TV Serie tips???

Started by screamhouse, January 8, 2012, 12:54:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Overspel ja is Nederlands maar is zeer goed gemaakt.
Binnenkort start het nwe seizoen. :pompom: :pompom:

Duffel

#101
Quote from: alexander2 on September 25, 2013, 21:37:25
Overspel ja is Nederlands maar is zeer goed gemaakt.
Binnenkort start het nwe seizoen. :pompom: :pompom:

Nieuw seizoen... ow man. Helemaal vergeten. Top  ^^ :pompom:

Kijk ook eens in de Scandinavische hoek voor series. Verrassend veel goede series.

Lightspeed

Ik kijk(keek) De Prooi. Is prima uitgevoerd.
Wat Overspel betreft... best goed en alles maar hier en daar allemaal weer erg zwaar aangezet qua dramatische situaties/gevallen.
Wordt snel vervelend al dat negatieve geblér tussen echt ieder personage. (typisch NL)
Dat vind ik ook wel een beetje van Penoza. De serie Vuurzee was echt beter.
Overigens niemand hier fan van Dokter Tinus?   ::)   :smile:
Ik vond wel Bellicher en Deadline beide best een sterke serie. (voor NL begrippen dan)
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

alexander2

Quote from: Lightspeed on November  2, 2013, 14:53:29
Ik kijk(keek) De Prooi. Is prima uitgevoerd.
Wat Overspel betreft... best goed en alles maar hier en daar allemaal weer erg zwaar aangezet qua dramatische situaties/gevallen.
Wordt snel vervelend al dat negatieve geblér tussen echt ieder personage. (typisch NL)
Dat vind ik ook wel een beetje van Penoza. De serie Vuurzee was echt beter.
Overigens niemand hier fan van Dokter Tinus?   ::)   :smile:
Ik vond wel Bellicher en Deadline beide best een sterke serie. (voor NL begrippen dan)

De prooi vind ik vies tegenvallen het lijkt wel Swiebertje niveau overacting noem ik het.
Overspel S 2 is een stuk minder als S 1.
Bellicher is niet slecht.
Penoza wordt vervelend.
Oud geld en pleidooi blijven voor mij de toppers als het om NL drama gaat.

Lightspeed

"Swiebertje niveau"?   :butbut:   ???  Tja, het is wel allemaal in een razend tempo volgens een vast omlijnd gegeven met wel een beetje aangedikt karikatuur van de hoofdrolspeler ja.

[bijna vergeten zeg]
Wellicht echt een betere serie van de laatste jaren... De ontmaskering van de vastgoedfraude.   :thumbs-up:
En dan o.a. vooral ook door de rol van Jeroen Willems.


http://www.hollandsefilm.nl/pages/serie/2013/vastgoedfraude.html
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Xstream

#105
Ik trek die NL series niet. Komt op mij altijd overgeacteerd over. We hebben hier een bepaalde style die gewoon meer bij theater past. Dat zie je zelfs bij de grotere acteurs als ze dan in A-producties zitten. Denk aan Carice van Houten, Michiel Huisman etc ... Ze doen 't niet slecht hoor, maar je ziet meteen dat 't wat theatraler overkomt. Zelfs Rutger Hauer heeft 't, nu nog steeds.
Maar daar kun je ook van houden natuurlijk, alleen niet mijn cup of tea :)

Ik ken maar weinig NL acteurs die op mij een onuitwisbare indruk wisten te maken ...
En de NL series, tja, ze zijn stukken beter geworden, maar ik trek 't nog steeds niet :) De taal klinkt ook gewoon niet.

Overigens ben ik ook nog niet zo kapot van die Scandinavische series. Ben nu met The Bridge bezig, maar dat valt nog niet mee. Productie is op zich wel goed, maar kom er gewoon niet in. Ook hier speelt de taal wel een rol. De muziek maakt nog de meeste indruk :D Toegegeven, ik kan ook weinig detective / crime / moord oplos series meer hebben - ben 't genre zo zat en uitgekauwd.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

svmnb

Quote from: Xstream on November  2, 2013, 17:33:37
Ik trek die NL series niet. Komt op mij altijd overgeacteerd over.

+1
Krijg binnen 10 seconden jeuk als ik een NL serie of film zie.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

alexander2

Quote from: svmnb on November  2, 2013, 19:24:40
+1
Krijg binnen 10 seconden jeuk als ik een NL serie of film zie.

Had ik ook bij Turks fruit toen ik die de eerste keer zag.

Cyrus·

Ik mis Prison Break. Wil ik gaan kijken, nu ik alle seizoenen van 24 bijna gekeken heb. Goede keuze?
Groeten,
Edwin

modde239

Quote from: svmnb on November  2, 2013, 19:24:40
+1
Krijg binnen 10 seconden jeuk als ik een NL serie of film zie.

Same here...ik heb altijd het gevoel dat zij hun tekst oplezen....erg onnatuurlijk......

Lightspeed

Quote+1 Krijg binnen 10 seconden jeuk als ik een NL serie of film zie.
Quote from: modde239 on November  3, 2013, 00:50:58
Same here...ik heb altijd het gevoel dat zij hun tekst oplezen....erg onnatuurlijk......

;D   :sigh:  Jaaa hoor, lijkt mij dat jullie tè verAmerikaniseerd zijn qua taalgebruik.
Heb ik hier&daar ook wel hoor... als het gaat om zoiets populairs als Baantjer of Flikken e.d., daar kan ik echt géén 10 minuten naar kijken&luisteren.   :yawnee:   :bored:
De eerder vermelde huidige NL-series zijn tenminste maar een aflevering of 4.   ;)
Het kan ook best zijn dat Amerikaanse (en enkele Britse) series een flink stuk dynamischer zijn.
Maar aan de andere kant zijn we daarmee ook weer niet enorm verwend geraakt met spectaculaire beelden / personages?!

Ach, vroeger was Derrick ook heel populair, maar 'we' hadden evengoed toch nog een hekel aan Duitsers en hun taal gek genoeg.   :dontgetit:
En wat die Scandinavische series betreft... ja da's wel eventjes wennen die vreemde klanken terwijl je het idee hebt dat je naar een soort van Britse serie kjkt.
Die van De Bridge heeft wel wat, dat Borgen en The Killing doet me niets.

Qua 'korte' Britse detective serie die ik eens helemaal gevolgd heb toen 't werd uitgezonden was: Above suspicion, gebaseerd op de romans van de bekende thrillerschrijfster Lynda La Plante, die ook verantwoordelijk is voor Prime Supect. Met jonge (roodharige Kelly Reilly  :inlove: ) rechercheur Anna Travis.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Robbo

Quote from: Lightspeed on November  4, 2013, 14:27:02
Met jonge (roodharige Kelly Reilly  :inlove: ) rechercheur Anna Travis.

:-*

Robbo

Mij de afgelopen 2 weken bijzonder goed vermaakt met Strike Back. 

Voor de actie liefhebber.

Xstream

#113
Quote from: Lightspeed on November  4, 2013, 14:27:02
;D   :sigh:  Jaaa hoor, lijkt mij dat jullie tè verAmerikaniseerd zijn qua taalgebruik.
Meer verbritst :) Engels heeft me altijd meer gelegen, en bijna iedereen wel lijkt me. Anders zingt niet 80% van de NL artiesten in 't Engels.
Spaans kan ik ook prima hebben. Frans ook prima. Duits wat minder, maar acteerwerk is doorgaans beter. Scandinavisch kom ik nog niet zo in.
NL is gewoon EN de taal EN 't matige acteer werk. Bovendien vaak enorm slechte teksten, waarbij vloeken dan vaak als de enige oplossing wordt gezien om een punt te kunnen maken. Ik vind alles nog steeds vrij dom en kneuterig overkomen met zoals eerder gezegd van origine een theater school cultuur, geen film cultuur.

Wil niet zeggen dat ik niks van NL bodem waardeer. Maar de NL serie is er (nog) niet 1 van.

Kijk bijv. maar eens naar "In Treatment": http://www.imdb.com/title/tt0835434/?ref_=nm_flmg_act_9_
En dan eens de NL versie "In therapie" kijken, nou, je lacht je rot.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

svmnb

#114
Quote from: Lightspeed on November  4, 2013, 14:27:02
;D   :sigh:  Jaaa hoor, lijkt mij dat jullie tè verAmerikaniseerd zijn qua taalgebruik.

Gaat niet om taal, maar om tenenkrommend taalgebruik. Slechte dialogen en vooral timing zijn typisch voor NL series en films.
Als kijker wil je een verhaal geloven en er in ´gezogen´ worden. Dit lukt mij niet omdat ik steevast afgeleid word door bagger acteerwerk.
In NL hebben we grofweg drie soorten acteurs. De ene soort komt uit de toneelwereld en kenmerkt zich door pompeus gebral. De tweede zijn soapacteurs die ongehinderd door enige vaardigheden de Unilever produktplugs omlijsten met tandenknarsend slechte dialogen. De derde groep zijn kleinkunstacademie types die allemaal hetzelfde klinken omdat ze van dezelfde k*t docenten les hebben gehad.
Deze drie groepen vervuilen al decennia de ether met hun ongeïnspireerde prutswerk.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

modde239

Quote from: svmnb on November  4, 2013, 21:23:00
Gaat niet om taal, maar om tenenkrommend taalgebruik. Slechte dialogen en vooral timing zijn typisch voor NL series en films.
Als kijker wil je een verhaal geloven en er in ´gezogen´ worden. Dit lukt mij niet omdat ik steevast afgeleid word door bagger acteerwerk.
In NL hebben we grofweg drie soorten acteurs. De ene soort komt uit de toneelwereld en kenmerkt zich door pompeus gebral. De tweede zijn soapacteurs die ongehinderd door enige vaardigheden de Unilever produktplugs omlijsten met tandenknarsend slechte dialogen. De derde groep zijn kleinkunstacademie types die allemaal hetzelfde klinken omdat ze van dezelfde k*t docenten les hebben gehad.
Deze drie groepen vervuilen al decennia de ether met hun ongeïnspireerde prutswerk.

+1

alexander2

#116
Quote from: svmnb on November  4, 2013, 21:23:00
Gaat niet om taal, maar om tenenkrommend taalgebruik. Slechte dialogen en vooral timing zijn typisch voor NL series en films.
Als kijker wil je een verhaal geloven en er in ´gezogen´ worden. Dit lukt mij niet omdat ik steevast afgeleid word door bagger acteerwerk.
In NL hebben we grofweg drie soorten acteurs. De ene soort komt uit de toneelwereld en kenmerkt zich door pompeus gebral. De tweede zijn soapacteurs die ongehinderd door enige vaardigheden de Unilever produktplugs omlijsten met tandenknarsend slechte dialogen. De derde groep zijn kleinkunstacademie types die allemaal hetzelfde klinken omdat ze van dezelfde k*t docenten les hebben gehad.
Deze drie groepen vervuilen al decennia de ether met hun ongeïnspireerde prutswerk.

^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^

Hoe vind je dit dan?

http://www.youtube.com/watch?v=Ys3-jNEefgg

Ik hou mij meer bezig met dit soort film lijstjes daar kom je de echte toppers tegen.

http://www.moviescene.nl/p/140818/top_10_actrices_die_het_meest_uit_de_kleren_gaan

Lightspeed

 :eh: Nou, ik merk wel dat het blijkbaar nogal gevoelig ligt.  :-X
Maar ja, je hebt wel wat gelijk hoor, NL is ook maar een klein landje en dan wordt er toch vaak uit dezelfde vijver gevist en krijg je de 'usual suspects' keer op keer te zien met dezelfde maniertjes van acteren zoals ze altijd doen.
Aan de andere kant (van de Atlantic), de Amerikanen hebben best héél veel vijvers waarin meer-of net zo-minder getalenteerde personen in ronddobberen.
;)

Quote from: Xstream on November  4, 2013, 19:29:14
Meer verbritst :) Engels heeft me altijd meer gelegen, en bijna iedereen wel lijkt me. Anders zingt niet 80% van de NL artiesten in 't Engels.
Achja, ik heb ooit Ernst Janz (DoeMaar) en Frank Boeyen in een interview horen zeggen dat toen ze begonnen met hun band er werd gezegd dat ze beter niet NL konden gaan zingen want dat zou hun carriere niet ten goede komen.   ::)  ;D 
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Kjelt

Zelfs in high budget hollywood producties kun je dit effect hebben, ik had het met meneer Tobey "Spiderman" in the Great Gatsby, elke keer als ik dat onnozele gezicht in beeld zag denk ik Spiderman! Niet normaal hoe snel je bepaalde gezichten aan bepaalde personages bindt. Dit gaat ook met amerikaanse tv series vaak fout waar vooral karakteristieke hoofdrolspelers nauwelijks meer aan ander werk komen omdat iedereen ze met het karakter uit die tv serie verbind.
Neem nou Dexter zou je die gast ooit nog in een romantische komedie kunnen casten?  :nowink:

alexander2

Quote from: Kjelt on November  5, 2013, 16:42:27
Zelfs in high budget hollywood producties kun je dit effect hebben, ik had het met meneer Tobey "Spiderman" in the Great Gatsby, elke keer als ik dat onnozele gezicht in beeld zag denk ik Spiderman! Niet normaal hoe snel je bepaalde gezichten aan bepaalde personages bindt. Dit gaat ook met amerikaanse tv series vaak fout waar vooral karakteristieke hoofdrolspelers nauwelijks meer aan ander werk komen omdat iedereen ze met het karakter uit die tv serie verbind.
Neem nou Dexter zou je die gast ooit nog in een romantische komedie kunnen casten?  :nowink:

Ja eigenlijk wel ik had hem al tijden gezien in 6 feet under en stoorde mij daar niet aan.
Er zijn acteurs die alle rollen kunnen spelen.

Xstream

#120
Quote from: Kjelt on November  5, 2013, 16:42:27
Zelfs in high budget hollywood producties kun je dit effect hebben, ik had het met meneer Tobey "Spiderman" in the Great Gatsby, elke keer als ik dat onnozele gezicht in beeld zag denk ik Spiderman! Niet normaal hoe snel je bepaalde gezichten aan bepaalde personages bindt. Dit gaat ook met amerikaanse tv series vaak fout waar vooral karakteristieke hoofdrolspelers nauwelijks meer aan ander werk komen omdat iedereen ze met het karakter uit die tv serie verbind.
Neem nou Dexter zou je die gast ooit nog in een romantische komedie kunnen casten?  :nowink:
Voor mij is 't meer die dude van Wonderboys. Spiderman is zo'n film die ik na een week alweer vergeten ben :)
Maar ik snap wel wat je bedoelt, hij is altijd hetzelfde en vrij "typerend" waardoor 't ook meer ergert dan een andere "meer neutrale" acteur.
Al met al zijn er maar weinig acteurs die werkelijk in staat zijn iemand anders neer te zetten zonder dat daar een berg makeup en aankleding bij nodig is.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hellbeast


Mijn top 5:

The Walking Dead
Breaking Bad
Dexter
True Blood (al is die op dit moment een stuk slapper aan het worden)
The Vampire diaries\The Originals (al vind ik de Originals een stuk beter)

En als tip : Teen Wolf. Ook erg goed. Voor de mensen die deze serie niet kennen: Het heeft niks te maken met de slappe/grappige TeenWolf waar Michael J. Fox in de jaren 80 in speelde.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

Robbo

Les Revenants.


Een franse topper in de stijl van The 4400 en Twin Peaks.

paaj

Once upon a time... uitstekend licht vermaak. Mooi inhaken op bekende sprookjes en verhalend zonder teveel binnen enkele afleveringen te blijven hangen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Xstream

In een zucht weer door Downton Abbey S4 heen. Na een wat minder 3e seizoen was deze weer top.
Echt een hele mooie geproduceerd serie. 
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub