Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Hahahahhaa valt best mee, maar mijn spullen zijn gewoon mooi en die van haar niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Nog effe snel een foto omdat het kan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Heeeeeeeeeel misschien wil ik de panelen wel overnemen als je vrouw echt standvastig blijft...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ik zal het onthouden, is incl bezorging aan huis
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Kijk eens aan...dat maakt het dan al: heeeel misschien ipv heeeeeeeeeeeel misschien.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Quote from: addesmo on March 20, 2021, 17:56:25
Nee ik reageerde op meer glas en grote deuren in de zin dat dat ook met hout kan.
Wij hadden ook de keus hout of kunststof, maar de pui zou hetzelfde er uit gaan zien. Dus hout of kunststof maakt niet uit voor totaal glas oppervlak.
Prijs was ook nog eens hetzelfde trouwens

Hout en kunststof zijn toch niet hetzelfde qua uiterlijk. Luidsprekers met echt houtfineer zien er echt stuk mooier uit als met een kunststof laagje. Uit economisch oogpunt snap ik de keuze voor kunststof kozijnen, maar ik vind hout toch echt meer leven. Veel fijn, veel glas en dus veel licht.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Ik snap wat je zegt Pjotr en wij dachten in eerste instantie ook dat het een beetje 'plastic fantastic' zou zijn. Tot we gingen kijken naar wat voor soorten afwerking er waren en dat is niet meer helemaal hetzelfde als dat het ooit was.

Er zit een hele lichte nerf in de kunststof en van 40cm afstand zie je amper het verschil tussen hout en kunststof (tuurlijk zijn er een aantal kenmerken die echt anders zijn), maar het verschil oogt echt klein
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Hierbij een foto van de panelen achter de zitplek. Nu staan de panelen op een plank, maar bij voorkeur zouden ze een cm of 25 hoger komen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Leeuwarden


Dura

Dat ziet er niet echt storend uit vind ik.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Raphie

Leg haar maar uit dat het altijd nog erger kan en jij héél bescheiden bezig bent  :D
JBL PRX Power!

CZ79

Hahahahaha ik zal het haar eens laten zien en dan mag ze kiezen uit twee opties:

1. Hoe het nu bij ons is
2. Ombouwen naar zoals het bij jou is

Denk dat ik beter eerst even de notaris kan inlichten dat er een klus komt voor hem, en daarna de hypotheekadviseur :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: Leeuwarden on March 31, 2021, 08:13:44
Dikkere plank nemen.

Ik heb ze nu tijdelijk even op de plank gezet, de bedoeling is/was dat ze worden opgehangen waardoor ze hoger komen en je dus iets meer muur krijgt te zien aan de onderzijde van de panelen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Je kan ook één paneel horizontaal doen, alleen voor jouw luisterek
JBL PRX Power!

CZ79

Quote from: Raphie on March 31, 2021, 09:41:41
Je kan ook één paneel horizontaal doen, alleen voor jouw luisterek

Had ik ook al voorgesteld, maar alles is lelijk (heb ik gehoord), dus........ :-\
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Mijn gevoel zegt iets lager hangen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik ga ervanuit dat je vrouw zichzelf heel erg knap vindt. Misschien liggen daar mogelijkheden. Mooi zelfportret en dan op het paneel bevestigen oid.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: cz79 on March 31, 2021, 09:43:13
Had ik ook al voorgesteld, maar alles is lelijk (heb ik gehoord), dus........ :-\

Ik kan het eerlijk gezegd ook niet mooi vinden maar als het geluid er beter door wordt zou ik er geen problemen mee hebben. Er zijn vast mooie oplossingen te bedenken.
Maar hoor je überhaupt dat ze er hangen/staan?

Groeten...

kermy

Ik denk dat de oplossing die door Hans aangedragen werd nog niet zo gek is, voor zover dit de werking van het paneel niet te niet gaat doen.

Dus vind iemand die een mooi schilderij kan maken, of neem een mooie foto die voor beiden gelijke waarde heeft en laat die op doek zetten. Als je plan dan wel gaat vliegen, dan zie ik een win win met de eega.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Koen K

Ik ben zelf van plan om de hele wand achter mijn luisterplek met verticale houten latjes te bekleden. Dikke laag glaswol erachter en klaar.

Het klusje heeft helaas niet prioriteit 1. Eerst de keuken, kozijn van de schuur, extra kinderkamer, etc. etc. etc.  Dus als je doorwerkt kun je nog de primeur hebben.   :happy:

CZ79

Quote from: chansig on March 31, 2021, 09:51:56
Ik ga ervanuit dat je vrouw zichzelf heel erg knap vindt. Misschien liggen daar mogelijkheden. Mooi zelfportret en dan op het paneel bevestigen oid.

Gr. Hans

hahahaha moeite van het proberen wel waard denk ik
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika