Denon, Marantz, Harman/Kardon... ???

Started by rinus200, November 20, 2003, 16:15:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rinus200

Ik hoop dat er wat mensen zijn die me kunnen adviseren op het gebied van stereo voorversterkers/ cd spelers, aangezien dit een forum is voor home theater systemen..

Ik ben van plan een goede stereo versterker en cd speler aan te schaffen, heb een beetje rond gekeken voor Denon, Marantz, Harman/Kardon. Maar nu vraag ik mij af.. Wat is beter? Wat klinkt beter? Welk merk geeft meer waar voor zijn geld??

Ik hoop dat iemand me een beetje kan adviseren.

Mvg Rinus.

bmateijsen

Wat is je budget? Ben je ook 2dehands aan het kijken? Wat voor speakers heb je of had je in gedachten? Wil je puur alleen cd spelen of ook andere media (bijv. LP of radio)

Groet Bjorn

rinus200

Wat is je budget? Ben je ook 2dehands aan het kijken? Wat voor speakers heb je of had je in gedachten? Wil je puur alleen cd spelen of ook andere media (bijv. LP of radio

Mijn budget is niet heel erg groot, 1000/1500 euro. 2e hands mag ook, maar hoe weet ik dan 100% zeker of de apparatuur nog helemaal ok is. Ik heb Infinity studio monitors (200 watt) Het is voornamelijk om cd's te spelen, dus ik ben ook op zoek naar een goede cd speler.

Het is voor mij allemaal vrij nieuw, maar wil nu wel eens iets hebben waar een mooi helder en strak geluid uit komt.

CBB

Hi,

Ik heb een H/K AVR 4500 bij Raf in Amsterdam voor 499 euro's kunnen krijgen, en volgens mij was het niet eens een showroom model zoals ie daar stond.

MarcoV

Ik denk dat alle merken die je noemt wel genoeg waar geven voor hun geld, het is toch vooral afhankelijk van wat je het mooiste vind klinken. Denon, Marantz en HK klinken allemaal anders, gewoon rustig proberen dus ;)

Marco

Hertog_Martin

cd5400 van marantz is een top cdspeler voor zn geld (200 euro) denk ik.
Betere DACs dan de dvdspeler dv8400 die zon 2000 euro kost geloof ik.
En slecht 0.000025% vervorming

maar idd.. wat is je budget?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

rinus200


Jinsu

Als je een helder geluid wilt hebben vallen Denon en Marantz al af :) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

patrick_vdb

#8
Hi Rinus,

Het is misschien handig om af te vragen wat SACD en DVD-A in de toekomst voor jouw kan gaan betekenen. Blijf je een plain-stereo fanaat dan hoef je geen rekening te houden met de voorwaardes welke deze nieuwere formaten aan de apparatuur stellen (5.1 analoge ingang momenteel, 5 kanaals versterking etc) maar ben je nieuwsgierig naar deze formaten dan is het handig daar nu al rekening mee te houden, maw op de toekomst voorbereid te zijn ;)

Zowel Denon, Marantz en de andere gerenormeerde merken zullen je zeker veel waar voor het geld gaan bieden. Dat Denon en Marantz al direct afvallen omdat je een helder geluid zoekt ben ik het niet zo eens, het zal toch de combinatie speaker - amp- cdspeler en bekabeling zijn die dit gaat uitmaken. Verder weten we eigenlijk ook niet precies wat jij verstaat met een helder geluid (tegen welke referentie zet je dit af?).

Blijf je bij planin-stereo dan is de tweedehands markt een interessante optie om apparatuur te kopen welke misschien wat minder bekend in de oren klinken als HK, Marantz etc (ik denk dan aan Densen Beat, Primare, Bow, Musical Fidelity, Roksan, Meridian etc) maar die je wel net die extra kwaliteit geven welke de "standaard" merken net wat missen.

Mvrgr

Patrick

ps. Martin, goede DAC's en het eindresultaat laten zich niet zo gemakkelijk in cijfertjes omzetten ;)

Jinsu

Quote from: patrick_vdb on November 22, 2003, 08:40:47

Zowel Denon, Marantz en de andere gerenormeerde merken zullen je zeker veel waar voor het geld gaan bieden. Dat Denon en Marantz al direct afvallen omdat je een helder geluid zoekt ben ik het niet zo eens, het zal toch de combinatie speaker - amp- cdspeler en bekabeling zijn die dit gaat uitmaken. Verder weten we eigenlijk ook niet precies wat jij verstaat met een helder geluid (tegen welke referentie zet je dit af?).

Mvrgr

Patrick

Mja, dat kan ik dus niet bevestigen de Denon blijf warm/wollig en de Marantz doet er nog een schepje bovenop. Kabels die we geprobeerd hebben toendertijd "Kimber, Straightwire, Fast Audio, Fadel Art", cd-speler "VRDS-25x", dvd-speler "pioneer dv-717", "nad T562", "Philips 963 sa", "Denon 2900" .

AV9000/MM9000 en Denon AVR-3300, speakers waren steeds dezelfde "VOX-251" .

Het klonk wel allemaal anders, maar de warme/wollige grondtoon bleef erin zitten.

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

rinus200