Welke draaitafel heb jij?

Started by Joris1971, January 9, 2012, 21:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Thorens 160Super

Quote from: Dynky on May  4, 2018, 16:34:50
yeah right...zonder foto's geloven we daar natuurlijk niks van  :D

welcome btw ;)

sorry; heb wel zo'n "debieltje" (een echte Wiko -Kruidvat haha- met nog dubbele cam én sim- edoch geen abonnement waarmee ik ook 'op het net' kan...... puur bellen en gebeld worden...... ben nog (Thorens 160)-SUPER 'ouderwets' met m'n  analoge "shit" en m'n "PAAR" LP's!!.

c_x

Quote from: Dolby on May  2, 2018, 19:41:57
Een hele collectie. Heb je er een favoriet bij die je het meest gebruikt?
Wel, momenteel voor puur gebruiksgemak toch de SL10. Maar mijn favoriet zal toch de SL1000MKII blijven tot mijn SP10 met meerdere armen af zal zijn vermoedellijk. (Is een eerste generatie SP10)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


c_x

Quote from: Robiwan on May  2, 2018, 21:28:57
alle direct drives?
Onder de SL10 staat een gemodificeerde Pioneer PL516X met riem. Heeft oa. Nieuwe en grotere plint in wortelnoot

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


vwwesley

Rega P3 2de generatie, met RB250 (denk ik), met Sumiko blue point evo lll
L

Samro

#1054
Sansui direc drive SR-535. Nog in prima staat en bijna 40 jaar oud met Grado Prestige Gold MM element.

Nicolaas2018

Naar aanleiding van dit artikel:  https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=168898.0

Een Dual 704, met Nagaoka JT322 en shibata naked diamond, ben er erg tevreden mee.


Bartype

Oracle Delphi MK2, SME V arm with Shelter 501 III cartridge. Very nice indeed, but i have some difficulties to let the table running the correct speed. Maybe i have used the wrong oil for the bearing, i will look into that first...


JunkO

Mooi ding die Oracle!

Ik speel al geruime tijd met een Thorens TD320 MKII:





afbeeldingen even van internet geplukt
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

arcadeaction

#1058
Gisteren "eindelijk" binnen (Coolblue had 'm min of meer zaterdag beloofd), de Sony PS-HX500.

Kan mij voorstellen dat puristen er van zullen gruwen, ik zie de FLAC (en bizar genoeg DSD) opnamemogelijkheid ook als een leuke gimmick, ga het zeker wel eens proberen. Ik ben overigens geen heel serieus vinyl liefhebber, vind het vooral op z'n tijd gewoon "leuk" om een plaat te draaien. Ga veel naar concerten van vaak onbekende singer/songwriters en heb al best een verzameling gesigneerde album LPs opgebouwd.

Het gaat mijn TDK Life On Record platenspeler (de versie zonder USB) vervangen. Zag er ontzettend leuk uit, maar heeft nooit goed gewerkt (soms pas na een paar minuten geluid na aanzetten, soms "kwam" het geluid nooit. Ongeacht wel of geen gebruik van de ingebouwde phono versterker). Ik kijk er niet zo van op dat TDK Life On Record (was een consumenten electronica merk van Imation) alweer opgedoekt is.

Meer info: https://www.whathifi.com/sony/ps-hx500/review

Helaas ben ik gezegend met twee linker handen, het contragewicht en naalddruk instellen heb ik voor vanavond opgegeven. Als ik precies doe wat de handleiding zegt, dan valt het contragewicht er steeds af  ;D Nu maar ff Tidal luisteren. Van het weekend maar eens wat YouTube videos bekijken en heb hopelijk dan de rust om het rustig in orde te maken :)

(Oeps, met een verkeerd account gepost, ben eigenlijk "vintzend")

pacific

Mijn vintage Yamaha GT 2000 is  klaar. Heb ik in niet al te beste staat gekocht en de behuizing laten fineren in hoog glans. De snelheidsmeter ontbrak en dankzij een vriendelijke audiokarma forum genoot gratis gekregen betaal je normaal €200,00 voor.

Nu is hij weer top en klinkt ook erg goed.



Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Jumping Jack

The Sidewinder, heerlijke plaat!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

pacific

Quote from: Jumping Jack on July 30, 2019, 21:49:22
The Sidewinder, heerlijke plaat!
Goed gezien! Japanse versie klinkt ook nog is fijn.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Arval

 Clearaudio Solution met rega rb300 en denon 304 mc element

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

wil

De Sony is vervangen door een Denon DP-23F. Origineel MC-element en naald.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Zweitse


PatrickP

Draadje helemaal gemist... het is dat iemand er wat bij postte...

Mijn VPI Prime is wellicht het meest indrukwekkende deel van mijn audioset. een bruine, "houten" uitvoering. Klinkt erg fijn en (gelukkig!) zo anders dan digitaal. Dus er valt wat te kiezen.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Jumping Jack

Quote from: Jumping Jack on January  2, 2018, 17:50:30
Nu ik weer een mm-phono heb, nog eens een oudje van zolder gehaald:
En dat klinkt eigenlijk verbazingwekkend goed!

De VPI is ondertussen al een hele tijd de deur uit, en de Dual staat dapper plaatjes te draaien... Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig mis tov de veel duurdere set-up van weleer (VPI / Koetsu / Nagra). Bizar.





Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

pekelvlees

Draai al weer een aantal jaren plaatjes met deze (Rebuild)Thorens 160 mk2 [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

WilcoD

Quote from: pekelvlees on October 22, 2020, 10:25:40
Draai al weer een aantal jaren plaatjes met deze (Rebuild)Thorens 160 mk2 [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Mooie tafel hoor  :thumbs-up:

chocovla

#1070
Draai hier met een gouweouwe Thorens TD-166 MKII. Ortofon blue element er op en draaien maar :pompom:
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

pacific

Ik speel alweer ruim 1 jaar met de Yamaha GT 2000. Welke alleen verkocht werd in Japan. Door iemand naar Nederland gehaald en in transport beschadigd  en ik heb hem helemaal laten herstellen en een mooie koperen mat erop van Wilking. Plateau en mat samen is al 8kg.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


WilcoD

Die koperen mat ziet er erg fraai uit.
Ben je niet bang dat je vinyl hierdoor beschadigd?

pacific

Quote from: WilcoD on October 22, 2020, 21:21:16
Die koperen mat ziet er erg fraai uit.
Ben je niet bang dat je vinyl hierdoor beschadigd?
Nee niet echt eerlijk gezegd.


Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


PatrickP

Mijn VPI Prime heeft ook een metalen oppervlak waar je zonder iets ertussen op kan spelen, maar ik kies ervoor er toch een lederen mat tussen te leggen. Ook omdat ik draaiend wissel. Klinkt volgens mij ook net wat prettiger...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/