Legale HD downloads

Started by rho, January 8, 2012, 11:51:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Ik zoek waarschijnlijk op de verkeerde plaats maar ik kan er niet veel over vinden op deze site:
Ik zoek goeie sites waar ik op een legale manier HD films en audio kan downloaden.
Wat zijn jullie favorieten?

gerard1


modde239


alexander2

Volgens mij zijn alle downloads van films (wettelijk) legaal.
Er zit een wet aan te komen maar dat laat nog op zich wachten.

rho


rho

Quote from: alexander2 on January  8, 2012, 13:25:03
Volgens mij zijn alle downloads van films (wettelijk) legaal.
Er zit een wet aan te komen maar dat laat nog op zich wachten.

Daar zou ik graag meer over weten.
Er bestaan toch rechten op de inhoud, of niet?

alexander2


rho

Aha, ja ik vergeet regelmatig dat dit een Nederlands forum is.
Ik denk dat de wetgeving in Belgiƫ verschilt van die van Nederland.

CineSmurf

Gisteren kwam ik ultraviolet tegen. Klinkt als een goede ontwikkeling op download gebied. http://www.uvvu.com/
Legaal downloaden en reservekopie van volledige blu rays. Gebruik op meerdere platforms en delen met vrienden/familie. Plus een indrukwekkende lijst met partijen die meewerken.
Klinkt bijna alsof de filmindustrie is gaan nadenken over echte werkbare modellen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

alexander2

Quote from: CineSmurf on January  8, 2012, 15:02:59
Gisteren kwam ik ultraviolet tegen. Klinkt als een goede ontwikkeling op download gebied. http://www.uvvu.com/
Legaal downloaden en reservekopie van volledige blu rays. Gebruik op meerdere platforms en delen met vrienden/familie. Plus een indrukwekkende lijst met partijen die meewerken.
Klinkt bijna alsof de filmindustrie is gaan nadenken over echte werkbare modellen.

Interessante ontwikkeling heb je zelf al iets gedownload?
Zo ja kan je media info verstrekken?

frankp

Heb me iets verder verdiept in Uvvu, maar het klinkt al weer mooier dan dat het is.
Op dit moment zijn er alleen een aantal titels retail te koop (dus een fysiek schijfje) waar je een code
bij krijgt om dezelfde film online te kunnen kijken/streamen/downloaden.
Als je toch al een fysiek schijfje moet kopen dan kost het mijn minder moeite om 'm direct te rippen, dan met codes
te klooien en te downloaden.