Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

hifiman

Ik heb er ook eentje besteld, eens kijken wat het doet op de set boven.  :music:

CZ79

Ondertussen de versterker afgekoppeld en getest op de DAC alleen, klinkt nog steeds goed en ik denk net iets beter, maar dat is moeilijk testen en ik zou het verschil blind niet kunnen onderscheiden.
Op dit moment heb ik het filter aangesloten op het stekkerblok, de 'overdag' waarde van rond de 1500mV is nu 450mV en dat puur als 'parallel filter, ik heb hierbij ook een aantal keer het filter erin- en eruit gehaald maar als er al verschil is dan is dat heeeeeeel erg klein, maar zit me voor nu prima en ik ga nog wat verder uitproberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Hoe gaat ie met de Weiss DAC Chris? Nog ervaringen te delen?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Eigenlijk helemaal niets, bevalt uitstekend en ik ben al gewend aan het geluid en de weergave. Deze is erg muzikaal, detailrijk en wijds (diepte en breedte erg groots)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vergeet er nog bij te vermelden dat dit bijzonder naar mijn zin is.
Afgelopen week nog wel even ruimte gemaakt in de groepenkast, nieuwe keuken komt begin nov en morgen begint de aannemer. Er komen een paar automaten bij en ook een aardlekschakelaar dus mijn Gigawatt hifi automaat heb ik in een aparte unit gezet naast de meterkast

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

B-art

Gaat die Gigawatt unit buiten de aardlekschakelaar om?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

CZ79

Nope zit op een bestaande aardlekschakelaar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vanmiddag gezellig bij de officiƫle 'opening en tevens luistershow' van Reference Sounds geweest, bijzonder mooie zaak met meerdere luisterruimtes en een onwijs mooie Home Cinema ruimte.

Hele mooie spullen van Audio Research, Mark Levinson, Wilson, Dan d'Agostino, JBL en Revel staan door alle ruimtes heen.

vandaag was de luistershow met apparatuur van Audio Research (een vertegenwoordiger van AR uit de US was er vandaag bij en begeleidde de luistersessie) en de Wilson Alexx V. Klonk bijzonder goed en zuiver, mooie is (en dat wist ik niet) is dat ze dicht bij mij in de buurt zitten dus gelijk aangemeld voor de volgende sessies.
Erg leuk ook dat er wat meer insights werden gegeven over het reilen en zeilen van AR in Minnesota.

Alle luisterruimtes zijn ook akoestisch helemaal geoptimaliseerd en niets wordt daar aan het toeval overgelaten.

Lekkere koffie, goede hapjes en een hele mooie zaak!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vooruit nog maar een foto dan van de achterzijde van de Wilson's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rob46

Ziet er mooi uit Chris! En de sound? Imposant? En.... Nog een opluistering van een bandje?  ;D
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

Hahahhaha nee geen bandje vandaag, anders had ik je wel gebeld :D

Imposant? Voor het gezicht wel, sound mwah. Spatzuiver en erg mooie afbeelding maar ik had geen kippenvel/voetenzak beleving, terwijl de muziek dat wel kon doen.
Ben niet jaloers iig op deze set en erg blij met mijn eigen set
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

brt

Volgens mij is dit een fokking dure set, of niet?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Ik had begrepen dat de Wilson's zo'n 140k moeten kosten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: cz79 on November  6, 2021, 22:52:02
Ik had begrepen dat de Wilson's zo'n 140k moeten kosten

Dus redelijk aan de prijs en dan de AR voor en eindversterkers en het DcS loopwerk, Dac en clock niet meegerekend, kom je toch dik boven de 200k uit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Het ziet er idd indrukwekkend uit. Jammer dat het de belofte dan niet geheel waar maakte.

Quote from: cz79 on November  6, 2021, 22:53:09
Dus redelijk aan de prijs en dan de AR voor en eindversterkers en het DcS loopwerk, Dac en clock niet meegerekend, kom je toch dik boven de 200k uit
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Gelukkig was er geen belofte en als die er was dan was dat er een van loepzuiver, breedte en diepte en dat allemaal, echter niet genoeg voor mij gisteren.
Evengoed heel erg mooi om te zien en te horen.

Vergelijk het een beetje met rijden in een hele dure Lamborghini, kan erg hard en strak rijden maar of het ook een auto is die je lekker vindt rijden valt nog te bezien. Maakt de ervaring overigens niet minder en in mijn geval is er ook geen jaloezie opgewerkt (tov mijn eigen set) dus ik hoef mijn huis en gezin niet te verkopen om een nieuwe set aan te schaffen  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... het gezin kan vast een prima plek vinden in de verpakking van de ls  ;D

Quote from: cz79 on November  7, 2021, 08:17:46
Gelukkig was er geen belofte en als die er was dan was dat er een van loepzuiver, breedte en diepte en dat allemaal, echter niet genoeg voor mij gisteren.
Evengoed heel erg mooi om te zien en te horen.

Vergelijk het een beetje met rijden in een hele dure Lamborghini, kan erg hard en strak rijden maar of het ook een auto is die je lekker vindt rijden valt nog te bezien. Maakt de ervaring overigens niet minder en in mijn geval is er ook geen jaloezie opgewerkt (tov mijn eigen set) dus ik hoef mijn huis en gezin niet te verkopen om een nieuwe set aan te schaffen  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Quote from: cz79 on November  7, 2021, 08:17:46
Gelukkig was er geen belofte en als die er was dan was dat er een van loepzuiver, breedte en diepte en dat allemaal, echter niet genoeg voor mij gisteren.
Evengoed heel erg mooi om te zien en te horen.

Vergelijk het een beetje met rijden in een hele dure Lamborghini, kan erg hard en strak rijden maar of het ook een auto is die je lekker vindt rijden valt nog te bezien. Maakt de ervaring overigens niet minder en in mijn geval is er ook geen jaloezie opgewerkt (tov mijn eigen set) dus ik hoef mijn huis en gezin niet te verkopen om een nieuwe set aan te schaffen  :D
Met andere woorden......Je kunt relativeren, Chris.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

CZ79

Quote from: Xander32 on November  7, 2021, 08:21:29
... het gezin kan vast een prima plek vinden in de verpakking van de ls  ;D

Hahahhaha das ook weer waar, nou als ik kippenvel had gekregen dan had ik dit nog kunnen overwegen :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: scrutinizer on November  7, 2021, 11:03:56
Met andere woorden......Je kunt relativeren, Chris.

😁😁😁
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vandaag drie setjes Audio Bastion Redline dempers ontvangen, gelijk geplaatst en voelt nu al goed en ziet er goed uit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

sschot

Waar heb je ze geplaatst in jouw setup? We zijn uiteraard benieuwd!
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

CZ79

Grote dempers: onder de Moon versterker
Kleine dempers: onder de power supply van de Moon streamer
Kleine dempers: onder het Pink Faun stekkerblok

Als het al iets doet dan zal het effect vermoedelijk het grootst zijn bij de Moon versterker, maar het ziet er ook gewoon cool uit, dus ik ben erg happy!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

CZ79

Bij deze...
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika