Alles over toonarmen

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:45:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted Member 2

Dat werkt volgens mij niet bij de 309 (zwarte uitvoering). Je ziet de zwarte lijnen van de driehoek niet tegen de achtergrond van de zwarte arm. Bij de 3009SIII lukt dat prima omdat deze arm aan de bovenkant recht is en je dus op die lijn kan richten. De 309 is verjongd (dus van dik naar wat dunner. Je moet daar de belijning op de arm gebruiken.

Het kartonnetje is simpel om te maken en bevalt uitstekend.

Groet

Arden

Werkt prima hoor! Er zitten namelijk 2 witte lijnen op die arm welke je moet gebruiken voor dat horizontaal stellen. Kun je die zwarte lijn prima op zien.
Van een GEOdriehoek weet je ook zeker dat de lijnen echt recht zijn, als je zelf iets van karton knipt/vouwt/freubelt weet je dat dan ook zeker?

Persoonlijk laat ik trouwens een SME (vooral een IV of een V) altijd heel flauw voorover hangen, dat geeft net iets meer sprankeling. Maar dat is ook smaak...

Deleted Member 2

Quote from: Arden on January 17, 2013, 09:32:38
Werkt prima hoor! Er zitten namelijk 2 witte lijnen op die arm welke je moet gebruiken voor dat horizontaal stellen. Kun je die zwarte lijn prima op zien.
Van een GEOdriehoek weet je ook zeker dat de lijnen echt recht zijn, als je zelf iets van karton knipt/vouwt/freubelt weet je dat dan ook zeker?

Persoonlijk laat ik trouwens een SME (vooral een IV of een V) altijd heel flauw voorover hangen, dat geeft net iets meer sprankeling. Maar dat is ook smaak...

Dat kartonnetje is uiteraard niet even in elkaar geflansd. Ten eerste zijn de lijnen die er op zijn gezet volledig parallel met de onderzijde. ten tweede is er voor gezorgd dat het katonnetje met de onderzijde volkomen vlak op de LP staat.

Ik weet van de witte lijnen op de arm, maar als tot een multi-focus bril veroordeelde is het heel lastig om eea juist af te lezen.

Groet,

Henk

stefan_82

Ik zag ergens een gyrodec te koop staan met Linn Akito tonearm.
Is dit niet een ietwat rare combi??
(Er zat ook een sumiko bluepoint evo2 op)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

Quote from: stefan_82 on February 17, 2013, 21:50:19
Ik zag ergens een gyrodec te koop staan met Linn Akito tonearm.
Is dit niet een ietwat rare combi??
(Er zat ook een sumiko bluepoint evo2 op)
Die combinatie kom je niet zo vaak tegen. Je kan Michell via een telefoontje raadplegen over deze combinatie. Het zijn zeer hulpvaardige mensen daar.

Groet,

Henk

stefan_82

Quote from: Onder013 on February 17, 2013, 22:19:31
Die combinatie kom je niet zo vaak tegen. Je kan Michell via een telefoontje raadplegen over deze combinatie. Het zijn zeer hulpvaardige mensen daar.

Groet,

Henk
Heb je hier een direct nummer van :)

Of mss dat garmt van b&b hierover iets meer knn zeggen?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

vraag naar Steve (Rowland) +44.(0208).953.0771

succes,

Henk

Paul Demo




Alweer een tijdje gelukkig met deze arm.

AbZ

Is dat makkelijk afstellen, zo'n Origin?

Paul Demo

Ja da's geen enkel probleem.

Robiwan

Quote from: Paul Demo on December 13, 2013, 11:42:12



Alweer een tijdje gelukkig met deze arm.

mooi stukje vakmanschap. Alleen zou ik het contragewicht wel naar beneden laten hangen!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Paul Demo


Actionhost

#37
Wie is bekend met deze armen van Isokinetik? In de link de specs van de ISO 1000. Kennelijk de Oem versie van de Rega RB1000. Lijkt een zeer fraaie arm voor het geld.

http://www.cabezon.eu/product_info.php?products_id=154

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

mar10

#38
Hi,
Alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest.
Ik ben al heel wat jaren de gelukkige bezitter van de ET-2 tonearm,  :tongue2: met de standaard pomp, een Takatsaki SPP 6GA, welke al langer niet meer leverbaar is. Even nagekeken, het draait bij mij vanaf eind 1987! Heb pas een geweldig element aangeschaft ZYX, waarna ik ook de rest een beetje onder de loep heb genomen, dus is de pomp van de arm ook wel eens aan vervanging toe, al doet ie het nog best, denk ik.
Ik weet niet hoeveel Eminent Technology bezitters er in het land zijn, maar als er zijn ben ik benieuwd welke Luchtpomp ze gebruiken.
Deze hoeft geen grote lucht opbrengst, maar wel meer druk naar verhouding te kunnen leveren.
Dus bij deze de vraag.......welke POMP gebruik jij ?  :notify:
Groeten, Martien

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mordante

Als ik het geld zo hebben dan  :inlove:


AbZ

Quote from: Mordante on April  3, 2014, 19:31:36
Als ik het geld zo hebben dan  :inlove:


Ach, vanaf 2.5k, had erger gekund  ;D  Ze zien er idd mooi uit.

dazzdax

Wat is beter: een 9", een 10.5" of een 12" toonarm?
Zijn de klassieke toonarmen uit de "Golden Age" of turntables and tonearms (de 70's/80's), zoals SME, Micro Seiki, Fidelity Research, Audiocraft, SAEC beter dan tegenwoordige armen?

Chris

garmtz

Zijn absoluut geen algemeenheden over te melden dazzdax... Het hangt OVERAL van af...

dazzdax

Zou je enkele punten kunnen noemen waar het van afhangt, Garmt?

Chris

garmtz


Quote from: dazzdax on May 10, 2014, 08:52:38
Zou je enkele punten kunnen noemen waar het van afhangt, Garmt?

Chris

ONDER ANDERE:

- Geometrie en daarmee samenhangend: fouthoek
- kwaliteit en staat van lagers
- effectieve massa arm en compatibiliteit met element mbt compliantie en gewicht element
- (af-/aanwezigheid) van diverse arm(buis)resonanties
- (on)mogelijkheid van VTA instelling
- compatibiliteit arm/draaitafel (alleen empirisch vast te stellen)
- stijfheid van de arm
- armbekabeling
....

En dan nog is niet te duiden waarom er karakterverschillen zijn tussen sommige ogenschijnlijk gelijke toonarmenontwerpen.

stefan_82

Ik werd gecontacteerd door iemand die zijn GYRO verkocht voor een interessante prijs.
incl HR Power supply,  Orbe platter, SME 4, arm Dynavector DV20X.
Ter ondersteuning van mijn hobby :p zou ik het wel overwegen om mijn huidige 'naakte 'gyro te koop te plaatsen en de meer geupgrade versie te teste

Nu, ik heb me laten vertellen dat -naast een degelijk DT- vooral de cartridge en de phono "belangrijk" zijn.
Is een SME 4 arm van +2300 euro te verantwoorden als upgrade tov een standaard RB300?
Te verantwoorden te verstaan als onder het te behalen voordeel in synergie tussen de componenten.
Of spreken we hierover de laatste percenten in de exponentiele curve van (voordeel vs kostprijs)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

Quote from: stefan_82 on July 31, 2014, 16:16:06
Ik werd gecontacteerd door iemand die zijn GYRO verkocht voor een interessante prijs.
incl HR Power supply,  Orbe platter, SME 4, arm Dynavector DV20X.
Ter ondersteuning van mijn hobby :p zou ik het wel overwegen om mijn huidige 'naakte 'gyro te koop te plaatsen en de meer geupgrade versie te teste

Nu, ik heb me laten vertellen dat -naast een degelijk DT- vooral de cartridge en de phono "belangrijk" zijn.
Is een SME 4 arm van +2300 euro te verantwoorden als upgrade tov een standaard RB300?
Te verantwoorden te verstaan als onder het te behalen voordeel in synergie tussen de componenten.
Of spreken we hierover de laatste percenten in de exponentiele curve van (voordeel vs kostprijs)

Absoluut te verantwoorden gezien de stappen die je dan maakt t.o.v. de rega. Wereld van verschil. Michell lijkt gemaakt te zijn voor SME (het was dan ook het uitgangspunt bij de ontwikkeling van de Gyro).
Ongeveer een zelfde stap kan je overigens maken met de SME309 (circa 1800 eur of 1200 gebruikt). Bijkomend voordeel is dat je de elementhouder kan instellen voor de azimuth.

Aan het HT powersupply te zien gaat het om een ac voeding. Dit op zich zou betekenen dat het om een wat oudere Gyro gaat. Niet iets om je af te laten schrikken, maar wel iets om even goed door te vragen. Ook de veerconstructie en de afstandbussen van de armplaat kunnen van een ouder type zijn.


garmtz

Mee eens met alles hierboven... :)   Men zegt wel eens: een Michell Gyro klinkt als de arm en het element, weinig eigen 'klank'. Je komt hier echt verder mee.

stefan_82

Quote from: Onder013 on July 31, 2014, 17:18:48
Absoluut te verantwoorden gezien de stappen die je dan maakt t.o.v. de rega. Wereld van verschil. Michell lijkt gemaakt te zijn voor SME (het was dan ook het uitgangspunt bij de ontwikkeling van de Gyro).
Ongeveer een zelfde stap kan je overigens maken met de SME309 (circa 1800 eur of 1200 gebruikt). Bijkomend voordeel is dat je de elementhouder kan instellen voor de azimuth.

Aan het HT powersupply te zien gaat het om een ac voeding. Dit op zich zou betekenen dat het om een wat oudere Gyro gaat. Niet iets om je af te laten schrikken, maar wel iets om even goed door te vragen. Ook de veerconstructie en de afstandbussen van de armplaat kunnen van een ouder type zijn.

Inderdaad, dat was ik vergeten mbt oudere types. Mijn huidige was bewust één met DC motor.
Mss het aanbod dan toch laten gaan. De DT staat trouwens ook op MP
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l