TV Serie tips???

Started by screamhouse, January 8, 2012, 12:54:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KIK

Blue bloods lijkt mij ook een leuke binnenkort maar eens aan seizoen 1 beginnen
Onkyo: TX-NR 809 Front: Jamo C809 Rear: C803 Center: C80Cen Subwoofer: TMA Twister 8000 TV: Samsung UE46D6500 Humax: 5200 Mac Mini 2014 late 2,8 Ghz NAS Synology DS3612 + 4GB Ram + 10x WDREDPRO 4TB

yulunga

Quote from: Shorkan on January  8, 2012, 22:27:00
Volgens mij is een remake altijd een zelfde storyline als het origineel. Natuurlijk zijn er her en der kleine aanpassingen. Het is in ieder geval in dit geval geen vervolg.

Ok bedankt voor de info. Dan denk ik dat ik hem maar laat schieten, Er staat nog genoeg aan anders in de wachtrij  ;D

Nelisje

Nikita is niet echt een remake. Het houdt een beetje op waar de oude eindigt (weet niet precies waar de oude serie eindigt wat ik daar van op tv gezien heb was vaak zo versplinterd dat je de verhaallijn een beetje kwijt raakt, ze draaien hier in Nederland alle seizoenen dwars door elkaar). Overigens vond ik seizoen 1 wel goed maar vind ik seizoen 2 een beetje onzinnig en dus ook minder worden.

Wat ik op dit moment aan kan raden:
- Chuck (genre spionage met een komische twist, laatste seizoen draait nu in amerika)
- Game of thrones (fantasy)
- Blue mountain state (heerlijk over de top humor, zo incorrect als mogelijk, love it or hate it)
- Breaking bad (scheikunde leraar gaat meth maken)
- House (wie kent hem niet, de nukkige arts die altijd gelijk heeft. Was vorig seizoen ingekakt maar heeft weer een goede impuls gekregen)
- The big bang theory (nerds rule)
- The walking dead (zombies!!)
- Warehouse 13 (lekker over de top sci-fi)
- Weeds (huismoeder gaat weed verkopen).

Verder staat op de planning:
- Spartacus seizoen 2 (seizoen 1 was briljant, ben dus benieuwd naar seizoen 2)
- Alcatraz (lijkt me een beetje op the 4400)

Raymen

Alcatraz is zeer interresant, heb de eerste 2 afleveringen gezien, en het smaakt naar meer  ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Martijnst1990

Quote from: Nelisje on January 24, 2012, 09:35:29
Nikita is niet echt een remake. Het houdt een beetje op waar de oude eindigt (weet niet precies waar de oude serie eindigt wat ik daar van op tv gezien heb was vaak zo versplinterd dat je de verhaallijn een beetje kwijt raakt, ze draaien hier in Nederland alle seizoenen dwars door elkaar). Overigens vond ik seizoen 1 wel goed maar vind ik seizoen 2 een beetje onzinnig en dus ook minder worden.

Wat ik op dit moment aan kan raden:
- Chuck (genre spionage met een komische twist, laatste seizoen draait nu in amerika)
- Game of thrones (fantasy)
- Blue mountain state (heerlijk over de top humor, zo incorrect als mogelijk, love it or hate it)
- Breaking bad (scheikunde leraar gaat meth maken)
- House (wie kent hem niet, de nukkige arts die altijd gelijk heeft. Was vorig seizoen ingekakt maar heeft weer een goede impuls gekregen)
- The big bang theory (nerds rule)
- The walking dead (zombies!!)
- Warehouse 13 (lekker over de top sci-fi)
- Weeds (huismoeder gaat weed verkopen).

Verder staat op de planning:
- Spartacus seizoen 2 (seizoen 1 was briljant, ben dus benieuwd naar seizoen 2)
- Alcatraz (lijkt me een beetje op the 4400)
Laatste?  :omg: Dat is balen, vind het echt een hele leuke serie. Aan de andere kant, is stoppen zonder uit te melken (ik vind het nog niet uitgemolken :D ) ook een kunst tegenwoordig.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xstream

Quote from: Martijn90 on January 25, 2012, 18:10:47
Laatste?  :omg: Dat is balen, vind het echt een hele leuke serie. Aan de andere kant, is stoppen zonder uit te melken (ik vind het nog niet uitgemolken :D ) ook een kunst tegenwoordig.
Ik vond 't in S2 al uitgemolken. Ben dan ook bij begin S3 afgehaakt.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nelisje

Quote from: Martijn90 on January 25, 2012, 18:10:47
Laatste?  :omg: Dat is balen, vind het echt een hele leuke serie. Aan de andere kant, is stoppen zonder uit te melken (ik vind het nog niet uitgemolken :D ) ook een kunst tegenwoordig.

Sterker nog, het laatste seizoen is nu ook afgelopen. Gisteren was de laatste aflevering.

paaj

Sherlock beviel me ook erg goed, wel helaas maar twee series van drie dus daar ben je snel doorheen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Martijnst1990

Quote from: Nelisje on January 28, 2012, 23:49:51
Sterker nog, het laatste seizoen is nu ook afgelopen. Gisteren was de laatste aflevering.
Ik zag het ja. Zonde, vond het nog steeds een erg leuke serie. Einde viel me wel erg tegen helaas.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Aeron

#34
Ik kijk met veel plezier de volgende series op dit moment:

Supernatural: Ben bij seizoen 3, blijf het een leuke serie vinden, je moet natuurlijk wel van een beetje horror houden!
The Shield: Was eerst sceptisch omdat ik niet zo van politieseries hou, maar ben nu bijna klaar met seizoen 1 en vind het tot nu toe echt een gave serie!
The Walking Dead: Erg gaaf, hoop alleen wel dat de 2e helft van seizoen wat meer aktie bevat, zoals dat in seizoen 1 het geval was.
Eureka: Kijkt lekker weg, erg leuk al die gekke uitvindingen en gebeurtenissen.
Spartacus: Ga vandaag beginnen met seizoen 2 (Vengeance), 1 van mijn favoriete series!
Entourage: Kijkt ook lekker weg, ben bij seizoen 2 en vindt het tot nu toe nog erg leuk!
The Big Bang Theory: Vind ik echt een briljante comedy, moet iedere keer weer lachen om die nerds!
How i met your mother: Ook erg grappig, leuk voor tussendoor!
Blue mountain state: Ga ik deze week aan beginnen, lijkt me lachen!

Ben ook wel benieuwd naar Weeds, iemand die mij deze kan aan of af raden?

alexander2

Quote from: Aeron on January 29, 2012, 14:30:57
Ik kijk met veel plezier de volgende series op dit moment:

Supernatural: Ben bij seizoen 3, blijf het een leuke serie vinden, je moet natuurlijk wel van een beetje horror houden!
The Shield: Was eerst sceptisch omdat ik niet zo van politieseries hou, maar ben nu bijna klaar met seizoen 1 en vind het tot nu toe echt een gave serie!
The Walking Dead: Erg gaaf, hoop alleen wel dat de 2e helft van seizoen wat meer aktie bevat, zoals dat in seizoen 1 het geval was.
Eureka: Kijkt lekker weg, erg leuk al die gekke uitvindingen en gebeurtenissen.
Spartacus: Ga vandaag beginnen met seizoen 2 (Vengeance), 1 van mijn favoriete series!
Entourage: Kijkt ook lekker weg, ben bij seizoen 2 en vindt het tot nu toe nog erg leuk!
The Big Bang Theory: Vind ik echt een briljante comedy, moet iedere keer weer lachen om die nerds!
How i met your mother: Ook erg grappig, leuk voor tussendoor!
Blue mountain state: Ga ik deze week aan beginnen, lijkt me lachen!

Ben ook wel benieuwd naar Weeds, iemand die mij deze kan aan of af raden?

Weeds is een serie die elk seizoen totaal anders is daar moet je echt van houden ikzelf kijk er graag naar.

Nelisje

Quote from: Aeron on January 29, 2012, 14:30:57
Blue mountain state: Ga ik deze week aan beginnen, lijkt me lachen!

Ben ook wel benieuwd naar Weeds, iemand die mij deze kan aan of af raden?

Blue mountain state is briljant, verstand op nul en een hoop bier en tieten humor.

Weeds is wel vermakelijk en Mary Louise Parker is een MILF (als je gaat kijken snap je hem wel ;) ).

Xstream

Ik vond weeds wel geinig, maar een beetje pretentieus kwam 't op me over. Boehoe, een alleenstaande vrouw die wat weed dealt en dat zogenaamd liberaal en shokkerend proberen te brengen.
Maar, dat was in de 1e 2 seizoenen vooral. Hoewel ik was afgehaakt heb ik de serie later toch weer opgepakt omdat ik verder even niks anders had. En ik ben blij dat ik 't gedaan heb, want daarna werd 't in mijn beleving veel leuker en boeiender. Er gebeurde eindelijk echt wat. Dus zeker een leuke serie. Kijkt gewoon makkelijk weg.

En ML Parker is idd een lekkere MILF :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

larzie

Vergeet the Wire niet! Briljante politie serie, waarbij niet alleen de kant van de politie belicht wordt, maar ook de kant van de criminelen en junks. Super acteerwerk, geweldige personages en goed verhaal! Is wel een wat oudere serie al en je moet er in het begin wel even inkomen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

alexander2

Quote from: larzie on February 29, 2012, 08:01:13
Vergeet the Wire niet! Briljante politie serie, waarbij niet alleen de kant van de politie belicht wordt, maar ook de kant van de criminelen en junks. Super acteerwerk, geweldige personages en goed verhaal! Is wel een wat oudere serie al en je moet er in het begin wel even inkomen.

De beste serie die ooit is gemaakt samen met The Shield.

screamhouse

The Wire ben ik het mee eens, vond The Shield minder
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Jumping Jack

Bwa, The Shield haalt niet het constante niveau van The Wire maar het is toch een serieuze rollercoaster met een aantal aardige twists en schitterende gastrollen van Forest Whitacker en Glenn Close...

The Wire is ronduit subliem, wel het hoofd er wat bijhouden. Maar de personages, de setting, de sfeer, de dialogen... Alles zit goed!

The Bunk  :worship: :worship: :worship:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MaxxMark

Ik ben sinds even terug begonnen met:
- Alcatraz
- Person of Interest

Beiden executive produced door J.J. Abrams.

Vond het lastig de serie te boordelen, maar beide series intrigeerde me toch dusdanig dat ik ze ben gaan (en blijven) volgen.

Het enige probleem bij Person of Interest is dat ik de acteerprestaties van sommigen ietwat aan de magere kant is.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Shorkan

Quote from: Jumping Jack on February 29, 2012, 11:22:20
Bwa, The Shield haalt niet het constante niveau van The Wire maar het is toch een serieuze rollercoaster met een aantal aardige twists en schitterende gastrollen van Forest Whitacker en Glenn Close...

The Wire is ronduit subliem, wel het hoofd er wat bijhouden. Maar de personages, de setting, de sfeer, de dialogen... Alles zit goed!

The Bunk  :worship: :worship: :worship:



Vind het persoonlijk erg jammer dat The Wire in 4:3 is geschoten. Erg irritant kijken naar zo'n vierkant blok  :P
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

alexander2

Rek je hem toch uit zat die dat doen en niet door hebben. ;D

CZ79

Nog maar pas geleden begonnen met Breaking Bad, maar wat een gave serie is dat!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

wolterious

the killing; zeer meeslepende scandinavische detective. Seizoen 1 in een week uitgekeken. Seizoen 2 is ook net uit en kan me er nu al op verheugen.

DVDGuy

Quote from: screamhouse on February 29, 2012, 09:32:05
The Wire ben ik het mee eens, vond The Shield minder

Helemaal mee eens, maar tja, smaken verschillen  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

larzie

Quote from: Jumping Jack on February 29, 2012, 11:22:20
Bwa, The Shield haalt niet het constante niveau van The Wire maar het is toch een serieuze rollercoaster met een aantal aardige twists en schitterende gastrollen van Forest Whitacker en Glenn Close...

The Wire is ronduit subliem, wel het hoofd er wat bijhouden. Maar de personages, de setting, de sfeer, de dialogen... Alles zit goed!

The Bunk  :worship: :worship: :worship:



McNulty en Omar zijn ook gaaf! Dat stukje dat McNulty undercover moet en dan zonder hij er wat tegen kan doen met 2 dames in bed beland, terwijl zijn collega's die kamer binnenvallen terwijl hij daar in z'n blote kont ligt met 2 blote dames boven op hem, hahaha... Moet er nog steeds om lachen als ik er aan terug denk  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Aeron

The Wire ga ik binnenkort ook aan beginnen.
Ben nu bij seizoen 4 van The Shield en ik vind het een erg gave serie.
Blijft boeien en ben toch steeds weer benieuwd naar de volgende aflevering.