Alles over platenwasmachines

Started by Joris1971, January 9, 2012, 21:25:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Graphtuner

ik zie em wel niet in de te koop sectie staan?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

#201
klopt, staat hier ook niet te koop...maar zo moeilijk is hij nu ook niet te vinden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fransosowitz

Gevonden!  ;)
Wat uiterlijk betreft zit er erg weinig verschil tussen de jouwe en de huidige Pro versie.

Graphtuner

Quote from: Dynky on January 18, 2018, 13:17:50
klopt, staat hier ook niet te koop...

snap ik niet dat je zo een mooi spul hier niet te koop zet.
Ik koop liever van een "bekende" hier dan van een onbekende 2ehandser...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

Quote from: Fransosowitz on January 18, 2018, 19:43:33
Gevonden!  ;)
Wat uiterlijk betreft zit er erg weinig verschil tussen de jouwe en de huidige Pro versie.
volgens mij qua "innerlijk" ook niet ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Tot op heden mijn plaatjes altijd zo gedraaid, maar overweeg nu een Knosti te kopen ivm beperkte hoeveelheid platen die ik heb.

Heb hier het complete topic doorgelezen en lees ook regelmatig dat jullie nieuwe platen wassen?
Wat is hier de achtergrond achter?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Leeuwarden

Dan zijn ze schoon... Ook een nieuwe plaat kan wel een beurtje gebruiken...

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

PascalP

ok, top, dan ga ik er maar eens aan beginnen :)

Beste lijkt me dan ook om de naald van de speler een keer schoon te maken (of indien nodig vervangen).
Is weliswaar maar een simpele Sony speler, maar zal er zeker niet slechter op worden ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jumping Jack

Als je platen gaat wassen, steek ze dan meteen ook in een antistatische binnenhoes (met een plastic liner)  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

PascalP

doen we, meeste platen kunnen wel een frisse binnenhoes gebruiken na jarenlang gebruik :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Faxe

Heb een probleem met mijn nieuwe Okki Nokki. Het plateau waarop de plaat ronddraait is zo te zien niet recht gemonteerd. Hierdoor lukt het afzuigen niet goed. De zuigmond schiet bij het zuigen ergens halverwege van de plaat af. Is dit een bekend probleem en zo ja is er een eenvoudige oplossing voor? Ga uiteraard contact opnemen met de leverancier morgen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Liko

#212
Ja, ik heb wel meer gehoord van problemen met de Okki Nokki.
Heb vorige maand een Watson's gekocht bij VinylVinyl.
Prachtige machine, goed en stevig gebouwd en maakt de lp's uitstekend schoon!

master30

#213
Quote from: Faxe on March  8, 2018, 20:08:37
Heb een probleem met mijn nieuwe Okki Nokki. Het plateau waarop de plaat ronddraait is zo te zien niet recht gemonteerd. Hierdoor lukt het afzuigen niet goed. De zuigmond schiet bij het zuigen ergens halverwege van de plaat af. Is dit een bekend probleem en zo ja is er een eenvoudige oplossing voor? Ga uiteraard contact opnemen met de leverancier morgen.

Ongeveer een jaar geleden had ik dit ook bij mijn nieuwe okki, het volgende is mij toen geadviseerd;

Haal de rubberen mat van het draaiplateau dan zie drie schroefjes zitten haal die los , haal dan het draaiplateau eraf , je komt zo bij de draaias draai de imbus bouten los en zet de plateau steun recht op de as en draai het weer vast kijk goed of de plateausteun recht zit en zet dan alles weer terug zo moet alles weer goed zijn. Alle okki nokki draaien iets of wat scheef je krijg ze nooit helemaal kaars recht , mocht er verder nog iets goed is kun je altijd contact opnemen bij Okki Nokki nederland.

Die van mij heb ik dus redelijk recht gekregen en heb er geen problemen meer mee.

Ik ben wel tevreden met de okki, mooi schone platen.
Ik gebruik ook busjes perslucht om stofdeeltjes van de okki af te blazen, van de niet schone kant blijven die soms achter op het plateau.
Als ik echt is hele vieze platen heb dan was ik ze eerst voor met een knosti en daarna gaan ze op de okki.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Rowdy

Wie kent de http://orbitrac.allsop.com/? Het lijkt me een goedkope manier om af-en-toe een LP te wassen. Heb nu een Knosti.
- Is het een goede hulpmiddel?
- Waar is het te koop?

Faxe

Probleem werd denk ik veroorzaakt door het niet goed in het midden leggen van de plaat op de mat. Platen worden nu probleemloos mooi schoon. Van mijn oude platen vervang ik de binnenhoes. Is dat ook aan te raden bij nieuwe platen die zo'n hoes hebben van karton?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

master30

Quote from: Faxe on March 10, 2018, 22:34:56
Probleem werd denk ik veroorzaakt door het niet goed in het midden leggen van de plaat op de mat. Platen worden nu probleemloos mooi schoon. Van mijn oude platen vervang ik de binnenhoes. Is dat ook aan te raden bij nieuwe platen die zo'n hoes hebben van karton?

eeuuhh de plaat gaat toch met het gaatje erop en dan ligt ie al in het midden.
Of bedoel je een singeltje met zo'n groot gat, daar zit een adaptertje voor bij toch?

Hoezen altijd vervangen na cleanen zou ik adviseren
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Jumping Jack

Quote from: Faxe on March 10, 2018, 22:34:56
Probleem werd denk ik veroorzaakt door het niet goed in het midden leggen van de plaat op de mat. Platen worden nu probleemloos mooi schoon. Van mijn oude platen vervang ik de binnenhoes. Is dat ook aan te raden bij nieuwe platen die zo'n hoes hebben van karton?

Absoluut, dat karton veroorzaakt kleine krasjes telkens de plaat er in en uit schuift...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Faxe

Gebruik op dit moment de borstel en vloeistof die bij de Okki Nokki wordt meegeleverd. Zijn er nog andere/betere opties voor beiden?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Jumping Jack

Is het die nieuwe bruine, brede borstel of de oudere, dunne, zwarte? De nieuwere is nl erg goed.
Qua vloeistof ben ik erg tevreden over l'art du son...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

master30

Ik gebruik ook dat nieuwere model.
Heb een 2e door midden gezaagd, zo heb ik minder geknoei bij 10"en 7"

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Faxe

Heb de nieuwe houten borstel.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Multi-Region

Quote from: garmtz on March 24, 2014, 19:59:12Wie gebruikt er LAST Record Preservative?
Heb ik begin jaren 80 gebruikt. Vond onlangs nog fles (voor 3/4 leeg) met toebehoren terug. Kan mij van resultaten echter niets meer herinneren.

In 1978 ook de Knosti gekocht en die heeft altijd trouwe dienst gedaan. Recent de laatste versie gekocht, omdat de toenmalige (bruine) wasbak
aan de onderzijde niet was doorverbonden, waardoor de borstels steeds verder uit elkaar gingen staan. De nieuwe (zwarte) wasbak is echter aan
de onderzijde wel doorverbonden.
Daarentegen was voordeel van de 1e Knosti generatie, dat de doppen op 't druiprek van zacht plastic waren; tegenwoordig echter van hard plastic,
waardoor nu oppassen met vooral 180 grams LP's i.v.m. kans op krassen.
(De navulfles is Amazon.de voor € 15,89 verkrijgbaar.)

B-art

#223
Op advies van audio selectief ben ik ooit gestopt met last stylus treatment omdat het in het element gaat zitten. Ik gebruik eigenlijk alleen een borsteltje om aan weerszijden de naald schoon te maken. Lees nu toch goede verhalen over dit spul. Niet teveel gebruiken en niet het zwarte kwastje gebruiken maar een beetje op het koolstofborsteltje doen en dan aanstippen.

Ik wil eigenlijk ook de last vinyl cleaner kopen, maar dat is nergens meer te vinden. Weet iemand een adres? (Gevonden: https://www.kempelektroniksshop.nl/accessories/analog-section/last-stylast-cleaner-stylast-stylus-treatment-combination-kit.html). Cleaner inmiddels besteld bij Kemp.

Ik zag op de site van qs audio de nieuwe okki nokki go staan voor 139 euro. Is dit een beter alternatief dan mijn huidige knosti? Met het in en uitzetten van de lp in het rek wil er nog wel eens een kras op komen. Op YouTube vind je een kort filmpje over deze mini okki nokki. Heb er alleen nog niemand over gehoord.

https://m.youtube.com/watch?v=zMlVs2EsgzY
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Rowdy

In de prijsklasse van ongeveer 500 euro zijn er steeds meer platenwasmachine's, zoals:
- Pro-Ject VC-E
- Pro-Ject VC-S2 ALU
- Okki Nokki One
- Watson RCM
- Tonar Wash & Dry


Welke van de bovenstaande lijst is de betere?