Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

#2725
Ja maar dat dus dan niet met kabels doen maar de speakers zelf en dat is imo toch echt veel gemakkelijker. Snoertjes maken wel wat verschil maar het is helemaal prima zo, goedkoper solid core luidsprekerkabels, black cable netsnoeren en een Grimm interlink (die er niet zomaar meer uitgaat)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Saai zo als alles zo lekker klinkt met de JBL setup  :D

Ik heb nog wat kleine frutseltjes verandert, een mooie Kemp (Siemens) Supreme2 zekeringhouder aangeschaft (AHP is naar Huub gegaan) en er is nog een mooi Canara DC kabeltje naar me onderweg voor tussen de 12V PSU en de Chord DAC, maar dat zijn allemaal kleine dingetjes (waar ik overigens erg happy mee ben) die niet de werled verschil maken :-)

Feit is dat alles wat ik luister via de set erg lekker klinkt, mooi vol geluid, diepe en strakke bas en alles komt helemaal los van de speakers en klinkt mooi ruimtelijk.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kerkhoffd

#2727
Leuk te lezen dat de Siemens Ultimate zekeringhouder bij jou terecht is gekomen. Hoop dat het een verbetering is voor je.
Heb me te laat gerealiseerd dat hij naar jou ging Chris. Veel luisterplezier.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CZ79

Oh hahahahah was jij dat? Grappig dat we elkaar anoniem treffen op MP  :D
Erg happy mee, lijkt net alsof het weer een stapje verder in de juiste richting is (met nadruk op lijkt).

Ik had me nog zo voorgenomen om niet meer met dit soort dingetjes in de weer te zijn, maar vind het stiekem gewoon erg leuk en als ik me inbeeld dat het daarmee weer iets beter is dan is dat het ook  ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kerkhoffd

#2729
Herken het hoor. Leuk deel van de hobby wat mij betreft. Tweaken is ook voor mij gewoon een deel van de fun.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CZ79

#2730
Net binnen uit China, de 'Ghentaudio' Canare DC kabel.

Mooie kabel met een Oyaide 2.1mm connector voor een hele redelijke prijs.
Deze zit nu tussen de Chord DAC en de lineaire voeding
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Quote from: cz79 on March  4, 2021, 07:20:06
Net binnen uit China, de 'Ghentaudio' Canare DC kabel.

Mooie kabel met een Oyaide 2.1mm connector voor een hele redelijke prijs.
Deze zit nu tussen de Chord DAC en de lineaire voeding
Grappig, de 4s6 heb ik als speaker kabel  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

En nu deze op jouw aangeven, thx voor de tip nog!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sinds kort staat er een nieuwe NAS te draaien.
Ben overgestapt van QNAP naar Synology, het is een gloednieuwe DS220+ met 2x WD RED8TB, draait erg stabiel en vooral retesnel.

Primair voor muziek en backup, doe er verder weinig mee maar ben er iig erg tevreden over/mee
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Paar maanden geleden hebben we alle kozijnen en dakramen laten vervangen en aan de achterzijde van het huis alles verglaast met twee grote deuren, van de week is er een fotograaf iov het kozijnbedrijf foto's wezen maken, laat de lente en de zomer maar komen...
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Mooi hoor  :thumbs-up:. Voor welk materiaal hebben jullie gekozen?
Wij mogen ook een schuifpui gaan vervangen, die is nogal rot constateerde ik de vorige week.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

#2736
Alles kunststof, hout wat ervoor zat was nog heel erg goed maar we wilden meer glas en grotere deuren dus gelijk maar voor kunststof gekozen.

Luxaflex/zonsverduistering zit ook ín de ramen (dus niet erop of ervoor), geweldig systeem, wordt nooit vies en heel lang garantie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

addesmo

#2737
Kan ook met hout hoor

CZ79

Niemand zei van niet, maar dat is niet wat wij wilden en dus ook niet wat wij hebben gedaan.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

addesmo

Quote from: cz79 on March 20, 2021, 17:48:23
Niemand zei van niet, maar dat is niet wat wij wilden en dus ook niet wat wij hebben gedaan.
Nee ik reageerde op meer glas en grote deuren in de zin dat dat ook met hout kan.
Wij hadden ook de keus hout of kunststof, maar de pui zou hetzelfde er uit gaan zien. Dus hout of kunststof maakt niet uit voor totaal glas oppervlak.
Prijs was ook nog eens hetzelfde trouwens

Mitch--

Quote from: cz79 on March 19, 2021, 09:57:01
Paar maanden geleden hebben we alle kozijnen en dakramen laten vervangen en aan de achterzijde van het huis alles verglaast met twee grote deuren, van de week is er een fotograaf iov het kozijnbedrijf foto's wezen maken, laat de lente en de zomer maar komen...

Mooi geworden!  :)

Begin dit jaar hebben we hier ook alles vervangen voor kunststof, 9 kozijnen met ook de voordeur achterdeur kantelkiepramen etc etc etc, alles erop en eraan, kost wat maar ook erg happy mee! Meteen gemerkt kwa isolatie met de kou en sneeuw van dit jaar  :thumbs-up: ook bewust geen hout, onderhoudsvrij wilde we en dan in dit the way to go :)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Exact en nou net dat onderhoud was ook hier de doorslaggevende reden, al met al erg happy mee.
Super isolatie en qua geluid is het ook veel stiller, voordeur is net een Kluisdeur zo stevig en dik, boven ook weer lekker dat de kiep/kantelramen erin zitten.

De oude ramen waren echt op, klemden en gingen niet meer goed dicht, laat staan om ze in een vergrendelstand te zetten.

Nu hebben we hele mooie kiep/kantelramen met 4 extra tussenstanden, verduistering (soort luxaflex) tussen de glaslagen dus niet meer schoonmaken en geen stof meer daarop.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

addesmo

Een nadeel van kunststof: kleur is voor ever.... ;)

CZ79

Waar, daarom ook de mooiste kleur gekozen. Gebroken wit met kwartsgrijs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hrcc

Quote from: addesmo on March 20, 2021, 18:50:49
Een nadeel van kunststof: kleur is voor ever.... ;)

Mocht je echt willen of als de kleur door de zon is verschoten kan je het prima overschilderen.
Je zit daarna natuurlijk wel weer vast aan onderhoud.
Want een laagje plastic aangebracht met een kwastje is natuurlijk niet zo 'duurzaam' als wat ze in de de fabriek kunnen fabrieken.
Gelukkig maar want daardoor is er in mijn vak altijd wel wat te doen, let the sun shine  ;)

Rowdy

Quote from: cz79 on March  4, 2021, 07:20:06
Net binnen uit China, de 'Ghentaudio' Canare DC kabel.

Mooie kabel met een Oyaide 2.1mm connector voor een hele redelijke prijs.
Deze zit nu tussen de Chord DAC en de lineaire voeding
Een link van zelfbouw met de Canare 4S6 als DC voedingskabel:
https://audio-creative.nl/projecten/dc-switchlink-voor-de-silent-angel-forester-f1/

CZ79

Had ik ook gezien na een tip over deze kabel en waar te krijgen (Kingpin) heb ik deze als kant en klaar besteld, ben geen doe het zelfer dus dit was de beste optie voor me.
Uiteindelijk keurige kabel, goed verpakt en 2 weken tussen bestelling en levering, kostte me €30 all-in
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Quote from: cz79 on March 20, 2021, 18:23:57
Exact en nou net dat onderhoud was ook hier de doorslaggevende reden, al met al erg happy mee.
Super isolatie en qua geluid is het ook veel stiller, voordeur is net een Kluisdeur zo stevig en dik, boven ook weer lekker dat de kiep/kantelramen erin zitten.

De oude ramen waren echt op, klemden en gingen niet meer goed dicht, laat staan om ze in een vergrendelstand te zetten.

Nu hebben we hele mooie kiep/kantelramen met 4 extra tussenstanden, verduistering (soort luxaflex) tussen de glaslagen dus niet meer schoonmaken en geen stof meer daarop.

Hier was de boel ook op, vooral de achterdeur en balkondeuren boven waren erg krom, warmte lekte zo naar buiten.

Hebben hier ook de jaloezie genomen tussen de glaslagen in de badkamer, verder in de slaapkamer hetzelfde systeem maar dan met verduisterende rolgordijnen, ook tussen het glas, helemaal super :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Morgen bij Raphie een paar GIK 242 panelen ophalen en dan eens achter de zitplek hangen, ik heb gemerkt (zonder uitgebreid te meten) dat wanneer die wand 'aangekleed' wordt dat dit ten goede komt van het geluid in de woonkamer, bij de handenklaptest is dan bijna alle galm weg (is niet veel maar toch) en met praten/stemmen hoor je dan ook een duidelijk verschil.

Ben erg benieuwd en ben bijna nog benieuwder wat mamaloe ervan vindt  :D
Dus zonder de hele woonkamer nu tornen studio om te toveren hoop ik dat we hiermee een juiste stap zetten en dat dit acceptabel is (met name voor vrouwlief)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En ze hangen en doen het ook goed, maar ik vermoed dat dit geen lang leven beschoren is want mamaloe (en ze is echt de enige) vondt het weer eens lelijk (ik vindt veel dingen die zij heeft overigens ook lelijk  :D), maar goed ....ik laat ze nog even hangen en kijk hoe ze reageert en of ze er nog verder op ingaat, maar haar kennende gaat dit voor mij geen goede afloop krijgen  :nopompom: :nopompom: :nopompom:

Misschien weer eens tijd voor hele grote speakers, dacht zelf aan het grootste model van Martin Logan. Ervaring leert namelijk dat de speakers (hoewel ze die ook altijd lelijk vindt) wel mogen blijven.

Speakers lelijk, panelen lelijk, alle hifi van chrissie lelijk.......je bent zelf lelijk  :D :D :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika