Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marino

#2700
Verrassende wending maar zeer begrijpelijk, één van de mooiere JBL luidsprekers.
Vooral lekker muziek luisteren en minder op de apparatuur (hoeven) letten is wel zo fijn!

Geniet er van!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

Quote from: mijkie on December  2, 2020, 21:27:13
Mooie set weer Chris !!

Veel luisterplezier gewenst !

Gaia altijd even testen, misschien uurtje werk en daarna uuuuuuuren plezier  ;)

Wat is de hoogte van de rampamoer en wat kun je kwijt ?

Met een minimale verbouwing aan de stands, voor elkaar gekregen een paar mooie inschroefmoeren te plaatsen met M6 aan de binnenzijde, dus nu staan de stands op de Gaia's
:pompom: :pompom: :pompom:

De Gaia's zijn ook eigenlijk te mooi en te goed om weer weg te doen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ook onder de stands maken de Gaia's een duidelijk positief verschil, erg blij met de keuze om ze toch maar 'passend' te maken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

toetertje


CZ79

Ja toch?!

Ben er erg happy mee en naarmate de muziek meer aan staat en ik er meer naar luister hoor ik ook weer meer zaken, heel erg weids geluid en muziek klinkt gewoon lekker ongeacht het volume.
Gisteravond stond de set aan maar heel zacht, viel me op dat het hele bed in tact bleef en dat er nog een stevige Bas hoorbaar was ondanks dat het volume echt heel laag stond.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Netjes gefixed met de voetjes Chris[emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

#2708
Krijg de foto's hier niet recht op  :nopompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

Quote from: cz79 on December  7, 2020, 19:31:11
Krijg de foto's hier niet recht op  :nopompom:

de nekken van forumleden zijn inmiddels redelijk flexibel  ;D ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ralf67


CZ79

Thx Ralf, maar hoe doe je dat?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: mijkie on December  7, 2020, 19:55:30
de nekken van forumleden zijn inmiddels redelijk flexibel  ;D ;D

🤣🤣
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dura

Als ik foto's plaats doe ik dat met Tapatalk, Dan werkt alles zoals het hoort.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

CZ79

Aantal weken verder kan ik nu (en voor nu) wel zeggen dat ik een juiste keuze heb gemaakt, misschien niet de meest verfijnde maar wel de fijnste speakers die ik hier heb gehad.

Dynamiek is echt flink te noemen, met aanslagen op een drum of een gitaarsnaar, alles even levendig en er is een groot gevoel van 'meetappen met de voeten' zodra er muziek draait.
Oh ja en het kan ook hard, erg hard zonder ook maar enige krimp van dynamiek of muzikaliteit.

Ik heb ze iets dichter bij de achterwand staan, ook in verband met het nieuwe meubel, maar dat drukt de pret dus totaal niet. Ik zal nog wel een keer geconcentreerd aan de slag gaan met de Master Setup procedure, maar tot nu toe erg, heel erg positief over deze mooie JBLs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Koen K

Toffe speakers! Leuk dat ze zo goed bevallen. Veel plezier ermee!

Xander32

Zo juist mij proberen in te lezen aangaande die Master Setup; die vraagt wel heel erg veel tijd om goed uit te voeren.


Quote from: cz79 on December 18, 2020, 12:29:08
Aantal weken verder kan ik nu (en voor nu) wel zeggen dat ik een juiste keuze heb gemaakt, misschien niet de meest verfijnde maar wel de fijnste speakers die ik hier heb gehad.

Dynamiek is echt flink te noemen, met aanslagen op een drum of een gitaarsnaar, alles even levendig en er is een groot gevoel van 'meetappen met de voeten' zodra er muziek draait.
Oh ja en het kan ook hard, erg hard zonder ook maar enige krimp van dynamiek of muzikaliteit.

Ik heb ze iets dichter bij de achterwand staan, ook in verband met het nieuwe meubel, maar dat drukt de pret dus totaal niet. Ik zal nog wel een keer geconcentreerd aan de slag gaan met de Master Setup procedure, maar tot nu toe erg, heel erg positief over deze mooie JBLs
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Valt wel mee hoor, althans wat is lang? 2 uurtjes ofzo en is wel eens leuk om te doen en je hoeft dit niet iedere week te doen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2718
Als aanvulling op de vorige post:

Paar kabeltjes vanuit een meterkast aanleggen en netjes afwerken duurt zeker net zo lang als de hele Master procedure, terwijl het effect van deze laatste toch tenminste hetzelfde is (heel zacht gezegd)😁😁😁
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ik ben wel benieuwd, hebben de Gaia's eenzelfde effect onder de stands geplaatst als direct onder ls?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Het is zeker dat ze weer hun zelfde kunstje doen, ook onder de stands.
Of het meer of minder is dan direct onder de speakers? Tja lastig te bepalen want het waren andere speakers, maar ik hoor zeker dezelfde positieve effecten van de Gaia's, dus deze blijven er onder (oh en ik vind het er ook mooi uitzien :-))
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Het oogt zeker fraai, maar enkel daarvoor zijn ze wel ietwat aan de prijs 😄, maar je geeft ook aan dat ze een vergelijkbaar effect geven als direct onde ls 👍🏻

Quote from: cz79 on December 19, 2020, 09:25:26
Het is zeker dat ze weer hun zelfde kunstje doen, ook onder de stands.
Of het meer of minder is dan direct onder de speakers? Tja lastig te bepalen want het waren andere speakers, maar ik hoor zeker dezelfde positieve effecten van de Gaia's, dus deze blijven er onder (oh en ik vind het er ook mooi uitzien :-))
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Exact en daarom twijfelde ik aan het begin omdat: 1) Er pootjes bij de stands zitten die erbij horen, en 2) Ik nog wat aanpassingen moest maken voor het gebruik van de Gaia's ponder deze stands.
Blij dat ik punt twee heb aangepakt door het gebruik vqan andere rampamoeren, zodat de Gaia's geplaatst konden worden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sinds een paar dagen een mooie nieuwe NAS in huis staan, de Synology DS220+.
Best een verschil in snelheid met de vorige QNAP, en de WD-RED schijven zijn ook weer een stuk sneller dan de oudere HDD's in de QNAP (7200rpm VS. 5400rpm).


Ben net de laatste hand aan het leggen op de inrichting, configuratie en het terugzetten van alle bestanden.
Erg blij mee en we kunnen weer muziek luisteren  :clapping: :clapping: :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

#2724
Lekker bezig.

Begrijp heel goed wat je bedoelt met verfijnd en fijne speakers.
Dmv stroomkabels kan ik hier het geluid zo tunen dat alle details prima te horen zijn, maar met wat eenvoudige stroomkabels ( lapp 891 en belden met respectievelijk hft connectoren en rodium connectoren) is het geluid zo lekker dat je bijna niet stil kunt zitten dit ten koste van wat verfijning in t geluid maar met veel meer beleving..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren