Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Zo afgronddiep gingen de Avalons ook niet (45Hz volgens de specs) maar eerlijk is eerlijk ze gingen wel lager dan dat deze babies gaan. Ik heb de speakers net terug van een upgrade dus alles staat nu lekker te spelen en ik zal de komende periode ook gaan gebruiken om erachter te komen of ik een sub nodig vind.

Ik heb niet heel veel plaatsen in de kamer waar een sub kan staan dus die ruimte is gewoonweg wat beperkt, het lijkt me handig om dan sowieso een antimode in te zetten.

Ik ga het rustig allemaal eens bekijken maar voor nu is het dik genieten :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sirius666

Altijd leuk wat nieuws! Welke upgrade heb je uit laten voeren?

CZ79

De filters zijn compleet onder handen genomen en voorzien van superior caps en beter weerstanden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Is een Velodyne EQ-MAX8 niet een leuk subject met auto EQ (dus geen antimode nodig) voor een leuke prijs? Gaat puur om muziek ondersteuning en hoeft niet de ramen uit mijn huis te blazen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Het wordt een BK Gemini II, mooie compacte sub en komt samen met een Antimode 8033S-II voor de integratie in de ruimte.
Ik haal de sub vanavond op en ben heel erg benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Nice....ik hoop dat hij je gaat bevallen. Volgens mij is die toch een slagje groter dan de 200 ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Gemini II: 315D X 355H x 290W
XLS200: 340D X 355H x 290W

Nope, de XLS 200 is iets groter (in DF variant), de Gemini heeft een 150W versterker en 10" woofer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb de BK Gemini II binnen en gisteren is ook de AntiMode 8033-s II binnengekomen, alles is nu aangesloten en vanavond maar eens de tijd nemen om de Antimode zijn werk te laten doen.

Ben heel erg benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Markus2

Quote from: cz79 on February 18, 2018, 22:33:29
Zo afgronddiep gingen de Avalons ook niet (45Hz volgens de specs) maar eerlijk is eerlijk ze gingen wel lager dan dat deze babies gaan. Ik heb de speakers net terug van een upgrade dus alles staat nu lekker te spelen en ik zal de komende periode ook gaan gebruiken om erachter te komen of ik een sub nodig vind.

Ik heb niet heel veel plaatsen in de kamer waar een sub kan staan dus die ruimte is gewoonweg wat beperkt, het lijkt me handig om dan sowieso een antimode in te zetten.

Ik ga het rustig allemaal eens bekijken maar voor nu is het dik genieten :D

Is het laag van de monitoren ook niet wat anders, in de beleving? In de regel lijkt het erop dat ik een voorkeur heb voor gesloten systemen bijvoorbeeld.

:)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

CZ79

weet ik nog niet, de sub is pas sinds gisteren binnen en net aangesloten maar nog niet spelend. Ik wil eigenlijk vanavond gaan meten en dan gaan we het horen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

En heb je het al gehoord ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ja staat nu een aantal dagen te spelen en best al wat geluisterd, ben er erg happy mee. De sub staat zacht mee te draaien maar zorgt voor net dat beetje extra laag en vol geluid, het is zo iets meer compleet.

Zonder de antimode krijg ik hem niet zo goed als dat nu het geval is dus ik ben erg happy
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb een leuke versterker op de kop kunnen tikken, nu eens zien of dit op kan tegen mijn Krell
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Leuke versterker, ben benieuwd of deze überhaupt iets heeft in te brengen t.o.v. het Krell monster.

Quote from: cz79 on April  9, 2018, 07:43:40
Ik heb een leuke versterker op de kop kunnen tikken, nu eens zien of dit op kan tegen mijn Krell
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ik ben daar even benieuwd naar, eerste indrukken zijn stabiel, maar je merkt
Dat de Krell meer reserves heeft, vraag is of die nodig zijn
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sirius666

Quote from: cz79 on April  9, 2018, 11:50:15
Ik ben daar even benieuwd naar, eerste indrukken zijn stabiel, maar je merkt
Dat de Krell meer reserves heeft, vraag is of die nodig zijn

Hoe merk je dat? Wat meer rust/controle?

Markus2

Ik heb meer met de Krell, puur visueel-nostalgisch gesproken.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

CZ79

Quote from: Sirius666 on April  9, 2018, 15:20:14
Hoe merk je dat? Wat meer rust/controle?

Dynamiek. Dus bepaalde energieke muziekstukken waar ineens een uithaal in zit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: Sirius666 on April  9, 2018, 15:20:14
Hoe merk je dat? Wat meer rust/controle?
Betere controle dus.

Ik heb de marantz momenteel draaien op een paartje paradigm monitor 7 luidsprekers. De scan speaks staan heel even op zolder, maar wat een ontzettend goede luidspreker is dit zeg. Dynamiek, strak laag en levendig mid en hoog....alles is eigenlijk goed hieraan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Het is een mooie versterker, de Marantz, maar te 'lief' op mijn speakers of naar mijn zin.
De Krell heeft meer power (niet nodig) maar vooral meer controle. Ik zal de scanspeaks nog wel even proberen met de Marantz maar op de Paradigms klinkt de Krell echt beter en meer naar mijn zin.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Time for change....

Ik heb een overeenkomst gesloten met Hans Audio en koop van hen een nieuwe Moon240i versterker,
Hens zee versterker meerdere keren in verschillende sets kunnen beluisteren en altijd even muzikaal en transparant.

De Krell wordt ingeruild en voorlopig hou ik de Moon streamer en de TaCT om het laag wat in toom te houden.

De speakers die nu in de woonkamer staan zijn de Paradigm Monitor 7v5, de scan speak A4 speakers staan even op zolder. Beide heel erg mooie speakers waarbij de Paradigm een voller geluid geeft maar vooral een groter podium weet neer te zetten, dus meer diepte en meer breedte en dat bevalt me erg goed.

De sub en de antimode ga ik niet houden en ook de Wyred4Sound is verkocht.

De keten wordt dan:

Moon streamer met Grimm TPR AES/EBU uit naar de TACT
TACT na correctie digitaal uit met een Apogee 75ohm kabel naar de nieuwe 240i
Dueland speakerkabel vanaf de 240i naar de Paradigm speakers

Leuk en spannend tegelijk!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richi

Spannend inderdaad. Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden thuis.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hifiman

Quote from: Richi on May 12, 2018, 23:28:58
Spannend inderdaad. Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden thuis.
Grappig, ik begon met de paradigm 7 , daarna paradigm studio 60 en uiteindelijk via de avalon monitor naar de avalon avatar. Jij doet het ongeveer andersom  ;D

Smaken verschillen natuurlijk en dat is maar goed ook.

AudioEnZo

Leuke ommezwaai, tijd voor een andere avatar ook dan  ;D

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika