Absurde vinylprijzen

Started by Joris1971, January 11, 2012, 22:23:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Mordante on February 21, 2012, 09:56:12
Klopt. Echter als je artiekelen vanuit de VS koopt wordt er dacht ik automatisch BTW bij het verkoop bedarg opgeteld.

Als je onder de 24 dollar (incl verzenden) blijft is er niets aan de hand...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen70

laatste aankoop bij Amazon.com waren de taksen en andere shit duurder dan het artikel zelf (limited BR versie van Ben-Hur), dan stopt het bij mij hoor...

eerste aankoop was een grote doos vol LP's, cd's etc, daar heb ik 10€ voor betaald aan taksen, ben nu niet zo dom maar uiteindelijk begrijp ik er niet veel meer van

na de laatste aankoop hebben ze me nog een extra factuur van UPS verstuurd maar die heb ik niet meer betaald, genoeg is genoeg!
bedankt voor alle info!

zoldar

non discussie.

digitale opnames zijn heel iets anders dan wat er op een CD'tje wordt gecomprimeerd en gedownsampled. de digitale master is nu vaak in hogere resoluties opgenomen (24 bit/96 khz en hoger). dat wordt niet altijd even netjes naar red book geconverteerd (16 bit/44 khz).

bij een fatsoenlijke vinyl uitgave wordt die master naar vinyl omgezet. een goede vinyl cut, waar genoeg ruimte is gebruikt op de LP, met zorg gemaakt, behoud beter het originele master. of dat nu digitaal of analoog was. 
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

henkt1

Daar zit wel wat in  ;)

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Mordante

Quote from: chansig on February 21, 2012, 16:28:07
Als je onder de 24 dollar (incl verzenden) blijft is er niets aan de hand...

Gr Hans

Ok dat wist ik niet. Heb een keer een koptelefoon via Amazon.com gekocht. Een Audio Technica ATH-700. Deze was duurder dan $24 dus ik was wat  :( toen ik zag wat de uiteindelijke prijs was. Maar een lesson learned voor de volgende keer.