JVC RS-55 review.

Started by DVDmartinDVD, January 7, 2012, 16:02:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Eindelijk een review, welliswaar van een doe het zelfer. Maar wel iemand die al veel projectors heeft gezien.

Ook wordt deze vergeleken met de Sony VW-95.

http://hstrial-jrodriguez996.homestead.com/JVC-DLA-X70-3D-PROJECTOR.html

Is er al iemand op het forum die de JVC al heeft?
Ik heb er zelf wel al een demo mee gehad.

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

anton

Heb deze projector ook op mijn lijstje staan maar heb nog de jvc nog de sony al zien spelen. Jij hebt de jvc gezien  ?  En.....

DVDmartinDVD

Quote from: anton on January  9, 2012, 11:54:54
Heb deze projector ook op mijn lijstje staan maar heb nog de jvc nog de sony al zien spelen. Jij hebt de jvc gezien  ?  En.....

Hoi Anton,

Ja, ik heb de JVC zien spelen op 2D en 3D bij BB&G.
Moet zeggen dat met 2D een erg goede projector is, zeker met E-shift (4K upscaling) krijg je een superscherp plaatje met details die ik met mijn Epson TW-5500 en ook de TW-9000 die ik ook gezien heb niet ziet.
Ook qua uiterlijk een plaatje met aansluitingen aan de achterkant wat ik dan weer wat mooier vindt als aan de zijkant van de Sony.

3D, moet ik zeggen dat het beeld scherp is en met veel details, toch met de Epson TW-9000 kwam het 3D iets beter over met meer licht en wat rustiger beeld.

Ik lees veel goede verhalen over de Sony VW-95 en dat het een close call is met de JVC rs55, dus ik ga zeker ook naar de Sony kijken.

Voormij is waarschijnlijk concessies doen met de Sony en 1800,- besparen. Dus iets lager ophangen en kabels aan de zijkant, wel gratis brillen en interne transmitter. Of er moet een leuke deal uitkomen met de JVC dan wordt het weer een ander verhaal ;)

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

J.A.F._Doorhof

Waarom concessies :D
Kom er eerst een keer naar kijken, denk dat je wel verrast bent.
In vergelijk met de TW9000 zie je goed dat Sony wat meer aandacht heeft besteed aan de lens (stuk gedetailleerder, waar de Epson wat harder is).
En de pans zijn nog steeds een stuk scherper op de Sony.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anton

Hoi Frank,
ik heb de sony vw-10 en hs. 60 gehad. Voor die tijd prachtige projectoren waar ik erg tevreden mee was. Heb nu al enkele jaren de jvc hd1 en ben er dolgelukkig mee  ;D. Ben vooral erg benieuwd naar het 2D beeld van de sony t.o.v. de jvc met de 4K upscaling. Het hele 3D verhaal is leuk erbij maar 2D is mijn ding   :pompom:. Ik wil graag binnen enkele maanden een nieuwe projector kopen en het gaat 1 van deze twee worden denk ik  :blink:. Kun jij ze langs elkaar laten zien ??

J.A.F._Doorhof

Ik heb nog steeds geen demo model van JVC ontvangen, is me wel beloofd in Januari.
4K techniek wat ik er tot nu toe van hoor is wisselend. Veel mensen zien bij goede bronnen wel een voordeel tov detail maar geven ook aan dat als het beeld wat gaat bewegen of als de bron wat minder is er behoorlijk wat onrust in het beeld te zien is. Ook zouden de pans nog steeds motion blur hebben.

Bij de Sony weet ik dat het beeld erg scherp is (vanaf een goede bron) en dat de pans enorm scherp blijven.
Op zich zie ik veel in 4K upscaling maar ben gewoon bang dat een eerste generatie een beetje het effect heeft van Frame Interpolatie, of wel de eerste generaties geven nog wat teveel artifacts bij moeilijke scènes, feitelijk ben ik PERSOONLIJK tevreden met de scherpte van de Sony (tot nu toe het beste dat ik gezien heb) en de pans vind ik belangrijker denk ik dan een upscaling naar 4K via shift.

MAAR LET OP !!!!
DIT IS NIET UIT EEN METINGEN, OF REVIEW ERVARING.
Ik combineer nu reviews die ik gelezen heb en de ervaring die ik heb met de vorige generatie. Volgens nagenoeg alle reviews is het verschil met de vorige generatie en de nieuwe niet spectaculair behalve de 4K toevoeging. 3D hoor ik wisselende ervaring over, overgrote deel van de mensen vind het 3D iets minder, andere beweren weer dat het iets beter is. Probleem hierbij is denk ik het feit dat het per scène gewoon verschilt jammer genoeg.

MAW ik durf pas echt een waardeoordeel te geven als ik hem zelf gezien en gemeten heb, tot die tijd kan ik alleen maar gissen aan de hand van reviews. Echter als ik hoor dat het beeld onrustig word bij moeilijke/complexe scènes met 4K upsampling dan is dat wel wat ik "gevreesd" had, door wobbling kreeg je ook dit soort artifacts. Maar goed een echter 4K is nog behoorlijk prijzig.

Als ik de Sony 4K gezien heb kan ik een waardeoordeel geven van 4K in onze setup, nu ken ik het alleen van demo's en daar was ik er EERLIJK gezegd niet enthousiast over met BD materiaal maar die units stonden er beroerd bij, dus ook daar kan ik nog weinig zeggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anton

Kun je het aub even laten weten als het zover is Frank ? Ik kom zeker een keer kijken en vergelijken  :smile:

DVDmartinDVD

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, zou me keuze wel vergemakkelijken.

Dus Frank, let us know!
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Da-lite

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

DVDmartinDVD

he, bedankt.

alleen een beetje jammer dat ze bij de avforum niet de projector isf afstellen maar alleen in de thx stand beoordelen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Da-lite

Dat is graag gedaan , maar ik zag net op de site van cine4home dat er nu nog een nieuwere versie is van hun review .
In deze versie gaat het over de produktie modellen ( in de vorige was het een pre-produktie model ), en ze gaan heel ver in hun review en ze gooien zelfs het toestel open tot in de details .
Veel leesvoer  :D

http://www.cine4home.de/

Ik heb zelf alles nog niet doorlezen , maar vindt het wel interessant .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DVDmartinDVD

Quote from: Da-lite on January 19, 2012, 13:08:09
Dat is graag gedaan , maar ik zag net op de site van cine4home dat er nu nog een nieuwere versie is van hun review .
In deze versie gaat het over de produktie modellen ( in de vorige was het een pre-produktie model ), en ze gaan heel ver in hun review en ze gooien zelfs het toestel open tot in de details .
Veel leesvoer  :D

http://www.cine4home.de/

Ik heb zelf alles nog niet doorlezen , maar vindt het wel interessant .


Ze zijn er wel erg tevreden over ;)

Ik heb het beeld zelf al wel gezien, en het het echt superscherp. Ik kijk toch 99% 2D en heb je met de RS-55 toch wel iets goeds in handen.
3D beeld van de JVC vond ik zelf tegenvallen, maar het hele 3D gebeuren vindt ik tegenvallen.

Denk dat het niet lang gaat duren voordat ik hem ga bestellen......
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

J.A.F._Doorhof

Mail maar voor een scherpe offerte ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDmartinDVD

Heb vandaag de JVC rs-55 besteld, dus nu maar afwachten wanneer hij geplaatst wordt.

Zijn er al mensen die hem heeft?

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Zymotic

Gefeliciteerd met deze mooie beamer!!!

Jean Sibelius

Quote from: DVDmartinDVD on February  3, 2012, 21:16:55
Heb vandaag de JVC rs-55 besteld, dus nu maar afwachten wanneer hij geplaatst wordt.
Gefeliciteerd! 8) Hele mooie projector.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DVDmartinDVD

Bedankt,

goede nieuws is dat hij op voorraad bij jvc is dus volgende weekend al misschien aan het plafond.....

Hopen dat BB&G er tijd voor heeft om hem te calibreren en op te komen hangen.

Ik heb er alleen geen 3D kit erbij genomen want ik denk dat ik dit toch niet gaat gebruiken, of misschien 1 of 2x voor de lol. Het hele 3D gebeuren boeit mij niet.

wordt vervolgd.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

riwi

Quote from: DVDmartinDVD on February  4, 2012, 10:38:14
Ik heb er alleen geen 3D kit erbij genomen want ik denk dat ik dit toch niet gaat gebruiken, of misschien 1 of 2x voor de lol. Het hele 3D gebeuren boeit mij niet.

Gefeliciteerd. Je hebt je uitvoerig voorbereid :)
Ik heb hetzelfde met het 3D. Ik heb 2 brillen erbij gekregen en 2 brillen bijbesteld die er nog steeds niet zijn. Ik heb afgelopen maand met de vw95 een uur of wat geploetert om het werkend te krijgen, toen ongeveer 20 minuten van een film gekeken in 3D en de rest van de film in 2D. En ik heb vorige week Tron in 3D helemaal afgekeken... Daarna weer lekker wat in 2D gezien :)

Ik moet me er toe dwingen om het vervelende 3D materiaal af te kijken.

DVDmartinDVD

Hoi Riwi,

Ben al zeker 2 maandjes aan het dubben tussen de Sony en de JVC ,toch maar voor de JVC gekozen.
Ziet er in het echt heel mooi uit, en kan gewoon strak tegen het plafond hangen.
Diverse reviews gaf al aan dat de JVC met 2D gewoon erg goed is, en ik denk dat ik ook gewoon bij 2D blijft.

Hopelijk is deze week snel voorbij, en gaat hopelijk alles volgens planning dan wordt het snel genieten.

Hij wordt ISF gekalibreerd en opgehangen door BB&G dus dat komt goed, pas geleden is het geluid door Björn onderhanden genomen.

Groet....
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

riwi

Zeker weten dat je daar veel plezier aan gaat beleven.

Ik vond avatar in 3D wel mooi trouwens op de projector, maar dat is dan ook meteen de enige film waarvan je zegt wow da's mooi in 3D.

DVDmartinDVD

Quote from: riwi on February  5, 2012, 18:09:18
Zeker weten dat je daar veel plezier aan gaat beleven.

Ik vond avatar in 3D wel mooi trouwens op de projector, maar dat is dan ook meteen de enige film waarvan je zegt wow da's mooi in 3D.

Ik ga deze wel in 2D met bijna 4K bekijken, denk dat we hier ook wel mee kunnen genieten.  :wub:

Waar ik wel reuze benieuwd mee ben is hoe de RS-55 gewone SD films weergeeft, dat heb ik namelijk nog niet gezien.

Wordt vervolgd.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR