Digitaal dock voor iPod/iPad

Started by WillyP, January 14, 2012, 13:53:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Hi all,

Een vorig topic hierover is alweer wat ouder, vandaar een nieuwe poging.

Mijn iPod lijkt nu niets meer te doen, dus wordt het tijd voor een nieuwe. Deze zal voornamelijk in de slaapkamer worden gebruikt. Af en toe op vakantie maar het lijkt me ook leuk om hem aan te sluiten op de DAC van mijn installatie in de huiskamer.

Voor mij betaalbare opties tot nog toe zijn de Cambridge iD100, de Onkyo ND-S1 - al dan niet met een aangepaste voeding - en sinds kort de Pro-Ject Dock Box S Digital. Van de Onkyo en de Cambridge zijn de gebruikerservaringen over het algemeen positief, over de Pro-Ject heb ik nog weinig kunnen vinden. Als ik nu moest kiezen, zou ik waarschijnlijk de Cambridge nemen, ook omdat deze geschikt is voor de iPad. De Wadia en de Krell vallen af voor mij, die vind ik veel te duur.

Waar ik eerder over twijfel is de keuze tussen de iPod en de iPad. De laatste is via de Camera Connection Kit (CCK) aan te sluiten op de USB ingang van een DAC en dan heb je dus verder geen dock meer nodig. Alleen is succes niet altijd verzekerd, soms wordt de iPad niet herkend, de redenen zijn mij niet bekend.

Wie heeft ervaring met het aansluiten van een iPad via de CCK op een DAC en wil daar meer over vertellen? Waarom gaat dat niet altijd goed?

Dank,

Willy

painore

Even een kopie van me in een ander topic:

Beste optie, in mijn mening, is een leuk mediaspelertje wat je kan bedienen met de iPad. Vanuit de bank op e iPad spelen en draadloos de muziek bedienen.
Ik sluit zelf mijn laptop aan op de receiver via HDMI, vervolgens met de app Mobile Mouse bestuur ik de computer, met Remote bestuur ik ITunes, Remoteless voor Spotify. Geen gedoe met kabels trekken, geen extra kosten en werkt perfect.
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

WillyP

Dank voor je reactie. Er zijn mensen die me de Mac Mini hebben aangeraden. Het grote voordeel hiervan is dat ik al een Apple gebruiker ben, dus de inrichting is voor mij niet zo ingewikkeld. Als ik sommige handleidingen lees van media spelers...

Het enige wat ik me afvraag, maar dat hoort in een ander topic thuis, of ik muziekbestanden op een betrouwbare manier draadloos kan sturen van de Mac op zolder (waarop ik dan een Airport Express zal aansluiten) naar de Mac Mini in de huiskamer en of cover art dan ook meekomt.

Groet,

Willy