Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Beide buren hebben een grote inverter, wellicht dat dat idd het verschil uitmaakt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Quote from: cz79 on August 26, 2020, 07:26:45
Van de week mijn line EMI Meter binnengekregen.
Erg groot verschil tussen overdag (vanaf 0800 tot 2000 uur) en de avond/nacht (zie foto's).

Vraag is wat je eraan kunt doen om de 'noise' omlaag te brengen overdag en of dat hoorbaar zal zijn

Hee grappig die heb ik ook! Leuk dingetje idd.
" no loss of fine detail "

Kingpin

Je meet primair de 'ruis' op het net.
Een beetje bouwer zorgt ervoor dat er standaard secundair gefilterd wordt in je appartuur.
Die dit niet doen zou zo'n filter eventueel een uitkomst kunnen bieden, maar ik heb daar slechte ervaringen mee als het om dynamiekverlies gaat.
Testen is het enige wat ik kan aanraden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Ik bedenk me net dat ik nog een Cassiopeia stekkerblok heb met ingebouwd parallel filter, net even gemeten maar ook daar geen enkel verschil tussen filter/zonder filter, nou ja.....in de avond is de waarde iig meer dan prima en overdag zullen het de inverters van de zonnepanelen van de buren wel zijn (plausibel verhaal, want als het donker wordt worden de meetwaardes ook veel beter).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

myself

Waar hebben jullie die line emi meter vandaan gehaald? Ik zie ze tekoop vanaf 65-75 euro en van boven de honderd.
Of wil er iemand vanaf ^^

Lijkt me leuk/handig om ook een keer mijn huis/set mee door te meten


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

CZ79

Ali in dit geval, binnen 6 dagen bezorgd aan huis. Ik heb normaliter helemaal niets met dat soort toko's maar in dit geval was de prijs goed en de bezorging evenzo
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Enne je mag hem altijd een keer lenen van me, is niet zo dat je hem dagelijks gebruikt normaal gesproken :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

myself

Quote from: cz79 on August 27, 2020, 07:43:02
Enne je mag hem altijd een keer lenen van me, is niet zo dat je hem dagelijks gebruikt normaal gesproken :D
[emoji41][emoji106][emoji56]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Tabcam

Misschien wel een leuk idee, een tour van de EMI checker. EMI checker aan de wand, wie-o-wie heeft de schoonste 8)/vuilste :devil: stroom in het land ;D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

CZ79

Ik had gisteren rond de 20mv, dat was laat in avond.
Overdag steeds rond de 1200.

Het verhaal van Ron Kemp lijkt we te kloppen want steeds als het donker wordt is de waarde laag (20-60mv) en wanneer het licht is (ook vroeger in de ochtend) schieten de waardes omhoog.
Nou ja, echt luisteren doe ik ook alleen in de avond en overdag doet de set meer dienst als achtergrond muziek....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour

Kan een regenerator hier uitkomst bieden?

CZ79

Weet niet, volgens Ron bestaat hier weinig tegen te doen, maar ik heb dit nog niet zelf geprobeerd.
Het houdt me gelukkig ook niet echt wakker omdat het in de avond meer dan goed is en dat zijn mijn luistermomenten (niet overdag).

Ook meet je enkel wat er uit het stopcontact komt en niet wat er uit de apparatuur komt dus zal allemaal wel loslopen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Gisteren een Synergistic Research fuse binnengekregen voor de Moon versterker, ik meen toch wel weer een redelijk verschil waar te nemen met de Furutech zekering die er eerst in zat.
Plaatsing lijkt nog iets beter en ook de bas lijkt weer net even wat strakker.

Onzin? Wellicht, maar ik ben wel blij met dit soort onzin :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

brt

Quote from: cz79 on October  7, 2020, 07:25:42
Gisteren een Synergistic Research fuse binnengekregen voor de Moon versterker, ik meen toch wel weer een redelijk verschil waar te nemen met de Furutech zekering die er eerst in zat.
Plaatsing lijkt nog iets beter en ook de bas lijkt weer net even wat strakker.

Onzin? Wellicht, maar ik ben wel blij met dit soort onzin :D

Ik heb begrepen dat hoe verder de fuse zit van de versterker, hoe meer invloed hij heeft. Dus op de bron het meest, dan dac, dan vv, etc.
Als je een zekering in je stekkerblok of netfilter oid hebt, geeft het daar het meeste effect; tenminste dat was bij mij.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Helder, maar in de Moon Streamer past geen aparte zekering, die zit wel weer in de Power Supplies die ik voor de Moon Streamer en de ARC/Dac heb, dat zijn nog geen Synergistic zekeringen, maar dit was even als probeersel aangeschaft voor de Moon versterker.
Ik ben aangenaam verrast
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67

Wat een (te) duur zekeringetje  al niet kan doen . 8)

Ik geef er mijn geld niet aan uit in elk geval.

frank2

Zekeringen doen toch wel wat dat heb ik ondertussen wel ontdekt. SR blue is neutraal, de hifituning supreme is wat vetter in de bassen en is wat voller in het middengebied en heeft fris mooi hoog
Schokkende verschillen, nee maar wel duidelijk hoorbaar en altijd stukken beter dan de standaard glaszekering.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralf67

Ga me eens inlezen in het zekering verhaal.

Eventueel zelf testen.

frank2

Quote from: Ralf67 on October  7, 2020, 13:42:51
Ga me eens inlezen in het zekering verhaal.

Eventueel zelf testen.

Bij peacock audio kun je ingespeelde zekeringen lenen dus kun je het bijna gratis testen. ( alleen portokosten retour sturen moet je betalen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Heb de fuse voor een paar tientjes gekocht, kun je geen buil aan vallen en raak je ook zo weer kwijt mocht het niet bevallen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ralf67


frank2

Quote from: Ralf67 on October  7, 2020, 16:06:59
Prijzen zijn idd niet hoog.

Hifituning suprème rond 35€, SR blue 95€, keramische zekeringen zijn rond 10€
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralf67

Even een vraagje voor de kenners van deze zekeringen.

Zou het nut hebben in mijn Exposure 3010S2 monoblokken , om de zekering te vervangen ?

CZ79

Gewoon proberen om er achter te komen of het voor jou nut heeft
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nieuwste aanwinst...een zeer zwaar (4kg) en degelijk stekkerblok van Pink Faun op de kop getikt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika