Canal digitaal

Started by Thesqualer, May 3, 2012, 19:30:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thesqualer

Heren ik zit met een groot probleem.
Wij gaan over 2 weken verhuizen naar een gebied waar ze geen kabel of glasvezel leveren.
Glasvezel is pas over 12 maanden beschikbaar.

Nu sta ik voor de keuze om voor Kpn te kiezen met digitenne of om naar canal digitaal te gaan.
Ik besloot om voor canal digitaal te gaan maar stuitte op een klein probleem.

Ik heb thuis 4 Lcd's staan die ik wil voorzien van de digitale schotel tv. (HDTV)
De man kon mij een schotel aanbieden voor 4 tv's met ontvangers.
Hiervoor zou ik € 99,00 + € 9,50 voor moeten betalen om dit te laten installeren incl. coax bekabeling.
Maar voor het 4de toestel moest ik ineens een apart toestel aan gaan schaffen. Ook konden zij mij niet de triple sat leveren.

Dan heb ik nog niet eens gesproken over het opnemen? (op 2 toestellen van toepassing op meerdere zou leuk zijn)
Hoe zou ik dit opkunnen lossen?
Ben het compleet niet eens met dat 4de toestel om daarvoor een apart abonnement af te sluiten.

Wie o wie kan mij hier in adviseren? Wil wel graag kwaliteit hebben tegen wel een redelijke prijs
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

SpeedyAndré

Die meneer vertelt er uiteraard niet bij dat in elke ontvanger een kaart moet en dat je met de hoofdkaart maar 4 kanalen tegelijk kan kijken/opnemen.
Voor extra ontvangers geldt dat je met een extra kaart niet alles van de hoofdkaart kan ontvangen maar slechts een enkel pakket.
Verder gaat het beeld gewoon op zwart als de hoofdkaart meer dan 4 gecodeerde kanalen wil verwerken.
Je betaalt je blauw en je krijgt er steeds minder voor bij CD  ::)
Voor tijdelijk misschien een optie omdat je tenminste hd kanalen hebt.
Ik zou me nog eens goed laten voorlichten, de anti-cardshare lobbie van CD benadeelt de klanten en juist niet de (illegale) share scene.
Het meest ironisch is dat je met cardsharing een perfecte en onbeperkte ontvangst hebt voor een veel lagere prijs dan CD.
Op sat4all vind je meer dan genoeg topics hier over.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

donaldk

Digitenne levert ook maximaal 3 kaartjes bij een abonnement.

Thesqualer

Digitenne klopt maar dat wou ik maar vermijden.

Maar als ik 1 tv kan aansluiten mbv card sharing scheelt dit weer in de kosten
maar ik heb nog maar 2 weken aangezien de verhuurder nogal wat laat was :nopompom:
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Even informatie opgezocht mbt card sharing.
Ziet er goed uit maar hoe zit dit dan als ik 4 tv's op 1 smartcard zet en bv met opnemen?
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

SpeedyAndré

Je tv heeft een dvb-t ontvanger dus ned123 en wat regionale zenders kan je zonder digitenne abo ontvangen als je een antenne aansluit.
Cardsharing werkt met een dreambox achtige ontvanger of met een kaart in je pc.
Een dreambox (of clone van een ander merk) kan tv streamen naar een pc of een andere dreambox.
Sommige modellen hebben meerdere tuners ingebouwd en dan kan je met streamen verschillende kanalen elders zien.
Cardsharing werkt via internet dus dat moet je wel beschikbaar hebben bij de ontvanger.
Een dreambox kan meerdere kanalen tegelijk opnemen terwijl je naar een andere kijkt, daarom zijn ze best populair :)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Thesqualer

Quote from: SpeedyAndré on May  3, 2012, 20:39:16
Je tv heeft een dvb-t ontvanger dus ned123 en wat regionale zenders kan je zonder digitenne abo ontvangen als je een antenne aansluit.
Cardsharing werkt met een dreambox achtige ontvanger of met een kaart in je pc.
Een dreambox (of clone van een ander merk) kan tv streamen naar een pc of een andere dreambox.
Sommige modellen hebben meerdere tuners ingebouwd en dan kan je met streamen verschillende kanalen elders zien.
Cardsharing werkt via internet dus dat moet je wel beschikbaar hebben bij de ontvanger.
Een dreambox kan meerdere kanalen tegelijk opnemen terwijl je naar een andere kijkt, daarom zijn ze best populair :)

André  8)

Weet jij zo een aantal clones mag evt per pm.
Want die dreamboxen zijn erg aan de prijs
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

SpeedyAndré

Vu+ duo, die is wat ouder maar wel bere goed (2x hd tuner), azbox, qbox en meer.
Op marktplaats vind je nu best veel omdat CD klanten verliest aan kabel en glasvezel, die zetten hun box te koop ;)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Thesqualer

Quote from: SpeedyAndré on May  3, 2012, 21:08:05
Vu+ duo, die is wat ouder maar wel bere goed (2x hd tuner), azbox, qbox en meer.
Op marktplaats vind je nu best veel omdat CD klanten verliest aan kabel en glasvezel, die zetten hun box te koop ;)

André  8)

Tnx voor het mee denken ik ga morgen even kijken welke ik ga aanschaffen indien de prijs leuk is
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Hierbij hoe ik het in gedachten had om het aan te gaan:


Dus in de woonkamer en mijn slaapkamer komen wat duurdere kastjes en in mijn ouders en zusje der slaapkamer 2 goedkopere die gebruikt worden via card sharing.
Gaat dit zo werken?

En wat zijn 2 goedkope kastjes die goed werken?
Moet het perse allemaal dreamboxen zijn om dit werkend te krijgen of mogen de andere 2 bv ook een VU zijn?
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Thesqualer

Ik weet dat het snel achter elkaar is maar dit moet ook snel geregeld worden ivm 2 weken levertijd en hetgeen dat ik over 3 weken daar ga wonen.

Neem dan maar zogenaamd 2 tv's op het abbonement.
De bekabeling wordt Belden H125 PE.

Denk dat ik zo redelijk veilig en goed weg kom.
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

SpeedyAndré

Geen enkele ontvanger hoeft een originele Dreambox te zijn, Een Vu functioneert exact hetzelfde als een dreambox.
Zo te zien wil je overal hdtv, dan kan je kiezen voor ontvangers met 1 tuner zoals een Vu solo op de plekken waar je geen opnames wilt (al kan dat wel).
Cardsharing kan je op 2 manieren zien, intern zodat je meerdere boxen laat meeliften op een actieve kaart en extern als je geen officiële CD kaart wilt.
De laatste heb je allereerst nodig om gecodeerde kanalen te kunnen ontvangen.
De andere boxen maken gebruik van de box waar dit op gebeurt, hier draait een cccam servertje op.
Wat de schotel betreft hangt de configuratie af van hoeveel satellieten je wilt ontvangen.
Er zijn lnb's waar je 4 ontvangers op kan aansluiten en elke ontvanger kan zelf afstemmen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Thesqualer

Quote from: SpeedyAndré on May  4, 2012, 21:38:33
Geen enkele ontvanger hoeft een originele Dreambox te zijn, Een Vu functioneert exact hetzelfde als een dreambox.
Zo te zien wil je overal hdtv, dan kan je kiezen voor ontvangers met 1 tuner zoals een Vu solo op de plekken waar je geen opnames wilt (al kan dat wel).
Cardsharing kan je op 2 manieren zien, intern zodat je meerdere boxen laat meeliften op een actieve kaart en extern als je geen officiële CD kaart wilt.
De laatste heb je allereerst nodig om gecodeerde kanalen te kunnen ontvangen.
De andere boxen maken gebruik van de box waar dit op gebeurt, hier draait een cccam servertje op.
Wat de schotel betreft hangt de configuratie af van hoeveel satellieten je wilt ontvangen.
Er zijn lnb's waar je 4 ontvangers op kan aansluiten en elke ontvanger kan zelf afstemmen.

André  8)

Je weet er in ieder geval genoeg vanaf zo te zien.
Maar ik doelde erop als de ene een dreambox is en de (server) een vu is dan werkt dat gewoon met elkaar?
En moeten de  clienten een coax hebben?
Ik wil sowieso dat de clienten cd kaart hebben ivm de betaalde/gecodeerde zenders

Het is voor mij echt abra cadabra die satalliet kom van ziggo kabel :dry:
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

SpeedyAndré

#13
Het maakt niet uit of de kaart in een Dreambox of een Vu zit, beide doen en kunnen hetzelfde.
Je zal wel een coax naar elke box moeten trekken vanaf de schotel, zo belast je het netwerk niet te zwaar (met audio/video streamen).
Ik denk dat je nog zal schrikken van de prijzen bij CD, een losse kaart kost niet zoveel maar je moet ze ook activeren  :sarcasm:
Cardsharen is trouwens niet nodig als je in elke box een kaart hebt.
De illegale manier (via een pay server) geeft je meer vrijheid en vooral meer zenders want CD is niet de enige aanbieder ;)
Kijk ook eens op dit forum, daar staat veel over intern sharen.

[edit] De satboer heeft gelijk, dit komt door de beperking van max 4 gecodeerde kanalen tegelijk op 1 kaart.
Stel dat alle ontvangers tegelijk aan staan dan heb je al 4 kanalen in gebruik, wil je nog iets anders opnemen dan heb je een 5e kanaal en gaat alles op zwart.
Je kan ook eens kijken of in de praktijk alle ontvangers tegelijk aan zullen staan, ik denk bijv. dat de huiskamer en ouder slaapkamer niet vaak tegelijk aan zullen staan.
Wel kan ik me voorstellen dat in de huiskamer en in jouw kamer een zender op staat en dat je beide iets anders opneemt.
Gaat je zus in haar kamer kijken dan heb je een 5e kanaal en heeft iedereen een zwart beeld (ook de opnames!).

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

frank2

Een goedkoop alternatief is voor de slaapkamer digitenne zonder abbo te pakken, alleen een ontvanger en je ontvangt nl123 en reg, zender, maar het kost niets.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Thesqualer

Quote from: frank2 on May  5, 2012, 08:50:38
Een goedkoop alternatief is voor de slaapkamer digitenne zonder abbo te pakken, alleen een ontvanger en je ontvangt nl123 en reg, zender, maar het kost niets.

Op zich een optie maar jammer genoeg ontvang je dan geen rtl 4,5,7,8 sbs6, comedy central.
Wat ze toch willen hebben op de slaapkamer
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

enzofielt

Als 2e optie kun je ook voor Oscam gaan, hiermee kun je de max van 4 sids per kaart goed overbruggen.
Als je de box waar de kaart inzit op max 3/11 zet kun je vermijden dat de kaart in een lock gaat, de aanvragen van de gebruikers worden dan via Oscamcashe verwerkt.
CCcam heeft de nare eigenschap om als een gek op de kaart te staan hameren waardoor deze dan in een lock schiet, daarnaast is CCcam een onveilig protocol waar al heel vaak over een backdoor wordt gespeculeerd, hiermee worden dan de ip en kaartnummer uitgelezen.
Verdiep jezelf wat meer in de hobby cardsharen op zichzelf en je zult zien dat er nog veel mogelijk is.
Daarnaast praten we hier over homesharing en dat is gewoon toegestaan,  8)
AZBOX Premium HD+ 1TB HDD OpenRSI Latest
AZBOX Me HD 1TB HDD Boot-2:OpenRSI 
Dreambox 800 HD pvr WD 80GB Open PLI
T90  Diseqc 1.1 EMP 16/1 12xLNB Triax 110cm rotor 68 east/58 west