Home@The Movies/Cinedream op ISE

Started by home@the movies, January 13, 2012, 13:21:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Werner de code staat al een tijdje op de Sony website, zie mijn berichtje boven de jouwe;-).

beatbrother

Is dit een interessante beurs op vlak van HT ? Want ik ken die beurs eigenlijk niet.
Ik zou eventueel wel eens willen gaan kijken, maar weet niet of het interessant is en
het zou jammer zijn om hiervoor speciaal een dag verlof in te zetten en zover te rijden om dan vast te stellen
dat er niet zo heel veel op op HT vlak te zien is.  :sarcasm:

bmateijsen

Quote from: beatbrother on January 30, 2012, 09:24:29
Is dit een interessante beurs op vlak van HT ? Want ik ken die beurs eigenlijk niet.
Ik zou eventueel wel eens willen gaan kijken, maar weet niet of het interessant is en
het zou jammer zijn om hiervoor speciaal een dag verlof in te zetten en zover te rijden om dan vast te stellen
dat er niet zo heel veel op op HT vlak te zien is.  :sarcasm:

Het is een custom installation beurs, eigenlijk voor de installer, of het voor een particulier interessant is, ik denk maar 2-5% van de totale beurs afhankelijk van je interesse gebied....

beatbrother

Quote from: bmateijsen on January 30, 2012, 09:29:17
Het is een custom installation beurs, eigenlijk voor de installer, of het voor een particulier interessant is, ik denk maar 2-5% van de totale beurs afhankelijk van je interesse gebied....

Hmm ... 2-5% is niet zo veel hè.
ik zat gewoon met het idee om langs te gaan omdat ik zeer binnenkort met de bouw van de HT ga beginnen en ik terug volledig van 0 ga beginnen.
Dus nieuwe projector, scherm, speakers, versterker, stoelen, ... etc.
Dus wou ik even gaan piepen voor wat ideeën op te doen.

bmateijsen

Quote from: beatbrother on January 30, 2012, 09:36:50
Hmm ... 2-5% is niet zo veel hè.
ik zat gewoon met het idee om langs te gaan omdat ik zeer binnenkort met de bouw van de HT ga beginnen en ik terug volledig van 0 ga beginnen.
Dus nieuwe projector, scherm, speakers, versterker, stoelen, ... etc.
Dus wou ik even gaan piepen voor wat ideeën op te doen.

Ik denk dat je dan zeer teleurgesteld zal zijn, want het grootste deel heeft niets met HT te maken.

beatbrother

Quote from: bmateijsen on January 30, 2012, 09:47:05
Ik denk dat je dan zeer teleurgesteld zal zijn, want het grootste deel heeft niets met HT te maken.

Ok, Thanks Bjorn. Dagje verlof uitgespaard.  ;D
En dan kan ik idd beter naar een ander event gaan specifiek gericht op HT

J.A.F._Doorhof

Of bij een goede dealer langsgaan.
Op beurzen staan de projectoren vaak erg slecht afgesteld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

#32
Quote from: bmateijsen on January 30, 2012, 09:29:17
Het is een custom installation beurs, eigenlijk voor de installer, of het voor een particulier interessant is, ik denk maar 2-5% van de totale beurs afhankelijk van je interesse gebied....

5% van 800 exhibitors, is 40 exhibitors, ben je toch echt wel een lange middag zoet lijkt me.

Codes staan in deze thread, de ISE thread en op de websites van diverse exhibitors, Optoma had hem gisteravond gewoon op de homepage staan, dus dat is lekker makkelijk vinden. Maar 't is een tradeshow, combinatie van CEDIA en Infocomm (respectievelijk Residential en Commercial integration). Denk dat een Firato er niet tegen op kan.

Is inmiddels een tweede residential cluster in hall 7 dus achter die in hall 1.

Alle schermmerken staan der, kom je elders niet tegen, bijna alle projector fabrikanten, dat kom je elders ook niet tegen.

Inderdaad voor elke beurs geld dat meeste demo's met commercieel verkrijgbare apparaten, gebeuren met apparaten direct uit de doos. Van de Sony 1000 weten we zeker dat ie nagekeken is (presets), Sim2 doet ook zijn best, zijn vast wel meer fabrikanten die op deze beurs hun best doen (Epson via Frank of BB&G, bijvoorbeeld), misschien niet op alle modellen, maar vaak wel op de machine in een donkere demoruimte. Pre-production modellen kom je ook vaak tegen op beurzen.

Nadeel de echte BIG Boys Toys beamers staan der niet meer, alleen installation units.

donaldk

Quote from: beatbrother on January 30, 2012, 10:04:17
Ok, Thanks Bjorn. Dagje verlof uitgespaard.  ;D
En dan kan ik idd beter naar een ander event gaan specifiek gericht op HT

Maar die zijn der weer niet, niet in Nederland ten minste.

harrytasker

5150 time!

Fox

Ben gistern ook even geweest.

Mooie demo van de Sony, maar ik vond die van Epson eigenlijk beter...

donaldk

Heb ik niet gezien, hadden ze toch weer een donker kamertje verstopt op de stand;-). Vorig jaar kon ik ook al de ingang niet vinden. Engels meisje mocht eigenlijk niet achter het deskje vandaan, maar was toch zo lief me de deur te wijzen;-).

Sony hokje was overigens nogal warm, zou dat allemaal uit dat ene beamertje komen;-).

Ik kwam thuis en vond in het witte ISE tasje een groot stuk full colour bedrukt karton, stond op dat je bij de Sony booth een Sony tablet kon winnen...

LittleNinja

Ik vond de demo van Epson ook wat beter. De ruimte van Epson was ook iets mooier en donkerder. Daarentegen vond ik het geluid beter op de Sony stand. De Epson ruimte was behoorlijk warm!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fox

#38
Quote from: donaldk on February  2, 2012, 17:59:59
Heb ik niet gezien, hadden ze toch weer een donker kamertje verstopt op de stand;-). Vorig jaar kon ik ook al de ingang niet vinden. Engels meisje mocht eigenlijk niet achter het deskje vandaan, maar was toch zo lief me de deur te wijzen;-).

Sony hokje was overigens nogal warm, zou dat allemaal uit dat ene beamertje komen;-).

Ik kwam thuis en vond in het witte ISE tasje een groot stuk full colour bedrukt karton, stond op dat je bij de Sony booth een Sony tablet kon winnen...

Het Epson hokje was netjes langs de kant geplaatst en had aan de binnenzijde een echt HT int. met ambiance.
De presentator was een Duitser en die deed het heel goed, en was tenmiste goed te verstaan.
Bij Sony was dat een zeer zacht pratende Japaner die ook nog eens door het omgevingslawaai werd overstemd.

Het gekozen demo materiaal bij Epson was veel beter en persoonlijk vond ik het geluid ook beter.
Bij Sony was het vooral hard en massief met weinig spreiding en richting en nauwelijks detail.
Echt een muur van geluid en volgens mij hoorde ik ook het klapperen van de woofers...


stellaboy

Quote from: LittleNinja on February  3, 2012, 07:57:25
Ik vond de demo van Epson ook wat beter. De ruimte van Epson was ook iets mooier en donkerder. Daarentegen vond ik het geluid beter op de Sony stand. De Epson ruimte was behoorlijk warm!!

Welke speakers werden er gebruikt op de Sony stand?
Welke Epson projector was er dan te bewonderen ?TW 9000?

bmateijsen

Quote from: stellaboy on February  3, 2012, 15:15:22
Welke speakers werden er gebruikt op de Sony stand?

Klipsch THX ultra set.

QuoteWelke Epson projector was er dan te bewonderen ?TW 9000?

Correct!

stellaboy

En welke speakers stonden er dan op de Epson stand?

troje

Quote from: stellaboy on February  7, 2012, 19:04:29
En welke speakers stonden er dan op de Epson stand?

Volgens mij een Teufel set, maar type weet ik niet. Vond het niet slecht klinken. Zal eens nagaan wat precies het verhaal hierachter was.

home@the movies

Hi Iedereen,

In bijlage een link naar de reportage die we hebben gedraaid op de ISE, er duiken een paar bekende mensen op in het filmpje  ;) ;) ;)
Ik wil vooral geen euh commentaar euh op euh mijn euh taalgebruik, ;D ;D ;D ;D verder veel kijkplezier

http://www.youtube.com/watch?v=rqXqotQuwGk&feature=youtu.be

Groeten

Werner

Cinedream/Home@The Movies


LittleNinja

Quote
Welke Epson projector was er dan te bewonderen ?TW 9000?

Ik zeg niet dat de projector beter was dan de Sony.. De opbouw en de uitleg vond ik beter bij Epson.. al was de Duitser wat klunzig in de bediening. :D

Quote from: troje on February  7, 2012, 20:11:56
Volgens mij een Teufel set, maar type weet ik niet. Vond het niet slecht klinken. Zal eens nagaan wat precies het verhaal hierachter was.

Ik vond het ook zeker niet slecht. Mijn persoonlijke voorkeur ging echter uit naar de Klipsch setup. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Quote from: home@the movies on February  7, 2012, 20:34:12
Hi Iedereen,

In bijlage een link naar de reportage die we hebben gedraaid op de ISE, er duiken een paar bekende mensen op in het filmpje  ;) ;) ;)
Ik wil vooral geen euh commentaar euh op euh mijn euh taalgebruik, ;D ;D ;D ;D verder veel kijkplezier

http://www.youtube.com/watch?v=rqXqotQuwGk&feature=youtu.be

Groeten

Werner

Cinedream/Home@The Movies



Gaaf! Mooie film. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

troje

Quote from: home@the movies on February  7, 2012, 20:34:12
Hi Iedereen,

In bijlage een link naar de reportage die we hebben gedraaid op de ISE, er duiken een paar bekende mensen op in het filmpje  ;) ;) ;)
Ik wil vooral geen euh commentaar euh op euh mijn euh taalgebruik, ;D ;D ;D ;D verder veel kijkplezier

http://www.youtube.com/watch?v=rqXqotQuwGk&feature=youtu.be

Groeten

Werner

Cinedream/Home@The Movies



Hi Werner, het is een mooie film geworden! Niks mis met je interviewtechniek :)

En waarom zijn de vragen over de R2000/R4000 ineens verdwenen?  :P

home@the movies

QuoteEn waarom zijn de vragen over de R2000/R4000 ineens verdwenen?  ;D

Ik dacht laat ik mijn slecht karakter maar voor een andere keer houden  ;) ;), ik wou je gewoon even zien zweten  ;D ;D ;D ;D

donaldk

Is ook gemaakt door een professionele ENG/SNG crew, dus moet er wel goed uit zien. Zelf dacht ik 'hey we zijn bij Screen Innovations, maar waar zijn de schermpjes heen'. Toen kwam de Amerikaanse dame (die we ook zien zweten;-) Rai heeft zelfs midden in de winter nog problemen met de Airco, bekend probleem, LOL) weer in beeld. Om een gigantische reeks nummers af te ratelen.