Alles over phono versterkers

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Paul Demo



Speel hier alweer een jaartje of 5 mee naar volle tevredenheid.

advr


Speel al weer jaren met een Linn Linto icm een LP12/Benz Wood L2.
Super combi 8)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

AbZ

Quote from: Paul Demo on January 21, 2013, 15:28:42


Speel hier alweer een jaartje of 5 mee naar volle tevredenheid.
Mingda?

Deleted Member 2


AbZ

Is dat niet dezelfde maker als Meixing/Mingda? 
Net zoals Vincent en Shanling?  (ook patrijspoorten)

Maneblusser

Quote from: AbZ on January 20, 2013, 23:09:55
Ik heb dezelfde phono pre, met de Dino+ PSU  ;D
Dat is voor mij uiteraard zeer interessante informatie.  :thumbs-up:
Is die PSU de meerprijs waard ?
Of beter, loont het de moeite om die aan te schaffen met mijn opstelling ?
Ik heb een Michell Tecnodec +  Rega RB300 arm + Tecnoweight + Benz Micro MC Gold.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Deleted Member 2

Quote from: AbZ on January 21, 2013, 17:11:06
Is dat niet dezelfde maker als Meixing/Mingda? 
Net zoals Vincent en Shanling?  (ook patrijspoorten)

Ik vermoed dat het inderdaad een Mingda is

Paul Demo


Deleted Member 2

Quote from: Paul Demo on January 22, 2013, 07:38:51
Ming Da inderdaad

Kan je aangeven wat het karakter van deze phono pre is?

Ik ben een zoektocht gestart naar een pre en heb een short list - die als maar langer wordt - opgesteld van interessante pre's. De Icon staat daar ook in en deze lijkt fysiek op de MingDa. Geen idee of dat klankmatig ook zo is.

Groet

Paul Demo

Quote from: Onder013 on January 22, 2013, 09:45:07
Kan je aangeven wat het karakter van deze phono pre is?

Ik ben een zoektocht gestart naar een pre en heb een short list - die als maar langer wordt - opgesteld van interessante pre's. De Icon staat daar ook in en deze lijkt fysiek op de MingDa. Geen idee of dat klankmatig ook zo is.

Groet

Het karakter is zeer neutraat, what comes in comes out alleen versterkt. Ik heb de Ming Da alleen gekocht omdat ik toch in China was.

AbZ

Quote from: Maneblusser on January 21, 2013, 23:49:13Is die PSU de meerprijs waard ?
Of beter, loont het de moeite om die aan te schaffen met mijn opstelling ?
Moeilijk te zeggen want heb 'm nooit met de goedkope voeding gehoord.  Ik dacht dat de Dino+ PSU wel een stuk duurder was als je hem later/apart koopt?  Dat maakt de deal weer anders.

Mordante

De binnenkant van mijn phono pre. De voeding zit in een andere kast.


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on January 23, 2013, 09:34:13
Binnenkant van die van mij:



Dat ziet er zeer verzorgd uit zeg. Zegt ook iets over de kwaliteit van de ontwerper en geeft vertrouwen.

Groet,

Henk

PS
De Decade staat weer in het lijstje hoor ;D

Deleted Member 2

Quote from: WickedGame on January  9, 2012, 22:50:55
Jasmine Audio LP 2.0 SE

Specs:
http://www.jasmineaudio.net/lp20MKII.html

Incl. een nederlandse review over de Jasmine op die site.

Achterkant:


Binnenkort komt een nieuwe versie van de Phono pre: de 2.5DU versie. De informatie komt direct van JasmineAudio. Welke de verschillen zijn ten opzichte van devorige versie(s) hebben ze me niet verteld.

Een interessante versterker als je zo wat reviews leest op het net. Bestellen via het net direct bij Jasmine blijkt overigens aanzienlijk voordeliger dan via de detaillist.

Ik ben in de markt voor een opvolger van mijn Musical Fidelity X-LPSv3 phono-pre. Inmiddels heb ik een lijstje gemaakt met kadidaten:

Jasmine LP2.0MKII / LP2.5DU
Whest two
Icon PS 1.2
Ear834P
Trichord Dino (met NC)
DynaVector P75
Harmony Design V9
Lehmann Decade
JLTi PhonoPre
Step-up Trafo van MC-MM omdat de Marantz KI-pearl beschikt over een uitstekende MM phono trap

Informatie over de genoemde modellen van jullie kant is zeer welkom.
Ik heb al gemerkt dat een luistersessie en dan bij voorkeur in mijn eigen set lastig te regelen is. op de gok kopen op basis van reviews staat me niet aan.

Jullie ervaring met de diverse helpt al flink bij het in eerste instantie mogelijk aanvullen en vervolgens het inkorten van het lijstje.

Groet,

Henk

frank2

Henk, je mag mijn phono VV wel lenen en na enige tijd terug brengen, gebruik dat ding zo weinig, is waarschijnlijk nog niet eens goed ingespeeld.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Quote from: frank2 on January 25, 2013, 09:59:16
Henk, je mag mijn phono VV wel lenen en na enige tijd terug brengen, gebruik dat ding zo weinig, is waarschijnlijk nog niet eens goed ingespeeld.

He Frank, dat is een heel mooi aanbod dat ik graag accepteer. ;D
Ik hoop dat Bas nog even reageert op de PM om eea definitief te maken.

Groet,

Henk

frank2

Ik dacht dat de Jasmine ook bij Karel stond.... even bellen ....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Gebruiker 003

#118
Ik treed meestal niet zo naar buiten met de spullen die ik heb. Dit is een deel van de binnenkant van mijn MC phonotrap. Sowter step up trafo's, veel Nichicon fine gold, blauwe Evox condensatoren en de typische controle led-jes.





AbZ

Quote from: karma on January 25, 2013, 21:14:04
Ik treed meestal niet zo naar buiten met de spullen die ik heb. Dit is een deel van de binnenkant van mijn MC phonotrap. Sowter step up trafo's, veel Nichicon fine gold, blauwe Evox condensatoren en de typische controle led-jes.

Rega IOS, mooi  8)

Robiwan

Quote from: karma on January 25, 2013, 21:14:04
Ik treed meestal niet zo naar buiten met de spullen die ik heb. Dit is een deel van de binnenkant van mijn MC phonotrap. Sowter step up trafo's, veel Nichicon fine gold, blauwe Evox condensatoren en de typische controle led-jes.




Rega IOS? Welke DT en element, ook Rega?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Gebruiker 003

Rega for life ... Mijn vorige spullen waren Rega en mijn huidige ook. In andere apparatuur mis ik al snel wat ik noem beweging in het geluid. Ik doel dan op naast dynamiek dat extra stukje levendigheid. Dat maakt luisteren voor mij onderhoudend. De meeste andere apparatuur houdt mijn aandacht niet vast en klinkt in dat opzicht altijd vlak of vlakker. Ik ben een beetje een geval apart wat dat betreft.

Knap dat je de Ios herkent AbZ ...

Robiwan

Quote from: karma on January 30, 2013, 18:54:36
Rega for life ... Mijn vorige spullen waren Rega en mijn huidige ook. In andere apparatuur mis ik al snel wat ik noem beweging in het geluid. Ik doel dan op naast dynamiek dat extra stukje levendigheid. Dat maakt luisteren voor mij onderhoudend. De meeste andere apparatuur houdt mijn aandacht niet vast en klinkt in dat opzicht altijd vlak of vlakker. Ik ben een beetje een geval apart wat dat betreft.

Knap dat je de Ios herkent AbZ ...

ja maar, welke DT en element heb je nu? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

provia_f

Ik ben bezig met het bouwen van een Pass diy Pearl II. Benieuwd of die beter gaat klinken dan de phonotrap in mijn Sony TA-FA70ES. Het is in ieder geval een indrukwekkende hoeveelheid onderdelen  :). Nu nog een beetje spelen met de gain. Standaard 55dB, ik denk dat ik voor een dB of 3 meer ga om hem wat meer in lijn te brengen met ingebouwde phonotrap en andere ingangen (niet om het niveau van een cd speler te evenaren, maar het verschil mag wel wat kleiner of je schrikt echt enorm als je omschakelt...)

Draaitafel Thorens TD320MkII met Goldring Elite.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

Mordante

Pass heeft mooie phono amps gemaakt en maakt nog steeds erg goede phono amps. Ook de clones kunnen erg goed klinken.