Goede (online) vinyl winkels

Started by Joris1971, January 11, 2012, 22:31:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

Backtrack is erg klein, maar toch een behoorlijk aanbod. Chelsea ben ik niet mee vertrouwd...

Onder Tune-up is een grote tijdschriften winkel, dus laat haar daar een modeblaadje kopen en dan maar een terrasje doen. Daar zijn er ook genoeg van in die buurt  ;). In tune-up kan je trouwens ook wel koffie krijgen hoor...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

clockwork

Quote from: Jumping Jack on March 20, 2014, 11:49:16
Backtrack is erg klein, maar toch een behoorlijk aanbod. Chelsea ben ik niet mee vertrouwd...

Onder Tune-up is een grote tijdschriften winkel, dus laat haar daar een modeblaadje kopen en dan maar een terrasje doen. Daar zijn er ook genoeg van in die buurt  ;). In tune-up kan je trouwens ook wel koffie krijgen hoor...

LOL! Oke, dat gaan we redden. Ik ben benieuwd of ik nog iets leuks kan scoren...  :thumbs-up:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Paul1967

Zal misschien al eerder genoemd zijn maar ik koop online merendeel bij Velvet Music of ik ga langs bij Onno (North End) in Haarlem,
woon daar niet al te ver vandaan dus.....
Tevens ebay en MP e.d. afstruinen voor leuke nieuwe en 2de hands vinyl.

Vroeger ging ik ook naar de Platenboef, maar helaas is die enkele jaren geleden verdwenen uit Haarlem  :sadlike:

garmtz

Ik bestel meestal bij platomania.eu. ZEEER goede ervaringen mee tot nu toe.

clockwork

Quote from: Paul1967 on March 20, 2014, 12:06:20
Zal misschien al eerder genoemd zijn maar ik koop online merendeel bij Velvet Music of ik ga langs bij Onno (North End) in Haarlem,
woon daar niet al te ver vandaan dus.....
Tevens ebay en MP e.d. afstruinen voor leuke nieuwe en 2de hands vinyl.

Vroeger ging ik ook naar de Platenboef, maar helaas is die enkele jaren geleden verdwenen uit Haarlem  :sadlike:

Dat North End hoor ik inderdaad veel goede dingen over. Haarlem is voor mij iets verder weg, maar ik zal daar t.z.t. toch eens langs gaan. Ik heb laatst wel wat gekocht in een van de winkelstraten van Haarlem maar dat bleken bij thuiskomst erge kraak-exemplaren te zijn.

Dank voor de tips. Daar heb ik als her-beginnende vinylkoper veel aan.  :headbanging:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

gruiter

Ik bestel meestal ook bij Platomania.eu of velvetmusic.nl Met beiden heb ik goede ervaringen. De LPs zijn altijd keurig en stevig verpakt en mocht er eens een keer een manco exemplaar bij zitten, dan wordt er niet moeilijk gedaan met omruilen. De levertijd bij velvetmusic is wel vaak wat langer dan bij platomania.

lynch1979

artphoenix-vinyl.de zitten in Duitsland en heb daar goede ervaringen mee.

Ze hebben ook een wasservice met verschillende opties.

Paul1967

Quote from: clockwork on March 20, 2014, 12:12:15
Dat North End hoor ik inderdaad veel goede dingen over. Haarlem is voor mij iets verder weg, maar ik zal daar t.z.t. toch eens langs gaan. Ik heb laatst wel wat gekocht in een van de winkelstraten van Haarlem maar dat bleken bij thuiskomst erge kraak-exemplaren te zijn.

Dank voor de tips. Daar heb ik als her-beginnende vinylkoper veel aan.  :headbanging:

Northend Haarlem heeft ook een webshop dus je hoeft niet persé langs te gaan als 't te ver is.

clockwork

Quote from: Jumping Jack on March 20, 2014, 11:39:33
Fatkat en Coffee & Vinyl zijn ook de moeite, maar voor mij is Tune-up dé winkel (mooi centraal gelegen en ook open op zondag)...

Zo, we zijn net terug uit Antwerpen. Leuke stad is dat toch. :clapping:
Ik ben zowel bij Coffee&Vinyl en Tune-Up geweest. Beiden erg leuke en relaxte winkels. De laatste vond ik net wat overzichtelijker. Ik had ook het idee dat de prijzen daar net even iets prettiger waren (ik blijf een Hollander ;)).

Kortom: missie geslaagd. Daar kom ik zeker een keer terug.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Svennoow

Heb goede ervaringen met http://www.deejay.de/
Snelle en goedkope levering, genoeg betaalopties, voorraad en leveringsdatum netjes aangegeven. Ook de optie om je bestelling in delen of compleet te laten bezorgen is erg handig (als je een pre-order in je bestelling hebt bijvoorbeeld)
Onkyo 607 | Mordaunt short Aviano 8 | Garrard DD 130 | HTPC |

clockwork

Quote from: Svennoow on March 24, 2014, 10:47:31
Heb goede ervaringen met http://www.deejay.de/
Snelle en goedkope levering, genoeg betaalopties, voorraad en leveringsdatum netjes aangegeven. Ook de optie om je bestelling in delen of compleet te laten bezorgen is erg handig (als je een pre-order in je bestelling hebt bijvoorbeeld)

leuke tip!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

kruzer

Afgelopen weekend ook een bezoek bij Coffee & Vinyl gebracht.  Ik vond de indeling nogal slordig en de prijzen aan de hoge kant.  Heb 2 albums gekocht, waarvan er eentje op hun eigen Discogs goedkoper geprijsd staat...  Vreemd :(
De chocomelk was wel super! :)

clockwork

Dat was ook ongeveer mijn indruk. Wel erg gezellig daar. De Choco ben ik helaas niet aan toegekomen.

Een paar weken geleden heb ik een tweetal albums bij Marmur in Zierikzee gekocht. Erg prettige winkel moet ik zeggen met een super enthousiaste eigenaar. Zo'n man gun je de omzet.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

Momenteel (tot 10 augustus) gratis verzending bij JPC.de. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

clockwork

Mooi aanbod! Bedankt voor de tip. :clapping:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

John Aries

Quote from: Jumping Jack on August  7, 2014, 09:01:14
Momenteel (tot 10 augustus) gratis verzending bij JPC.de. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen  ;).

Tof aanbod hebben ze hier. Zojuist "Charles Mingus - The Black Saint & The Sinner Lady" besteld. :) Bedankt voor de tip.
SOTA | Lyra | Bryston | Relco

Bama

Quote from: Jumping Jack on August  7, 2014, 09:01:14
Momenteel (tot 10 augustus) gratis verzending bij JPC.de. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen  ;).

Bedankt, ook maar even besteld dus, moet me nog inhouden

AlphaMale

Even een kleine maar onaangename ervaring met jullie delen:

Ondanks enkele vinylschijfjes besteld via WOW HD (Nederlandse website, internationaal bedrijf). De eerste twee gingen goed, de derde liet op zich wachten.
Nu blijkt dat het schijfje uit de US moest komen, dus je raadt het al: inklaringskosten. Voor een plaatje van €34 kwam er €20 bovenop, prijstechnisch gezien is dat mijns inziens compleet buiten alle proportie.
De website van WOW laat je op geen enkele manier weten waar het schijfje vandaan moet komen ("kan je wel of geen additionale kosten verwachten?"), dus als je op zoek gaat naar een koopje kom je hier mogelijk bedrogen uit.

Een schrijven is inmiddels onderweg naar zowel WOW HD (al is het maar ter verbetering van de service en informatieverschaffing) als naar PostNL (de afzetters). Heb weinig hoop, maar toch....

Was getekend:  :devil:
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Siddartha

feitelijk is dat inderdaad hun probleem. Als je bij een Nederlandse webshop iets bestelt moet je het voor de prijs krijgen waar je het voor gekocht hebt.
Maar ik neem aan dat je die kosten moest betalen aan de deur?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Alco

#119
Goh, da's balen zeg, AlphaMale! :unhappy:

Zelf koop ik al enkele jaren m'n CD's (weliswaar dus geen LP's) bij Wow HD, en heb nog nooit iets hoeven bijbetalen.
Soms ging het ook om albums waarbij het vele weken duurde voordat deze binnen waren.
Daar kreeg ik dan wel bericht van, dat ze via andere kanalen gingen zoeken en gezien de verpakking kwamen die dan ook meestal uit het buitenland.

Ik vind ook dat men de klant van te voren moet waarschuwen voor mogelijk bijkomende kosten!
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

marcush

#120
Quote from: clockwork on March 20, 2014, 12:12:15
Dat North End hoor ik inderdaad veel goede dingen over. Haarlem is voor mij iets verder weg, maar ik zal daar t.z.t. toch eens langs gaan.

Ik zou er dan wel naartoe gaan en niet via internet kopen.  De winkel zelf is goed gesorteerd en je hebt dan direct in handen wat je wil hebben. 

Via internet heb ik een beroerde ervaring met ze.  Bij bestellen bleek niet dat LP's niet op voorraad zijn, een van de de LP's die ik bestelde (en betaalde) bleek zelfs helemaal niet meer leverbaar. Op emails werd niet gereageerd en tot enkele malen toe werden telefonische toezeggingen niet nagekomen.  Uiteindelijk na enkele maanden was alles afgerond o.a. door maar enkele alternatieve producten af te nemen.

Ik denk niet dat het opzet en slechte wil was, maar wel uiterst chaotisch, slordig en onprofessioneel.

Bama

Ik bestelde een plaat bij jpc die op voorraad was en kreeg een week later het geld terug geboekt, was niet meer leverbaar zeiden ze.
Dus die werken wel netjes

AlphaMale

Quote from: Siddartha on August 19, 2014, 14:07:00
feitelijk is dat inderdaad hun probleem. Als je bij een Nederlandse webshop iets bestelt moet je het voor de prijs krijgen waar je het voor gekocht hebt.
Maar ik neem aan dat je die kosten moest betalen aan de deur?

Platen zelf waren al betaald, inklaring loopt via de pakketdienst. Pakket weigeren kon dus ook niet.

Als je graaft, kom je wel eea tegen over mogelijke additionele kosten want internationaal netwerk bla bla. Maar dan nog, je weet niet waar t vandaan moet komen. Laat het me concreet weten en geef me een keuze. Komt het uit de EU, prima. US of Verweggistan, laat maar. Je weet nu helemaal niets, totdat ze aan de deur staan.

Inmiddels ook mogen concluderen dat deze €54 plaatjes (dubbelaar) beiden zo krom zijn als een hoepel. Gaat nog leuk worden met retourneren.

Kortom, ik heb mijn lesje geleerd!
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Paul Demo

Ik koop mijn meeste platen bij Rik Stoet a.k.a Vinylvinyl.nl

AlphaMale

Nou, de LP mag teruggestuurd worden. Ik word tot £5 GBP gecompenseerd voor de retourverzendkosten en €10,- EUR tegemoetkoming voor het inklaren.
Helaas krijg ik geen geld terug, alleen e-vouchers. Al met al ga ik er waarschijnlijk zo'n €12 op achteruit en heb dan nog helemaal niets, behalve een punthoofd.
Zal met de 3 vouchers vervolgens ook nog eens iets moeten bestellen bij ze, maar dan maar een paar CD's ofzo. In de hoop dat t wel goed gaat.

Ik neem mijn verlies en trek mijn conclusie. Voor mij geen WOWHD meer!
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i