Alles over toonarmen

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:45:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted Member 2

Quote from: stefan_82 on July 31, 2014, 22:48:18
Inderdaad, dat was ik vergeten mbt oudere types. Mijn huidige was bewust één met DC motor.
Mss het aanbod dan toch laten gaan. De DT staat trouwens ook op MP

De AC versie is niet minder dan de DC versie. De AC motor ging uit produktie waardoor Michell een alternatief moest zoeken. Dat is de DC geworden.

Succes met het opmaken van de mind ;D

clockwork

Of je vervangt de motor voor een DC exemplaar. In dat geval wil ik de voeding wel overnemen.  ;)
De DT is wel prachtig! Ik zou het wel weten.  :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

stefan_82

Quote from: clockwork on August  1, 2014, 07:56:49
Of je vervangt de motor voor een DC exemplaar. In dat geval wil ik de voeding wel overnemen.  ;)
De DT is wel prachtig! Ik zou het wel weten.  :inlove:

Mja als ik me niet vergis is michell rond de milleniumwisseling gestopt met AC. Wat de tafel minimaal 15 jaar oud maakt. Ik zou moeten investeren in een oldtimer met zeer kostelijke componenten. Ik ben zelf een leek om zo een dingen te inspecteren. Mss moet ik maar een keuringsverslag laten opmaken :p.
Stel dat hij mots onderhandelen de prijs laat zakken naar 2500€ dan denk ik dat er voor dit bedrag terug alternatieven zijn.
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

garmtz

Ik denk dat je je vergist... Dit blijft een extreem goede aanbieding! Ik vind zelf de AC versie met QC Power supply de mooiste Gyro, beter dan DC met standaard voeding iig. 15 jaar zegt niets! Lager en motor gaan zo 30+ jaar mee...

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on August  1, 2014, 09:19:23
Ik denk dat je je vergist... Dit blijft een extreem goede aanbieding! Ik vind zelf de AC versie met QC Power supply de mooiste Gyro, beter dan DC met standaard voeding iig. 15 jaar zegt niets! Lager en motor gaan zo 30+ jaar mee...

De veerelementen zijn nu al weer een tijd geleden aangepast. De staaf betaat uit twee delen met een kogel er tussen in. Het afstellen is daardoor wat gemakkelijker geworden.
Het lager hoef je je geen zorgen over te maken. Dat is voorzien van een oliepomp en een kogel die als je hem een klein stukje verdraait a.h.w. weer een splinternieuw lager vormt.

Er bestaan geen alternatieven voor een michell Gyro. Er zijn andere draaitafels, maar geen daarvan bezorgt je de beleving van een Gyro. Het is de looks in combinatie met de sound die maken dat je valt voor een Gyro of niet. Dat dan ook nog met een van de beste armen die je je maar kan wensen :wub:

Aan jou de keus.

Robiwan

Quote from: Onder013 on August  1, 2014, 09:52:33

Er bestaan geen alternatieven voor een michell Gyro. Er zijn andere draaitafels, maar geen daarvan bezorgt je de beleving van een Gyro. Het is de looks in combinatie met de sound die maken dat je valt voor een Gyro of niet. Dat dan ook nog met een van de beste armen die je je maar kan wensen :wub:

Aan jou de keus.

Mooi ding maar er zijn genoeg alternatieven!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

garmtz

Maar als je valt voor een Gyro (wat stefan_82 nu al heeft), is zo'n upgrade natuurlijk een logische (wat mij betreft).

Deleted Member 2

Quote from: garmtz on August  1, 2014, 13:19:05
Maar als je valt voor een Gyro (wat stefan_82 nu al heeft), is zo'n upgrade natuurlijk een logische (wat mij betreft).

Eens.
Ik doelde op de looks van de Gyro in combinatie met de sound. daar zijn m.i. geen alternatieven voor. uiteraard zijn er voor hetzelfde budget andere draaitafels mogelijk.

Mordante

Nog altijd blij met mijn tonearm :)


clockwork

Ziet er prachtig hi tech uit. Ik zou alleen erg nerveus worden van alle afstellingsmogelijkheden (zo ziet het er ten minste uit). Altijd dat gevoel dat er iets niet optimaal ingesteld staat.... :crazy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Quote from: clockwork on June  1, 2015, 21:36:59
Ziet er prachtig hi tech uit. Ik zou alleen erg nerveus worden van alle afstellingsmogelijkheden (zo ziet het er ten minste uit). Altijd dat gevoel dat er iets niet optimaal ingesteld staat.... :crazy:

Troost: hij past niet op de Michell Gyro/Orbe

clockwork

Quote from: Onder013 on June  1, 2015, 22:30:51
Troost: hij past niet op de Michell Gyro/Orbe

Pffff, gelukkig maar. ;D Ik had sowieso mijn zinnen al gezet op een TecnoArm.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Quote from: clockwork on June  2, 2015, 08:58:03
Pffff, gelukkig maar. ;D Ik had sowieso mijn zinnen al gezet op een TecnoArm.

Is deze je als alternatief bekend:


http://www.audiomods.co.uk/completearms.html

clockwork

Quote from: Onder013 on June  2, 2015, 10:25:44
Is deze je als alternatief bekend:


http://www.audiomods.co.uk/completearms.html

Nee, zo ver was ik nog niet. Is deze naar jouw mening beter dan de TecnoArm? Het is hier overigens een project voor volgend jaar. Want er moet dan natuurlijk ook een nieuw element komen. Mijn hobby/audio potje is een beetje leeg.  :(
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

Ik heb nu deze: VPI 10.5 Classic 3 (met Nordost Valhalla bekabeling). Eenvoudig maar efficient!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on June  2, 2015, 10:33:33
Ik heb nu deze: VPI 10.5 Classic 3 (met Nordost Valhalla bekabeling). Eenvoudig maar efficient!


Leuk, maar past niet

Deleted Member 2

Quote from: clockwork on June  2, 2015, 10:33:06
Nee, zo ver was ik nog niet. Is deze naar jouw mening beter dan de TecnoArm? Het is hier overigens een project voor volgend jaar. Want er moet dan natuurlijk ook een nieuw element komen. Mijn hobby/audio potje is een beetje leeg.  :(

Tot volgend jaar heb je nog flink wat tijd om je te orienteren ;D
De audiomods is inderdaad op veel aspecten de betere.
Vergeet zeker ook niet SME zoals de 309. SME is uitgangspunt geweest bij het ontwerp van de Michell

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on June  2, 2015, 12:06:54
Wel in het topic.

In een topic met 'alles over toonarmen' als titel past alles over toonarmen.

Jumping Jack

Geen speld tussen te krijgen  :thumbs-up:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on June  2, 2015, 12:13:55
Geen speld tussen te krijgen  :thumbs-up:.

Wellicht nuttig als toelichting:
De recente berichten hadden een arm voor de Michell Gyro als onderwerp. Binnen die context was mijn bericht over de vpi gesteld.
De Michell Gyro en de Orbe zijn geveerd opgehangen sub-chassis draaitafels. Voor de balans is het vereist dat de combinatie arm plus armplate precies 1 kilogram zwaar is. Michell levert daartoe armplates voor armen die ook qua geometrie passend zijn.

Mordante

Quote from: Onder013 on June  2, 2015, 12:34:25
Wellicht nuttig als toelichting:
De recente berichten hadden een arm voor de Michell Gyro als onderwerp. Binnen die context was mijn bericht over de vpi gesteld.
De Michell Gyro en de Orbe zijn geveerd opgehangen sub-chassis draaitafels. Voor de balans is het vereist dat de combinatie arm plus armplate precies 1 kilogram zwaar is. Michell levert daartoe armplates voor armen die ook qua geometrie passend zijn.

Khuzma maakt ook erg erg mooie armen. Weet niet hoeveel ze wegen maat de Kuzma Stogi 313 is ook wel een van de best armen welke te koop zijn.

Rowdy


Deleted Member 2

Quote from: Rowdy on June  7, 2015, 18:13:45
Lijkt veel op een Pro-Ject PJ9 arm

De basis is een rega arm. Verbeterd zijn de lagers, de gehele constructie waarin de lagers geplaatst zijn, de armbuis, balansgewicht en de VTA instelling zoals van de micrometer.

HJ

Ik heb een project 9.1x en opeens gaat de arm te snel naar beneden. Hij valt nog net niet maar gaat niet meer lekker smooth. Kan het zijn dat er te weinig olie inzit oid?