Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Chinese blackstone (40x40x3 voor 5 euro), is alleen optisch niet zo mooi als een gepolijst stuk steen met facetgeslepen randen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

ik ga zelf wel een beetje zagen en frezen en lakken. ik laat het eindresultaat wel even aan je zien ;) heel erg bedankt voor je hulp iig!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

CZ79

Ben benieuwd, ik zie de foto's wel  :popcorn:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Met dank aan HuubF ben ik nu een paar Avalons rijker, de PMC is gisteren verkocht en ik draai nu met Avalon, niet minder muzikaal (imo) maar met een enorme toename aan ruimtelijkheid.

Youn Sun Nah heeft nog nooit zo geklonken, de diepte en plaatsing van ieder instrument is zo duidelijk en als je je ogen dichtdoet dan verdwijnen de luidsprekers compleet. DIt heb ik op deze manier nog niet zo gehoord met de PMC's, hoewel die het ook fantastisch deden in mijn set zijn de Avalons van een andere orde.

Ik hoef ook mijn zitplek niet meer te veranderen, want als ik nu op de bank zit en de Avalons iets naar voren plaats is het net zo goed als dat mijn zitplek naar voren verplaatst wordt, met de PMC moest ik wat meer schuiven met zitplek en speaker om minder last van een overdadige bas te hebben.
De Avalon geeft zeker niet de diepste frequenties weer (iets wat de PMC zeker wel lukte) maar de bas is strak en gaat toch aardig diep.

Zie foto's

PS mijn nieuwe meubel is gereed en wordt binnen een paar weken geplaatst, dan zal ik nieuwe foto's van de gehele set plaatsen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

Deze speakers zitten natuurlijk ook in een andere prijsklasse (nieuw dan)... Ze staan er heel mooi, gefeliciteerd!

En de pmc's zijn toch snel verkocht, heb je je vraagprijs er voor gekregen (mag per pm hoor)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

900 euro zijn we op uitgekomen, dus dat is best heel erg redelijk. Liefst natuurlijk hoger inzetten, zakken kan altijd nog, maar ik heb er in ieder geval niets op ingeleverd (ik heb ze 1.5 jaar geleden voor iets minder gekocht, maar dan zonder de superspikes)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

Quote from: cz79 on July  7, 2012, 10:15:07
900 euro zijn we op uitgekomen, dus dat is best heel erg redelijk. Liefst natuurlijk hoger inzetten, zakken kan altijd nog, maar ik heb er in ieder geval niets op ingeleverd (ik heb ze 1.5 jaar geleden voor iets minder gekocht, maar dan zonder de superspikes)

1,5 jaar? Je hebt ze gekocht in augustus vorig jaar, nog geen jaar dus  ;). Maakt natuurlijk niets uit. Mooi dat je er niets hebt op ingeleverd!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Mooi hoor...ik heb de speakers gehoord en ze klinken ook nog eens erg goed.

Veel plezier ermee en netjes dat je in deze tijden de PMC speakers zo snel heb weten te verkopen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Quote from: Jumping Jack on July  7, 2012, 11:16:58
1,5 jaar? Je hebt ze gekocht in augustus vorig jaar, nog geen jaar dus  ;). Maakt natuurlijk niets uit. Mooi dat je er niets hebt op ingeleverd!

Je hebt gelijk, juli was het maar inderdaad nog geen jaar,
Tempus Fugit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Peerless Monster

Quote from: cz79 on July  7, 2012, 10:15:07
900 euro zijn we op uitgekomen, dus dat is best heel erg redelijk. Liefst natuurlijk hoger inzetten, zakken kan altijd nog, maar ik heb er in ieder geval niets op ingeleverd (ik heb ze 1.5 jaar geleden voor iets minder gekocht, maar dan zonder de superspikes)

Mijn avatars heb ik 1,5 jaar geleden verkocht voor 1800 euro...
Jouw Avatars zullen hun geld ook nog wel opbrengen als je over een paar jaar weer hogerop zou willen!  ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mikekiwi

Gefeliciteerd! Misschien kun je de avalons door de meubelbouwert in een bij je nieuwe kast passende behuizing laten zetten?  :-X

CZ79

Dacht het lekker niet, ik vindt ze echt heel erg mooi om te zien.
Kwestie van smaak maar het is in dit geval zeker mijn smaak
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mikekiwi

Quote from: cz79 on July  7, 2012, 11:50:54
Dacht het lekker niet, ik vindt ze echt heel erg mooi om te zien.
Kwestie van smaak maar het is in dit geval zeker mijn smaak
Helemaal eensch, ik zou willen dat ik iets dergelijks hier ook kon plaatsen (qua ruimte dan bedoel ik)

clockwork

Prachtige speakers! Wat een geweldige upgrade.

Toen ik ze te koop zag staan heb ik ook nog even getwijfeld.....

Veel plezier ermee. :headbanging:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

CZ79

De PMC's waren al erg goed maar dit is geen vergelijk qua ruimtelijkheid en detail, ik hoef ook niet meer te veranderen van zitplek en ze staan mooi, dat is dus 1...2...3....4....vliegen in één klap :pompom: :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

yorkie13

Mooie upgrade die Avalons  8)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

paaj

supervet die Avalon's in het zilver  :inlove:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

CZ79

Ik ben ook helemaal weg van de kleur, en ook nog eens van het geluid  :clapping: :headbanging:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

1198

Mooi setje hoor.

Leuk om te horen dat je zonder veel kosten toch een leuke set hebt kunnen realiseren. Dat blijft toch een beetje de sport. Helaas speelt bij mij het enthousiasme nog iets te vaak een rol waardoor ik nog wel is iets te impulsief kan handelen om alles rationeel te kunnen verantwoorden achteraf  :angel:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

CZ79

Ja leuk he, maar toch was dit ook redelijk impulsief alleen niet onbedacht.
Ik had niet gedacht dat ik de PMC's zo snel kwijt zou zijn, echter na het horen (twee avonden) van de Avalons was het al snel duidelijk dat dit een luidspreker is die beter bij mijn wensen en woonkamer cq luisterruimte past.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

nu nog iets naar voren als dat kan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

#72
Zeker, alleen schuif ik ze naar achter zodat de kinderen er niet tegen aan lopen, de huidige kabel laat het toe dat ze dan nog eens 50cm naar voren worden geschoven, vanaf de tweeter tot aand e achtermuur is de afstand ca 1m
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

handig is dan om de positie op de vloer aan te geven, dan heb je ze snel goed staan.
met superspikes kun je spikes gebruiken en toch schuiven.
ik vind het wel gevaarlijk om te schuiven met luidsprekers als je spades gebruikt.
als dat los schiet, maak je zo sluiting.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Quote from: erik s. on July 10, 2012, 11:46:35
handig is dan om de positie op de vloer aan te geven, dan heb je ze snel goed staan.
met superspikes kun je spikes gebruiken en toch schuiven.
ik vind het wel gevaarlijk om te schuiven met luidsprekers als je spades gebruikt.
als dat los schiet, maak je zo sluiting.

Ik gebruik dan altijd een simpel krimpkousje om de sluiting heen...
Is dat mogelijk op de Avatars Chris? Volgens mij wel wat ik me er de aansluiting (schroevendraaier als ik me niet vergis) goed herinner...
ALs je mijn HMS komt halen, dan kan je gelijk wat krimpkousjes meenemen ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler