SUBWoofer Zelfbouw door een Newbie

Started by AndreF, January 7, 2012, 17:04:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreF

Hoi,

Al wat langer op het forum met hier en daar een post meld ik mij nu met mijn eerste zelfbouw project.
Dit soort zaken duren bij mij altijd wat langer. Meestal redelijk druk met andere zaken.

Maar nu toch echt een SUBwoofer zelf bouwen.
Ik heb hem al even in huis, maar als eerste wil ik RA SUbs bedanken voor de subwoofer " 12 inch woofer type Novex ALW800i"
Vorig jaar opgehaald en nu gaat hij dan ook ingezet worden.

Als ik kijk naar de projecten van Captain Jack en Walter PPK dan denk ik. Moet ik ook kunnen. Maar ik ben nog al eens makkelijk, ahum.
Dus volgt hier het idee dat ik heb en al deels heb uitgevoerd:

  • Versterker: nog geen idee
    Kast Sub woofer:
    extern 45*45*45
    intern 39*39*39 exclusief de braces.
    Type Downfiring
    Materiaal: 30mm MDF

Als er iemand suggesties heeft dan hoor ik dat graag. Opnieuw beginnen is echter geen optie.
Alleen als het niet werkt zoals ik het wil....

Als eerste volgende foto's van het maken van de kast.
Oja, Ik zit in de IT en heb heb geen verstand van hout bewerken. DIt gedeelte ben ik geholpen door een vriend van me. Zal je ook zien als ik straks alleen verder moet hahahaha
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

AndreF

Stapje 2 er kort achteraan.
Dit gaat natuurlijk om het maken van het gat voor de subwoofer in het MDF. Verzonken gefreesd

SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

morca

#2
Ik kom even meelezen en kijken hoe de bouw verloopt ,succes ben beniewd hoe het eindresultaat word.

Netjes zie ik,jij kan dit zeker wel zelf  :thumbs-up:

AndreF

En stap 3 het in elkaar lijmen van de kast.
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

AndreF

Helaas, dat kan ik niet zelf. Was het maar zo. Ik wil altijd van alles. maar als het eindigt is alles scheef.
Maar we gaan weer verder. Let vooral op de lijm die ik gebruik. Dat is bruis lijm waar ze in de bouw alles mee vast zetten.
Als het breekt breekt het meestal naast de lijm verbinding. Dit moet dus goed zijn..
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

qinq


AndreF

En alweer de laatse foto's. Volgende keer de verdere afwerking, kan zo maar een tijdje duren want ik ben eerst skieen...
Even want ongestelde vragen beantwoorden.

1) Down firing omdat ik dan niets met doek hoef te doen.(is makkelijker afwerken)
2) Afwerking gaat plaats vinden door een vriend van mij die autospuiter is.
3) Ik heb bij de formido korte poten gezien die ik ga gebruiken om de sub " op pootjes" te zetten.
4) gesloten sub omdat ik dan geen rekening hoed te houden met transmissielijnen en zorgt dit voor een eenduidiger beeld heb ik begrepen (wel meer vermogen nodig helaas)

Openstaande vraag is: welke versterker en hoe kom ik daar aan. Dit is namelijk een low-cost project.
Als iemand een idee heeft dan sta ik daar voor open.

Groetjes
Andre
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

Wijx wondere wereld

goed bezig!

Zou nog wel voor de zekerheid de naadjes insmeren met witte houtlijm.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun


knubbe

Mooi werk ! Newbie of niet, dit is gewoon een degelijke bouw !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Walter_PPK

Als je zo te werk gaat hoef je jezelf geen newbie te noemen, Puik werk!   8)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

morca

Ik vermoed dat het zijn eerste sub is ,maar dat hij standbouwer,meubelmaker of zoiets als job heeft.

Mijn exstiefpa is standbouwer,die maakte een paar hele mooie kisten voor een paar vrienden,en voor mij.
Maar wist weer verder niks van sub,s af,maar kisten bouwen zo mooi en netjes  :thumbs-up:

Deze ook, je bent misschien een newbie met de sub,maar een prof in het bouwen  ;)

RalphH

#12
Quote from: AndreF on January  7, 2012, 17:04:48
Oja, Ik zit in de IT en heb heb geen verstand van hout bewerken. DIt gedeelte ben ik geholpen door een vriend van me.

;)

Mooi project trouwens, succes met de afbouw en het vinden van de geschikte amp.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

AndreF

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben geen standbouwer maar ben wel geholpen door een vakman uit de bouw.
Ben blij dat het in iedergeval in jullie ogen klopt. Ik hou jullie op de hoogte. Over 2weken gaan we verder.

Groet,

Andre
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

morca

Quote from: AndreF on January  8, 2012, 21:08:44
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben geen standbouwer maar ben wel geholpen door een vakman uit de bouw.
Ben blij dat het in iedergeval in jullie ogen klopt. Ik hou jullie op de hoogte. Over 2weken gaan we verder.

Groet,

Andre
Ik heb een bril nodig geloof ik  :D
Wel makkelijk zo,n kennis

wupsie

Zijn er nog vorderingen te verwachten betreffende dit project?  :D :coffee:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.