Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marino

Mooie voeding! Ook gelijk de Moon streamer er op aangesloten?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

De moon is aangesloten aan een nog mooiere Kingpin voeding die speciaal daarvoor is gemaakt door ons gelijknamige forumlid  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Tja daar kan de plex niet tegenop, lees er alleen maar goede verhalen over.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

Even wat plaatjes van de set
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En de laatste twee aanwinsten:

Martin Logan Unison streamer met ARC
HD Plex 100W
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rusher

... en altijd ziet het geheel er altijd zeer verzorgd uit bij jou!

Complimenten!

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Binnenkort krijgen (nou ja... krijgen...kopen) we kunststof kozijnen en dan zullen er ook goede, dikkere gordijnen komen welke de redelijk kale ruimte weer ietsjes acceptabeler zal maken.
Ik ga dan gelijk de luisprekers met de 'Master setup manier' opnieuw plaatsen.

Voor nu doet de ARC best wel wonderen en Is er een mooi gebalanceerd geluid met diepe bass, goede punch en een mooi mid en hoog.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Heb zojuist een Chord Mojo aangeschaft welke ik wil gaan gebruiken als DAC, gelijk een 3.5mm to RCA adapter erbij gekocht zodat ik lekker mijn mooie Grimm interlink kan blijven gebruiken.

Optical uit vanaf de ML Unison ARC en dan optical in op de Chord...Ben benieuwd.

Zal hem vermoedelijk van het weekend binnen krijgen en dan ga ik ermee aan de bak
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Quote from: cz79 on July 15, 2020, 21:29:46
Heb zojuist een Chord Mojo aangeschaft welke ik wil gaan gebruiken als DAC, gelijk een 3.5mm to RCA adapter erbij gekocht zodat ik lekker mijn mooie Grimm interlink kan blijven gebruiken.

Optical uit vanaf de ML Unison ARC en dan optical in op de Chord...Ben benieuwd.

Zal hem vermoedelijk van het weekend binnen krijgen en dan ga ik ermee aan de bak

Oeh nice ding, ik heb deze ook gehad voor mn portable setup icm denon D7200 toentertijd. Uiteindelijk belande die in mijn woonkamer set  :tounge2:. Heerlijk muzikaal! Ow en ik vond het zelfs muzikaler(beter) dan de chord hugo v1. Deze 2 heb beide toen naast elkaar vergeleken..
Moest ik een nadeel geven, dan was dit het formaat en bedieningsgemak is wat anders dan wat ik gewend was.
Mooi aanwinst!
" no loss of fine detail "

Richi

Quote from: Pinda13 on July 16, 2020, 11:59:23
Oeh nice ding, ik heb deze ook gehad voor mn portable setup icm denon D7200 toentertijd. Uiteindelijk belande die in mijn woonkamer set  :tounge2:. Heerlijk muzikaal! Ow en ik vond het zelfs muzikaler(beter) dan de chord hugo v1. Deze 2 heb beide toen naast elkaar vergeleken..
Moest ik een nadeel geven, dan was dit het formaat en bedieningsgemak is wat anders dan wat ik gewend was.
Mooi aanwinst!
En hij kan vrij warm worden, maar qua klank is het een super apparaat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

Na meer dan een week ben ik we overtuigd van de Chord Mojo als DAC  :D

Wat een dynamiek, drive en wat een lekkere punch, dit is toch we echt anders dan het 'wat rustigere' geluid van de Metrum, hoewel deze ook heel erg mooi is is de Chord beter in staat een strak en laag diep weer te geven en een overall karakter meer te zetten wat meer naar mijn smaak is.

Erg happy hiermee!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De Mojo bevalt echt geweldig, maar gisteren zag ik op MP een Chord 2Qute te koop komen en had redelijk snel de deal met de verkoper beklonken.

Was en ben toch benieuwd of dit een upgrade is tov de Mojo, eerst indrukken zijn iig erg goed en plaatsing lijkt net iets meer pinpoint en ook de diepte lijkt toegenomen te zijn.

Aangesloten op de HDPlex lineaire voeding en de ARC heeft nu een IFI power aangesloten welke ik nog had liggen (HDPlex heeft jammer genoeg geen 2x 12v Aansluitingen).

Erg happy mee en de stap naar Chord lijkt (zoals HuubF als eerder heeft voorspeld) een flinke stap in de juiste richting te zijn.  :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richi

Fijn man! Heb je ook geen gedoe met de accu in de Mojo die toch af en toe vervangen moet worden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeland

Quote from: cz79 on July 22, 2020, 23:01:55
Aangesloten op de HDPlex lineaire voeding en de ARC heeft nu een IFI power aangesloten welke ik nog had liggen (HDPlex heeft jammer genoeg geen 2x 12v Aansluitingen).

Tip van Flip


CZ79

Ha dat is idd een goede tip. Vraag is of die ene poort dan we voldoende power heeft voor twee apparaten, ik ga het eens opzoeken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: Roeland on July 23, 2020, 17:28:13
Tip van Flip



Weet niet of dit gaat werken met twee apparaten die tegelijk aan staan en 12V en 1A geleverd dienen te krijgen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ondertussen met Kingpin geschakeld en die gaat een 'op maat' kabel maken voor de HDPlex 12v aansluiting zodat ik zowel de Chord DAC als de Martin Logan Unison Streamer/ARC kan voorzien van prik.

De standaard prefab kabels zijn net te kort.

Toch handig zo'n forum met handige mensen die af en toe een handje willen helpen :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Maar was het ook de moeite waard? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Als KP hem heeft gemaakt en ik hem binnen heb, is het zeker de moeite waard  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En forumgenoot Kingpin heeft een hele nette kabel 'op maat' gemaakt zodat de HDPlex power supply nu de Chord DAC en de ML Unison voorziet van prik.
Erg blij mee en nu hou ik weer een Ifi power supply over voor de switch in de meterkast of het Ziggo modem (weet nog even niet welke van de twee ik ga 'upgraden' met de Ifi).

Top werk Kingpin!!!!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Maar jij zelf bent ook super behulpzaam, nog steeds ben ik super blij met de ethernet kabels die je hier geheel belangeloos hebt aangelegd  :thumbs-up:.


Quote from: cz79 on August  2, 2020, 08:32:19
Ondertussen met Kingpin geschakeld en die gaat een 'op maat' kabel maken voor de HDPlex 12v aansluiting zodat ik zowel de Chord DAC als de Martin Logan Unison Streamer/ARC kan voorzien van prik.

De standaard prefab kabels zijn net te kort.

Toch handig zo'n forum met handige mensen die af en toe een handje willen helpen :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Och, als ik kan helpen met iets waar ik toevallig iets meer van weet is dat alleen maar leuk!
Happy dat je nog steeds blij bent
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Paar weken verder ben ik steeds meer overtuigd van de Chord in de set, de Mojo deed het al prettig maar de 2Qute gooit er nog wel een schepje bovenop.

De 2Qute heeft een iets rustiger weergave, niet minder dynamisch maar iets meer proportioneel, erg mooi en imo mooier dan de DACs die ik afgelopen periode in huis heb gehad (Metrum, PS Audio, Moon ingebouwde Dac, medevoort).

Heb nog wel een Kemp SNS op de kop getikt en aangesloten maar moet daar nog even tijd aan besteden. De HDPlex voedt nu zowel de Chord DAC als de Martin Logan dus qua power supply is dat best voor elkaar en zijn daar (voor nu...) geen wensen meer.

Heb sowieso eigenlijk weinig wensen, begin september krijgen (...) we nieuwe kozijnen en een grote pui en heb gelijk nieuwe, dikke gordijnen uitgezocht die zowel verduisteren als meer dempen dan die ik nu heb, we gaan het meemaken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Een grote pui doet vaak geen goed, dikke gordijnen kunnen daar weer wat evenwicht in brengen. Maar komt er verder nog iets aan raambekleding voor de pui of ga je voortaan altijd met de gordijnen dicht luisteren :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT