Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

En hoor je verschil tussen oude en dit blok? Wat was het type van het oude blok
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Vorige blok is een DIY met een AH! Offset killer (dc blocker) ingebouwd en beviel ook heel erg goed, deze is misschien nog iets neutraler maar dat in even lastig te bepalen, eerste indrukken zijn goed in ieder geval.
Ik ga nog wel een keer vergelijken, maar het lijkt erop dat deze pink faun een tikkeltje meer upfront weergeeft, bevalt me prima
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Het Pink Faun blok bevalt erg goed, verfijnd en neutraal.
Ik heb ook nog een losse Amplimo DC blocker aangeschaft mocht ik nog eens last krijgen, dus die kan ik dan tussen het stekkerblok en het apparaat zetten.

Ben er iig erg happy mee
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

#2653
Welk model Amplimo dc blocker heb je ?

Kingpin

Ben ik ook wel benieuwd naar, heb nog nooit 1 van Amplimo gezien.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Amplimo heeft dit een hele poos te koop aangeboden via hij website, ziet er een beetje uit als een ingegoten trafo met in/uitvoerkabels. Ik zal wanneer ik thuis ben na het weekend een foto maken.

Gaat tot 4/5A en ik heb deze ooit van Dion Audio geleend toen ik een brom had in 1 van de hypex monoblokken, werkte toen als een tierelier, zag deze op MP voor een nette prijs en ik heb hem nog niet nodig gehad met de set die ik nu heb, maar hij ligt niet in de weg en mocht ik een issue krijgen heb ik hem iig liggen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

Kan je een foto sturen plaatsen ?

Zeker interessant als het werkt .

Kingpin

#2657
Ik bouw ze ook standaard in m'n versterkers.
Vooral gekeken naar ripple current en zeer lage ESR ...

6mΩ gemiddeld, 13A continue en 34A ripple current (build4life zeg maar).
De Bridge is 1000V/35A met een forward voltage van 1.1V (dus maximaal 2.2V verlaging van de AC offset).

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Ik denk wel dat jouw bouwsels een stuk degelijker zijn dan die standaard Amplimo 4a dc blocker.
Die van mij is leuk tussen een stekkerblok en 1 apparaat. Jij bouwt BMW en die ik heb is een prima Skoda  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Quote from: cz79 on October 15, 2020, 15:49:43
Ik denk wel dat jouw bouwsels een stuk degelijker zijn dan die standaard Amplimo 4a dc blocker.
Die van mij is leuk tussen een stekkerblok en 1 apparaat. Jij bouwt BMW en die ik heb is een prima Skoda  :D
;D Ja best overkill, je zou de mijne ook gewoon in een heel stekkerblok kunnen gebruiken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Ik ken je voeding dus weer hoe degelijk je je spulletjes bouwt  :D :worship:

Voor het geval dat ik het ooit nodig heb heb ik er in ieder geval eentje beschikbaar.
Zal van het weekend een foto posten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Hier een paar foto's van de Amplimo DC blocker (weinig aan te zien aan de buitenkant):
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nog af te werken met connectoren, die komen morgen binnen (IEC en contract IEC)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67


chansig

Ik zeg: Koop een blikopener. Dit vraagt toch om er even in te kijken. Wanneer men zo hun best doet om het niet te laten zien dan... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

No problem   :D

CZ79

#2666
Is een soort van hars en zo'n geheim zal het niet zijn, een dc blocker hoeft geen maatwerk te zijn, ik ga ervan uit dat dit een standaard dc blocker is (standaard opbouw) en dan zonder poespas in een kunststof omhulsel geplaatst en volgegoten met hars.

Feit is dat ditzelfde kleine blockertje me al een keer heeeeel erg goed van pas is gekomen en voor 2 tientjes kon ik deze niet laten liggen voor het geval dat.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Precies...veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

De behuizing waar het in zit doet me denken aan een weekijzer kap die om een luidsprekermagneet gaat om deze
magnetisch af te schermen.

Ga Dion Audio berichtje sturen of deze nog leverbaar zijn.

CZ79

Ondertussen speelt alles weer heerlijk weg met het nieuwe stekkerblok, dat deed het uiteraard met het vorige stekkerblok ook maar deze doet er nog een schepje bovenop lijkt het. Alles lijkt wat gemakkelijkers en transparanter.

Ben er in ieder geval nog steeds erg blij mee
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Al een tijdje staat hier de muziek op een laag pitje, dat wil zeggen het staat meer aan als achtergrond muziek (als ik thuis aan het werk ben) dan dat ik er 'echt voor ga zitten'.

Ik had al eens een schuin oog laten vallen op de JBL's van HuubF, deze voor het eerst gehoord tijdens de Studio Alkmaar Show in het AZ stadion en hiervan best onder de indruk. Dus op een mooie maandag (vorige week) HuubF uitgenodigd bij mij thuis met deze speakers....wat een mooi geluid en wat een druk en live ervaring  :pompom:

Besluit was snel genomen en dus de JBL's aangeschaft en de Scansonics gaan wijken. Voordeel van de JBL's is dat het met ARC/DSP niet mooier wordt en een nieuw meubel was in aantocht dus iets minder apparaten was wel zo handig.

Dit belsuit (minder apparaten) had ik al eerder eens genomen, maar toen kwamen er toch weer stiekem een hoop spulletjes bij, ARC met een aparte voeding, DAC met voeding, etc. Dus nu alleen de Moon versterker, Chord DAC en Moon streamer.
Ik ga nog eens aan de slag met de DAC om te kijken of het wellicht net zo mooi kan zijn met de DAC in de Moon versterker, maar dat is voor later.


Leuke is wel dat het een hele tijd geleden is dat ik echt heb geluisterd naar de set en de muziek, toen Huub bij mij was hebben we toch ruim 3 uur gezellig zitten luisteren (en een beetje kletsen), dus dat is een goed teken.

Na aanschaf nog een paar mooie bijbehorende JBL stands gekocht, zodat het geheel nu af is (en met nieuw meubel).

Ik zal snel wat meer foto's plaaten, maar bij deze het idee.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

JoWa

Gefeliciteerd Chris met je mooie luidsprekers.
Als ze je zo in de muziek betrekken heb je een goede keuze gemaakt.

Dat terug gaan in aantal doosjes herken ik wel.
Ik ben overgestapt op actieve luidsprekers met daarop een systemhub van Linn.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kwabbernoot

Quote from: cz79 on December  1, 2020, 09:45:03
<knip>

Leuke is wel dat het een hele tijd geleden is dat ik echt heb geluisterd naar de set en de muziek, toen Huub bij mij was hebben we toch ruim 3 uur gezellig zitten luisteren (en een beetje kletsen), dus dat is een goed teken.

<knip>

Is dat niet altijd zo als er wat nieuws in huis is? Ook dit zal op den duur ook wel weer gaan wennen, schat ik zo.
Dat over de DSP is alsof ik Huub hoor praten.  :laugh:

Maar het ziet er absoluut fraai uit en het zal vast ook best klinken. Veel plezier ermee.

Groeten...

CZ79

#2674
Quote from: Kwabbernoot on December  1, 2020, 11:04:32
Is dat niet altijd zo als er wat nieuws in huis is? Ook dit zal op den duur ook wel weer gaan wennen, schat ik zo.
Dat over de DSP is alsof ik Huub hoor praten.  :laugh:

Maar het ziet er absoluut fraai uit en het zal vast ook best klinken. Veel plezier ermee.

Groeten...

Is ook wel zo, maar dit was wel anders. V.w.b. DSP kan ik vrij kort over zijn, heb ik al heel lang gehad en heeft altijd veel goed gedaan, echter nu (na meerdere keren inmeten en corrigeren) is het anders, maar niet mooier met dus dan haal ik het er lekker tussenuit en laat het zo.

Dus echt nog mee aan de slag geweest, maar geen toegevoegde waarde in de set voor nu
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika