Welke draaitafel heb jij?

Started by Joris1971, January 9, 2012, 21:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

Quote from: ruud2 on November  2, 2023, 17:50:18ik heb niet gegoogeld, maar echt ebbenhout !?  $$$$$$

ah,, ebbenfineer
de oudere denons hadden ook mooie glossy hout uitstraling , was echter gewoon een print op spaanplaat. 
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Henkjan_O

nix mis met fineer toch?
massief hout heeft meer moeite met recht blijven, en spaanplaat of mdf heeft vaak een betere demping
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Achiel

Sinds kort een VPI Scoutmaster met een Grado Statement Platinum wood 1 element.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Kwabbernoot

Ebbenhoutfineer. Mooie draaitafel.

ruud2

Quote from: Henkjan_O on November  2, 2023, 23:34:57nix mis met fineer toch?
massief hout heeft meer moeite met recht blijven, en spaanplaat of mdf heeft vaak een betere demping

nee hoor niets mis mee , gewoon netjes.
Als dit massief ebben geweest zou zijn was dit onbetaalbaar geworden.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

PatrickP

Eindelijk weer iemand met een VPI erbij (??)!  :pompom:

Ik speel zelf inmiddels een paar jaar met een VPI Prime en ben daar erg tevreden over. Ik heb vier elementen en twee armen. Een van de elementen die ik heb is de Grado Reference Sonata 1 waarvan ik aanneem dat het wat profiel betreft in de buurt komt van jouw element. Het is mijn minst precieze, kleine details onthullende element, maar dat is soms gewoon heel prettig. Ik noem deze vaak mijn warm bad-element. Stemmen en (akoestische) instrumenten klinker er heel prettig mee. Het ding speelt echt heel makkelijk alles weg. Wat mij betreft een prima keus!

Veel plezier met de aankoop!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Achiel

Misschien inderdaad leuk om een 2e arm erbij te nemen met een ander element om wat te experimenteren. Geen idee wat dat kost een extra arm, misschien een keer tegenaan lopen tweedehands.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

wil

Sinds kort een VPI Scout.
Element is nu een Denon DL-80 MC uit de vorige Denon platenspeler. Nu op zoek naar een element wat deze draaitafel waardig is, ook al is dit al een warm bad.
Er valt nog veel te ontdekken!

VPI Scout.jpg

Element close-up.jpg

Groet, wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

#1158
VPI Scout nu met AT-OC9XML
Laat zich echt heel mooi aanhoren.





Groet, wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Achiel

Mooi om te zien op de VPI, ik blijf nog ff lekker bij mijn houten blokje (Grado Statement).
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Markus2

Mooi een VPI scout, heb ik ook nog even kortstondig in bezit gehad.

Alweer enkele jaren één van de analoge jeugddromen: C.E.C ST930 in mijn geval gecombineerd met een Audio Technica AT 33 prestige.



Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

aklasse

Een nieuwe teac tn 570 gekocht. Topspeler.

MarKath

Al enige jaren een zeer tevreden gebruiker van mijn Magnat MTT-990 draaitafel.

Had deze toentertijd vergeleken met de Technics SL-1500C, maar de looks en techniek gaf toch de doorslag naar de Magnat.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Struis

Allemachtig, wat een prachtige draaitafels hier! Ik heb een paar jaar geleden (alweer) een Thorens TD-124 gekocht bij Hanze Hifi (een MKII uit 1965) met een Jelco SA-750DB arm (met de betere bedrading die er voor aangeboden wordt) en nu nog een Ortofon 2M Blue. Het heeft nog niet zoveel zin om alles te upgraden, aangezien mijn phono pre een Accuphase C-11 pre-amp is die echt nog gereviseerd moet worden..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Alex Groningen

Na de Technics 1200 nu de 1210 MK2. Binnenkort eens even voorzien van een goede/kwalitatieve naald/element.