Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kingpin

Mooie speakers, ziet er goed uit zo !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

#2676
Wat wel jammer is is dat met de komst van het nieuwe meubel de Moon te ver naar reachts moet worden gepolaatst waardoor mijn o zo mooie Black Cables echt te kort zijn (aan één zijde), dus ik ben op pad gegaan en bij een forumlid (niet heel actief meer) gestuit op een paar mooie (hele oude) solid core kabels (4x1mm2), die heb ik gisteravond geconfectioneerd en mooie junpers van gemaakt en zoals ik van solid core gewensd ben, lekker snel en mooi geluid.

Dus al me al weer goed gekomen.

Blac Cables kunnen de verkoop in
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vanzomereng

Quote from: cz79 on December  1, 2020, 09:45:03
Besluit was snel genomen en dus de JBL's aangeschaft en de Scansonics gaan wijken.

Zo zie je maar weer, goed geluid waarvan je lekker kunt genieten, hoeft geen bergen met geld te kosten

Veel plezier ermee  :headbanging:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

addesmo

#2678
Blijft devraag open staan wat een berg met geld is ;)
Komt ook omdat ik net hier even aan het kijken was
https://dereneville.de/
Draaitafeltjes van boven de 500000😇

CZ79

#2679
Wat ik heb uitgegeven is iig geen berg geld en de scansonics zijn ook voor een keurige prijs verkocht dus kan weer met gesloten knip.

Alleen de bijbehorende stands waren prijzig maar wel heel erg mooi en degelijk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

addesmo

Nou je hoeft je echt niet te verantwoorden ofzo!
Reageerde alleen maar omdat ik het argument geld, of iets veel of weinig is, totaal niet belangrijk vindt. Voor de een is iets heel veel wat voor de ander een uurtje werk is.
Gaat om de beleving en qua geld..... steek je niet in de schulden ;D

Xander32



Mooi Chris 👍🏻 en jouw oude ls zijn goed terecht gekomen zag ik op een buurforum.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ja dat was wel geinig, bekend forumnaam en nu ken ik er een gezicht bij. Leuke gast en was best onder de indruk van de Scansonics (snap ik ook want het zijn en blijven erg mooie speakers).

Zal straks eens inloggen daar en wat lezen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Leuke is ook dat ik deze speakers wederom van Huub heb gekocht, net als de eerste hele serieuze speakers die ik ook van hem heb gekocht, dit waren de Avalon's in 2012.

Ik heb daarna ook nog een paar Hypex mono versterkers van hem gekocht, ik lijk wel een soort van vaste afnemer van hem.

Goede service (door aan te komen met die speakers) en leuk gezelschap. Fijne vent die Huub! :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Quote from: cz79 on December  2, 2020, 08:41:35
Leuke is ook dat ik deze speakers wederom van Huub heb gekocht, net als de eerste hele serieuze speakers die ik ook van hem heb gekocht, dit waren de Avalon's in 2012.

Ik heb daarna ook nog een paar Hypex mono versterkers van hem gekocht, ik lijk wel een soort van vaste afnemer van hem.

Goede service (door aan te komen met die speakers) en leuk gezelschap. Fijne vent die Huub! :D

Ja altijd gezellig bij jou!  ;)

Die JBL's zijn wel een dingetje, wat klinken die bij jou goed. Leuk dat je er de stands hebt bijgekocht.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

#2685
Nog even, zoals beloofd, de betere foto's van de set compleet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2686
En nog wat closeups van de nieuwe speakers en de stands
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2687
nog een paar dan :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Jammer dat de foto's niet rechtop komen in de preview, alleen als je erop klikt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

felix01

Quote from: cz79 on December  2, 2020, 17:26:16
En nog wat closeups van de nieuwe speakers en de stands

proficiat met je nieuwe speakers en veel luisterplezier mee gewenst  :clapping: :pompom: :pompom:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Rob46

Tjonge, strakke setting Chris. Met militaire precisie ingericht[emoji106][emoji108] en bytheway prachtige monitoren. Van wat ik hierover lees presteren deze jongens boven niveau! Maar ach, het gaat er uitsluitend om hoe jij ze vind klinken. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Thx mannen! Ben er erg blij mee, ze klinker iets minder verfijnd en transparant dan de scansonics maar daarvoor in de plaats komt een bak dynamiek en veel diepte en breedte, deze laatste twee heb ik voor het laatst hier in huis gehoord met de Avalons.

@Rob, alles is met de lineaal geplaatst, dus dat met 'militaire precisie' klopt wel.

Meubel is maandag binnengekomen en kwam er toen achter (maten van het meubel stonden anders beschreven dan ze daadwerkelijk zijn) dat het middenvlak (opgedeeld in twee vakken) niet breed genoeg was voor de Moon, dus ik ben eerst 3 uur aan het zagen en verbouwen geweest voordat het naar wens was (ook de diepte gaf een issue), nu staat alles en ben ik erg happy.
Kabels achter het meubel zo goed als mogelijk gescheiden en netjes gemaakt.

Plan is om minder te wisselen zodat dit gewoon lekker kan blijven zitten en staan zoals het nu is, ben benieuwd of me dat gaat lukken :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Het ziet er in ieder geval erg fraai uit! Complimenten! De stands vind ik ook erg mooi passen bij deze monitoren.....dat van die lineaal; ik had niet anders verwacht [emoji41][emoji2]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Stands zijn gloednieuw en zitten goed in elkaar en mooi gemaakt, ik heb ze zelf wat zwaarder gemaakt (6kg extra per stand). De JBL speaker schroef je vast aan de top plaat waardoor het geheel een wordt, redelijk inert op deze manier.
Onder de bodemplaat zitten rubberen doppen en daar kun je nog spikes (meegeleverd) in draaien, jammer genoeg kunnen de IsoAcoustics GAIA 3 daar niet onder zonder eerst op zoek te gaan naar geschikte rampamoeren (there we go again), dus ik ga nog even bedenken of ik daar zelf nog een meerwaarde in zie of dat ze gewoon de verkoop in gaan.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Quote from: cz79 on December  2, 2020, 20:22:46
Stands zijn gloednieuw en zitten goed in elkaar en mooi gemaakt, ik heb ze zelf wat zwaarder gemaakt (6kg extra per stand). De JBL speaker schroef je vast aan de top plaat waardoor het geheel een wordt, redelijk inert op deze manier.
Onder de bodemplaat zitten rubberen doppen en daar kun je nog spikes (meegeleverd) in draaien, jammer genoeg kunnen de IsoAcoustics GAIA 3 daar niet onder zonder eerst op zoek te gaan naar geschikte rampamoeren (there we go again), dus ik ga nog even bedenken of ik daar zelf nog een meerwaarde in zie of dat ze gewoon de verkoop in gaan.

Ik zou die Gaia's niet wegdoen! Ze hebben een vermogen gekost en ze doen echt wat. Ik heb ze er nu weer onder gewoon zitten.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

snap ik, maar ze liggen nu in de kast in de verpakking zonder dat ik ze kan gebruiken, ik zal dan eerst aanpassingen moeten doen aan de stands voordat ze eronder passen. De meeste rampamoeren die ik al had gevonden passen niet (te hoog), en ik weet niet of ik veel zin heb daar weer lang mee bezig te zijn.

Wilde dat nu net een beetje gaan loslaten :D

Ik zal er nog eens een nachtje over slapen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

#2698
Mooie set weer Chris !!

Veel luisterplezier gewenst !

Gaia altijd even testen, misschien uurtje werk en daarna uuuuuuuren plezier  ;)

Wat is de hoogte van de rampamoer en wat kun je kwijt ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

14mm maar de rampamoeren die er nu in zitten zijn langer en zitten vast aan de meegeleverde rubber footers aan de onderzijde van de stands.

Ik ga morgen wel eens op zoek in een lokale ijzerhandel om te zien of zij iets hebben dat past, zou wel tof zijn opzich
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika