Alles over onderhoud

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:45:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Samro

#25
Ik heb een Lenco L76 uit een nalatenschap opgedaan. Het ziet er als nieuw uit behalve de stofkap is wat krasserig. De motor hoor  ik als ik er mijn oor tegenaan leg. Maar komt niet goed op  snelheid. Als ik het draaiplateau een setje geef doet hij het wel eens maar niet snel genoeg vermoed ik (heb de Lenco niet aangesloten). Ik vermoed dat het het tussenwiel misschien niet meer ok is? Ik heb van internet begrepen dat er een tussenwiel in zit. Is hier een kenner die een idee heeft wat het kan zijn? Het draai plateau is er niet af te krijgen (tot nu toe niet gelukt). Is er een kenner die een idee heeft wat het kan zijn?
Mvg, Samro

minplus

Voor zover ik me herinner, maar dat was heel lang geleden, was bij m'n L75 een stevige ruk omhoog afdoende om het plateau eraf te krijgen.
Maar sluit hem op z'n minst even aan om zeker te zijn of hij niet goed draait.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Samro

#27
Quote from: minplus on December 29, 2022, 18:27:03
Voor zover ik me herinner, maar dat was heel lang geleden, was bij m'n L75 een stevige ruk omhoog afdoende om het plateau eraf te krijgen.
Maar sluit hem op z'n minst even aan om zeker te zijn of hij niet goed draait.
Ik zal morgen nog eens proberen de draaiplateau er af te krijgen zoals je  zegt. Maar ik weet wel zeker dat de snelheid niet  goed is. Hij  begint ook niet te draaien als ik het draaiplateau geen set meegeef! En er zit een din aansluiting aan de Lenco welke niet past op mijn versterker. Zal eens zoeken in mijn snoerenbende of er nog een verloopstukje te vinden is.  ;D

Samro

Het is gelukt om het plateau te verwijderen. Loeizwaar ding. Zonder plateau lijkt de motor goed op snelheid te zijn. Het tussenwiel ziet er nog als nieuw uit. Het rubber is ook niet zacht of zo. Alles dus schoongemaakt maar zodra ik het plateau er weer op plaats loopt deze veel te langzaam.  ???

minplus

Dat zware plateau is het leuke van die Lenco's. Daardoor draaien ze uiterst stabiel. Maar als hij te langzaam draait lijkt me iets met de aandrijving mis.
Waar dat zit durf ik niet te zeggen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

musfed

#30
Lees je in op Lencoheaven voor je iets stuk maakt.
Een bak info daar en alles over upgrades en fancy eigen bouwsels met als basis Lenco draaitafels.
Direct drive schijnt iets magisch te zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Samro

Bedankt voor de tip. Nee ik ga er verder ook niets aan doen. Ik heb een goede Sansui draaitafel. Ik denk dat de Lenco maar naar een liefhebber moet. Ik ga de link van Lencoheaven wel even opzoeken. Zelf vermoed ik dat het vet te dik geworden is in motor o.i.d. De Lenco is ook al zo'n 47 jaar oud vermoed ik.
Quote from: musfed on December 30, 2022, 21:13:26
Lees je in op Lencoheaven voor je iets stuk maakt.
Een bak info daar en alles over upgrades en fancy eigen bouwsels met als basis Lenco draaitafels.
Direct drive schijnt iets magisch te zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Samro

Intussen heb ik de Lenco L76 weer prima in orde! Op Lenco heaven en nog wat andere sites gekeken. Loopt super stabiel nu en de klank is ook nog eens heel goed. En het originele element/naald is zelfs nog prima.  Wat olie en tussenwiel goed schoongemaakt doet wonderen. Maar wat loopt zo'n oude Lenco super stil. Zou je toch niet verwachten met een tussenwiel aandrijving?
Quote from: minplus on December 30, 2022, 20:14:13Dat zware plateau is het leuke van die Lenco's. Daardoor draaien ze uiterst stabiel. Maar als hij te langzaam draait lijkt me iets met de aandrijving mis.
Waar dat zit durf ik niet te zeggen.