opdrachten :)
Ik heb op de slaapkamer een gehackte Apple TV 2 waar het wel op draait en dat loopt wel mooi.

Maar we kwaken nu wel door Ruud's topic heen  :-[
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Martijn76


frankp

Als dit het folder pad is:

\\DUNE\Dunedata_dc0cf7050cf6d98a\Films

dan moet dit het Dune pad zijn:

storage_uuid://dc0cf7050cf6d98a/Films

In jouw geval mag het ook zijn:

storage_label://DuneHDD/Films

DVDGuy

FrankP heel erg bedankt  :clapping:

Mijn probleem is opgelost  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com


DVDGuy

FrankP, nu ik jouw oplossing heb gezien, kan ik ook de oplossingen begrijpen die ik op het internet gevonden had; jouw uitleg was gewoon klip en klaar  :headbanging:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Hanky Panky

Quote from: DVDGuy on January 27, 2012, 11:50:12
FrankP, nu ik jouw oplossing heb gezien, kan ik ook de oplossingen begrijpen die ik op het internet gevonden had; jouw uitleg was gewoon klip en klaar  :headbanging:

Veel plezier met je nieuwe speelgoed  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000