TV Serie tips???

Started by screamhouse, January 8, 2012, 12:54:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: wiemelen on August 20, 2013, 09:07:56
"The Blacklist"
Eentje om naar uit te kijken in het najaar ... de trailer ziet er alvast best goed uit
Trailer? Ik geloof dat ik nu de eerste drie afleveringen al gezien heb  :( Ben na 1 minuut maar snel gestopt. Maar ziet er inderdaad wel als interessant uit, beetje Seven achtig verhaal.

Robbo

Quote from: jowi on August 20, 2013, 11:45:50
Dat was ook mijn idee bij deze trailer... elke episode is een nieuwe boef, en episode 1 heb je nu al gezien in 2 minuten. Dit gaat hem niet worden, te makkelijk concept. Meer series doen dit op deze manier, die pakken een flinterdun concept, herhalen dat 12x en dan hebben ze een seizoen... natuurlijk zal er een rode draad nodig zijn in een serie, maar dit soort series worden zo wel erg makkelijk in elkaar geflanst. Hoeft van mij niet.

Het 'case-of-the-week' concept is juist wat sommige series zo goed maakt.  Zeker na een zware dag is 'simpele' TV is erg prettig.   

De eerste 2 seizoenen van Burn Notice bijvoorbeeld.  Daarna werd nam de rode draad van het verhaal teveel de overhand en moest je je aandacht er goed bijhouden om het te kunnen volgen.

Duffel

Quote from: lestat1234 on May  2, 2013, 15:12:27
Ik vond het toch ook wel een heel waardig einde.
GFX zijn in het eerste seizoen echt drek, maar gelukkig wordt dit per seizoen beter.
Verhaallijn is bij de meeste mensen natuurlijk wel bekend.
Ik vond het een leuke verfilming, tevens vond ik de aftiteling ook erg goed gedaan.
Waardig einde voor een serie.

Vikings ben ik zelf niet verder gekomen dan de eerste ep.
Vond het wat knullig in elkaar gedraaid.
Zijn er onder jullie die verder gekomen zijn en mij kunnen vertellen of het later de moeite waard wordt?

Ik vond vikings wel aardig, werd zeker wel beter. En toch een stukje geschiedenis he :)

modde239


katwax

Quote from: W.Otter on August 20, 2013, 11:40:38
nog niemand sons of anarchy genoemd? geniale serie

Yep.
In september begint het nieuwe seizoen, dus niet meer zo lang wachten :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

wiemelen

Quote
Quote from: jowi on Today at 11:45:50
Dat was ook mijn idee bij deze trailer... elke episode is een nieuwe boef, en episode 1 heb je nu al gezien in 2 minuten. Dit gaat hem niet worden, te makkelijk concept. Meer series doen dit op deze manier, die pakken een flinterdun concept, herhalen dat 12x en dan hebben ze een seizoen... natuurlijk zal er een rode draad nodig zijn in een serie, maar dit soort series worden zo wel erg makkelijk in elkaar geflanst. Hoeft van mij niet.

Het 'case-of-the-week' concept is juist wat sommige series zo goed maakt.  Zeker na een zware dag is 'simpele' TV is erg prettig.   

Dat gevoel had ik ook eerst bij Person of Interest ... maar dat bleek uiteindelijk ook een goede serie te zijn

jowi

Alcatraz was er ook zo een. Na de eerste episode had je eigenlijk wel door wat de komende 12 ging gebeuren, er miste immers 12 gedetineerden... en de werkelijke kern van het verhaal, het hoe en waarom, werd uitermate behendig vermeden. Waardeloos. Ik keek dan ook alleen voor dat leuke FBI meisje :wub:

W.Otter

Quote from: katwax on August 20, 2013, 13:20:55
Yep.
In september begint het nieuwe seizoen, dus niet meer zo lang wachten :)

in een maand 5 seizoenen gekeken  :D zoals eigenlijk met alle series die ik heb gekeken.
Ik kijk op dit moment eigenlijk alleen maar series.

een paar van de beste:

Sons of anarchy (wat een intriges, geheimen, complotten, leugens en controverses)
Breaking bad (maar goed dat dit het laatste seizoen is, anders blijft het niet een van de beste series ooit)
Dexter (vind het nieuwe seizoen wat langdradig worden)
The walking dead (echt super! ook al heb ik weinig met zombies)
The shield (lang geleden maar wie weet weer eens aan beginnen)
Band of brothers (tja wat moet ik nog zeggen)
The pacific (voor 200 miljoen had ik er meer van verwacht)
Homeland (verrassend goed)
Game of thrones (ziet er allemaal leuk uit)
Life (beeld)
Planet earth (beeld)
Elementary (sherlock schijnt beter te zijn)
Spartacus (tieten! die je ongestraft met je vriendin kan bekijken)
Dragonball Z (als klein jongetje altijd op donderdag om 5 uur voor de buis, dat gevecht met freeza was slopend!)
Avatar: The last airbender (ziek in bed, na 10 minuten tellsell heb je het wel gezien)


waar ik nog niet doorheen ben gekomen:

Sopranos (keek teveel andere series om deze ook nog eens te volgen)
The Wire  (geen connectie met de personages na 4 afl. maar misschien eens doorzetten.. niet voor niets de best gewaardeerde serie..)

waar ik nog aan moet beginnen:

Fringe (weet niet wat ik er van moet verwachten)
six feet under (eerst dexter afkijken anders raak ik in de war)
boardwalk empire (ben gek op die dopoog uit con air/desperado)
vikings
deadwood
North america (altijd mooie plaatjes)
Cosmos
sherlock
Rome (na spartacus ook maar eens aan beginnen?)

ik ben er vast nog wel wat vergeten..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

katwax

Ik ben eindelijk ook aan The Wire begonnen en in begin stelde ik mij sterk vragen bij de 9.4 van imdb.
Het is pas meer naar het einde van S1 toe dat ik er begin in te geloven, maar nog geen 9.4.
Heb wel S2 nu klaarstaan dus er is hoop :)

Sherlock is beter dan Elementary, maar persoonlijk kon ik Elementary zeker smaken, is er ook redelijk snel doorheen gegaan.

Bijna alles uit je lijst heeft hier al voorbij geweest en er staat niet echt iets in dat je beter kan overslaan :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

alexander2

Quote from: W.Otter on August 20, 2013, 14:48:03
in een maand 5 seizoenen gekeken  :D zoals eigenlijk met alle series die ik heb gekeken.
Ik kijk op dit moment eigenlijk alleen maar series.

een paar van de beste:

Sons of anarchy (wat een intriges, geheimen, complotten, leugens en controverses)
Breaking bad (maar goed dat dit het laatste seizoen is, anders blijft het niet een van de beste series ooit)
Dexter (vind het nieuwe seizoen wat langdradig worden)
The walking dead (echt super! ook al heb ik weinig met zombies)
The shield (lang geleden maar wie weet weer eens aan beginnen)
Band of brothers (tja wat moet ik nog zeggen)
The pacific (voor 200 miljoen had ik er meer van verwacht)
Homeland (verrassend goed)
Game of thrones (ziet er allemaal leuk uit)
Life (beeld)
Planet earth (beeld)
Elementary (sherlock schijnt beter te zijn)
Spartacus (tieten! die je ongestraft met je vriendin kan bekijken)
Dragonball Z (als klein jongetje altijd op donderdag om 5 uur voor de buis, dat gevecht met freeza was slopend!)
Avatar: The last airbender (ziek in bed, na 10 minuten tellsell heb je het wel gezien)


waar ik nog niet doorheen ben gekomen:

Sopranos (keek teveel andere series om deze ook nog eens te volgen)
The Wire  (geen connectie met de personages na 4 afl. maar misschien eens doorzetten.. niet voor niets de best gewaardeerde serie..)

waar ik nog aan moet beginnen:

Fringe (weet niet wat ik er van moet verwachten)
six feet under (eerst dexter afkijken anders raak ik in de war)
boardwalk empire (ben gek op die dopoog uit con air/desperado)
vikings
deadwood
North america (altijd mooie plaatjes)
Cosmos
sherlock
Rome (na spartacus ook maar eens aan beginnen?)

ik ben er vast nog wel wat vergeten..

Mooie lijst.  :clapping: :clapping:

W.Otter

Quote from: katwax on August 20, 2013, 15:25:06
Ik ben eindelijk ook aan The Wire begonnen en in begin stelde ik mij sterk vragen bij de 9.4 van imdb.
Het is pas meer naar het einde van S1 toe dat ik er begin in te geloven, maar nog geen 9.4.
Heb wel S2 nu klaarstaan dus er is hoop :)

Sherlock is beter dan Elementary, maar persoonlijk kon ik Elementary zeker smaken, is er ook redelijk snel doorheen gegaan.

Bijna alles uit je lijst heeft hier al voorbij geweest en er staat niet echt iets in dat je beter kan overslaan :)

dan moet ik er toch echt maar eens aan geloven  :coffee: Ik hoor wel vaker dat je er echt even doorheen moet, maar na 4 afleveringen vind ik het toch wel eens tijd dat het gaat boeien :P

ik zal sherlock gelijk even aanzetten!

bij het lijstje van wat ik nog moet gaan kijken, zijn er series waarvan je zegt eerst daar aan beginnen want dat is toch wel echt de moeite waard?!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

newday

Quote from: W.Otter on August 20, 2013, 17:10:12
dan moet ik er toch echt maar eens aan geloven  :coffee: Ik hoor wel vaker dat je er echt even doorheen moet, maar na 4 afleveringen vind ik het toch wel eens tijd dat het gaat boeien :P

ik zal sherlock gelijk even aanzetten!

bij het lijstje van wat ik nog moet gaan kijken, zijn er series waarvan je zegt eerst daar aan beginnen want dat is toch wel echt de moeite waard?!

Sopranos toch maar even doorbijten zou ik aanraden, geweldig

W.Otter

Quote from: alexander2 on August 20, 2013, 15:38:53
Mooie lijst.  :clapping: :clapping:

ja er zullen vast nog wel wat series vergeten zijn;

discovery series als Gold rush Alaska vind ik geweldig, storage wars, family guns, sons of guns, auction hunters (geacteerd waarschijnlijk). eigenlijk alles waar in een oude schuur o.i.d. een zeldzaam object wordt gevonden; diggers, bid&destroy, cafe racer, ccc, what's in the barn, american pickers en die britse vent. sowieso staan discovery & NGC vaak aan bij mij.

maar ik hoop het lijstje van 'echte' series nog wat aan te vullen dus ik heb ook veel baat bij dit draadje :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: newday on August 20, 2013, 17:12:33
Sopranos toch maar even doorbijten zou ik aanraden, geweldig

ja, en die kan ik achter elkaar kijken  :clapping: heb een hekel aan steeds een week wachten..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

katwax

Quote from: W.Otter on August 20, 2013, 17:10:12
dan moet ik er toch echt maar eens aan geloven  :coffee: Ik hoor wel vaker dat je er echt even doorheen moet, maar na 4 afleveringen vind ik het toch wel eens tijd dat het gaat boeien :P

ik zal sherlock gelijk even aanzetten!

bij het lijstje van wat ik nog moet gaan kijken, zijn er series waarvan je zegt eerst daar aan beginnen want dat is toch wel echt de moeite waard?!

Mij was ook gezegd na 4 eps ben je mee, maar ik denk dat het pas bij 8 of 9 is dat je echt de volgende wilt zien. Ik moet enkel nog laatste zien van seizoen1 en hoop dat die mij direct laat verlangen naar seizoen2.

Ja in het lijstje van nog te kijken zou ik zeggen Sherlock. Seizoen 3 zou eind dit jaar begin volgend jaar moet komen en dat is iets waar ik zeker naar uitkijk.
Fringe waren de eerste seizoenen de beste en het laatste -> werd tijd om te stoppen.

House of cards zou ik zeker aanraden om toe te voegen aan de lijst.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

newday

#90
Quote from: W.Otter on August 20, 2013, 17:15:51
ja, en die kan ik achter elkaar kijken  :clapping: heb een hekel aan steeds een week wachten..

als je het na het eerste seizoen nog niets vindt kan je er denk ik wel mee stoppen, het moet je liggen zo'n maffiabaas die met z'n "probleempjes" bij de psych zit en even later weer iemand omlegt.

gsuk

Quote from: alexander2 on August 20, 2013, 11:03:31
Overspel kan ik je aanbevelen klinkt gek want het is Nederlands meer zeer goed gemaakt.

:withstupid:
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Duffel

In mijn mening een hele goede serie, Luther.


Steven Coymans

Quote from: W.Otter on August 20, 2013, 17:14:50
eigenlijk alles waar in een oude schuur o.i.d. een zeldzaam object wordt gevonden; diggers, bid&destroy, cafe racer, ccc, what's in the barn, american pickers en die britse vent. sowieso staan discovery & NGC vaak aan bij mij.

Heb vorige week Toy Hunter gekeken.
Af en toe wat overacting, maar erg leuk om dat oud speelgoed nog eens terug te zien.
Nostalgie ...

Zit af en toe ook echt zeldzaam en  kostbare speelgoed tussen.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

W.Otter

Quote from: Riddle on August 20, 2013, 18:41:27
Heb vorige week Toy Hunter gekeken.
Af en toe wat overacting, maar erg leuk om dat oud speelgoed nog eens terug te zien.
Nostalgie ...

Zit af en toe ook echt zeldzaam en  kostbare speelgoed tussen.

mooi is dat he, en wat een bedragen soms voor spullen waar je in eerste instantie bij dacht.. hmm als ik dat op zolder tegen kwam dan gooide ik het weg. Je moet ook erg veel kennis hebben van zulk soort dingen om ze er tussen uit te pikken. Het verhaal en het object zijn vaak erg interessant. De archeoloog in mij vind dat wel boeiend  :D

heeft iemand nog wat post-apocalyptische series (of films) die de moeite waard zijn? Ben helemaal gek van games, films en series in dit genre..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Quote from: W.Otter on August 20, 2013, 18:57:31
heeft iemand nog wat post-apocalyptische series (of films) die de moeite waard zijn? Ben helemaal gek van games, films en series in dit genre..
Je zult I Am Legend wel al gezien hebben maar dan kan ik de twee voorlopers van hetzelfde boek (The Last Man on Earth) je alsnog aanraden:
1971 "The Omega Man" met Charlton Heston en
1964 "The Last Man on Earth" met Vincent Price.

modde239

Copper, Unforgettable, Hell on Wheels, Elementary, Strike Back, Haven, Blue Bloods, Grimm, Cracked, Justified, Ripper Street....allemaal erg goede series....tenminste dat vind ik... :D

katwax

Ripper Street mist iets, ik heb nu al enkele afleveringen gezien, maar er is niets dat mij ertoe aanzet om verder te kijken, niet dat ik het slecht vind, maar het geeft mij geen klik zeker :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

W.Otter

Quote from: Kjelt on August 20, 2013, 19:10:31
Je zult I Am Legend wel al gezien hebben maar dan kan ik de twee voorlopers van hetzelfde boek (The Last Man on Earth) je alsnog aanraden:
1971 "The Omega Man" met Charlton Heston en
1964 "The Last Man on Earth" met Vincent Price.

thnx!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Robe77

The killing, The wire etc. Allemaal erg goede series maar momenteel zit ik "Il capo dei Capi" te kijken  8) heerlijke, ouderwetse Italiaanse serie (6 delen - gemaakt in 2007, dacht ik) over het opgroeien van de jochies Provenzano & Riina die later - zoals bekend - uitgroeien tot leiders van de cosa nostra.. Gotta love it...
Onkyo tx-sr876B / Onkyo bd-sp809B / Kef xq5, xq2c, xq1 / BK Xxls400 FF op Subdude / Philips Full Led 46pfl9704h-12 / Apple TV3 / Ipad 3 / Harmony One / AC Ryan HD / vd Hul Royal Jade / Supra 3.4 Ply / Audioquest Sub1 / WBT.