Alles over phono versterkers

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Deleted Member 2

welk element en welke arm is gemonteerd?

stefan_82

Quote from: Onder013 on July  1, 2013, 14:56:17
welk element en welke arm is gemonteerd?

RB300 arm en GRADO master wood reference

momenteel Musical Fidelity XLP als phono
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

#302
De Grado is naar mijn smaak een nogal warm klinkend element. De MF X-LPS (het tonnetje?) kan daar ook wat van. Als je de voorkeur hebt om eerst bij Karel te shoppen, zou ik simpel weg hem vragen je de binnen je budget passende phono pré's te laten testen. De Jasmine is een goed klinkende pré, maar vergeet ook de Xindak en de harmony niet te testen. Die laatste, hoewel wat minder bekend zou wel eens een mooie combi kunnen zijn met de warm klinkende Grado - de Gyro met fraaie hoog en laag weergave - de wat saaie/neutrale RB300.

Kan je de VTA instellen? Zeer belangrijk voor de afstemming. Ook daar kan je wat mee experimenteren om de door jou gezochte klank te bereiken.

Verder schrijf je dat je aan 'een upgrade toe bent'. Wat bedoel je specifiek?

Groet,

Henk

stefan_82

Quote from: Onder013 on July  1, 2013, 17:14:21
De Grado is naar mijn smaak een nogal warm klinkend element. De MF X-LPS (het tonnetje?) kan daar ook wat van. Als je de voorkeur hebt om eerst bij Karel te shoppen, zou ik simpel weg hem vragen je de binnen je budget passende phono pré's te laten testen. De Jasmine is een goed klinkende pré, maar vergeet ook de Xindak en de harmony niet te testen. Die laatste, hoewel wat minder bekend zou wel eens een mooie combi kunnen zijn met de warm klinkende Grado - de Gyro met fraaie hoog en laag weergave - de wat saaie/neutrale RB300.

Kan je de VTA instellen? Zeer belangrijk voor de afstemming. Ook daar kan je wat mee experimenteren om de door jou gezochte klank te bereiken.

Verder schrijf je dat je aan 'een upgrade toe bent'. Wat bedoel je specifiek?

Groet,

Henk

Mijn set is geëvolueerd en dit is de laatste schakel die nog dateert van mijn beginperiode.
Ik ben best tevreden het is eerder uit curiositeit dat ik wil nagaan of er verbetering valt te halen met een 'minimum' aan financiële input . Ik ben ook niet de persoon die kennissen/ vrienden heeft met dezelfde hobby noch schuim ik audio winkels af om apparatuur te testen. Dus mijn keuze wordt veelal blind bepaald adhv reviews, beurzen, fora,... En tot nu toe lukt dit aardig :) dus ik wil 2de hands tot €400 gaan en het risico nemen of ik voor dit budget mijn xlp kan overtreffen.

Ik ben zelf leek mbt DIY afstellen van armen. Ooooooit wil ik wel de basic arm upgraden
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Pjotr27

#304
Wie heeft er ( ik betaal de verzendkosten ) een mm phono trapje voor me te leen? Ik gebruik nu een Lehmann black cube waarvan 1 kanaal raar doet, ruis en soms knallen. Ik wil er zeker van zijn dat het aan de Lehmann ligt. Mijn platenspeler is net bij hanze geweest en ik ga er van uit dat die top is. Met een leen trap weet ik meteen waar het probleem zit. Wie heeft er iets liggen wat een week of wat gemist kan worden?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

Van ... tot ... ?  Heb misschien wel wat voor je.

raindog

Wanneer je links en rechts een keer omgooit weet je toch ook gelijk of het aan de phonotrap ligt of aan de bron/bekabeling. Of zeg ik nu iets geks?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Pjotr27

Quote from: AbZ on October  8, 2013, 22:19:20
Van ... tot ... ?  Heb misschien wel wat voor je.

Hoeft in principe maar 1 of 2 dagen te zijn... Pm me maar..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Quote from: raindog on October  8, 2013, 22:45:17
Wanneer je links en rechts een keer omgooit weet je toch ook gelijk of het aan de phonotrap ligt of aan de bron/bekabeling. Of zeg ik nu iets geks?
Tja dat dacht ik ook maar ik wil er 100 % zeker van zijn dat het echt de Lehmann is..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

#309
Quote from: Pjotr27 on October  8, 2013, 23:08:50
Hoeft in principe maar 1 of 2 dagen te zijn... Pm me maar..
Misverstandje  ;D  Da's te kort.  Dacht voor de reparatieperiode of zo.
Omwisselen gaf niet het verwachte resultaat?




Je hebt pm terug.

Pjotr27

Begrijpen doe ik het niet echt , maar hij werkt weer gewoon zoals het hoort te zijn.
Helemaal stil, geen ruis meer of spetters....
En het meest merkwaardige is dat ik er eigenlijk niets aan gedaan heb, het heeft alleen een dag geen spanning gehad...
Eerst maar eens een uurtje plaatjes draaien, kijken of het nog gaat veranderen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

garmtz


Quote from: Pjotr27 on October 10, 2013, 17:55:08
Begrijpen doe ik het niet echt , maar hij werkt weer gewoon zoals het hoort te zijn.
Helemaal stil, geen ruis meer of spetters....
En het meest merkwaardige is dat ik er eigenlijk niets aan gedaan heb, het heeft alleen een dag geen spanning gehad...
Eerst maar eens een uurtje plaatjes draaien, kijken of het nog gaat veranderen...

Statische elektriciteit geweest wellicht..

Pjotr27

Maar ja , 1 kanaal en echt niet een paar spetters... Goed voorlopig gaat het weer goed...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En het probleem gevonden, een los zittend contact aan het element...
Bij het ( te hard) terugplaatsen van de arm gaat het dan soms mis...

Gelukkig, scheelt me weer een hoop gezeur...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jumping Jack

Naar aanleiding van de aanschaf van een Naim SuperLine gaat mijn Lehmann Black Cube Decade in de verkoop: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140836.0...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mordante

Quote from: Jumping Jack on February 12, 2014, 10:39:24
Naar aanleiding van de aanschaf van een Naim SuperLine gaat mijn Lehmann Black Cube Decade in de verkoop: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140836.0...

Mooie phono amp de Superline. Ik heb er ook wel eens naar gekeken maar het feit dat er geen voeding bijzit heeft mij weerhouden.

Jumping Jack

Hij krijgt zijn stroom nu via de supernait2 en dat gaat erg goed. Met nog een voeding erbij, wordt het natuurlijk nóg een heel stuk prijziger...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

pacific

Jolida JD9 inclusief m-cab upgrade en russische buisjes gekocht. Ben erg benieuwd als upgrade van mijn Nad PP2I.

advr

Sinds kort een Linn Urika met Linn Akiva element

'Aardige' combi :hehe: :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

Quote from: advr on February 14, 2014, 17:21:36
Sinds kort een Linn Urika met Linn Akiva element

'Aardige' combi :hehe: :hehe:

Lekker bezig :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mordante

Quote from: Jumping Jack on February 14, 2014, 17:00:13
Hij krijgt zijn stroom nu via de supernait2 en dat gaat erg goed. Met nog een voeding erbij, wordt het natuurlijk nóg een heel stuk prijziger...

Ik geloof direct dat dat heel goed gaat, maar ik heb verder geen Naim producten in huis. Daarom viel de SuperLine af. Je zou eens kunnen kijken bij Teddy voedingen.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Quote from: Mordante on February 14, 2014, 19:11:09
Ik geloof direct dat dat heel goed gaat, maar ik heb verder geen Naim producten in huis. Daarom viel de SuperLine af. Je zou eens kunnen kijken bij Teddy voedingen.

Dan wordt ie minder interessant idd. Ik heb al een xps van teddy Pardo, maar ben vooralsnog niet van plan om een voeding aan te schaffen. Maar ja, ik was ook niet van plan om een nieuwe phono-versterker te kopen   ::).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

advr

Quote from: LPlover on February 14, 2014, 20:59:44
??

Jij zegt : Je bent lekker bezig ;D
Zeg ik  : uhuh (om zoveel geld uit te geven) :bigsmile: haha
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster