Wat zijn de Disney Treasures?

Started by Kerstmanno, November 20, 2003, 14:30:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerstmanno

Hallo,

Ik lees net in een topic dat Disney Treasures: Chronological Donald is vertraagd.
Maarreh, ik wist hier uberhaupt al helemaal niks van! Ik heb even bij Play gekeken en zie dat de daar van deze reeks Disneyland U.S.A., Mickey Mouse In Linving Color 1+2, On The Front Lines en Walt's Tomorrowland hebben. Wat zijn dit allemaal voor verzamelingen? Ben hier erg benieuwd naar, want ik ben wel fan van Disney!

Ik las ook iets over limited editions? Wat is hier limited aan? Wat mis ik in godsnaam nu wat ik helemaal niet mag missen!?!?!?

ThinWhiteDuke

Ha Menno,

De DisneyTreasures zijn blikken met daarin 2 DVDs.
Sinds 2001 komen er ieder jaar in December in de USA enkele $ of 3) van deze blikken uit.
De eerste reeks was:
-Mickey Mouse in Living Color (Cartoons)
-Silly Symphonies (Cartoons)
-Davy Crockett (TV serie)
-Disney Land USA (Documentaires over het Park)
De 2e Reeks:
-Goofy (Cartoons)
-Mickey Mouse in Black & White (Cartoons)
-Behind the scenes at the Disney Studios (documentaires/film)

Van de 1e reeks waren 150.000 ex. gemaakt, van de 2e 125.000

De cartoon boxen bevatten alle cartoons over een bepaalde tijdsperiode in chronologische volgorde (die van Goofy is zelfs compleet)
Al met al zijn dit GEWELDIGE sets!
Helaas zijn ze vrijwel allemaal uitverkocht; op eBay staan ze regelmatig te koop; sommige prijzen (mn Mickey Mouse) liggen erg hoog.

Maar! in Dec. komen Mickey in Living Color en Silly Symphonies ook in NL uit; zonder het blik, en NIET gelimiteerd.
Deze uitgaves gaan bepalen of men in NL verder gaat met deze serie.

ALS je ze wil zou ik nu meteen internet af gaan zoeken!
Via deze site kun je nog ALLE 7 bestaande DVDs bestellen (regio 1, ZONDER de blikken)
http://www.costco.com/frameset.asp?trg=product.asp&catid=631&subid=4193&hierid=4199&prdid=10036909&log=

De 4 nieuwe blikken zijn de resterende cartoons van Mickey, een Docu over Tomorrowland (gedeelte van het DisneyPark), Disney tijdens de 2e WO, en een blik van Donald.

Als je dit mist mis je echt iets wat je niet mag missen...

Succes en als je vragen hebt dan hoor ik het wel! ;)

Kerstmanno

Sjees sjees sjees!!! Waarom wist ik dit niet! Ik word gek!!!
Maar ik wil wel gewoon die R1 dvd's hebben met blik. Dus als ik het goed heb kan ik het blik van Donald, Tomorrowland en het vervolg van Mickey nog bestellen?

Voor de eerste Mickey, Silly Symphonies 8), Goofy en Mickey Mouse in Black & White moet ik dus internet afstruinen en veel te veel betalen?

Bedankt voor de info!!!

ThinWhiteDuke

QuoteDus als ik het goed heb kan ik het blik van Donald, Tomorrowland en het vervolg van Mickey nog bestellen?
Klopt. EN het blik van Disney on the Frontlines (2e WereldOorlog filmpjes)
Een van de redenen dat deze uitgesteld zijn zou komen doordat de vraag te groot was. Men zou nu exemplaren bijmaken.
Of dit waar is durf ik niet 100% zeker te zeggen.

QuoteVoor de eerste Mickey, Silly Symphonies , Goofy en Mickey Mouse in Black & White moet ik dus internet afstruinen en veel te veel betalen?
Ben bang van wel....
Ik zou zeker die link van me eens bezoeken. Weliswaar heb je dan geen blik, maar wel een grote box! (en die is OOK limited)
Verder heb je ze dan EN alle 7, EN goedkoper dan op eBay.

May the Force be With You! ;)

Kerstmanno

#4
Ik wilde maar meteen even bestellen, want ik moet t gewoon hebben!
Maarrrrrrr... dat Costco gebeuren wil een valid US billing address :(
Ik ga eens even hard zoeken op internet. Ik MOET en ik ZAL!
Mocht je nog iets interessants tegenkomen, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen!
Heb jij ze overigens wel??

edit: Net in elk geval Donald Duck en Mickey Mouse 2 besteld in blik. Ben benieuwd of ik ze nog zal kunnen krijgen. Zeker nu DD pas in mei uitkomt!

Kerstmanno

Hmmmm!

Ik ben nu wel impulsief bezig door overal te bestellen wat ik zie hahaha, hopelijk gaat het goed.
Ik heb zojuist bij cdwow Mickey Mouse 2 en Donald Duck besteld en ik heb nu bij allregiondvd o.i.d. Mickey Mouse 1 en Silly Symphonies besteld! Raarrrrrrr dat ze die daar hebben dan? Nou ja, ik kijk wel hoe het gaat!

In elk geval nogmaals bedankt voor de info! Ik ben weer helemaal bij! :)

ThinWhiteDuke

QuoteMocht je nog iets interessants tegenkomen, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen!
Heb jij ze overigens wel??
Zal ik doen, maar reken maar nergens op: ik ken iemand die Mickey in Living Color 1 jaar lang heeft gezocht zonder succes...uiteindelijk heeft ie em toch maar via eBay aangeschaft: € 105,-

Ikzelf heb er 6; alleen Davy Crockett niet, omdat ik die niet hoef te hebben.
Mn Favo's: Goofy en Behind the Scenes at the Disney Studio

ThinWhiteDuke

QuoteMickey Mouse 1 en Silly Symphonies besteld! Raarrrrrrr dat ze die daar hebben dan
Dat zijn de Unlimited versies die ook in NL uit gaan komen.
in de UK worden deze 2 ook uitgebracht en ik denk in de USA ook weer.

Kerstmanno

Ooooooooooooohw, dat krijg je als je overhaaste beslissingen neemt ;) Ik zat weer eens niet op te letten. In de war gebracht door het plaatje wat erbij stond, namelijk met blik! Stom!

ThinWhiteDuke

Wat is het adres van die site?
Dan wil ik wel even voor je kijken welke versie het is.

ThinWhiteDuke

http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&krd=1&from=R8&MfcISAPICommand=GetResult&ht=1&SortProperty=MetaEndSort&query=walt+disney+treasures
Staat op dit moment ook de 7 disc box op.
Veel eBayers in de USA verzenden ook naar Europa, dus probeer dit eens!
De losse boxen staan er ook op....wel aan de dure kant!
Maar: ze zijn iedere € waard!

Kerstmanno

Het adres van de site is http://www.all-region-dvd.com/product_info.php?cPath=18_108&products_id=3735
Misschien dat ik dan wel afbestel..? Het is in elk geval wel misleidend!

En tsja... ik ben best bereid om wat meer neer te tellen voor die collector's editions. Maar ja...
In wat voor toestand is het product... en hoe gaat het methet versturen en betalen. Ben daar nogal huiverig voor met ebay!!

Kerstmanno

Die Costco is trouwens niet duur, vergeleken met wat ik op ebay zie. Maar ja, geen levering in Europa dus...

ThinWhiteDuke

Heb net gekeken; inderdaad staan de blikken afgebeeld.
Toch ben ik vrijwel zeker dat het hier om de Unlimiteds gaat omdat:
Deze 2 zijn toegevoegd op 16 nov. terwijl ze al 2 jaar uit zijn, en omdat ze allang uitverkocht zijn en "toevallig" deze 2 die binnenkort in NL opnieuw uitkomen op deze site staan.
Maar je kan t allicht toch proberen; je hebt ze dan iig WEL! (en das denk ik belangrijker dan het blik)

Over eBay: Ikzelf heb redelijk wat ervaring hiermee.
Ik heb ALTIJD gekregen waar ik recht op had en eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad (op 1x na dan; was Nota Bene bij een organisatie waar de communicatie niet lekker liep en het 2 weken duurde voordat ik eea in huis had)
Verder, of het nou uit de USA, Engeland of Brazilie kwam; never any problem.
Hangt uiteraard sterk van de verkoper af en ook wel van jezelf: hoe sneller je betaald, des te sneller heb jij je spullen en is men ook vriendelijker tegen jou.
Ik zou wel alleen kopen bij eBayers die een hogo positieve feedback hebben.
De conditie van het blik is trouwens vaak "in seal" dus ongebruikt.
Betalen kan vaak per CreditCard, Cash of Paypal, en verzendkosten zijn voor de koper (die betaal je tegelijk met het product, de verkoper stuurt het dan op)

Succes nogmaals!

Kerstmanno

Nogmaals hartelijk dank voor je moeite!

ThinWhiteDuke

Geen dank :)
Hopelijk kun je ze door mijn info vinden!
Laat maar weten als je geslaagd bent.

Kerstmanno

Kleine update: ik heb namelijk gemaild naar die dvdstore, dat de foto's nogal misleidend zijn, mocht het niet om het blik gaan (Waar gaat dit eigenlijk allemaal over, het is maar een blik! ;).
Dit kreeg ik als reactie:
---
Hallo Menno,

Naar mijn mening gaat dit ook over het over het blik.
Ik had al gebeld vandaag naar mijn leverancier en de jongen die
er over ging was er niet, helaas.
Ik ga morgen weer bellen en u hoort van me.
Een prettige avond nog,
Met vriendelijke groet,
Jaco
---

In elk geval een snelle reacties, netjes. Ik ben benieuwd hoe t verder gaat!