Aankoopadviezen platenspelers

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:48:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on June  4, 2013, 09:35:43
Prima. En/of maak een afspraak met Garmt (LP12) en/of ga naar Ronald van Sense of Music (mooi assortiment gebruikt) en/of Rik Stoet (Project, Takumi TT), en/of etc
Kortom, ga luisteren. ;)

Maz, als je meer cd's luistert of gaat streamen, zou ik daar meer geld in steken. Met source first ben ik het helemaal mee eens en aangezien je wel cd's hebt en de draaitafel vooral "voor de heb" wilt, zou ik persoonlijk kiezen voor meer muziek dan meer "meer" in je set.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Quote from: Onder013 on June  4, 2013, 09:35:43
Prima. En/of maak een afspraak met Garmt (LP12) en/of ga naar Ronald van Sense of Music (mooi assortiment gebruikt) en/of Rik Stoet (Project, Takumi TT), en/of etc

allemaal goede tips!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mr.M

dat source first snap ik volkomen.de primare zou als loopwerk prima voldoen denk ik.of niet.heb nu de magic dac er tussen enhet klinkt heel mooi moet zeggen. dus dat externe dac is een verbetering.
en dat platen speler ik zal even kijken of ik iets moois voor weinig kan vinden en dan meer geld insteken in me source! of nou in de cd speler vorm is of stream...

wat is daar aanraadbaar voor me om me source te uograden?
gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Quote from: maz on June  4, 2013, 12:26:29
dat source first snap ik volkomen.de primare zou als loopwerk prima voldoen denk ik.of niet.heb nu de magic dac er tussen enhet klinkt heel mooi moet zeggen. dus dat externe dac is een verbetering.
en dat platen speler ik zal even kijken of ik iets moois voor weinig kan vinden en dan meer geld insteken in me source! of nou in de cd speler vorm is of stream...

wat is daar aanraadbaar voor me om me source te uograden?
gr maz

Die plannen wisselen wel heel erg snel. Volgens mij moet je eerst gaan luisteren hoe goede sets presteren en bij winkels naar cd-spelers, streaming, dac's en draaitafels. Vorm eerst een idee wat het allemaal kan en wat je aanspreekt.

Je bent nu als Alice in Wonderland: "mijnheer welke weg moet ik nemen?" "Waar wil je naar toe antwoordt de mijnheer". "Dat weet ik niet zegt Alice". "Dan kan je elke weg nemen die je maar wilt, zegt de mijnheer. Het maakt voor jou niets uit."

Mr.M

ben inderdaad zeer flexibel.zoals je ziet.alleen me bankrekening minder anders had ik het wel geweten hahaha.
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Quote from: maz on June  4, 2013, 13:24:54
ben inderdaad zeer flexibel.zoals je ziet.alleen me bankrekening minder anders had ik het wel geweten hahaha.

Ga LUISTEREN en dat kost niets op wat reiskosten na.  :wacko:

lynch1979

Quote from: maz on June  4, 2013, 13:24:54
ben inderdaad zeer flexibel.zoals je ziet.alleen me bankrekening minder anders had ik het wel geweten hahaha.

Bij mij thuis (drie keer rollen en je bent er) kan je de Rega RP6 met Ortofon Vio Blue MC element beluisteren.

Mr.M

#82
ongeduldig dat ik ben heb maar vandaag een (limited editin project -rpm5,1 aktion) aangeschafd.met eene benz element ofzo en een van den hul silver stream interlink.
leuk toch voor een beginner?haha
ben net klaar met aansluiten en heb een plaat geregeld om te kijke hoe het klinkt.
en het klinkt heel apart met dat ruis af en toe doorheen,
lijkt alsof ik in een ander kroeg zit in de jaren 70.hahaha

nu nog even paar platen fixen,

gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

even aanpassing in de set.beetje tillen en doen en andere opstelling gemaakt.
:pompom:
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

badankt voor all het advies heeft zeker geholpen.
heb besefd dat ik toch iets meer geld in me andere source gaat steken en dat de platen speler meer een soort hebbeding  was voor me.
dus niet te lang nadenken en de economie helpen.n :pompom:
nu ga ik weer beetje sparen on toch een gooie streamer of cd speler aan te schaffen...

hmmmmm houdt niet op dit.....ik lijk TON wel die ma steeds zegt rust te hebben gevonden ma stiekem blijft kopen....

when does it stop???!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#85
even een zeer audiofiel aanpassing en exact wat ik zocht, well de looks maar niet de kosten van een high end platenspeler....

hier gaan we dan .....

zeer hoogwaardig audiofiel resonantie vrij platform (voet).eventueel met stabilisatie ring...zie achterste platvorm(voet)zwart ringetje omheen....

nu verkrijgbaar bij maz voor 25 euro incl. verz kosten.

of je gaat gewoon  naar  de aktion, voor 2.50 per platform heb  je een zeer audiofiel / resonantie vrij platenspeler platform met verwijderbaar antistatisch rubber ring.
heb je geen platen speller geen enkel probleem : laatje  kabels liften van de grond om micro trilling en hf storing die door het ijzer in het beton ontstaan te elimineren.. of je gebruikt hem gewoon als een deurstopper zoals die bedoelt is. hahah

ik ga slapen want me audiofiel ziel  begint me hersenen te tasten merk ik..

gr en fijne ochtend...
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

#86
Afstellen van de arm en het element heb je laten doen ? Ik weet niet wat je muzieksmaak is...maar ik heb dus nog een kratje platen te koop staan.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

ik voorzie binnenkort een nieuwe ad in de marktsectie: high-end Limited Edition DT + kratje platen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Hoi hans
Die arm was pre afgesteld.ik heb zelf ook via u tube gekeken naar hoe het moet en hij doet het.
Ik luist beetje naar alles weinig klassiek , rock en metal.
Ben meer van de dagelijkse radio muziek. Zoals sade,adel,dido.tôt chrys isaak, seal, beetje dat. Instrumentaal ook heel leuk.
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Ik wens je veel kijkplezier met je draaitafel 8)

Mr.M

Quote from: Onder013 on June  6, 2013, 10:14:22
Ik wens je veel kijkplezier met je draaitafel 8)

dankjewel ik heb er zeker pezier mee,zowel met het uitelijk als geluid.dat tweede is voor mij als verrassing ingeslagen want had gedacht dat ik het geluid niet zo zou bevallen ivm budget
maar dat heeft me verbaasd dat het toch heel leuk kan klinken zonder duizenden euros uit te geven.
ik weet ook dat in audioland mooi een heel ander begrip heeft en dat het met name om het geluid gaat en minder om de looks.

gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: lynch1979 on June  4, 2013, 14:34:16
Bij mij thuis (drie keer rollen en je bent er) kan je de Rega RP6 met Ortofon Vio Blue MC element beluisteren.

Hoi frank

Kijk maar wanneer je tijd heb om met een lptje bij mij te zitten.laatst toen ik bij jouw was zag ik een aardig collectie.
Kom ook zeker binnenkort bij je langs om een drankie te doen.

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

S@m


Joris1971

#94
Wellicht dat ik het vinyl weer leven in ga blazen op een budget manier...

Nu zat ik aan 2 keuzes te denken, ofwel

1) een thorens, maar daar heb je ook weer ontzettend veel types in.. So where to start?

2) een Linn Axis II met Akito toonarm en Grado gold element, de beste man vraagt 350 euro

Ik lees over de Linn axis positieve  en negateve verhalen, vooral over de toonarm.
Iemand tips?

Grt joris

Deleted Member 2

Quote from: Joris1971 on October 20, 2013, 07:57:14
Wellicht dat ik het vinyl weer leven in ga blazen op een budget manier...

Nu zat ik aan 2 keuzes te denken, ofwel

1) een thorens, maar daar heb je ook weer ontzettend veel types in.. So where to start?

2) een Linn Axis II met Akito toonarm en Grado gold element, de beste man vraagt 350 euro

Ik lees over de Linn axis positieve  en negateve verhalen, vooral over de toonarm.
Iemand tips?

Grt joris

Akito: pas op voor speling op het lager
Thorens: beperk je keuze tot de TD160 of de 2000serie. De overige types kunnen uitstekende draaitafels zijn, maar zijn of mechanisch of electronisch wat ingewikkeld ivm de leeftijd van de meeste modellen.

Gr
Henk

Joris1971

Quote from: Onder013 on October 20, 2013, 08:52:09
Akito: pas op voor speling op het lager
Thorens: beperk je keuze tot de TD160 of de 2000serie. De overige types kunnen uitstekende draaitafels zijn, maar zijn of mechanisch of electronisch wat ingewikkeld ivm de leeftijd van de meeste modellen.

Gr
Henk

Voor 350 euro is de axis 2 incl element miz een koopje, tenminste als ik dat vergelijk met deze

http://link.marktplaats.nl/727292426

Deleted Member 2

Quote from: Joris1971 on October 20, 2013, 09:08:42
Voor 350 euro is de axis 2 incl element miz een koopje, tenminste als ik dat vergelijk met deze

http://link.marktplaats.nl/727292426

Als deze de sound heeft die jij wilt. Anders is elk koopje weggegooid geld.

Die van marktplaats is voor wat het biedt wat hoog geprijsd ;)

Heb je al eens een goede Thorens TD160 gehoord? Of een Rega, of.....? Kortom heb je al wat luisterindrukken opgedaan?

Groet,

Henk

Joris1971

Quote from: Onder013 on October 20, 2013, 09:19:07
Als deze de sound heeft die jij wilt. Anders is elk koopje weggegooid geld.

Die van marktplaats is voor wat het biedt wat hoog geprijsd ;)

Heb je al eens een goede Thorens TD160 gehoord? Of een Rega, of.....? Kortom heb je al wat luisterindrukken opgedaan?

Groet,

Henk

tweedehands is min of meer een gok, ik kan voor de koop een tweedehands tafel eerst niet thuis gaan uitproberen.

chansig

Dit is de derde keer in 4 jaar ? Misschien moet je het geld gewoon in je bedrijf steken.

Ik zou zeggen koop iets leuks...je gaat het toch weer verkopen dus ik zou er niet teveel aan besteden.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.